Ga naar inhoud

Advies Quality check Printing ?


The Swede

Aanbevolen berichten

'k Wist niet waar deze te zetten, maar wou me niet beperken tot de zon.

We zoeken iemand die verstand heeft van industrieel printen en kwaliteitscontrole errond.  Iemand hier in die industrie?

Situatie:

We zitten een Due Diligence te doen van een verpakkingsbedrijf in Ivoorkust. Een van de activiteiten is ook magazines en reclameblaadjes printen (off-set). 

De aankoper heeft ons gevraagd of we even konden kijken of de kwaliteit van de output goed was. 

Ikzelf of mijn collega kunnen dat niet beoordelen. Iemand met wat ervaring gaat op 10 minuten die samples kunnen beoordelen. Wij hebben daar geen ervaring mee en ik ben nog es kleurenblind ook :lol:

Ik ging de samples eerst bij een bevriend printer binnensteken in West Vlaanderen maar die zit in het buitenland. :mellow:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Merci.

Is echt gewoon een paar print outs bekijken en te vergelijken met de tekening op de file. 

Maar da's echt zo een job waar ge een metsersoog voor nodig hebt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn pa zat ook in die branche (servicetechnieker voor drukpersen van dagbladen) maar is al een paar jaar met pensioen. Voor zijn zicht kan ik niet meer instaan :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minutes ago, msxx said:

Mijn pa zat ook in die branche (servicetechnieker voor drukpersen van dagbladen) maar is al een paar jaar met pensioen. Voor zijn zicht kan ik niet meer instaan :D 

:lolz:

Daar kan ik van meeklappen. Mijn armen zijn tegenwoordig te kort als ik iets moet lezen. En als je een "bruine" Mercedes 320E koopt (die uiteindelijk donkergrijs is) en een Range met een beige-zwart interieur (die uiteindelijk beige-blauw blijkt te zijn), dan moet ge echt van zulke taken wegblijven.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minutes ago, bt. said:

Stuur gerust op:

T'Hooft drukprojecten

Tav Brecht T'Hooft

Brugstraat 182

9880 Aalter

Merci. Ik steek ze morgen bij Chronopost binnen.

Maak u geen zorgen. Is geen competitor.

 

We zijn zelf nog altijd niet zeker waarom een bedrijf dat karton en dozen maakt, zich bezig houdt met printen van schoolboeken, magazines en reclamebladen (Abidjan is nog niet digitaal gegaan) want het past totaal niet binnen het bedrijf.

Ze zijn echter superfier over die activiteit en willen die verder laten groeien. Nodeloos te zeggen dat de investeerder zich daar wel vragen bij stelt. 

 

Zowieso moeten we de output even bekijken. En voor de dozen hebben we de ervaring. (plus we konden het labo ginds gebruiken om resistentie, water-absorptie, etc te controleren). Voor printing heb ik, zoals hoger gezegd, niet de goeie ogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden zei The Swede:

Merci. Ik steek ze morgen bij Chronopost binnen.

Maak u geen zorgen. Is geen competitor.

 

We zijn zelf nog altijd niet zeker waarom een bedrijf dat karton en dozen maakt, zich bezig houdt met printen van schoolboeken, magazines en reclamebladen (Abidjan is nog niet digitaal gegaan) want het past totaal niet binnen het bedrijf.

Ze zijn echter superfier over die activiteit en willen die verder laten groeien. Nodeloos te zeggen dat de investeerder zich daar wel vragen bij stelt. 

 

Zowieso moeten we de output even bekijken. En voor de dozen hebben we de ervaring. (plus we konden het labo ginds gebruiken om resistentie, water-absorptie, etc te controleren). Voor printing heb ik, zoals hoger gezegd, niet de goeie ogen.

Weet je over welk machinepark ze beschikken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jawel. Nest Komori printers (mijn madame heeft de lijst met exacte types).

Voor de rest doen ze het printen van golfkarton via flexoprinting (hoeft niet gecheckt te worden).

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, The Swede said:

Merci.

Is echt gewoon een paar print outs bekijken en te vergelijken met de tekening op de file. 

Maar da's echt zo een job waar ge een metsersoog voor nodig hebt.

 

 

Mag het een metsershaar schelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Polygoon said:

M'n peter zit al 30 jaar in de branche maar zie dat je al geholpen bent. 

Met dank, most appreciated. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, ICM said:

Mag het een metsershaar schelen?

Da weet ik niet. Ik heb geen idee van wat de kwaliteitsstandaarden bvb zijn en wat goed en slecht is.

Ik ben al content als ik kan lezen wat er staat. :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minutes ago, The Swede said:

Da weet ik niet. Ik heb geen idee van wat de kwaliteitsstandaarden bvb zijn en wat goed en slecht is.

Ik ben al content als ik kan lezen wat er staat. :D

 

De term 'het scheelt een metsershaar' betekent dat er een afwijking op zit van +/- 10 cm.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid