Ga naar inhoud

Joyridden BMW 1M: Wat zou jij doen?


Rabbit

Aanbevolen berichten

Hij heeft hem gekocht achteraf? Ik zou gewoon verlengde garantie afdwingen, 3 jaar extra of tot 150k miles ofzo.

Denk dat er met de meeste auto's wel dingen gebeuren die je niet wil weten, alvorens de auto arriveert bij de dealer. Maar dit is niet netjes, noch professioneel van de dealer natuurijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onprofessioneel is het wel, maar echt schokkend vind ik dat filmpje niet.

Als ik het goed begrijp was die auto in dat filmpje nog altijd eigendom van de garage, en als eigenaar doe je er in principe toch mee wat je wil? Dat ze tijdens de verkoopsonderhandelingen niet specifiek gezegd hebben dat er al wel 'hard' met gereden is ... welke verkoper zou dat wel doen? Als die verkoper het al wist om te beginnen.

Wat niet wil zeggen dat ik zo'n dingen goedkeur of zelf zou doen, maar er lopen mensen genoeg rond die andere ideeën hebben over wat moreel verantwoord is.

Zo'n toeren uithalen met een auto die bv op onderhoud is in de garage (en dus al een eigenaar heeft) is imo een miljoen miljard keer erger, en dat gebeurd zeker ook. :)

Om even terug te komen om het van de boot af rijden: zijn die auto's dan niet in transportmodus? En dus softwarematig begrenst in toeren en pk's?

Link naar reactie
Delen op andere sites

de vraag is of die kerel dacht een 'brand-new' wagen gekocht te hebben of wist dat er enkele 100'en miles op de teller stonden. Gezien de 10k-surplus wellicht dat eerste, in dat geval begrijp ik de fuss en zou ik een kleine refund + gratis onderhoud en langere garantie eisen. Verder vind ik niet dat men er overdreven mee gereden heeft. Eerlijk gezegd denk ik dat bij een gemiddelde testrit door een potentiële klant al veel agressiever gereden wordt dan dit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:popcorn:

Schitterend verhaal, weer op z'n Amerikaans!

Van die 10.000$ dat hij meer betaalde, dat is natuurlijk geen garantie op een "bijzondere" behandeling, 't is gewoon een auto zoals elke andere opgeleverde 1M... daar had hij misschien eerder over moeten nadenken. (En daarbij, ginder 10.000$ bovenop de stickerprice betalen is misschien nog goedkoper dan een 1M in België?)

Ik vind een refund van 2000$ niet slecht eigenlijk, kreeg ik 2000$ voor elke keer ik zo eens accelereerde met de wagen. :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei... ik zie daar weinig verkeerds in. Mocht je eens weten wat er allemaal gebeurd bij sommige dealers. 't Kan dust keer erger.

Joepie, mijn eerste post hier! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei... ik zie daar weinig verkeerds in. Mocht je eens weten wat er allemaal gebeurd bij sommige dealers. 't Kan dust keer erger.

Joepie, mijn eerste post hier! :D

Welgekomen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is toch niet zo erg da "joyriden"?

Ge zou moeten weten hoeveel wagens al herspoten zijn eer ze bij de dealer toekomen. Toch stukken erger dan wat doortrekken in rodage imho!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 jaren later...

Kerel heeft volgens mij een beetje last van de forumziekte...

 

zelf die kist volledig aftrappen en zotte toeren mee doen (anders koop je geen 1M) maar wel verbouwereerd zijn als anderen op dezelfde manier ermee rijden :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee wat er met die auto gedaan is, maar als 'ie hard afgetrapt is (koud b.v.) en ik kocht die auto nieuw terwijl 'ie z'n eerste paar tientallen/honderden km echt als gek is gebruikt (koud/nieuw), dan hoef ik 'm niet meer. Omdat dat niet de enige auto is van dat type: ik zou 't koopcontract laten ontbinden. Andere compensatie hoef ik niet, ik hoef gewoon die auto niet meer en m'n geld terug.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid