Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
4 uren geleden, jan.van.gent zei:

oldtimer bijkopen. Want al de rest in deze prijscategorie (TCO gewijs) is imo niet veel beter

Dan zit je daar in je emotieloze Tesla te hunkeren naar het weekend om met je oldtimer te kunnen rijden. Dan zit ik liever in een daily die mij wel die emotie geeft, ook al zijn de momenten in de week schaars.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik zal mijn woorden maar wat wikken en wegen voor ik weer als fanboy word bestempeld ... 😛 ... maar ik snap de term 'emotieloos' echt niet in de vergelijking met een andere gewone daily. Voor mij (en voor mijn vriendin nog meer) is dit nog altijd de leukste daily die we ooit gehad hebben. Maar goed, elk heeft zijn eigen perceptie natuurlijk. 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
7 uren geleden, Fred zei:

Ik zal mijn woorden maar wat wikken en wegen voor ik weer als fanboy word bestempeld ... 😛 ... maar ik snap de term 'emotieloos' echt niet in de vergelijking met een andere gewone daily. Voor mij (en voor mijn vriendin nog meer) is dit nog altijd de leukste daily die we ooit gehad hebben. Maar goed, elk heeft zijn eigen perceptie natuurlijk. 

In welk opzicht?

Voor het gros van de mensen zal het ook de 1ste keer zijn dat ze een wagen hebben met meer dan 200 Pk. Dat alleen spreekt al tot de verbeelding. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

ik volg fred wel, en ik kom van een 535d. Als daily is een goede EV beter imo

Geplaatst:

Mijn model Y is minstens even 'leuk' dan m'n Passat 2.0 TDI. Beide zijn gewoon goed om van A naar B te gaan..

Geplaatst:

Mijn 520i rijdt zo stil, dat ik soms denk met een EV onderweg te zijn. AL helemaal als de radio opstaat.
Tot zover dan de beleving in een ICE..

Geplaatst:
10 uren geleden, ir_fuel zei:

Ik heb exact hetzelfde gevoel erbij.

Enfin, dat en geen inklapbare trekhaak. Is een dealbreaker voor mij :D 

Dacht ik ook eerst.  Maar de trekhaak erop zetten is maar een paar minuten extra tegenover de elektrische van de Q7. Daar stond je ook gewoon een tijdje op diene knop te duwen.

Geplaatst:
53 minuten geleden, d_s zei:

In welk opzicht?

Voor het gros van de mensen zal het ook de 1ste keer zijn dat ze een wagen hebben met meer dan 200 Pk. Dat alleen spreekt al tot de verbeelding. 

In het opzicht dat hij idd snel is. Ook stil, ruim en hij heeft alle denkbare snufjes. De meeste leaserijders komen van een duffe peugeot of vw. Dan is dat een complete vooruitgang.  Het interieur is kaal idd, maar dat heeft ook zijn charmes.

Dus voor dat deel ( overgrote) is Tesla zeker geen achteruitgang en zelfs plezanter.  Voor mijzelf is het moeilijker, als ik vergelijk met de voorganger, maar dan ook puur op afwerking gezien. Interieurindeling heb ik helemaal geen probleem mee. Ik mis de drukke discotheek interieurs zeker niet. ( enkel de headupdisplay) had de Y de afwerking van de Q7, was ik compleet happy. ( dat kon mocht ik toch voor de S gegaan zijn) 

Geplaatst:
1 uur geleden, tuscani zei:

In het opzicht dat hij idd snel is. Ook stil, ruim en hij heeft alle denkbare snufjes. De meeste leaserijders komen van een duffe peugeot of vw. Dan is dat een complete vooruitgang.  Het interieur is kaal idd, maar dat heeft ook zijn charmes.

Dus voor dat deel ( overgrote) is Tesla zeker geen achteruitgang en zelfs plezanter.  Voor mijzelf is het moeilijker, als ik vergelijk met de voorganger, maar dan ook puur op afwerking gezien. Interieurindeling heb ik helemaal geen probleem mee. Ik mis de drukke discotheek interieurs zeker niet. ( enkel de headupdisplay) had de Y de afwerking van de Q7, was ik compleet happy. ( dat kon mocht ik toch voor de S gegaan zijn) 

Hetgeen ik zeg. Voor velen duffe leaserijders gaat het een verbetering zijn. Het is hier nog altijd een autoforum dacht ik dus bij velen onder ons gaat het vaak iets verder ... .

Geplaatst:
2 hours ago, tuscani said:

Dacht ik ook eerst.  Maar de trekhaak erop zetten is maar een paar minuten extra tegenover de elektrische van de Q7. Daar stond je ook gewoon een tijdje op diene knop te duwen.

"een paar minuten extra". En je blijft dat gat zien ook als hij gedemonteerd is. Ik gebruik die trekhaak in de zomer regelmatig 5 keer per week. Dat is nog iets anders dan 2 keer per jaar naar het containerpark.

Geplaatst:

Het gaat hier IMO niet voor de zoveelste keer over ICE vs EV. Er is echt nog wel een verschil tussen EV's onderling. Ik had ook een Tesla Model 3 Performance kunnen kopen, of een Polestar met 400pk, en toch heb ik een i4 M50 gepakt. Moet zijn dat er dan toch nog ergens verschil op zit, op het totaalpakket.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
15 uren geleden, d_s zei:

Dat is het grote probleem met de Tesla vind ik. Je krijgt daar eigenlijk het meest waar (ruimte, rijbereik, opties zijn standaard, ...)voor je geld als je op zoek bent naar een EV maar de wagen is zo emotieloos.

Welke EV is niet emotieloos?

Geplaatst:
4 minuten geleden, ir_fuel zei:

"een paar minuten extra". En je blijft dat gat zien ook als hij gedemonteerd is. Ik gebruik die trekhaak in de zomer regelmatig 5 keer per week. Dat is nog iets anders dan 2 keer per jaar naar het containerpark.

dat gat is dicht hoor, zie je niets aan als hij eraf is.

Geplaatst:
Zojuist, ir_fuel zei:

Het gaat hier IMO niet voor de zoveelste keer over ICE vs EV. Er is echt nog wel een verschil tussen EV's onderling. Ik had ook een Tesla Model 3 Performance kunnen kopen, of een Polestar met 400pk, en toch heb ik een i4 M50 gepakt. Moet zijn dat er dan toch nog ergens verschil op zit, op het totaalpakket.

Er is ook verschil tussen EV's, het is niet allemaal emotieloos ook al zijn de motoren minder het verschil. 
Ik geniet nog altijd van mijn Honda, ook al is dat op zich geen geweldige EV in vergelijking met anderen qua EV prestaties.

Geplaatst:
2 minutes ago, tuscani said:

dat gat is dicht hoor, zie je niets aan als hij eraf is.

Los daarvan, niet te krijgen op de Model 3 Performance (tenzij dat veranderd is bij de facelift).

Geplaatst:
2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Los daarvan, niet te krijgen op de Model 3 Performance (tenzij dat veranderd is bij de facelift).

Ah dat wist ik niet, op een Y performance was het indertijd wel mogelijk. Er zit nochtans geen uitlaat in de weg. :D

Geplaatst:
1 minute ago, tuscani said:

Ah dat wist ik niet, op een Y performance was het indertijd wel mogelijk. Er zit nochtans geen uitlaat in de weg. :D

Net gekeken, het kan wel nu. Wel minder sleepvermogen, maar voor een fietsendrager maakt dat niet uit.

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
10 uren geleden, Fred zei:

Maar zijn we met een gewone daily aan het vergelijken? Mijn reactie bv was op de combinatie Model 3 + iets anders voor fun erbij vs enkel een leuke daily. Dan heb ik liever alleen de leuke daily.

Geplaatst:

@Speedhunter Indien je nog altijd aan het twijfelen bent voor een Model 3. Ik zie ze nu op de professionele veilingen met hopen passeren voor best wel aantrekkelijke prijzen. Ik spreek dan wel over de modellen 2019-2020, meestal de Long Range AWD's.

Als je echt per sé zou willen wisselen, zou ik voor zo eentje gaan imo...

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
17 minuten geleden, Greg zei:

@Speedhunter Indien je nog altijd aan het twijfelen bent voor een Model 3. Ik zie ze nu op de professionele veilingen met hopen passeren voor best wel aantrekkelijke prijzen. Ik spreek dan wel over de modellen 2019-2020, meestal de Long Range AWD's.

Als je echt per sé zou willen wisselen, zou ik voor zo eentje gaan imo...

Maar kan hij daar kopen

Geplaatst:
28 minuten geleden, d_s zei:

Maar kan hij daar kopen

Ik voor hem wel 😁

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
26 minuten geleden, Greg zei:

Ik voor hem wel 😁

En wat zijn dan interessante prijzen?😶

Geplaatst:
30 minuten geleden, d_s zei:

En wat zijn dan interessante prijzen?😶

Net boven de 20k verkoop

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

En die Longe Range modellen zijn blijkbaar nog "open" te zetten van 350pk  naar ongeveer 400pk

Geplaatst:
2 uren geleden, Greg zei:

Net boven de 20k verkoop

Daar gaat dan tot vrijdag nog 3k af of waren die toen boven de 60k euro?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid