gTa 28.022 Geplaatst: 15 januari Geplaatst: 15 januari Die winterbanden zijn ook (meer dan) op, zo te zien. Welke maten moet je hebben? Quote
DDke 8.688 Geplaatst: 15 januari Geplaatst: 15 januari 5 uren geleden, gTa zei: Die winterbanden zijn ook (meer dan) op, zo te zien. Welke maten moet je hebben? Klopt. Ik ging de winter uit doen, maar is dus ni gelukt. 315/35R21 275/40R21 Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 15 januari Geplaatst: 15 januari Lijken me allemaal goeie keuzes. De Michelins zou ik (owv prijs) niet nemen. Wil je per sé runflats? Ik heb ook getwijfeld voor de '6 GT, maar door m'n ervaring met 18" runflats die toch duidelijk bokkiger/nukkiger rijden dan 19" non-runflats, heb ik gekozen om geen runflats te leggen. Had dan niet zo veel keuze (temeer ik ook *-banden wou op staggered set) en 't zijn de Hankooks geworden. Wat bij mij ook meespeelde is dat 't (vergeleken met de andere contenders) de band met de beste nat-rating was. We'll see how that goes. Quote
SB-01 4.344 Geplaatst: 16 januari Geplaatst: 16 januari 49 minuten geleden, gTa zei: Lijken me allemaal goeie keuzes. De Michelins zou ik (owv prijs) niet nemen. Wil je per sé runflats? Ik heb ook getwijfeld voor de '6 GT, maar door m'n ervaring met 18" runflats die toch duidelijk bokkiger/nukkiger rijden dan 19" non-runflats, heb ik gekozen om geen runflats te leggen. Had dan niet zo veel keuze (temeer ik ook *-banden wou op staggered set) en 't zijn de Hankooks geworden. Wat bij mij ook meespeelde is dat 't (vergeleken met de andere contenders) de band met de beste nat-rating was. We'll see how that goes. 200% mee eens. Michelin is echt wel een stuk duurder en zou bij mij ook afvallen. Grip op droog met 275/315 breed en 4x4 zal bij geen enkele band tegenvallen. Nat-rating is goed bij de Hankook en de Pirelli banden, tussen die twee zou het bij mij dan ook gaan. Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 16 januari Geplaatst: 16 januari De mijne is geleverd op Continental 22" non-RFT. Slijten hard maar eigenlijk wel tevreden van. Winterbanden zijn Michelin PA5 RFT. Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 16 januari Geplaatst: 16 januari 18 minuten geleden, dragonfly zei: De mijne is geleverd op Continental 22" non-RFT. Slijten hard maar eigenlijk wel tevreden van. Winterbanden zijn Michelin PA5 RFT. Ervaar je verschil in afrolcomfort, dempingsvermogen, ... comfort quoi, tussen de non-RFT (22") en de RFT (21" of 20"?) of niet? Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 16 januari Geplaatst: 16 januari 2 minuten geleden, gTa zei: Ervaar je verschil in afrolcomfort, dempingsvermogen, ... comfort quoi, tussen de non-RFT (22") en de RFT (21" of 20"?) of niet? Yes, de 22" rijdt zachter dan de 20" RFT. Maar in de winter wel leuker om wat meer band te hebben. 22" is te delicaat voor de Belgische wegen. Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 16 januari Geplaatst: 16 januari 5 minuten geleden, dragonfly zei: Yes, de 22" rijdt zachter dan de 20" RFT. Maar in de winter wel leuker om wat meer band te hebben. 22" is te delicaat voor de Belgische wegen. Gelijkaardige vaststellingen, dus. Alles wel nog een stevige maat groter bij jou. Je laatste zin geldt, zeker vwb '5 (vorige generatie) maar ook voor '6 GT en '7 (vorige generatie): 20" is te gevoelig voor Belgische wegen en de combinatie onzorgvuldige bestuurder + borduren. Da's de reden waarom ik geen 20" leg op de '6 GT. En da's ook de reden waarom ik op een '8 cabrio de 19" zou houden (muv evt die 20" fijnspaakjes van de pfl, zuiver owv de looks). De band doet wel veel. Geen idee hoe het komt want formaat is hetzelfde, maar: die 245/35R18 Michelin CrossClimate 2 (winterband achteraan) staat zo damned breed! Veel breder dan de 3 types 245/35R18 zomerbanden die 'k al gehad heb. Onmogelijk om nog een borduur te schrapen, daarmee. Quote
DDke 8.688 Geplaatst: 16 januari Geplaatst: 16 januari Bandencentrale stelt voor: Pirelli P-Zero (PZ4) Luxury @1500 eur Goodyear Eagle F1 Asym 3 SUV @1480 eur Michelin Pilot Sport 4 SUV @1586 eur . Deze zijn achteraan GEEN * banden volgens hen? Michelin valt dan af. Ik wil wel graag runflats. P-Zero pakken? Ik ben nu toch aan het twijfelen om op mijn 20" toch nog even nieuwe winters te laten trekken, temeer daar ze opnieuw sneeuw geven. Alternatief is dus om nu op zomers te beginnen en na de zomer op die 20" winters te leggen. Wat zouden jullie doen? Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 16 januari Geplaatst: 16 januari Zijn die Michelin van het velgbeschermend type ? Onze Mercedes stond ook duidelijk breder op Michelin PS4 dan met Bridgestone Potenza, die nochtans identiek dezelfde maat waren. Als ik er bij nadenk: Renske zal die velgbescherming wel voorzichtig hebben afgeschuurd. Quote
mrbbs 2.789 Geplaatst: 16 januari Geplaatst: 16 januari 1 minuut geleden, DDke zei: Bandencentrale stelt voor: Pirelli P-Zero (PZ4) Luxury @1500 eur Goodyear Eagle F1 Asym 3 SUV @1480 eur Michelin Pilot Sport 4 SUV @1586 eur . Deze zijn achteraan GEEN * banden volgens hen? Michelin valt dan af. Ik wil wel graag runflats. P-Zero pakken? Ik ben nu toch aan het twijfelen om op mijn 20" toch nog even nieuwe winters te laten trekken, temeer daar ze opnieuw sneeuw geven. Alternatief is dus om nu op zomers te beginnen en na de zomer op die 20" winters te leggen. Wat zouden jullie doen? Waarom wil je per se RFT banden? Niet interessanter om een touring verzekering te nemen? Ik kan de tijd niet noemen dat ik nog een lekke band heb gehad. Je wint duidelijk in comfort en in aankoopprijs. Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 16 januari Geplaatst: 16 januari 1 minuut geleden, DDke zei: Bandencentrale stelt voor: Pirelli P-Zero (PZ4) Luxury @1500 eur Goodyear Eagle F1 Asym 3 SUV @1480 eur Michelin Pilot Sport 4 SUV @1586 eur . Deze zijn achteraan GEEN * banden volgens hen? Michelin valt dan af. Ik wil wel graag runflats. P-Zero pakken? Ik ben nu toch aan het twijfelen om op mijn 20" toch nog even nieuwe winters te laten trekken, temeer daar ze opnieuw sneeuw geven. Alternatief is dus om nu op zomers te beginnen en na de zomer op die 20" winters te leggen. Wat zouden jullie doen? Ik ben best tevreden van de GoodYear Eagle F1 die @Ugeken nog onder de Z4 heeft gestoken. Ook bij regenweer. En die ene keer dat we op een natte, koude en gepekelde autostrade naar Malmedy zijn gereden, was eigenlijk ook nog goed te doen. Een hedendaagse X5 is echter niet te vergelijken met een antieke Z4 Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 16 januari Geplaatst: 16 januari 2 minuten geleden, mrbbs zei: Waarom wil je per se RFT banden? Niet interessanter om een touring verzekering te nemen? Ik kan de tijd niet noemen dat ik nog een lekke band heb gehad. Je wint duidelijk in comfort en in aankoopprijs. Ik ben dit jaar lek gereden met de Mini en met de 3. Met beide nog tot aan de bandencentrale geraakt. De Mini was hier in de buurt, maar ik hoorde de lucht uit de band ontsnappen. Met de 3 was ik in Zellik toen ik de melding op het dashboard kreeg: ik ben toen aan een tankstation de band gaan opblazen, en zo naar huis (en de vertrouwde bandencentrale) gereden. Mijn vrouw heeft met de Mercedes in oktober een borduurke meegenomen in de parkeergarage onder het Schouwburgplein in Kortrijk, en daarmee het ventiel kapot gereden. Die ben ik gaan depanneren met een winterwiel langs de weg. Vorig jaar had ze ook ergens een schroef opgeraapt met die auto, maar, met een beetje lucht bij te steken, ben ik ook tot in de bandencentrale geraakt. Met de Z4 ben ik ook al twee keer lek gereden: 1 keer na het theoretisch rijexamen van Félice, en dat was voor de deur van een bandencentrale. De volgende keer was twee dagen later, en het bleek dat de lap niet goed ingeplakt was. Quote
DDke 8.688 Geplaatst: 16 januari Geplaatst: 16 januari 14 minuten geleden, mrbbs zei: Waarom wil je per se RFT banden? Niet interessanter om een touring verzekering te nemen? Ik kan de tijd niet noemen dat ik nog een lekke band heb gehad. Je wint duidelijk in comfort en in aankoopprijs. Ik rij vrij veel, en heb geen goesting om ergens langs de kant te staan wachten. 1 Quote
mrbbs 2.789 Geplaatst: 16 januari Geplaatst: 16 januari 4 minuten geleden, DDke zei: Ik rij vrij veel, en heb geen goesting om ergens langs de kant te staan wachten. Is dit geen oplossing? Quote
Krikkie 9.829 Geplaatst: 16 januari Geplaatst: 16 januari 8 minuten geleden, mrbbs zei: Is dit geen oplossing? Moest het geen hybride zijn kon dat in (onder) de koffer, bij mij is er plaats voor een reservewiel Kwam onlangs zo een set te koop, maar is blijkbaar verkocht. Quote
SB-01 4.344 Geplaatst: 16 januari Geplaatst: 16 januari 43 minuten geleden, DDke zei: Bandencentrale stelt voor: Pirelli P-Zero (PZ4) Luxury @1500 eur Goodyear Eagle F1 Asym 3 SUV @1480 eur Michelin Pilot Sport 4 SUV @1586 eur . Deze zijn achteraan GEEN * banden volgens hen? Michelin valt dan af. Ik wil wel graag runflats. P-Zero pakken? Ik ben nu toch aan het twijfelen om op mijn 20" toch nog even nieuwe winters te laten trekken, temeer daar ze opnieuw sneeuw geven. Alternatief is dus om nu op zomers te beginnen en na de zomer op die 20" winters te leggen. Wat zouden jullie doen? -De Pirelli nemen, ik denk dat die het iets langer zal uithouden dan de GoodYear's. De Luxury is volgens mij een beetje meer de "Primacy" versie terwijl de GoodYear's meer de "Pilot Sport" versie zijn als je me begrijpt. -Ik zou nu gewoon gaan voor 21" zomer. Hoeveel sneeuw gaat er nog komen? Ik denk weinig tot geen en je zit dan met een set zomerbanden met diep profiel wegens pas heel nieuw. Dus die natte pap afvoeren zal wel lukken? Ik ken quasi niets van zulke ster banden, maar wel heel weinig keuze precies? Een goeie all seasonband in 21" is gewoon niet te krijgen? - Quote
Dimitri 732 Geplaatst: 16 januari Geplaatst: 16 januari 45 minuten geleden, ex-Mooseman zei: Ik ben best tevreden van de GoodYear Eagle F1 die @Ugeken nog onder de Z4 heeft gestoken. Ook bij regenweer. En die ene keer dat we op een natte, koude en gepekelde autostrade naar Malmedy zijn gereden, was eigenlijk ook nog goed te doen. Een hedendaagse X5 is echter niet te vergelijken met een antieke Z4 Ik heb ook de Eagle F1 en ik vindt ze beter dan de Michelin PS4/ PS5 die ik daarvoor had. Wel natuurlijk een totaal andere velgenmaat. Quote
DDke 8.688 Geplaatst: 16 januari Geplaatst: 16 januari 7 minuten geleden, SB-01 zei: -De Pirelli nemen, ik denk dat die het iets langer zal uithouden dan de GoodYear's. De Luxury is volgens mij een beetje meer de "Primacy" versie terwijl de GoodYear's meer de "Pilot Sport" versie zijn als je me begrijpt. -Ik zou nu gewoon gaan voor 21" zomer. Hoeveel sneeuw gaat er nog komen? Ik denk weinig tot geen en je zit dan met een set zomerbanden met diep profiel wegens pas heel nieuw. Dus die natte pap afvoeren zal wel lukken? Ik ken quasi niets van zulke ster banden, maar wel heel weinig keuze precies? Een goeie all seasonband in 21" is gewoon niet te krijgen? - Ik denk dat die Goodyears slijtvaster zijn dan die Pirellis. All season raden ze af wegens veel kms. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.