Ga naar inhoud

BMW G05 X5

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
7 minuten geleden, Audi S8 zei:

Dat is een interessant gegeven.

Eerste keer dat ik dat van die 330e en LEZO hoor. Maar dat is in de veronderstelling dat de motor enkel uit valt als de batterij voldoende opgeladen is?

Elke BMW PHEV doet dat btw, niet enkel de 330e. En ja, maar die voorwaarde kan perfect uitgeschakeld worden.

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:

Elke hybride registreert toch hoeveel km’s er elektrisch zijn gereden op de totaliteit van de gereden afstand? En bijkomend worden mogelijks ook laadcycli gelogd?

Desgevallend zou het eigenlijk gebruik van die kisten toch perfect gecontroleerd kunnen worden? Carpass-gewijs uitlezen bij elke servicedoorgang en je moet - pakweg - 180 laadcycli per jaar en/of minimaal 10%/15%/20% van je kilometers elektrisch gereden hebben?

Wat nu in de media komt is simpele logica en gaat te gemakkelijk aan de reële verdienste van die hybrides voorbij.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik vind het hybride gegeven wel top anders. Tijdens de week rij ik zo goed als altijd op elektriciteit.

In het weekend, tijdens vakanties of met de remork eraan, rij ik verder op benzine.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
7 minutes ago, bt. said:

Elke hybride registreert toch hoeveel km’s er elektrisch zijn gereden op de totaliteit van de gereden afstand? En bijkomend worden mogelijks ook laadcycli gelogd?

Desgevallend zou het eigenlijk gebruik van die kisten toch perfect gecontroleerd kunnen worden? Carpass-gewijs uitlezen bij elke servicedoorgang en je moet - pakweg - 180 laadcycli per jaar en/of minimaal 10%/15%/20% van je kilometers elektrisch gereden hebben?

Wat nu in de media komt is simpele logica en gaat te gemakkelijk aan de reële verdienste van die hybrides voorbij.

Aja, en wat doe je met iemand die 95% van zijn kilometers op de snelweg rijdt? 

Geplaatst:
1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Aja, en wat doe je met iemand die 95% van zijn kilometers op de snelweg rijdt? 

Je kan ook perfect op de snelweg elektrisch rijden, tot 140 km/u.

Geplaatst:
10 minuten geleden, Tommie zei:

ir_fuel bedoelt allicht dat als 95% van je kms snelweg zijn je een groot aandeel van die kms zuiver op benzine aflegt. 

Right @ir_fuel?

Geplaatst:
Zojuist, Audi S8 zei:

ir_fuel bedoelt allicht dat als 95% van je kms snelweg zijn je een groot aandeel van die kms zuiver op benzine aflegt. 

Right @ir_fuel?

Kort door de bocht kan je dan eigenlijk ook stellen dat je rijprofiel het nut van een hybride teniet doet en je derhalve dus ook geen recht hebt op de eco-subsidiëring :D

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
32 minuten geleden, Audi S8 zei:

Dat is een interessant gegeven.

Eerste keer dat ik dat van die 330e en LEZO hoor. Maar dat is in de veronderstelling dat de motor enkel uit valt als de batterij voldoende opgeladen is?

sinds gen-3 PHEV kan je bij MB ook instellen dat de wagen automatisch binnen de bebouwde kom elektrisch overschakelt

22 minuten geleden, kefkie zei:

Ik vind het hybride gegeven wel top anders. Tijdens de week rij ik zo goed als altijd op elektriciteit.

In het weekend, tijdens vakanties of met de remork eraan, rij ik verder op benzine.

tuurlijk, blijft een goed idee

we hebben klanten die amper 6 keer per jaar tanken, uitsluitend voor de lange afstanden op de ICE rijden

Geplaatst:
5 minuten geleden, bt. zei:

Kort door de bocht kan je dan eigenlijk ook stellen dat je rijprofiel het nut van een hybride teniet doet en je derhalve dus ook geen recht hebt op de eco-subsidiëring :D

Hup, geef maar je auto af  

Geplaatst:
52 minutes ago, Tommie said:

Ja, hoeveel kilometer?

Geplaatst:
39 minutes ago, bt. said:

Ja maar als jij zo een ding onder je kont geschoven krijgt van je baas kan je daar weinig aan veranderen.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
44 minuten geleden, Audi S8 zei:

Right @ir_fuel?

Uiteraard. Maar daar gaat toch net deze discussie over? Dat als je buiten 't gebruiksprofiel van een PHEV valt, je niet van de fiscale voordelen zou mogen genieten. Als insteek he, niet dat ik 't daar eens mee ben.

De overheid heeft deze absurde situatie gewoon zelf gecreëerd he. 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
4 uren geleden, tuscani zei:

Hier net omgekeerd. het gat en de achterlichten was net hetgeen waar ik moeilijk aan kon wennen. Bij deze klopt het precies beter. Ik ben best fan.

Idem: snoet altijd knap gevonden maar de kont van de pre-LCI vond ik (wat lichten betreft toch) nooit je dat. Stance is vet en zo, maar die lichten? Daar zit imo niks BMW in.
Nu de LCI: 't is anders, beter dunno. Denk voor mj van wel, tbh.

Geplaatst:

Ik vind vooral de voorkant geen verbetering… Die led dagrijverlichting is iets te breed, of zijn dit nog niet de laserlichten?

Geplaatst:
2 uren geleden, bt. zei:

55% van mijn 78000km zijn elektrisch  

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
3 minuten geleden, Thebiemerke zei:

55% van mijn 78000km zijn elektrisch  

Voila, dus ‘t is perfect mogelijk, ook voor een ‘veelrijder’.

Geplaatst:
9 minuten geleden, davy zei:

Ik vind vooral de voorkant geen verbetering… Die led dagrijverlichting is iets te breed, of zijn dit nog niet de laserlichten?

Laserlights bestaan niet meer he. Op geen enkel vernieuwd model, is niet recycleerbaar.

• Whut?! 1
Geplaatst:

Die 21" 915M velgen zien er yum uit, op de configurator. ❤️ 

De M sportzetels blijkbaar nu ook verkrijgbaar met meerdere bekledingen ipv enkel zwart, toch alvast met het volledig merino leder Tartufo.

Geplaatst:
39 minuten geleden, gTa zei:

Die 21" 915M velgen zien er yum uit, op de configurator. ❤️ 

De M sportzetels blijkbaar nu ook verkrijgbaar met meerdere bekledingen ipv enkel zwart, toch alvast met het volledig merino leder Tartufo.

was op de prefacelift ook al mogelijk.

Ik heb hem besteld met Tartufo M zetels.

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
1 uur terug, Rabbit zei:

was op de prefacelift ook al mogelijk.

Ik heb hem besteld met Tartufo M zetels.

Netjes, congrats!

Wist ik niet, trouwens. Op de '5 en '6 GT kon/kan je die zetels ook krijgen, maar als ik me niet vergis enkel met zwarte lederen bekleding.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 uren geleden, Tommie zei:

Laserlights bestaan niet meer he. Op geen enkel vernieuwd model, is niet recycleerbaar.

Zeer jammer dat ze de ledstrookjes dan zo lomp afgewerkt hebben… Dus vanaf nu is er maar 1 soort lichten? Of hebben ze terug halogeen lampen in de aanbieding

Geplaatst:
42 minuten geleden, davy zei:

Zeer jammer dat ze de ledstrookjes dan zo lomp afgewerkt hebben… Dus vanaf nu is er maar 1 soort lichten? Of hebben ze terug halogeen lampen in de aanbieding

Gewone led en matrix led waarschijnlijk?

Geplaatst:

BMW UK. Doorklikken voor de X5 foto's.

Geplaatst:

Die front doet het toch niet voor mij.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid