Ga naar inhoud

Volvo XC90


Sjoerie

Aanbevolen berichten

[h=1]Volvo XC90 strakgetrokken[/h][h=2]Vlak voor zijn tiende levensjaar wordt de XC90 van Volvo nog eens strakgetrokken. Het einde is nog niet in zicht. Op de IAA wordt hij aan het publiek getoond.[/h]

De Volvo XC90 loopt in 2012 al weer tien jaar mee – in Volvo-kringen is zo’n lange modelcyclus geen uitzondering. Dit oudje doet het dan ook nog best. Dit jaar zijn er al 455 op kenteken gezet. Dat zou je niet verwachten. Volvo meldt dan ook trots dat ‘één op de vijf verkochte SUV’s in dit segment een XC90 is’.

Voor zijn tiende levensjaar krijgt de XC90 modieuze dagrijverlichting en op de bumper zijn zilvermetallic details en de zilverkleurige dakrails is standaard op alle uitvoeringen. Achteraan zijn er voortaan dubbele lichtgeleiders, LED-remlichten en een zilverkleurige richtingaanwijzerglas. Verder zijn er nieuwe zesspaaks 18 inch wielen.

In het interieur zijn er zilverkleurige accenten op het dashboard en de in twee delen te openen achterklep heeft een bijpassend gekleurde lederen handgreep aan de binnenkant. Verder is er een nieuwe hoedenplank. Ook is er voortaan het Volvo On Call-systeem, waarmee via de iPhone of android-toestel kan worden bekeken waar de auto staat geparkeerd en waarmee op afstand de standkachel kan worden aangezet. Ook is het mogelijk om via de telefoon de informatie van de boordcomputer te bekijken en informatie over de werking van bijvoorbeeld de lampen en de vloeitstofniveaus te controleren.

Het motorenaanbod blijft als vanouds. De enige benzinemotor is de 3,2-liter zes-in-lijn en de diesels zijn de 200 pk sterke D5 en de 163 pk sterke D3.

m1eyu4lbsfdl_800.jpg

m1eyu4lbpxdm_800.jpg

m1eyu4lbnxdn_800.jpg

m1eyu4lbucdk_800.jpg

Bron: http://www.autoweek.nl/autonieuws/17459/volvo-xc90-strakgetrokken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke opfrissing. En tjah, vorig model S60 heeft ook een cyclus van 10 jaar gehad, waarom niet, als een model tijdloos is dan zorgt een mooie facelift er wel voor dat 'ie weer even mee kan ;)

Ik mis nog wel een D6 of zo, 3.0 diesel met bi-turbo, nu is er niks echt dat deze XC90 echt nog vlot maakt, itt tot bvb een X5 of Q7 die zeer potente motoren in hun aanbod hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het nooit echt voor de lijnen van deze kast gehad, maar hoe meer facelifts hij doormaakt, hoe draaglijker hij wordt :)

Al zou ik liever een XC60 op schaal x1,1 rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het nooit echt voor de lijnen van deze kast gehad, maar hoe meer facelifts hij doormaakt, hoe draaglijker hij wordt :)

Al zou ik liever een XC60 op schaal x1,1 rijden.

U volgende moet gwn een XC70 worden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

68k voor een XC90 D5 AWD Executive, TCT specced...

Dat is een scherpe prijs voor een suv in die klasse...

Link naar reactie
Delen op andere sites

U volgende moet gwn een XC70 worden :)

:down: geen fan van

m'n volgende mag een XC60 worden, even volgeladen als m'n V70 maar mét schuifdak, én gesjipperd én 20" én R-design.

De vorige eigenaar van m'n V70 is al verwittigd, ik wil het als eerste weten als hij hem wegdoet. Die man heeft smaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:down: geen fan van

m'n volgende mag een XC60 worden, even volgeladen als m'n V70 maar mét schuifdak, én gesjipperd én 20" én R-design.

De vorige eigenaar van m'n V70 is al verwittigd, ik wil het als eerste weten als hij hem wegdoet. Die man heeft smaak.

liever een XC70 dan een XC90. net zoals bij bv audi en de A6 allroad tegenover een Q7

de XC90 heb ik steeds een raar eendje gevonden qua styling, de nakomelingen (de 60 reeks) zijn veel beter gestyled.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijft een tank die mij weinig aantrekt. Op zich geen lelijke auto, maar hopeloos verouderd op alle vlakken. Ik moet wel zeggen dat ik het design van de velgen knap vind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid