Ga naar inhoud

BMW G05 X5

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
22 uren geleden, Rabbit zei:

Ik twijfel me kapot … Tanzanit of Dravit ?‍♀️

Vooral iets kiezen wat je niet veel ziet, nu zijn het allemaal zwarte en blauwe…

Geplaatst:

Manhattan voor mij. En dan dat zwart mottig stuk front laten meespuiten.

Geplaatst:
9 uren geleden, Ugeken zei:

Vooral iets kiezen wat je niet veel ziet, nu zijn het allemaal zwarte en blauwe…

Ja Dat is wel iets gek. Ik heb de indruk dat je tanzaniet niet zoveel ziet, en dan kom ik er plots 5 in een ween tegen.

Ik ben voorlopig voor Dravit gegaan. Een soort multikleur grijs: kan gaan van flets vuilzakgrijs tot diepmetallic donkergrijs.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op 8/2/2023 om 17:13, Thebiemerke zei:

55% van mijn 78000km zijn elektrisch  

Hier ook 35 a 40% van de 97.000km. Als je dagelijks aan de stekker hangt valt dat echt goed mee. Zelfs bij 40-45k km per jaar.

Geplaatst:

Voor mij ook Dravit, als je voor zwarte accenten gaat. 

Geplaatst:
23 uren geleden, D Squaloid zei:

Hij denkt eraan zijn X5 af te bestellen en een Range te bestellen. Dus blijkbaar voor hem wel belangrijk.

@D Squaloid nieuwe Cayenne EH is leverbaar met achterasbesturing en <50g CO2  

Geplaatst:
11 uren geleden, BMWMB zei:

Voor mij Ametrin met Elfenbeenwit

Elfenbeinweiss vertaalt niet naar Elfenbeenwit he. :D  Dat is Ivoorwit. Elfenbein = olifantenbeen.

• Thanks Friendly 1
  • Grappig 8
Geplaatst:
Op 10/2/2023 om 09:41, D Squaloid zei:

Hij denkt eraan zijn X5 af te bestellen en een Range te bestellen. Dus blijkbaar voor hem wel belangrijk.

Begint aan 7:55. Test met en zonder

Geplaatst:
4 minuten geleden, dragonfly zei:

Begint aan 7:55. Test met en zonder

Komt wellicht wel van pas, maar om daarvoor 1100 te betalen #nothanks

Geplaatst:
9 minuten geleden, vince522 zei:

Komt wellicht wel van pas, maar om daarvoor 1100 te betalen #nothanks

Kan het verschil zijn tussen vlot binnenrijden of het in 2x moeten doen  

Draaicirkel

BMW 1 serie rwd = 10,9m
BMW X5 45e met IAS = 11,6m
BMW X5 45e zonder IAS = 12,6m

Geplaatst:

Ik heb het op de '6 GT, die 4ws. Helaas geen back to back ervaring met een '6 GT zonder, wel met onze vorige '5 touring (dat is iet of wat vergelijkbaar, vermoed ik, ook al is die wel een hele hand korter), die had bovendien ook de 360° camera's (die niet helpen bij 't parkeren dicht tegen de stoep, maar enorm bij 't manoeuvreren in b.v. ondergrondse parkings).

Het is niet dat die auto plots een MINI'tje wordt om te parkeren of dat je, zoals @dragonfly z'n cijfers hierboven bewijzen, plots een halve straat wint qua draaicirkel. Al is een hele meter niet weinig... Maar het maakt weldegelijk verschil, vind ik. Alleen niet op een blatantly clear manier, zoals b.v. het sperdiff op een RWD '1 echt een immens verschil maakt inzake bochtengrip en controleerbaarheid.

Eén courant en één occasioneel voorbeeld:

• Garage aan zee (op -4) leidt via een erg krappe spiraalramp naar beneden, waarbij die spiraal (van boven bekeken) niet in een cirkel past, maar in een rechthoek: je moet dus per kwart draai je stuurhoek aanpassen (een keer méér, een keer minder stuurhoek, enz.). Bij grote auto's zit je 2 keer per volledige 360° met maximale stuuruitslag om de bocht te halen. Alhoewel onze huidige '6 GT een stuk langer is dan onze vorige ('5 touring F11), kan ik met een duidelijk verschil in gemak / zekerheid de garage naar beneden rijden. Niet zoals met m'n '1 (die is overzichtelijker, heel wat korter, smaller en heeft een duidelijk kleinere draaicirkel), maar ergens er tussenin. Ik kan op de 'langere zijden' wat minder stuurhoek geven, om dan bij 't volgende kwart korter te kunnen draaien, wat toelaat om die rechte betonnen hoeken die bloeddorstig naar de flanken van de auto loeren, te kunnen clearen. Bij de '5 had ik bijna continu maximale stuurhoek nodig en kwam ik steevast héél erg dicht bij bij de betonmuur aan 't begin van de kortere kwartjes (tot enkele cm, zelfs) en vertraagde ik tot stapvoets. Door de 4ws op de '6 GT heb ik meer marge.
  • Een andere is ene die ik vorig weekend voor had, in een ondergrondse parkeergarage (McArthurGlen in Roubaix), met enorm hoge borduren (15 tot 20 cm hoog) waar je in een bocht ook je zijschorten van je auto tegen kan kapotrijden (vermoed ik). De uitrit is echt een nachtmerrie voor grotere auto's, omdat je eerst rechtsaf en dan linksaf met maximale stuurhoek naar 1 van de 2 slagbomen moet rijden, er is echt weinig ruimte om breed uit te waaieren. Met de '1 gaat dat easy peasy, met de '5 touring vroeger vond ik dat echt geen evident manoeuver (en heb ik een paar keer een 3-point-turn moeten doen). De vrees om iets te raken blijft helemaal overeind met de '6 GT nu, 't is niet dat dat wegvalt, maar ik had niet het gevoel dat ik er niet zou geraken (ondanks extra lengte) en heb nooit de nood gevoeld om om een 3pt te maken.

De effecten ervan bij hoge snelheid (extra stabiliteit) ... ik moet eerlijk zeggen dat ik dat niet voel/ervaar. Ik denk dat daar een 1-op-1 vergelijking nodig is tussen ene met en ene zonder, om het verschil te voelen.

Ik kan dus erg goed snappen dat je dat feature, éénmaal je 't gewoon bent én het is ook voldoende vaak nodig, sowieso wil hebben. Als je je SUV enkel in/uit je eigen brede garage rechtdoor rijdt en gebruikt om via de autostrade naar 't zuiden te knallen ... en je komt quasi nooit aan je maximale stuurhoek ... dan is het perfect misbaar, lijkt me.

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
14 uren geleden, Roger zei:

Manhattan voor mij. En dan dat zwart mottig stuk front laten meespuiten.

Ik vind Manhattan ook machtig. ❤️ Speciaal wel. En moeilijker combineerbaar qua interieur (enkel zwart of ivoor gaat goed, coffee eventueel nog maar dinge, dat middenbruin, niet imo).

Geplaatst:
7 minuten geleden, gTa zei:

Ik vind Manhattan ook een machtig kleurtje, maar wat je zegt over dat zwart klopt wel: die kleur lijkt geen enkel contrast met lichtere tinten te verdragen en komt enkel goed tot z'n recht (vind ik) als alle details van de auto, ook de velgen, zwart zijn. Dus dat uitgebreid Shadow Line pakket én ook zwarte velgen. Ook de combinatie met de interieurkleur moet onopvallend: zwart of coffee, niks blekers dat naar buiten straalt (behalve misschien ivoor, geen idee, nog nooit gezien).

'k Zou het dus lastig hebben om die kleur te kiezen want ik vind zwarte velgen echt verschrikkelijk lelijk. :D  

Zo zou ik hem nemen denk ik, en dan kijken of we dat zwart onder het rooster kunnen laten spuiten in koetswerkkleur. Want geen idee wie dat verzonnen heeft, maar het trekt op niets.

A4EDD1A2-83EC-4E89-BBE8-28456E3CA8D6.jpeg

Geplaatst:
2 minuten geleden, Roger zei:

Zo zou ik hem nemen denk ik, en dan kijken of we dat zwart onder het rooster kunnen laten spuiten in koetswerkkleur. Want geen idee wie dat verzonnen heeft, maar het trekt op niets.

'k Heb m'n post nog gewijzigd ... 't is eigenlijk enkel op de kunstmatige beelden van de CC dat ik de combinatie met chroom/alu/... niet mooi vind.   IRL heb ik enkel nog maar de huidige X5 in Manhattan gezien icm het gehele Shadow Line gedoe (en dat werkt), maar als ik naar foto's kijk van non-M uitvoeringen met alu en zo:

New 2023 BMW X5 xDrive40i Sports Activity Vehicle Sport Utility in  #P9N73588 | Swickard Auto Group

Ik vind 't dan nog altijd een leuke kleur.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

@Tommie @Phil @Asserti

image.thumb.png.fc870fcb0d6e29593e1f2021164641ae.png

Rood en geel kwamen dus weg te vallen. Blauw is veranderd naar ivoor+atlasgrijs.

Is er nog sprake van terugkeer van de 2 combo's uit 't gele kader (dus coffee en ivoor in volleder)?

(BMW deed 't al vaak zo, dat niet alle interieurcombinaties onmiddellijk na release van een nieuw model of een LCI beschikbaar waren.)

Geplaatst:

Als dat zo zou zijn, weten wij 't ook pas eens de productieveranderingen in voegen zijn.

Voorlopig zeker niet op de planning alvast.

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
26 minuten geleden, Tommie zei:

Als dat zo zou zijn, weten wij 't ook pas eens de productieveranderingen in voegen zijn.

Voorlopig zeker niet op de planning alvast.

X7 LCI ook nog niet, en die is al langer beschikbaar (geen idee hoe lang exact al)

Geplaatst:
Op 9/2/2023 om 21:56, D Squaloid zei:

@Tommie klopt het dat Integral Active Steering niet leverbaar is? Mijn schoonvader heeft een identieke X5 besteld als wat hij nu heeft. Het meest geweldige aan die auto is op zijn volgende niet leverbaar. Hij is not amused.

Op 9/2/2023 om 22:49, Tommie zei:

Klopt, vandaag info daarover gekregen. 

En wat is het gevolg als je het absoluut wil hebben? Gewoon een langere wachttijd?

7 uren geleden, Rabbit zei:

Ik heb de indruk dat je tanzaniet niet zoveel ziet, en dan kom ik er plots 5 in een ween tegen.

Goh ja, dan is geen enkele kleur goed als iets uniek wilt. Onlangs in Gent 2 groene (Verde Ermes en nog iets) X5's zien rijden op dezelfde dag, en dat zijn dan kleuren van 5K als ik me niet vergis.

Geplaatst:
7 minuten geleden, Goesting zei:

En wat is het gevolg als je het absoluut wil hebben? Gewoon een langere wachttijd?

Spijtig genoeg niet, het wordt geschrapt momenteel. En je kan je bestelling annuleren of de wagen in ontvangst nemen zonder.

• Verdrietig 1
Geplaatst:

22" velgen komen altijd met gewone banden? Op zo'n tank is runflat wel handig 

Geplaatst:
14 uren geleden, dragonfly zei:

22" velgen komen altijd met gewone banden? Op zo'n tank is runflat wel handig 

Altijd gewone banden idd.

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:

Ik had gedacht dat ze de nieuwe koplampen van de X7 of 7 zouden overgenomen hebben. 

Bij deze facelift zie ik weinig tot geen verschil.

Geplaatst:
Op 11/2/2023 om 09:22, Alexanderr zei:

@D Squaloid nieuwe Cayenne EH is leverbaar met achterasbesturing en <50g CO2  

Wanneer wordt die voorgesteld? Kan niet lang meer duren veronderstel ik?!

Geplaatst:

If you want a really really sporty X5 

Name:  LCI X5 G05 M Performance Parts3.jpg Views: 1671 Size:  156.0 KB

Geplaatst:
Op 8/2/2023 om 21:31, dragonfly zei:

2023_X5_LCI_004.jpg

2023_X5_LCI_003.jpg

2023_X5_LCI_002.jpg

22" staat die kar toch beter dan 21" :ninja:

Is dat de 747M velg?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid