Ga naar inhoud

Welke wagen moet terug in productie ?


Soul

Aanbevolen berichten

Geen al te moeilijke titel of vraag  : welke wagen moet terug in productie ?

Geen limitering kwa vermogen, kwa type, kwa aandrijving, kwa land van oorsprong, kwa looks, kwa oorspronkelijk bouwjaar,,...

Alleen, hij mag dus nu niet meer van de band rollen.

Foto's & en een @gTa-betoog over jouw motivatie om net die wagen terug te willen, zijn uiteraard verboden ! Euh.. of toch net niet... :D

Go for it !

Link naar reactie
Delen op andere sites

De W124. In al zijn vormen en varianten. Als ie maar meer dan 4 cilinders heeft.

Straalt een zekere robuustheid uit en heeft die ook (op een paar pijnpunten na), te stevig gebouwd als het ware.

Lijn is eenvoudig, strak, sereen. Comfort, en als je wil ook power. Boerenkar, taxi, 8-cil, het past hem allemaal.

mercedes-benz-500e-w124-1991-1993-1920x1

Mercedes-Benz_E-Klass_kupe-2-dv__6.jpg

165340139_4_big.jpg

 

csm_W124_-_300CE-24_34_AMG_-_07_1_6bf563

 

 

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Bompa zei:

De W124. In al zijn vormen en varianten. Als ie maar meer dan 4 cilinders heeft.

Straalt een zekere robuustheid uit en heeft die ook (op een paar pijnpunten na), te stevig gebouwd als het ware.

Lijn is eenvoudig, strak, sereen. Comfort, en als je wil ook power. Boerenkar, taxi, 8-cil, het past hem allemaal.

Van mijn part mag heel het gamma van toen terugkomen.

- 124

- 129

- 201

 

Als ik 1 model zou moeten kiezen is het de 190E 2.5-16 die terug mag komen. 500E zijn teveel taksen ?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle sportieve gezinswagens die minder dan 1400kg wegen en geen +300 pk  nodig hebben om iets of wat fun te bieden. BMW E30 325i, Peugeot 405 MI 16, Mercedes 190 2.3 16V. Ook authentieke hot hatches die draaien om de essentie van autorijden zijn welkom . Peugeot 205 GTI , 106 Rallye, Clio Williams, etc

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Brunault zei:

Lancia Stratos

Dit is voor mij de ultieme droomkar


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Waren die cockpits niet heel klein?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waren die cockpits niet heel klein?

Ja en ze zagen scheef in die auto maar wat een autoke


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Brunault zei:

Lancia Stratos

hebben ze een aantal jaren geleden geprobeerd. slechts eentje van gebouwd. geen steun van fiat/ferrari toen om een grotere productie op te zetten, dacht ik. zag er wel goed uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hebben ze een aantal jaren geleden geprobeerd. slechts eentje van gebouwd. geen steun van fiat/ferrari toen om een grotere productie op te zetten, dacht ik. zag er wel goed uit.

Dat is nu nog altijd mogelijk. De firma MAT heeft die rechten. Je moet een F430 Scuderia leveren EN 500000 EUR en dan bouwen ze die om naar de nieuwe Stratos.
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het valt me op dat - ook door een stuk jongere mensen hier - veel wagens uit mijn jeugd en 20-er jaren terugkomen. Ik heb dus al langer dat gevoel dat dat allemaal toffe ketels zijn, maar dacht dat dat grotendeels uit nostalgie was, maar ook jongere mensen waarderen deze karren dus. Fijn. Vooral fijn dat dit mijn jeugd was en niet nu met al de ecokrellen. Autoliefhebber was toen bij mij althans met een pak meer passie dan nu,zeker bij de dagdagelijkse wagens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid