brjefs 14.595 Geplaatst: 21 mei 2021 Delen Geplaatst: 21 mei 2021 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 53.341 Geplaatst: 25 november 2021 Auteur Delen Geplaatst: 25 november 2021 ... maar blijf gerust neuten in het F1 topic over 1 inhaalactie per race Die laatste 4 ronden zijn gewoon bonkers 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.922 Geplaatst: 25 november 2021 Delen Geplaatst: 25 november 2021 Totaal niet te vergelijken met open wheel one seaters, toch? Doe dat met een F1 en je voorwiel ligt er af Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 53.341 Geplaatst: 25 november 2021 Auteur Delen Geplaatst: 25 november 2021 3 hours ago, Polygoon said: Totaal niet te vergelijken met open wheel one seaters, toch? Doe dat met een F1 en je voorwiel ligt er af Ja dat is mijn punt net. Hier wordt tenminste geracet en zit men geen weken te neuten over de enige interessante actie die er in 2 uur tijd is gebeurd. 2 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.922 Geplaatst: 26 november 2021 Delen Geplaatst: 26 november 2021 13 uren geleden, ir_fuel zei: Ja dat is mijn punt net. Hier wordt tenminste geracet en zit men geen weken te neuten over de enige interessante actie die er in 2 uur tijd is gebeurd. Is de F1 dan altijd saaie meut geweest? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Subaru555 3.004 Geplaatst: 26 november 2021 Delen Geplaatst: 26 november 2021 3 minuten geleden, Polygoon zei: Is de F1 dan altijd saaie meut geweest? Allé, voor 30% van den tijd is het niet voorspelbaar https://www.statsf1.com/en/2021/stats-tour-en-tete.aspx Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 53.341 Geplaatst: 3 december 2021 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2021 In de V8 Supercars hebben ze dit jaar al 8 verschillende race-winnaars gehad. Maar dat zegt eigenlijk niks over hoe spannend de races zelf zijn natuurlijk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 53.341 Geplaatst: 3 december 2021 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2021 Hier nog zo een mooie: Team orders? Ja ok, thanks for the info. Fuck uw team orders, ik doe gewoon mijn goesting 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 53.341 Geplaatst: 3 december 2021 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2021 De nieuwe generatie auto's voor 2023 is trouwens voorgesteld: 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lotuzzz 15.517 Geplaatst: 3 december 2021 Delen Geplaatst: 3 december 2021 Subtiele verlaging aub Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 53.341 Geplaatst: 3 december 2021 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2021 euh, ok dan Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 53.341 Geplaatst: 3 december 2021 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2021 wauw 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 7.039 Geplaatst: 3 december 2021 Delen Geplaatst: 3 december 2021 keuze tussen 2 motoren? Ford en Chevy? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
#166 258 Geplaatst: 3 december 2021 Delen Geplaatst: 3 december 2021 8 uren geleden, ir_fuel zei: Fuck uw team orders, ik doe gewoon mijn goesting ben benieuwd hoe 'm daarover denkt, wanneer 'm vanaf 2022 zelf de lakens gaat uitdelen binnen het team. auto's zien er goed uit. nu maar hopen dat ze voor de stick gaan ipv de paddles. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 53.341 Geplaatst: 5 december 2021 Auteur Delen Geplaatst: 5 december 2021 On 12/3/2021 at 3:49 PM, gewoon ik said: keuze tussen 2 motoren? Ford en Chevy? Idd. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 53.341 Geplaatst: 7 december 2021 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2021 Voor wie het interesseert: https://www.youtube.com/playlist?list=PL3F1DMFQJtIrit8q95cy-Y577e2_65kF2 Link naar de playlist waarin alles over Gen 3 uit de doeken gedaan wordt. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maxime S 2.304 Geplaatst: 3 januari 2022 Delen Geplaatst: 3 januari 2022 Kan het zijn dat de Gen3-auto's er wat minder spectaculair uitzien dan vroeger? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 53.341 Geplaatst: 3 januari 2022 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2022 Just now, Maxime S said: Kan het zijn dat de Gen3-auto's er wat minder spectaculair uitzien dan vroeger? Wat een rare vraag? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maxime S 2.304 Geplaatst: 3 januari 2022 Delen Geplaatst: 3 januari 2022 1 minuut geleden, ir_fuel zei: Wat een rare vraag? Nee, precies wa hoger op hun poten en minder spectaculaire aero? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 53.341 Geplaatst: 3 januari 2022 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2022 Ze hebben een pak minder downforce dan de huidige (waar nog heel 2022 mee geracet wordt FYI). Vandaar het verschil in splitter en spoiler. Rijhoogte daar kunnen ze zelf aan vijzen he. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maxime S 2.304 Geplaatst: 3 januari 2022 Delen Geplaatst: 3 januari 2022 43 minuten geleden, ir_fuel zei: Ze hebben een pak minder downforce dan de huidige (waar nog heel 2022 mee geracet wordt FYI). Vandaar het verschil in splitter en spoiler. Rijhoogte daar kunnen ze zelf aan vijzen he. Maar wel nog V8? Ik dacht nochtans dat ze daar zouden van afstappen... Gelukkig niet dus Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bjorno 768 Geplaatst: 23 oktober 2023 Delen Geplaatst: 23 oktober 2023 Ah uiteraard heeft ir_fuel hier ook al een topic aangemaakt van de Australian Supercars. Voor mij dus ook het beste motorsport kampioenschap ter wereld. Er wordt had geraced maar ook met veel respect. De auto's (zeker de Gen 3 nu) trekken nog goed op het echte model en de meeste circuits zijn ook best interessant. De eerste race dat ik gezien heb was wanneer ik voor de eerste keer naar Australië (working holiday visa) ben gegaan voor 6 maanden. Ben toen 2 December aangekomen en heb direct een auto gehuurd in Sydney om het laatste race weekend in Oran Park (trouwens ook de laatste race ooit op dat circuit, staan nu appartementen) te zien. En ik was direct verkocht. Echt zonde dat het circuit nu weg is want was best wel een tof circuit. Hier een paar foto's van toen (kwaliteit is jammer genoeg zeer slecht, moet de originele nog eens gaan opzoeken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bjorno 768 Geplaatst: 23 oktober 2023 Delen Geplaatst: 23 oktober 2023 Het duurda dan tot 2012 dat ik nog eens de kans kreeg om een V8 supercar race te zien. Deze keer de seizoensfinale @ Sydney Olympic Park. Ik heb van 2010 tot 2012 gewerkt voor KTR (Kurt Mollekens racing team) als technieker voor de Formule Renault 2.0. In 2010 was mijn Ingenieur Richard Harris van de UK. En hij is in 2012 naar Australië verhuisd om voor Kelly Racing te gaan werken. De workshop van Kelly Racing ben ik ook gaan Bezoeken in Melbourne maar jammer genoeg mocht ik geen foto's nemen. Maar die maakte daar dus alles zelf, chassis, stuurhuizen,...ze hadden zelfs hun eigen Carbon afdeling, echt knap om te zien. En ik mocht ook even binnen in de pits dankzij Richard.. Kelly Racing werkte altijd samen met Holden maar voor 2013 gingen ze met de Nissan rijden in de New Generation cars. Dus ook dat was weer een mooie ervaring. Deze foto's zijn al iets beter: Ford vs Holden! Je bloed Blauw of je bloed rood. Winterbottom VS Whincup zorgde altijd voor sensatie. Triple 8 racing team zorgde wel voor een verrassing door van Ford naar Holden te gaan. Bangelijk hoe ze de chicane's daar pakte: Dick Johnson Racing, hier zijn zoon Steven Johnson in de bekende nummer 17 wagen. En de populairste piloot: Craigh Lowndes: Hier zie je mooi hoe de ophanging afziet: Winterbottom zette hem toen de muur in en gedaan met kampionschap: In de pits: Engine swap voor Kelly Racing: Enook wat werk voor BJR: En hier de Gen 1 Nissan Altima voor het 2013 seizoen: Richard Harris staat helemaal rechts op de foto. En de Trucks zijn ook bangelijk: 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bjorno 768 Geplaatst: 23 oktober 2023 Delen Geplaatst: 23 oktober 2023 En eindelijk de eerste Bathurst 1000 race in 2014. Ik heb toen meer dan een jaar in Nieuw Zeeland gezeten met een Working Holiday Visa en dus iets dichterbij om naar de races te gaan zien. Ik verbleef toen via couchsurfing bij mensen in Bathurst. Toen ik bovenop de berg de race zag geraakte ik aan de babbel met Dave, hij stond aan de andere kant van een gigantische koelbox. Na een tijdje babbelen vroeg hij "you wanne a beer mate"? En ik "Thought you would never ask mate" en zo was deze vriendshap geklonken. In 2014 was er ook veel verranderd. Het was niet enkel Ford VS Holden. Kelly Racing dus met de Nissan, Erebus met Mercedes en Garry Rogers met de Volvo. De Nissan en Mercedes hebben nooit geen potten gebroken maar de Vovlo die ondanks geen V8 maar een V6 in zijn motor ruimte had heeft wel wat laten zien en dat kwam ook wel door een nieuwe top rijder: Scott Mclaughlin. Richard Harris was dat jaar ook van Kelly Racing naar Erebus gegaan en kon ik deze keer de pits eens zien van Erebus: In 2014 lag er nieuwe asfalt op het circuit wat zorgde voor heel wat spektakel en zorgde ook voor de beste Bathurst race dat ik live heb gezien. De start: Voor Lowndes en Tander was het al snel gedaan. De bijrijder (Warren Luff denk ik) van Tander was vergeten remmen op te pompen na een wissel en gebruikte Lowndes zijn wagen om af te remmen. Beide dus heel wat schade: David Reynolds plante zijn Bottle O ford hard de muur in: En bij een Safty Car had Dale Wood niet door dat de wagens trager reden en klande vol achterin de wagen van zijn team maat: De volvo's gingen goed maar kwamen ook beide in aanraking met de muur en moesten beide opgeven: Je ziet hoe kort ze bij deze muur komen, 1 foutje en het is dus snel gebeurd: En ook de volgende bocht is niet makkelijk maar gelukkig geen muur: In bocht 2 kwam het asfalt ook los waardoor er velen de banden muur in belande. De 18 van DJR overleefde het niet, de Nissan van Moffat wist wel nog verder te rijden en eindigde zelfs 3de. Ook de Ford Falcon van Mosterd was in de muur gegaan maar kon nog verder en gelukkig want ze wisten de race te winnen doordat Whincup in de laatste ronde zonder bezine viel. Echt wat een triller einde was dat toen. De 2014 winnaars: Toen nog aan de leiding: Whincup: µ De DJR nummer 17 in retro kleuren: En nog wat meer sfeer beelden: En ik als mogelijks enigste Belg daar: En aan bocht 2 na de race waar zoveel wagens in zijn gegaan: Gehavend maar wel 3de: Na deze race wist ik dat ik nog veel terug ging zijn! 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bjorno 768 Geplaatst: 23 oktober 2023 Delen Geplaatst: 23 oktober 2023 2 weken later dan ook de Gold Coast 600 mee genomen. Een volledige andere setting. Bathurst is meer in de Outback en een echt Boogan (Zeg maar de echte Die Hards) publiek dat vooraal naar daar komt. De Gold Coast is een race in een hippe stad Surfers Paradise en hier draait het allemaal om VIP en hippe feestjes. Handig was dat Richard daar ook woont en ik dus op 10 min wandelen van het circuit een plek had om te slapen. Bathurst is wel 10 keer beter dan Gold Coast om de koers live te kunnen zien, weinig plekken hier om de race te kunnen zien, wat je ook altijd hebt met een straten circuit. Maar er is 1 plek om zalige foto's te nemen en dat is aan de chicane's, ook hier vliegen ze hard over. Hier ook hoe hard die ophanging afziet: En ook op de limiet tegen de muren: 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.