Ga naar inhoud

Druppelladers


DuDe

Aanbevolen berichten

Beste forumvriendjes,

 

De Speedster gaat binnenkort een winterslaapje doen. Ik heb spijtig genoeg zelf nog geen warme garage waar hij kan staan. Dus gaat hij bij de zus in de garage. Ik zou hem graag aan een druppellader hangen zodat ik hem niet elke 2 weken moet starten. Ik heb echter totaal geen ervaring met merken etc. Dus welke zouden jullie aanraden? Voor zover ik kan vinden, zijn er 2 grote merken: Ctek & Optima. Het moet niet het duurste materiaal zijn maar als ik er dan toch 1 koop, zou ik ook liefst wel degelijk materiaal hebben.

Nog een 2de vraagje. Ik wil de electriciteitsrekening van men zus hierbij natuurlijk niet de hoogte in jagen en ze eventueel vergoeden voor een mogelijke meerkost. Maar wat verbruikt zoiets? Iemand een idee? Alvast bedankt voor het advies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik een CTEK MXS 5.0. Je hoeft dat ook niet constant aan de zetten. Als je om de 2 weken de accu eens aan de lader hangt kom je ook niet in de problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een druppellader, maar hing er hem eigenlijk pas de avond ervoor ofzo aan. Ik had verschillende verhalen gelezen over uitgebrande wagens door een defect en dergelijke. Nooit een probleem mee gehad zo. 

Ik heb de optima variant. Was trouwens een systeem bij om het aankoppelen gemakkelijker te maken. Zodat je enkel een fiche moet aankoppelen ipv telkens  min en plus 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon niet permanent laten aanliggen of de druppellader op de correcte functie zetten (als hij dat heeft)
Oeie, is dat niet goed?
Moto hangt constant aan de druppellader hier.
Volgens de Ducati dealer( Gent) kon dit geen kwaad.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dat ne deftige druppellader is kan da nie veel kwaad.

Anders is da slechter voor de batterij dan gewoon niks doen.