Ga naar inhoud

Advies: leasing wagen werd gebruikt bij criminele feiten


Milton1

Aanbevolen berichten

Beste, graag jullie advies.

 

Een lang verhaal kort, maar mijn leasing wagen werd afgelopen weekend gestolen bij de carrossier (kleine herstelling).  Deze is daags nadien terug gevonden maar blijkbaar gebruikt bij een hold-up (poging).

Ik heb de wagen nog niet kunnen zien, deze is momenteel in beslag bij de politie in kader van het verdere onderzoek naar deze criminele feiten.

Ik weet dus ook niet welke schade aan deze wagen is, maar "men" laat uitschijnen dat deze substantieel is.  De wagen is echter slechts 10 maand oud, 20k kms, 55k € cataloog.

 

De leasing maatschappij momenteel komt ook niet met veel nieuws: "de depanneur is bij de politie geweest om de wagen op te halen maar we kregen 'm niet mee..."

 

Gevolg: vervangwagentje momenteel.  Iemand met advies in deze?  Is er een maximum termijn binnen dewelke ik terug moet kunnen beschikken over mijn leasingwagen zoniet bestellen nieuwe wagen oid?  Ik kan mij zomaar even voorstellen dat zo'n onderzoek wel een hele tijd in beslag kan nemen?

Ik heb de algemene voorwaarden van mijn leasingcontract bij Arval nog niet doorgenomen -_-

 

Met dank!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, Milton1 said:

 

Ik heb de algemene voorwaarden van mijn leasingcontract bij Arval nog niet doorgenomen -_-

 

Ik zou dit even doen.

Op zich is dit het probleem van de leasemaatschappij en moeten zij waarschijnlijk (zie contract) vervangend vervoer voorzien.
Vaak is dit niet equivalent.
Anders rechtsbijstand effe bellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Contract kan worden gepauzeerd, maar dan ben je je vervangwagen ook kwijt.

Contractvoorwaarden zijn specifiek, best navragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Milton1 zei:

BIemand met advies in deze?  Is er een maximum termijn binnen dewelke ik terug moet kunnen beschikken over mijn leasingwagen zoniet bestellen nieuwe wagen oid?  Ik kan mij zomaar even voorstellen dat zo'n onderzoek wel een hele tijd in beslag kan nemen?

Ik heb de algemene voorwaarden van mijn leasingcontract bij Arval nog niet doorgenomen -_-

 

Daar is wettelijk niets over bepaald, dus enkel de overeenkomst kan hierover uitsluitsel geven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Ik denk overigens dat je je eerder moet wenden tot je garage. De leasemaatschappij komt enkel tussen in het tijdelijk beschikbaar stellen van een vervangwagen tijdens een herstelling, maar als de wagen vervolgens gepikt wordt terwijl die onder beheer van de garage is, is het volgens mij de garage (of de verzekering van de garage) die moet tussenkomen in de kosten of alternatief vervoer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, wooter said:

Ik denk overigens dat je je eerder moet wenden tot je garage. De leasemaatschappij komt enkel tussen in het tijdelijk beschikbaar stellen van een vervangwagen tijdens een herstelling, maar als de wagen vervolgens gepikt wordt terwijl die onder beheer van de garage is, is het volgens mij de garage (of de verzekering van de garage) die moet tussenkomen in de kosten of alternatief vervoer.

Ik denk dat dit de job van de leasemaatschappij is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, DDke said:

Ik denk dat dit de job van de leasemaatschappij is.

Ja, je enige contract is met de leasingmaatschappij. De garage is als het ware hun onderaannemer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, wooter zei:

Ik denk overigens dat je je eerder moet wenden tot je garage. De leasemaatschappij komt enkel tussen in het tijdelijk beschikbaar stellen van een vervangwagen tijdens een herstelling, maar als de wagen vervolgens gepikt wordt terwijl die onder beheer van de garage is, is het volgens mij de garage (of de verzekering van de garage) die moet tussenkomen in de kosten of alternatief vervoer.

tenzij er zoals op veel parkings (wel van winkelketens) een bordje hangt dat ze niet verantwoordelijk zijn voor schade een diefstal op de parking?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
11 minutes ago, ICM said:

Ja, je enige contract is met de leasingmaatschappij. De garage is als het ware hun onderaannemer.

 

Als je carrosserieherstelling via de leasemaatschappij gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, wooter said:

Als je carrosserieherstelling via de leasemaatschappij gaat.

De leasingmaatschappij is de juridische eigenaar. Zij organiseren de dienstverlening genaamd leasing. Zij betalen de garage voor de herstelling.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, ICM zei:

De leasingmaatschappij is de juridische eigenaar. Zij organiseren de dienstverlening genaamd leasing. Zij betalen de garage voor de herstelling.

Dit. Garage heeft hier niets mee te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, J3nkins said:

Zo is dat. Eens getekend hoor je die mannen niet meer ?

Ze werken dan ook niet voor jou, maar voor de leasingmaatschappij.

De wagen is ook gekocht door en geleverd aan de leasingmaatschappij. Verwarrend misschien, maar jij bent enkel de chauffeur. Of voor de Hollanders, de berijder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, de knipoog kwam precies niet over zoals bedoeld. Uiteraard ben ik me bewust van van het feit dat ik enkel de gebruiker van die kar ben. Maar als ik een formulid een plezier kan doen door bij hem te gaan 'bestellen', dan doe ik dat met plezier, ook al is het LeasePlan die de factuur betaalt.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, ICM zei:

Ze werken dan ook niet voor jou, maar voor de leasingmaatschappij.

De wagen is ook gekocht door en geleverd aan de leasingmaatschappij. Verwarrend misschien, maar jij bent enkel de chauffeur. Of voor de Hollanders, de berijder.

Tot je het zo eens tegen een van die mannen zegt :lolz:

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sowieso zijn jij, de leasingmaatschappij of beide dik genaaid.
Eerst moet de politie de auto vrijgeven. Kan goed zijn dat ze vingerafdrukken nemen, kijken voor andere bewijzen.  Is wat te zien hoe lang het duurt.
Daarna moet je de schade laten opmeten door een expert, voor het geval men hoopt de kosten ooit te recupreren van de schuldigen (tip: vergeet dat maar).
Vervolgens moet de auto hersteld worden. Ofwel neemt de verzekering alles voor zich, ofwel kan er lekker ruzie gemaakt worden wie er de franchise moet betalen (garagist of jij).

Zeer knullig dat de verzekeringsmaatschappij een depanneur stuurt, in de hoop van de wagen op te halen. Ze moeten wel beter weten.
Praat eens met je maatschappij. Indien men hoopt de wagen binnen enkele maanden in orde te krijgen, kun je een betere vervangwagen vragen. Vraag misschien een auto met gelijkaardige nieuwprijs, die gewoon ten einde leasing is. Die staat toch maar niets te doen op hun parking, in afwachting van verkoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen mijn MR2 destijds gestolen werd in de garage, tijdens een onderhoudsbeurt, en gebruikt werd voor meerdere misdrijven, werd de wagen (allé, het wrak) binnen de 10 dagen vrijgegeven.

Het papierwerk en achterna geloop heeft een maand of drie geduurd en tegen dat het geld er allemaal was, waren we 2,5 jaar verder.

Succes dus :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan proberen om de wagen perte totale te laten verklaren. Dan stopt het leasecontract en kan je meteen een nieuwe bestellen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid