Ga naar inhoud

Porsche 991.2 GT3 RS


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Ik ook.

Ik ga eens een "educated guess" doen

4.0L 513 hp (520 bhp, 383 kW),

max rev at 9k rpm,

0.1 s quicker to 100 km/h, and 2 km/h faster top speed.

PDK only,

revised front and rear fascias,

new NACA style ducts in bonnet,

lighter engine lid,

modified wing supports with redesigned end plates,

reduced sound absorption, 

recalibrated rear wheel steering.

 

B)

PCCB standard

Plastiek achterruit

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ha, de nieuwe GT3 RS !!  Tof !!

Oh, wacht, al uitverkocht neem ik aan? Een paar maanden zelfs, waarschijnlijk?

Okay bye.

:D

Nee, serieus, waarschijnlijk is het écht zo.

 

Op 't eerste zicht niet gek van de extra complexiteit in z'n looks tov de gewone GT3. Is er een verschil met de Mk.I, precies niet zo erg veel? 

Doe mij maar een gele, zodat-ie bij de remklauwen past.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, gTa said:

Ha, de nieuwe GT3 RS !!  Tof !!

Oh, wacht, al uitverkocht neem ik aan? Een paar maanden zelfs, waarschijnlijk?

Okay bye.

:D

Nee, serieus, waarschijnlijk is het écht zo

Ondertussen al lang door dat dat een spelletje is. Ik ben er 100% zeker van dat als je echt eentje wilt je een bestelling kan gaan plaatsen. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ondertussen al lang door dat dat een spelletje is. Ik ben er 100% zeker van dat als je echt eentje wilt je een bestelling kan gaan plaatsen. 

Iemand mompelt nu toch boos dat dat alvast niét lukt bij de GT2 RS. Maar die is gelimiteerd in productie-aantal. Is de GT3 RS dat ook, of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, gTa said:

Een bepaald iemand mompelt nu toch boos dat dat alvast niét lukt bij de GT2 RS. 

Dat bepaald iemand is dan ook gelimiteerd tot één bepaald niet-EU land.

 

Bij mijn weten zijn GT3 en GT3RS nooit gelimiteerd in aantal exemplaren, wel in productieperiode.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat bepaald iemand is dan ook gelimiteerd tot één bepaald niet-EU land.

Alsof dat elders dan zo veel beter is? Op het moment dat de auto gelanceerd werd en in de Configurator verscheen, kwam bijna onmiddellijk erna de melding (via diverse fora waarop mensen zitten die er eentje wilden) dat ze bot vingen én kwam in de Configurator de melding dat de GT2 RS nog wel te configureren viel "voor de fun" maar niet meer te bestellen viel. Lijkt me toch dat die dan uitverkocht is, of zie ik het verkeerd?

Limiteren in productieperiode is uiteindelijk ook limiteren in aantallen: je bouwt er maar zo veel per dag.

Da's een beetje zoals Ducati het nu doet met de Final Edition van de Panigale. Hadden ze net zo goed kunnen limiteren op 99 of 1299 of whatever exemplaren (al denk ik niet dat ze vlot 1299 moto's van 40k gaan slijten), maar doen het niet, alleen heet het nu "zolang er voldoende bestellingen binnenkomen, produceren we". Mjah, wat is het nu?

Allemaal vage shit, vind ik. :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk wat er gebeurd is met de Cayman GT4, kijk naar de 991.2 GT3.

Overal hetzelfde verhaal: "allemaal uitverkocht! Ge zijt veel te laat!" blablabla.

En dan ineens komen er slots en stockwagens uit de lucht vallen :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, zelfs een PTS-modelleke met manuele boite die ze aan de straatstenen niet kwijt geraken! :D 

Ik ben nog aan 't scharten in al mijn broekzakken maar ik vrees dat ik niet tijdig aan de totale 189k kom, @Alexanderr? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is ook sprake van twee verschillende specs, een productie pré-zomer 2018 zonder partikel filter en vanaf september mét filter en zonder uitlaatkleppen (i.e. minder vermogen en stiller). Om dezelfde reden loopt GT3 productie maar tot juli 2018. Mogelijks wederom geruchten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij staat op de Duitse configurator ...  Met opties van 18K, is't precies niet voor de gewone werkmens ... Mits wat slechte wil, maak je hem 100K duurder dan een MK2 GT3 ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toch uitverkocht eigenlijk, strict gezien, maken ze de auto te goedkoop. 

Hoe groot zou de prijselasticiteit eigenlijk zijn ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Daggie zei:

Hij staat op de Duitse configurator ...  Met opties van 18K, is't precies niet voor de gewone werkmens ... Mits wat slechte wil, maak je hem 100K duurder dan een MK2 GT3 ...

Als ik zowat dezelfde opties neem als bij mijn GT3, dan kom ik op 215k, wat 40k duurder is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Dat valt mee he. Ben zeker dat je dat in een Excel krijgt gestopt en het interessanter wordt met de juiste interpretatie. 

Maar goed is alleen PDK zeker? En alleen met vleugels? 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid