Ga naar inhoud

Ford Mondeo (of alternatief)


zwoemba

Aanbevolen berichten

Een vriend van me is aan het overwegen om een jonge tweedehands Ford Mondeo clipper aan te schaffen. Doet niet superveel km's, en laat ons zeggen dat de gemiddelde rit een 20 km is. Ik dacht meteen aan een benzine maar dat aanbod is quasi onbestaand. Nu, een moderne diesel moet daar wel tegen kunnen vermoed ik...?

Hij is geen enorme petrolhead als ons, maar wil ook niet altijd het kot moeten plats tampen om een beetje vooruit te gaan. Ik vrees een beetje dat de 1.5 en 1.6 een beetje te plat gaan zijn, want uiteindelijk is het wel een vrij grote auto. Maar mijn referentiekader is misschien ook wat verkeerd... Any advice of ervaringen met die motoren?

Budget is +- 17K, waardige alternatieven zijn ook welkom. Het is niet het type mens dat geil komt van een BMW logo, dus ook non premium ervaringen mogen gedeeld worden. En het moet een break zijn, dus een MX-5 of Porsche GT3 is ook geen optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ging net hetzelfde zeggen. Zeer betrouwbaar, en no nonsense. Wel mooie lijn. Geen ervaring met de kleinere motoren in de Mondeo, alleen ervaring met de diesel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Bompa zei:

Ging net hetzelfde zeggen. Zeer betrouwbaar, en no nonsense. Wel mooie lijn. Geen ervaring met de kleinere motoren in de Mondeo, alleen ervaring met de diesel.

En veel benzines op de markt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mondeo 2.0 TDCi gaat niet tegenvallen. Mooi model (uiteraard smaak) en veel ruimte. Je kan gewoon de 150pk versie kopen, desgewenst kan je die op 180pk laten zetten. In de ECU zitten namelijk beide OEM mappen, het is dus maar een kwestie van de andere te selecteren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Jochen zei:

Die 1.6 in de Mondeo lijkt me anders ook wel leuk? Gaat van 160 tot 200pk dacht ik?

Klopt, is (in grote lijn?) dezelfde motor als de Fiesta ST.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op snelwegen is dat vermoedelijk geen raket, maar de 1.6 diesel in de Mondeo trekt wel z'n plan.

Ik denk dat zo'n mensen zo'n auto ideaal gaan vinden, en het beste advies lijkt me gewoon met eentje gaan rijden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, zwoemba zei:

Nu, een moderne diesel moet daar wel tegen kunnen vermoed ik...?

Als je je vriend graag dikwijls in de garage laat langsgaan moet je hem dat zeker adviseren

als de roetfilter niet kan regenereren heb je problemen

met twintig kilometer gaat zo'n DPF nooit zijn werk kunnen doen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, tuscani zei:

nooit problemen gehad met de dpf van de ford.

verkocht na 5j met 75K op de teller

minstens één generatie geleden, was dat al een Euro 5?

en dan nog, je mag op één jaar maar 1000 km rijden, maar als dat 100x 10km is, is't spel bij wijze van spreken ook naar de kloten

als dat 10x 100km is kan de dpf regeneren als daar nood toe is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voila ;) Je moet gewoon zien dat je terug naar OEM kan.
De tuners slijpen ze doorgaans open en halen ze leeg. Maar iets wat niet stuk is stuk maken vind ik zinloos plus naar de toekomst toe zou dat problemen kunnen geven op de keuring. Beter is dan met flenzen werken en de DPF terugplaatsen voor de keuring. Dan is de uitlaatgasmeting correct en de DPF is compleet zoals het hoort. Dat hij softwarematig niet meer regenereert kunnen ze toch zo niet zien. En dan mogen ze er eens tegen kloppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid