Ga naar inhoud

Hyundai i30


Sjoerie

Aanbevolen berichten

[h=1]Dit is de nieuwe generatie Hyundai i30[/h][h=2]Meestal duren modelcycli ongeveer zeven jaar, maar bij Hyundai wordt de i30 na vijf jaar al afgelost door een nieuwe generatie. De auto debuteert op de IAA in Frankfurt.[/h]

De i30-koper krijgt de keuze uit vier motoren. Twee daarvan zijn benzinemotoren: een 1,4-liter viercilinder met 100 pk en een 1.6 GDI met 140 pk. Voor de dieselliefhebbers bestaat het menu uit een 1.4 CRDi met 90 pk en een 1.6 CRDi met 126 pk. Alle vier de motoriseringen zijn gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak. Een zestrapsautomaat is een optie.

Hyundai past net als bij de i40 en de ix35 het ‘fluidic sculpture’ design toe. Dit moet de i30 een hoogwaardiger uitstraling geven. Hyundai acht dat noodzakelijk, omdat het merk hogerop wil met de i30. Het merk wil een ‘jonger, progressiever’ publiek aanspreken met de nieuwe generatie van de Focus-concurrent.

De nieuwe Hyundai i30 beleeft z’n publieksdebuut op 13 september tijdens de persdag van de IAA in Frankfurt. De auto verschijnt in het eerste kwartaal van 2012 bij de dealers. De stationwagon is er in augustus van dat jaar. Bijzonder: in 2013 komt er ook een sportieve driedeursversie van de i30, heeft een woordvoerder ons verteld. De productie vindt weer plaats in de Hyundai-fabriek in het Tsjechische Nosowice.

m1eyuaebv2k5.jpg

m1eyu5tbptep.jpg

m1eyuaebwfk6.jpg

m1eyuaebufk7.jpg

Bron: http://www.autoweek.nl/autonieuws/17462/dit-is-nieuwe-generatie-hyundai-i30

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorkant deed me denken aan de Mazda 3. Met die krulletjes vooraan.

Voor de rest echt een knappe kar... hoewel ik KIA het op dit moment beter vind doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

van buiten gezien worden ze knapper en knapper. ze waren al goed gelijnd vroeger, maar hun afwerking is beter en beter. enkel binnenin steken ze precies nu space-invadors instrumenten. en dat valt precies wat tegen.

ik ben allesinds al lang overtuigd van hyundai hun kunnen. hun coupé blijft me nog steeds bij. was het een privéwagen geweest stond hij hier nu nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid