Ga naar inhoud

[TK] 2005 BMW M3 E46


Rabbit

Aanbevolen berichten

16 minuten geleden, Titleist zei:

Knap, maar ik heb er al één. :D

Klopt die uitstoot wel  @gTa ? Ik dacht ergens rond 280, voor een manuele PFL althans.

I don't vouch voor de cijfers die te vinden zijn op autoweek.nl ... maar doorgaans zijn die correct.
Net even op mobile.de gekeken ook, en daar vermelden de 05-06 exemplaren hetzelfde uitstootcijfer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Prachtige wagen, grootste gemis indertijd op mijn CSL was een manuele boîte, zou ik, neen, ja, misschien.  Ik denk het niet, maar godver wat een schitterende kar blijft dit toch.  Looks zijn echt :silly:.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, PJH zei:

Zou iemand die kutboite pakken om een beetje BIV te besparen? :D

Nee niet per se daarvoor. Jij hebt er zelf nog nooit een paar dagen deftig mee gereden en jij als handbakridder zal dat niet waarderen. Ik heb er een met SMG2 (SMG3 ook gehad)  en vind dat na gewenning zeker niet erg, integendeel. De beleving is er zeker wel en on track (ring) vind ik het zelfs beter. Ook is het meer uitdaging om te driften met SMG. 

Veel E46 M3 trackers gaan alsnog voor sequentieel of een shortshift met lange pook omdat de gewone handbak ook niet alles is. 

Maarja ieder zijn ding, maar best oordelen nadat je ervaring hebt met iets.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Jerain said:

Nee niet per se daarvoor. Jij hebt er zelf nog nooit een paar dagen deftig mee gereden en jij als handbakridder zal dat niet waarderen. Ik heb er een met SMG2 (SMG3 ook gehad)  en vind dat na gewenning zeker niet erg, integendeel. De beleving is er zeker wel en on track (ring) vind ik het zelfs beter. Ook is het meer uitdaging om te driften met SMG. 

Veel E46 M3 trackers gaan alsnog voor sequentieel of een shortshift met lange pook omdat de gewone handbak ook niet alles is. 

Maarja ieder zijn ding, maar best oordelen nadat je ervaring hebt met iets.

Op papier zou ik altijd voor handbak kiezen. Maar moet zeggen dat ik schakelweg van pakweg een Z3 M coupé en een E46 M3 nu ook niet super vind. Eerder rubberige en erg lange schakelweg.  Zeker op leeftijd (of met wat kilometers) wordt alles nogal slapjes. Zeker als je uit pakweg een S2000 stapt merk je nogal een verschil in trefzekerheid. (Neem nu puur die wagen als voorbeeld omdat ik daarmee goed kan vergelijken)

Was tijdens coritjes met @Waky op Weeze toch onder de indruk van de SMG boite, niet heel erg verfijnd maar fun desalniettemin. 

Om maar te zeggen dat het inderdaad niet zo eenvoudig is om er een lijn in te trekken :)  Manueel is niet sowieso 'beter' of 'leuker', zelfs niet voor iemand die manuele bak prefereert. 

Dat terzijde! Succes met de verkoop Rabbit :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kutboite kan ook betekenen dat ze vaak kapot gaan en dan kost dat veel geld. Internet staat vol verhalen. 

..en driften met SMG een uitdaging.. Fietsen zonder stuur is ook een uitdaging. :D 

Voor mij altijd manueel, heb ooit nog een SMG gehad toen ik nog van niets beter wist. 
Dat de boite niet verfijnd was, was net zijn charme, zo'n patatten dat dat gaf. De beleving was er zeker, maar de controle iets minder, ik herinner me dat hij soms weigerde op te schakelen tijdens drifts :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, jan 1964 zei:

Voor wat hoort wat.

Dat is juist maar recente 6 cylinders zijn toch beduidend goedkoper in taksen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Speedhunter said:

Dat is juist maar recente 6 cylinders zijn toch beduidend goedkoper in taksen.

 

Dat is exact  waar het om gaat bij deze auto. Dank je! 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Potvolkoffie, 'k had 'em op Autoscout gezien maar wist niet dat het den uwe was. :)
Proper exemplaar zo te zien!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op Bimmerboard geeft iemand de verkeerde (lagere) BIV en taks mee zag ik net. Zal ook effe slikken zijn als iemand dat koopt zonder even te checken op chassis :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid