Greg 3.576 Geplaatst: 19 november 2024 Geplaatst: 19 november 2024 7 minuten geleden, d_s zei: Daar gaat dan tot vrijdag nog 3k af of waren die toen boven de 60k euro? De meesten zitten net boven die 60k idd als ik de geadverteerde nieuwprijzen zie, sommige er net onder. 1 Quote
thiva 169 Geplaatst: 19 november 2024 Geplaatst: 19 november 2024 18 uren geleden, Roger zei: Dan zit je daar in je emotieloze Tesla te hunkeren naar het weekend om met je oldtimer te kunnen rijden. Dan zit ik liever in een daily die mij wel die emotie geeft, ook al zijn de momenten in de week schaars. Euh nee, totaal niet. Ik heb een Elise S1 als speelgoed, maar ik kruip ook oprecht graag achter het stuur van onze Model 3. Het enige waarvoor ik een EV aan de kant zou laten zou voor een daily met benzine V6, V8 of V12 zijn. Maar no way dat ik een benzine 4-cilinder, laat staan een reutelende diesel als daily mis. 6 Quote
Fille 798 Geplaatst: 19 november 2024 Geplaatst: 19 november 2024 Misschien een domme vraag, maar weet iemand of je het bij het nieuwe model 3 (Highland) de afstand op de voorliggen van cruise control of Autopilot kan instellen/wijzigen? Ik vind niets terug in de settings maar als ik me niet vergis kon dat wel bij 1ste gen model 3? Quote
Roger 310 Geplaatst: 19 november 2024 Geplaatst: 19 november 2024 (aangepast) 1 uur terug, thiva zei: Euh nee, totaal niet. Ik heb een Elise S1 als speelgoed, maar ik kruip ook oprecht graag achter het stuur van onze Model 3. Het enige waarvoor ik een EV aan de kant zou laten zou voor een daily met benzine V6, V8 of V12 zijn. Maar no way dat ik een benzine 4-cilinder, laat staan een reutelende diesel als daily mis. Ik heb het dan ook nergens over een benzine 4-cilinder of reutelende diesel. Al beleef ik sowieso meer plezier aan mijn 10-jaar oude A45 (idd een 4-cilinder) dan aan een Model 3. 200%. 19 november 2024 aangepast door Roger Quote
Race7 133 Geplaatst: 19 november 2024 Geplaatst: 19 november 2024 55 minuten geleden, Fille zei: Misschien een domme vraag, maar weet iemand of je het bij het nieuwe model 3 (Highland) de afstand op de voorliggen van cruise control of Autopilot kan instellen/wijzigen? Ik vind niets terug in de settings maar als ik me niet vergis kon dat wel bij 1ste gen model 3? Rechts scrolwiel naar links of rechts klikken tijdens Autopilot om de afstand tot voorligger aan te passen. 1 Quote
Super95 410 Geplaatst: 9 januari 2025 Geplaatst: 9 januari 2025 Een paar weken geleden een testrit gedaan met een basismodel rwd. Opvallend: Hij is niet zo ruim als ik dacht, hij is gelijkaardig aan een golf qua koffer en interieur als je de frunk niet meetelt. Hij is een tik luidruchtig op hogere snelheid, luidruchtiger dan een golf leek mij. Veel power, maar het is qua opbouw het omgekeerde van een benzine. Waar een benzine vermogen opbouwt heb je hier een afbouw. De versies met meer vermogen geven deze induk misschien minder. De vermogensafgifte is initieel zo fel dat het bijna onaangenaam is, vervolgens vlakt het dan af. Je voelt het gewicht niet, het rijdt nog wel lichtvoetig, de overvloed aan koppel heeft ook geen enkel probleem met het gewicht, zeker op lage snelheden. De elektronica grijpt enorm in bij het rijden, zowel tractiecontrole als esp. Je kan niet echt genieten van het feit dat hij rwd en gebalanseerd is qua gewichtsverdeling. De tractiecontrole is ook helemaal niet subtiel. Mijn vriendin dacht dat deze wagen een versnellingsbak heeft omdat de tractiecontrole in het nat zo vaak het vermogen compleet dichtknijpt tijdens het accelereren. Ik denk dat dit voor iemand die weinig interesse heeft in auto's en die uit een middenklasser zoals een Golf komt een lichte vooruitgang is door de stilte van de aandrijflijn en het feit dat je thuis kan laden tegen een gunstige prijs. Als liefhebber mis je toch het geluid/karakter van een benzine vind ik. De vermogensopbouw van een benzine is aangenamer en geluid doet toch wel veel aan het karakter, al is het maar een 4-cilinder. Specifiek voor dit model vind ik ook dat de elektronica veel te veel ingrijpt en voor zo ver ik zag kan je dit niet aanpassen. 1 Quote
thiva 169 Geplaatst: 9 januari 2025 Geplaatst: 9 januari 2025 1 uur terug, Super95 zei: Een paar weken geleden een testrit gedaan met een basismodel rwd. Opvallend: Hij is niet zo ruim als ik dacht, hij is gelijkaardig aan een golf qua koffer en interieur als je de frunk niet meetelt. Hij is een tik luidruchtig op hogere snelheid, luidruchtiger dan een golf leek mij. Heb je zelf een Golf en kan je 1 op 1 vergelijken? Een 3 is toch wel een stuk ruimer dan de Golf? Niet de Variant dus. Quote
Fred 1.405 Geplaatst: 10 januari 2025 Geplaatst: 10 januari 2025 8 uren geleden, thiva zei: Heb je zelf een Golf en kan je 1 op 1 vergelijken? Een 3 is toch wel een stuk ruimer dan de Golf? Niet de Variant dus. Ik vermoed van niet Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 10 januari 2025 Geplaatst: 10 januari 2025 Op 18/11/2024 om 21:55, d_s zei: Is toch ook wat ik zeg: Tesla geeft u de meeste waarde voor uw geld en rationeel is dat de beste keuze en toch als ik morgen die 40k euro moet uitgeven dan koop ik mij waarschijnlijk toch die Tesla niet (op basis van mijn emotie) of het zou voor mijn vrouw moeten zijn Beetje gelijk skoda voor de EVs bij de leasingrijders. Quote
Super95 410 Geplaatst: 10 januari 2025 Geplaatst: 10 januari 2025 10 uren geleden, thiva zei: Heb je zelf een Golf en kan je 1 op 1 vergelijken? Een 3 is toch wel een stuk ruimer dan de Golf? Niet de Variant dus. Ik kan 1 op 1 vergelijken ja. Cijfermateriaal: https://www.autoweek.nl/auto/107613/tesla-model-3-rwd/ https://www.autoweek.nl/auto/99810/volkswagen-golf-1-5-tsi-130pk-life/ Quote
tuscani 11.787 Geplaatst: 10 januari 2025 Geplaatst: 10 januari 2025 Ik zie het dubbele staan qua kofferruimte? Quote
Super95 410 Geplaatst: 10 januari 2025 Geplaatst: 10 januari 2025 Damn, dit is vermoeiend. Ik moet werken, trek er jullie plan mee.. 1 1 Quote
M3 is the best 167 Geplaatst: 10 januari 2025 Geplaatst: 10 januari 2025 Mijn vorige auto was een golf 8 en nu in de model 3 hebben we toch opvallend meer ruimte hoor. De koffer is veel dieper en je hebt nog eens dat extra vak onder de kofferbodem. En ook nog eens de koffer vooraan. Gigantisch verschil naar mijn mening. ESP kan je uitzetten door in het menu iets van 'vertrek op gladde ondergrond' aan te zetten. Weet niet vanbuiten hoe het precies heet. Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 10 januari 2025 Geplaatst: 10 januari 2025 "lichte" vooruitgang, lol. Ik ben geen Tesla fanboy (anders reed ik er wel eentje), maar als je niet in auto's geïnteresseerd bent is die Tesla veel meer dan "lichte" vooruitgang. Het spel gaat 3 seconden sneller naar 100, het infotainmentsysteem is van een compleet ander niveau en de rij-assistentie ook. Doe daar dan nog eens het stil rijden bij zonder schakelovergangen, en laat zo iemand eens een jaar met die Model 3 rond rijden en steek hem terug in zijn Golf. Hij zal niet rap genoeg terug in die Tesla kunnen zitten. 2 Quote
DDke 8.687 Geplaatst: 10 januari 2025 Geplaatst: 10 januari 2025 Koffer van de model 3 is idd vrij groot, vooral diep. Probleem is dat de opening veel te klein is. Quote
Ugeken 11.747 Geplaatst: 24 augustus 2025 Geplaatst: 24 augustus 2025 https://www.autobild.de/artikel/tesla-model-3-highland-28277235.html?utm_source=facebook&utm_medium=facebook-feed&utm_campaign=cleverpush-1756010480&fbclid=IwY2xjawMXw1lleHRuA2FlbQIxMQABHnVLDKxlPcZJlgjJABkONRu15WeMFnqqfksqRrbjXsxopU9SHz7h9vr6z2hv_aem_np9CgZFRM_0XpP64UVDa4Q Quote
Logic 538 Geplaatst: 25 augustus 2025 Geplaatst: 25 augustus 2025 21 uren geleden, Ugeken zei: https://www.autobild.de/artikel/tesla-model-3-highland-28277235.html?utm_source=facebook&utm_medium=facebook-feed&utm_campaign=cleverpush-1756010480&fbclid=IwY2xjawMXw1lleHRuA2FlbQIxMQABHnVLDKxlPcZJlgjJABkONRu15WeMFnqqfksqRrbjXsxopU9SHz7h9vr6z2hv_aem_np9CgZFRM_0XpP64UVDa4Q Elon: “stijf van cocaïne en ketamine Nazi groetjes uitdelen was iets te openhartig misschien?! Damn, hoe moet ik dees rechttrekken?? Oh Elon, schitterend charmeoffensief! Dit komt helemaal goed. Kijk, nogmaals het bewijs, zonder onze grote leider zijn we hopeloos. Kunnen we hem nog een paar miljard extra bonus gunnen dit kwartaal om hier te blijven, pretty please Quote
Super95 410 Geplaatst: 25 augustus 2025 Geplaatst: 25 augustus 2025 (aangepast) Ik betwijfel dat de beslissing zo tot stand is gekomen. 25 augustus 2025 aangepast door Super95 Quote
Fred 1.405 Geplaatst: 25 augustus 2025 Geplaatst: 25 augustus 2025 12 uren geleden, Logic zei: Elon: “stijf van cocaïne en ketamine Nazi groetjes uitdelen was iets te openhartig misschien?! Damn, hoe moet ik dees rechttrekken?? Oh Elon, schitterend charmeoffensief! Dit komt helemaal goed. Kijk, nogmaals het bewijs, zonder onze grote leider zijn we hopeloos. Kunnen we hem nog een paar miljard extra bonus gunnen dit kwartaal om hier te blijven, pretty please Je lijkt er even zwaar aan te zitten … 1 Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 25 augustus 2025 Geplaatst: 25 augustus 2025 Vandaag weer iemand gezien met een "I bought this car before Elon went crazy" sticker, met een 2-F .... plaat. Bullshit dus. 2 Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 25 augustus 2025 Geplaatst: 25 augustus 2025 10 minuten geleden, ir_fuel zei: Vandaag weer iemand gezien met een "I bought this car before Elon went crazy" sticker, met een 2-F .... plaat. Bullshit dus. Hing er misschien nog op van de vorige he Quote
Super95 410 Geplaatst: 25 augustus 2025 Geplaatst: 25 augustus 2025 3 minuten geleden, Lotuzzz zei: Hing er misschien nog op van de vorige he Moet een awkward moment geweest zijn toen koper en verkoper samen naast die sticker stonden. 3 Quote
Parsifal 4.571 Geplaatst: 8 oktober 2025 Geplaatst: 8 oktober 2025 Hier ook een standard version gelanceerd, net zoals bij de Y... Wel minder ingrepen, maar wel een vanafprijs van 36.990 Dollar. Grootste verschillen - 18 inch wieldoppen - Stoffen interieur - Passieve dempers ipv actieve - Geen akoustisch glas achteraan - Geen scherm achteraan - Geen sfeerverlichting - 7 ipv 15 luidsprekers - slechts 3 kleuren (Grijs, wit, zwart) Wel opvallend. Geen LFP batterij maar een NMC batterij. LFP's moeten uit China komen en daar is een importheffing van 100% op. Voor Europa zal er waarschijnlijk wel een LFP batterij inzitten. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.