Ga naar inhoud

Elektronica Franse wagens


thiva

Aanbevolen berichten

Je kent ze vast wel. Wagens waarvan bv de pinkers opgezet worden en waarvan dan bv het achteruitrijlicht of één van de stoplichten begint te pinken.

Ik kom ze eigenlijk redelijk vaak tegen in het verkeer en het valt mij op dat dit een eer is die bijna uitsluitend aan Franse auto's toegekend is.

Wel sfeervol zo tijdens de kerstperiode, maar ik vraag mij af hoe dit eigenlijk komt.

 

Is er iemand die daar een uitleg voor heeft, buiten de uitleg dat Franse auto's brol zijn? 

Er moet toch een reden zijn waarom dit vooral Franse auto's treft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog nooit gemerkt. Iets met een apart databus systeem?

Het lijkt me in elk geval triviaal in vergelijking met wat ik wel alle dagen merk : kapotte voor- en achterlichten. Dat betekent dat er nog veel meer autos zijn met andere lichten die kapot zijn, maar dat valt niet snel op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus je hebt nog nooit een (Franse) wagen gezien waarvan de lichtwinkel volledig in de soep draait?

Ik reed net nog achter eentje. Hij zet zijn pinker op (uitzonderlijk in deze tijden) en remt tegelijk.

Resultaat: stoplichten en achteruitrijlicht beginnen mee te pinken.

Wat je ook dikwijls ziet is dat er lampen die niet moeten oplichten zacht beginnen mee te pinken.

 

Maar het zal blijkbaar een lokaal iets zijn? :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een massa probleem.

Inderdaad met name bij Renault en dan specifiek een oud type Scenic.

Voor de rest... let eens op de kapotte lampen van een Golf IV en Polo III.
En let eens op alle wagens van PSA

Bij de rest valt het wel mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad de massa. Als dat lampje geen goede massa heeft zoekt de elektriciteit door de andere lampjes een weg door de kring. Wat simpel uitgelegd maar je weet wat ik bedoel. Bij remorkjes zie je dat ook wel eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt, is idd iets typisch frans. Als je het ziet, is het 95% kans een Franse wagen.

Massa.

Op m'n oldie had ik ook een pinker die wat vreemd deed, nochtans Zweeds en niet Frans. Eens alle contacten van het complete lichtblok opgewreven met staalwol, en het was opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Bompa zei:

Dat klopt, is idd iets typisch frans. Als je het ziet, is het 95% kans een Franse wagen.

Massa.

Op m'n oldie had ik ook een pinker die wat vreemd deed, nochtans Zweeds en niet Frans. Eens alle contacten van het complete lichtblok opgewreven met staalwol, en het was opgelost.

Als het voorkomt bij een niet Franse wagen, is het 9 op 10 omdat er een Franse plaat op hangt. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben jullie al gemerkt dat een oude ford vaak een kapottz achterbumper met van dat bruin schuim erin heeft? En dat een auto met een chromen vis op de koffer vaak een zwarte bestuurder heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben jullie al gemerkt dat een oude ford vaak een kapottz achterbumper met van dat bruin schuim erin heeft? En dat een auto met een chromen vis op de koffer vaak een zwarte bestuurder heeft?

Meestal Mondeo’s dat eerste.

En die zwarten zijn nogal van van Jezus (of van je zus).
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, DDke zei:

Hebben jullie al gemerkt dat een oude ford vaak een kapottz achterbumper met van dat bruin schuim erin heeft? En dat een auto met een chromen vis op de koffer vaak een zwarte bestuurder heeft?

Ook meer ford rijders (oudere ford's, dat wel) met een plaat op de bumper omdat ze wss al eens met de kop van de remorque er hebben tegen gezeten. Vraag mij dan altijd af hoe ze een remorque aankoppelen. 

 

11 uren geleden, Bompa zei:

Dàt zal idd de reden geweest zijn. Uit sympathie.

Je moet er nog eens een ritje mee doen he. We spreken wel nog eens af.

Bezig aan mijn 740, meetink met de 2 zou ideaal zijn! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid