Ga naar inhoud

Druppelladers


DuDe

Aanbevolen berichten

Beste forumvriendjes,

 

De Speedster gaat binnenkort een winterslaapje doen. Ik heb spijtig genoeg zelf nog geen warme garage waar hij kan staan. Dus gaat hij bij de zus in de garage. Ik zou hem graag aan een druppellader hangen zodat ik hem niet elke 2 weken moet starten. Ik heb echter totaal geen ervaring met merken etc. Dus welke zouden jullie aanraden? Voor zover ik kan vinden, zijn er 2 grote merken: Ctek & Optima. Het moet niet het duurste materiaal zijn maar als ik er dan toch 1 koop, zou ik ook liefst wel degelijk materiaal hebben.

Nog een 2de vraagje. Ik wil de electriciteitsrekening van men zus hierbij natuurlijk niet de hoogte in jagen en ze eventueel vergoeden voor een mogelijke meerkost. Maar wat verbruikt zoiets? Iemand een idee? Alvast bedankt voor het advies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik een CTEK MXS 5.0. Je hoeft dat ook niet constant aan de zetten. Als je om de 2 weken de accu eens aan de lader hangt kom je ook niet in de problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een druppellader, maar hing er hem eigenlijk pas de avond ervoor ofzo aan. Ik had verschillende verhalen gelezen over uitgebrande wagens door een defect en dergelijke. Nooit een probleem mee gehad zo. 

Ik heb de optima variant. Was trouwens een systeem bij om het aankoppelen gemakkelijker te maken. Zodat je enkel een fiche moet aankoppelen ipv telkens  min en plus 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon niet permanent laten aanliggen of de druppellader op de correcte functie zetten (als hij dat heeft)
Oeie, is dat niet goed?
Moto hangt constant aan de druppellader hier.
Volgens de Ducati dealer( Gent) kon dit geen kwaad.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dat ne deftige druppellader is kan da nie veel kwaad.

Anders is da slechter voor de batterij dan gewoon niks doen.
Ik had zo een zonnepaneel lader van de motorwinkel mee gebracht omdat mij winterstalling geen stroom had. Elk jaar na de winter batterij om zeep.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Simoni zei:

Gewoon niet permanent laten aanliggen of de druppellader op de correcte functie zetten (als hij dat heeft)

Goeie opmerking...

Ik kan kiezen tussen: Li-On en Normal

Welke selecteer je wanneer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afhankelijk van welke batterij je hebt é...

Heb je een Li-ion batterij of een klassieke accu. Bij een auto is dat 99.9% het laatste. Bij moto's beginnen Li-ion batterijen al wat meer ingeburgerd te geraken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nen Ultimate Speed druppellader van de lidl, topding!
En als hij langere tijd in storage gaat koppel ik de batterij af en om de 2 weken hang ik de druppellader er eens een dagje aan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon batterij afkoppelen, een goede batterij blijft maanden geladen.

aangepast door jan 1964
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid