Ga naar inhoud

Michelin PSS vs PS4


Rabbit

Aanbevolen berichten

31 minuten geleden, ir_fuel zei:

Moest je nu zo gierig niet zijn had je het kunnen aanpassen :P 

oei? Wat heeft dat met gierig te maken? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-4-2018 om 20:46, B3noît zei:

Ik heb nu PS4S gelegd achteraan op de alpony en ben toch héél tevreden. Ik kom wel van 18" Pirelli P1 eco saver banden die op m'n winterset lagen bij aankoope en totaal niet gripten.

Voor zover ik kan beoordelen momenteel na 2 weken; 

- Beter grip in koude toestanden/nog niet warm hebben van de banden (PSS durven wel eens ondersturen op vooras)

- Iets betere grip ook in nat

- Maken volgens mij wel iets meer lawaai (althans viel me direct op na de wissel met bank plat)

Hoeveel heb je betaald?

Ik heb hier een offerte liggen 462 VOOR, 562 Achter (telkens 2stuks)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel heb je betaald?
Ik heb hier een offerte liggen 462 VOOR, 562 Achter (telkens 2stuks)


572 voor 2achteraan, weliswaar in 20 he (265/30/20)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een opmerking over het verschil tussen de SS en de 4S

op de M4 was de SS niet zo geweldig. Toen ik overging naar de 4S had ik een andere auto. De achtertrein bleef in lijn. Op regen een pak sneller en op het droog nog iets beter maar het verschil was minder. 

Nu heb ik de SS op de 550. Hier heb toch even een andere band dan op de M4. Veel beter dan verwacht. In de regen niet slecht en op het droog heel goed. 

Is dit nu omdat de auto zwaarder is en Xdrive? Maar hier is de band wel de moeite waard. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de M140i is die SS toch ook niet super in de regen maar idd beter dan op de M4.

xdrive zal sowieso een ander gedrag geven

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, wabe said:

Even een opmerking over het verschil tussen de SS en de 4S

op de M4 was de SS niet zo geweldig. Toen ik overging naar de 4S had ik een andere auto. De achtertrein bleef in lijn. Op regen een pak sneller en op het droog nog iets beter maar het verschil was minder. 

 

Gisteren in de regen, ongelofelijk dat een verschil idd.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Polygoon zei:

Je kan als abonnee langer je post aanpassen. 

 

Moh!? Wist ik niet.

Is dat nieuw? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5/4/2018 om 18:12, wabe zei:

Even een opmerking over het verschil tussen de SS en de 4S

op de M4 was de SS niet zo geweldig. Toen ik overging naar de 4S had ik een andere auto. De achtertrein bleef in lijn. Op regen een pak sneller en op het droog nog iets beter maar het verschil was minder. 

Nu heb ik de SS op de 550. Hier heb toch even een andere band dan op de M4. Veel beter dan verwacht. In de regen niet slecht en op het droog heel goed. 

Is dit nu omdat de auto zwaarder is en Xdrive? Maar hier is de band wel de moeite waard. 

Dat heb ik ook al gehoord van een kameraad, de 4S voelt beter aan dan een SS op een zware wagen.

mijn 4S zijn besteld voor de M5, eind april kunnen we ze eens aan de tand voelen op de ring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wegens gebrek aan gelijkwaardige alternatieven terug PSS besteld voor onder m’n M135i. M’n Alpina staat ook op PSS en die ga ik op PS4S zetten, is anders in het nat veel te onvoorspelbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De D4 heeft de PS4S op de vooras, ik klaag niet, tikkeltje beter dan de PSS, en tikkeltje minder comfortabel te noemen als je dat kan zeggen op zo een band.

Bij Alpina ook niet onbelangrijk hoeveel druk je op de band zet. Alpina schrijft zeer hoge bandendruk voor.

aangepast door jag_alp
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 4/8/2018 at 12:31 PM, brjefs said:

Ik heb wegens gebrek aan gelijkwaardige alternatieven terug PSS besteld voor onder m’n M135i. M’n Alpina staat ook op PSS en die ga ik op PS4S zetten, is anders in het nat veel te onvoorspelbaar.

Bij mij ook 2 PSS achterbanden. Als je ze nog kan vinden, want volgens mij worden ze niet meer gemaakt. Op Michelin.fr geen Supersport meer te vinden en PS4S enkel vanaf 19"

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, ir_fuel zei:

Bij mij ook 2 PSS achterbanden. Als je ze nog kan vinden, want volgens mij worden ze niet meer gemaakt. Op Michelin.fr geen Supersport meer te vinden en PS4S enkel vanaf 19"

En wat moet je dan kopen? PS4?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vorige eigenaar vond PS4 niet veel waard, en dat is toch een die in het vak zit ( ingenieur bij Volvo ).

PS4'kes zijn besteld rondom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, Rabbit zei:

De vorige eigenaar vond PS4 niet veel waard, en dat is toch een die in het vak zit ( ingenieur bij Volvo ).

PS4'kes zijn besteld rondom.

Valt te zien wat hij juist doet bij Volvo, maar ik vermoed dat het niks met banden te maken heeft :)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, jvc zei:

Valt te zien wat hij juist doet bij Volvo, maar ik vermoed dat het niks met banden te maken heeft :)

Verantwoordelijke chassisontwikkeling van de "60" lijn ( XC, S,V)

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Rabbit zei:

Verantwoordelijke chassisontwikkeling van de "60" lijn ( XC, S,V)

Dan is die band ook gewoon overkill :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Rabbit zei:

Verantwoordelijke chassisontwikkeling van de "60" lijn ( XC, S,V)

Dan zou je toch denken dat hij er wat van kent. Raar dat hij 1 van de weinige is die de PS4 niet veel waard vindt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, jvc zei:

Dan zou je toch denken dat hij er wat van kent. Raar dat hij 1 van de weinige is die de PS4 niet veel waard vindt.

In vergeljking met de 4s I guess ...  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid