Ga naar inhoud

BMW G05 X5

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik vind die nieuwe 21" van 't Sport Pack echt maf mooi. ❤️
Met 22", ja 't staat 'm goed ... maar dun pelleke band, vind ik. Jammer.
Tot nu toe vond ik de 21" maar meh, qua looks. De nieuwe 915M though:

image.thumb.png.1aa8810ff2cc018f2aa27852a92521b5.png

Wel nog geen echte foto's van te vinden. Kan dus nog tegenvallen ook. :D 
Benieuwd hoe de achterste IRL zijn qua diepte.

Wel yum velgsken, vind ik, op de CC renders.

Geplaatst:
1 uur terug, dragonfly zei:

De nieuwe 745 velg

745.jpg

Ook knap, die Individual velg, idd. Veel knapper dan die 5-dubbelspaaks die hier hoger staat, op de knalblauwe. (imo)
Maar ik vrees (nou ja...) wel dat je deze nieuwe 745I erg veel gaat zien.

Welke buitenkleur heb je besteld?

Geplaatst:
7 uren geleden, gTa zei:

Ook knap, die Individual velg, idd. Veel knapper dan die 5-dubbelspaaks die hier hoger staat, op de knalblauwe. (imo)
Maar ik vrees (nou ja...) wel dat je deze nieuwe 745I erg veel gaat zien.

Welke buitenkleur heb je besteld?

Tanzanite blue

745I heeft ook de voorkeur, 915M zou ik eens op foto moeten zien want renders zijn altijd wat anders.

Geplaatst:
2 uren geleden, dragonfly zei:

Tanzanite blue

745I heeft ook de voorkeur, 915M zou ik eens op foto moeten zien want renders zijn altijd wat anders.

Op tanzaniet zou ik ook 745I speccen.

Machtige kleur ❤️

Binnenin tartufo?

Geplaatst:
11 uren geleden, dragonfly zei:

742M Black

742M_black_grey_car.jpg

Dat ze die niet gewoon in zilver leveren...

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 minuten geleden, 3000 zei:

Echt hé.

Gewoon eerlijk, puur zilver metallic. Hoe fokkin machtig mooi zou dat niet zijn daarop, zeg. ❤️

Nu, dat nieuwe wolkenkrabbergrijs metallic (of hoe heet het), 't is geen zilver maar donkerzilver of lichtgrijs ... nuances :D ... maar dat vind ik ook nog wel een wijze kleur, precies. Zou iig mijn keuze zijn, indien geen manhattan (of tanzaniet).

10 uren geleden, gTa zei:

Ik vind die nieuwe 21" van 't Sport Pack echt maf mooi. ❤️
Met 22", ja 't staat 'm goed ... maar dun pelleke band, vind ik. Jammer.
Tot nu toe vond ik de 21" maar meh, qua looks. De nieuwe 915M though:

image.thumb.png.1aa8810ff2cc018f2aa27852a92521b5.png

Wel nog geen echte foto's van te vinden. Kan dus nog tegenvallen ook. :D 
Benieuwd hoe de achterste IRL zijn qua diepte.

Wel yum velgsken, vind ik, op de CC renders.

Dit dus.

Geplaatst:
23 minuten geleden, gTa zei:

Machtige kleur ❤️

Binnenin tartufo?

Ik vind het ook de beste keuze. Dat groen van Tommie was nog vetter maar het stopt ergens  

VATQ BMW Individual uitgebreid leder Merino Tartufo / Schwarz

M Sportzetels zijn vet maar dan moet je volleder nemen en alcantara hemel. Worden dan opeens zeer dure zetels 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
3 minuten geleden, 3000 zei:

Zou vet zijn

Geplaatst:
6 minuten geleden, dragonfly zei:

Ik vind het ook de beste keuze. Dat groen van Tommie was nog vetter maar het stopt ergens  

VATQ BMW Individual uitgebreid leder Merino Tartufo / Schwarz

M Sportzetels zijn vet maar dan moet je vollleder nemen en alcantara hemel. Worden dan opeens zeer dure zetels 

Fully agreed dat het ergens stopt. Zeker aan de optieprijzen van BMW en al helemaal nu met de optiepolitiek waardoor je verplicht wordt om pakketten te nemen met zaken in waar je liever niet zou voor betalen, etc.

En ik heb de indruk dat het verschil tussen uitgebreid leder en volleder bij de X5 eigenlijk duur is voor wat je extra krijgt. Dat beetje gekleurd leder op de onderzijde van het dashboard vind ik wél heel erg "nodig" (zo loopt de lijn door vanuit de deurpanelen, je ziet dat ook goed als je in de auto zit), maar dat is het zowat. (Behalve dan dat het dashboard bekleed is met nappaleder in plaats van namaakleder. Kan je ook zién, maar je voelt daar toch quasi nooit aan, dus echt extreme meerwaarde vind ik 't niet.)  Ja, dan zou ik ook twijfelen.
ij de X7 heb je bij het volleder tenminste ook nog de volledige door cards die in leder zijn (dus onderaan, bekleding van deurvak etc, is dan in hetzelfde nappaleder als bovenop het dashboard ... voor -dacht ik- dezelfde meerprijs als op de X5 ... go figure. Nooit goed begrepen hoe dat nu in elkaar zit. Ofwel heb ik 't verkeerd voor, kan ook. :D )

Ik zou persoonlijk op Tanzaniet het ivoorkleurig interieur nemen. (Dus dan kan je nu énkel nog maar het uitgebreid leder nemen, die tint is (zonder de combo met dat vale grijs) niet meer verkrijgbaar in volleder.)   Die combo vind ik magistraal, zéker met helder glas waar dat "wit" leder dan machtig mooi naar buiten straalt. Maar 't is wel iets minder onderhoudsvriendelijk (al is dat eigenlijk maar op 't eerste zicht echt zo ... tartufo wordt even snel even vuil ... je ziet 't misschien iets minder snel, alleen).

Geplaatst:
7 minuten geleden, dragonfly zei:

Zou vet zijn

Nu ge toch zo helemaal los aan 't gaan zijt in de Individual Sonderwunsch: gewoon Liquid Metal Silver pakken, jom.

❤️ 

Geplaatst:
5 minuten geleden, gTa zei:

Ik zou persoonlijk op Tanzaniet het ivoorkleurig interieur nemen. Combo vind ik magistraal, zéker met helder glas waar dat "wit" leder dan machtig mooi naar buiten straalt. Maar 't is wel iets minder onderhoudsvriendelijk (al is dat eigenlijk maar op 't eerste zicht echt zo ... tartufo wordt even snel even vuil ... je ziet 't misschien iets minder snel, alleen).

Dat wit gaat veel te snel vuil worden  

ivoor.jpg

Geplaatst:
7 minuten geleden, gTa zei:

En ik heb de indruk dat het verschil tussen uitgebreid leder en volleder bij de X5 eigenlijk duur is voor wat je extra krijgt. Dat beetje gekleurd leder op de onderzijde van het dashboard vind ik wél heel erg "nodig" (zo loopt de lijn door vanuit de deurpanelen, je ziet dat ook goed als je in de auto zit), maar dat is het eigenlijk. (Behalve dan dat het dashboard bekleed is met nappaleder in plaats van namaakleder. Kan je ook zién, maar je voelt daar toch quasi nooit aan, dus echt extreme meerwaarde vind ik 't niet.)   Bij de X7 heb je bij het volleder ook nog de volledige door cards die in leder zijn (dus onderaan, bekleding van deurvak etc, is dan in hetzelfde nappaleder als bovenop het dashboard ... voor -dacht ik- dezelfde meerprijs als op de X5 ... go figure. Nooit goed begrepen hoe dat nu in elkaar zit. Ofwel heb ik 't verkeerd voor, kan ook. :D )

Ik heb schrik van dat bruin. Zijn toch plaatsen waar je al eens tegenzit en passagiers zijn niet altijd voorzichtig. Zal sowieso allemaal mooier ogen in echt leder.

tartufo_volleder.jpg

Geplaatst:
4 minuten geleden, gTa zei:

Nu ge toch zo helemaal los aan 't gaan zijt in de Individual Sonderwunsch: gewoon Liquid Metal Silver pakken, jom.

❤️ 

Je gaat me even moeten helpen... Is dat een buitenkleur?

Geplaatst:
3 minuten geleden, dragonfly zei:

Dat wit gaat veel te snel vuil worden  

ivoor.jpg

Ik heb daar toch andere ervaringen mee, maar bon. :D 

Tartufo of cognac (zoals nu in de '6) wordt even snel vuil. En als je kijkt, zie je dat ook. Als je er niet op let, zie je 't pas als 't echt gortig aan 't glanzen is.

Mijn vorige had ivoorkleurig leder, die daarvoor een full lichtbeige interieur, en die daarvoor ook weer ivoorkleurig ("lemon") leder. 't Is echt een fabeltje dat dat na 1 dag "zwart" ziet en/of dat dat na 2 jaar onherstelbaar vervuild is.  Enige voorwaarde: je moet 1 keer per kwartaal eens gedurende 30 minuten met een carbonfibertowel (hoi Sretn) aan de slag willen. That's all.

(Pas op: vroeger kuiste ik nog graag eens mijn auto's. De laatste jaren heb ik er een broertje aan dood, ik ga gewoon wekelijks door de krasstraat.)

Geplaatst:
4 minuten geleden, dragonfly zei:

Ik heb schrik van dat bruin. Zijn toch plaatsen waar je al eens tegenzit en passagiers zijn niet altijd voorzichtig. Zal sowieso allemaal mooier ogen in echt leder.

tartufo_volleder.jpg

Tgoh, daar zit je toch enkel maar met je knie tegen, denk ik. Tenzij je al eens een emmer of plooibak in de voetenruimte van de passagier zet, misschien.

Ik vind vooral het leder op de onderkant van de deuren riskanter (maar dus niet verkrijgbaar op X5, enkel op X7). Daar zit je wél erg vaak met je schoenen tegen. Zie dat op de vorige en huidige '6 van mijn ma ... nappaleder kan daar echt niet goed tegen en 't is pijnlijk om die strepen te zien. Is hetzelfde op de met leder beklede deurdrempels in Porsches: sowieso machtig mooi (met die stikking die daar dan ook loopt, je voélt daar dan ook echt af en toe aan, 't is makkelijk bereikbaar), maar damn dat is teer als je daar wat nonchalanter in/uit stapt.

Geplaatst:
7 minuten geleden, dragonfly zei:

Je gaat me even moeten helpen... Is dat een buitenkleur?

Ja, da's de productievariant van dat "vloeibaar zilver" dat vroeger op de salonauto's werd gebruikt.

En pardon ik vergiste me, 't is "Pure Metal Silver", het woord 'liquid" is -denk ik- de term die gebruikt wordt door Mercedes.

Echt machtig. Laat zich quasi niet op foto pakken, het verschil met gewoon zilver, maar in het echt is 't waarlijk MACHTIG. Hoe diép die lak is: bonkers.

https://f10.m5post.com/forums/showthread.php?t=1073059
--> vergelijking tussen pure metal silver en 'gewoon' Silverstone ... laat zich slecht fotograferen maar hier zie je al duidelijk de extra diepte

Dit is geen slechte foto van die kleur:

BMW's Most Expensive Paint is the $10,300 Individual Pure Metal Silver |  Carscoops

Je kan 't eigenlijk best omschrijven door "mooi metallic zilver", maar waarvan het precies continu lijkt alsof je 't contrast hebt verhoogd gelijk ge dat op de computer met ne foto kunt doen. :D   Machtig mooi.

(Dacht dat 't ook zo'n kleur was die zich niet per paneel laat herspuiten, maar waar de volledige flank moet herdaan worden, omdat je dezelfde sprayrichting moet hebben opdat het licht op dezelfde manier zou breken op de metallicpartikels. Gene kattenpis dus voor op een city runabout waar ge mee op z'n Parisiens parkeert :D )

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 minute ago, gTa said:

het woord 'liquid" is -denk ik- de term die gebruikt wordt door Mercedes.

image.png

Geplaatst:

Ik ben dat Silverstone ongelofelijk beu gezien.

Dit terzijde.

Geplaatst:
4 uren geleden, 3000 zei:

Ik heb al serieus getwijfeld om de mijne te laten herspuiten. :D

Kan nergens een voorbeeldfoto vinden van hoe dat eruitziet. In NL eens eentje zien rijden, maar was te laat om dat deftig te kunnen bekijken. 

• Thanks Friendly 2
Geplaatst:
5 uren geleden, gTa zei:

Machtige kleur ❤️

Binnenin tartufo?

Ik had ook eerst die kleur. Maar ik weet niet of die LCI (die toch een stuk bruter geworden is) er zo goed gaat mee staan.

Geplaatst:
Op 11/2/2023 om 13:07, gTa zei:

'k Heb m'n post nog gewijzigd ... 't is eigenlijk enkel op de kunstmatige beelden van de CC dat ik de combinatie met chroom/alu/... niet mooi vind.   IRL heb ik enkel nog maar de huidige X5 in Manhattan gezien icm het gehele Shadow Line gedoe (en dat werkt), maar als ik naar foto's kijk van non-M uitvoeringen met alu en zo:

New 2023 BMW X5 xDrive40i Sports Activity Vehicle Sport Utility in  #P9N73588 | Swickard Auto Group

Ik vind 't dan nog altijd een leuke kleur.

Shadowline is altijd een goed idee imo, maar kan je tegenwoordig niet meer krijgen zonder M-pakket? Zie ik ook op andere BMW's... Spijtige zaak iig. Zo'n sportline uitvoering vond ik altijd wel een leuke touch, net iets anders en toch sportief

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid