gTa 28.022 Geplaatst: 19 januari Geplaatst: 19 januari 30 minuten geleden, Krikkie zei: Winterset 20 inch BMW X5 G05 /X6 G06 € 1.700,00 https://link.2dehands.be/m2357273941?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons Type velg wel nog nooit gezien (in die kleur) 747M maar quasi zeker opnieuw opgedaan, idd. Glanzende laklaag kan geen cerium zijn. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 9 februari Geplaatst: 9 februari En nu snap je ook direct wat de gemiddelde bandencentrale over de vloer krijgt qua klant ... Ik heb dus weer een band kapot gereden. Deze keer achteraan. Zou zelfs niet weten hoe ik het deze keer voor mekaar heb gekregen maar zaterdagavond wil ik de auto pakken, zie 1 bar druk linksachter. BMW Assistance gebeld, 30 minuten later stond hier een X5 om te depanneren ( @Tommie dat alleen is een reden om bij BMW te blijven, echt super service). Die gast stond hier een jaar geleden ook toen ik een kapotte voorband had, en hij kende me nog Wiel eraf gehaald en ja hoor, een "tet" op de flank aan de binnenkant en een lek net aan de rand van de velg. Vuilbak dus. 3e kapotte band op een dik jaar tijd. Gaat vlotjes zo. Anyway, bandencentrale dus. Ik bel deze morgen en ik vraag achter 2 nieuwe Goodyear 4 Season Gen 3, voor op de achteras. Blijkbaar pas leverbaar eind april, dus dat gaat niet lukken. Begint die wat verder te zoeken en komt ze terug met: "Ik kan u Hankook, Pirelli of Michelin leveren. Welke moet ik bestellen? Hankook heb je ook al gehad op je auto zie ik". eh ... Ja Hankook heb ik gehad, die lagen er af-fabriek op en waren zomerbanden Die reageerde dan nog half gepikeerd ook toen ik zei "ja allemaal goed en wel, maar mag ik ook weten over welk type band het gaat, want met een merk alleen weet ik niks". Leek me toch geen vreemde vraag? 't zijn dus 2 Michelin CrossClimate 3 geworden. Moet wel nog wennen aan het idee dat ik met 2 verschillende merken op mijn auto ga zitten. Ik vind dat ergens not-done. (Misschien moet ik Michelin stickers op Aliexpress bestellen en op de voorbanden plakken...) Ook bizar: "We vervangen geen banden op 1 as zonder dat te koppelen aan een uitlijning". Eh ja, ok dan maar zeker? 1 3 Quote
Bjorno 2.273 Geplaatst: 10 februari Geplaatst: 10 februari 16 uren geleden, ir_fuel zei: En nu snap je ook direct wat de gemiddelde bandencentrale over de vloer krijgt qua klant ... Ik heb dus weer een band kapot gereden. Deze keer achteraan. Zou zelfs niet weten hoe ik het deze keer voor mekaar heb gekregen maar zaterdagavond wil ik de auto pakken, zie 1 bar druk linksachter. BMW Assistance gebeld, 30 minuten later stond hier een X5 om te depanneren ( @Tommie dat alleen is een reden om bij BMW te blijven, echt super service). Die gast stond hier een jaar geleden ook toen ik een kapotte voorband had, en hij kende me nog Wiel eraf gehaald en ja hoor, een "tet" op de flank aan de binnenkant en een lek net aan de rand van de velg. Vuilbak dus. 3e kapotte band op een dik jaar tijd. Gaat vlotjes zo. Anyway, bandencentrale dus. Ik bel deze morgen en ik vraag achter 2 nieuwe Goodyear 4 Season Gen 3, voor op de achteras. Blijkbaar pas leverbaar eind april, dus dat gaat niet lukken. Begint die wat verder te zoeken en komt ze terug met: "Ik kan u Hankook, Pirelli of Michelin leveren. Welke moet ik bestellen? Hankook heb je ook al gehad op je auto zie ik". eh ... Ja Hankook heb ik gehad, die lagen er af-fabriek op en waren zomerbanden Die reageerde dan nog half gepikeerd ook toen ik zei "ja allemaal goed en wel, maar mag ik ook weten over welk type band het gaat, want met een merk alleen weet ik niks". Leek me toch geen vreemde vraag? 't zijn dus 2 Michelin CrossClimate 3 geworden. Moet wel nog wennen aan het idee dat ik met 2 verschillende merken op mijn auto ga zitten. Ik vind dat ergens not-done. (Misschien moet ik Michelin stickers op Aliexpress bestellen en op de voorbanden plakken...) Ook bizar: "We vervangen geen banden op 1 as zonder dat te koppelen aan een uitlijning". Eh ja, ok dan maar zeker? Dat is idd raar dat ze je er nog is een uitlijning aan smeren. Oke goed kan gene kwaad da dat om de zoveel jaar eens gebeurd maar meestal stel ik dat enkel voor aan de klant als er uitzonderlijke slijtage te zien is aan de banden. Ik zou geen stickers nemen maar een stempel van Michelin en die er dan in smelten. Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 10 februari Geplaatst: 10 februari 21 uren geleden, ir_fuel zei: En nu snap je ook direct wat de gemiddelde bandencentrale over de vloer krijgt qua klant ... Ik heb dus weer een band kapot gereden. Deze keer achteraan. Zou zelfs niet weten hoe ik het deze keer voor mekaar heb gekregen maar zaterdagavond wil ik de auto pakken, zie 1 bar druk linksachter. BMW Assistance gebeld, 30 minuten later stond hier een X5 om te depanneren ( @Tommie dat alleen is een reden om bij BMW te blijven, echt super service). Die gast stond hier een jaar geleden ook toen ik een kapotte voorband had, en hij kende me nog Wiel eraf gehaald en ja hoor, een "tet" op de flank aan de binnenkant en een lek net aan de rand van de velg. Vuilbak dus. 3e kapotte band op een dik jaar tijd. Gaat vlotjes zo. Anyway, bandencentrale dus. Ik bel deze morgen en ik vraag achter 2 nieuwe Goodyear 4 Season Gen 3, voor op de achteras. Blijkbaar pas leverbaar eind april, dus dat gaat niet lukken. Begint die wat verder te zoeken en komt ze terug met: "Ik kan u Hankook, Pirelli of Michelin leveren. Welke moet ik bestellen? Hankook heb je ook al gehad op je auto zie ik". eh ... Ja Hankook heb ik gehad, die lagen er af-fabriek op en waren zomerbanden Die reageerde dan nog half gepikeerd ook toen ik zei "ja allemaal goed en wel, maar mag ik ook weten over welk type band het gaat, want met een merk alleen weet ik niks". Leek me toch geen vreemde vraag? 't zijn dus 2 Michelin CrossClimate 3 geworden. Moet wel nog wennen aan het idee dat ik met 2 verschillende merken op mijn auto ga zitten. Ik vind dat ergens not-done. (Misschien moet ik Michelin stickers op Aliexpress bestellen en op de voorbanden plakken...) Ook bizar: "We vervangen geen banden op 1 as zonder dat te koppelen aan een uitlijning". Eh ja, ok dan maar zeker? Laat eens weten hoe je de Michelin ervaart tov de Goodyear. Ik vind de Michelin alvast duidelijk luider (rolgeluiden), niet storend maar 't valt op. Qua wegligging en reacties op droog was ik in de wolken van de Goodyear, de Michelin vind ik daar wat wolliger, zeer "winterband"-like. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 11 februari Geplaatst: 11 februari 13 hours ago, gTa said: Laat eens weten hoe je de Michelin ervaart tov de Goodyear. Ik vind de Michelin alvast duidelijk luider (rolgeluiden), niet storend maar 't valt op. Qua wegligging en reacties op droog was ik in de wolken van de Goodyear, de Michelin vind ik daar wat wolliger, zeer "winterband"-like. Ik ga ze alleen hebben op de achteras, natuurlijk. Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 11 februari Geplaatst: 11 februari 15 minuten geleden, ir_fuel zei: Ik ga ze alleen hebben op de achteras, natuurlijk. Ja dat helpt niet, ge hebt gelijk. Geen meesturende achteras en de mogelijkheid om eens heeeel snel een bochtige sessie achteruit te knallen? Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 11 februari Geplaatst: 11 februari On 2/9/2026 at 10:24 PM, ir_fuel said: Ook bizar: "We vervangen geen banden op 1 as zonder dat te koppelen aan een uitlijning". Eh ja, ok dan maar zeker? The fuck? Tenzij er bepaalde symptomen zijn zoals ongelijke slijtage of scheeftrekken blijven ze met hun fikken van mijn uitlijning. Vroeger al meermaals gehad dat mijn stuur na een half-zijn-gat uitlijning een graadje scheef stond, en daar word ik zot van. Ook al meegemaakt dat ze hem voor de verkeerde 1-reeks gingen uitlijnen (standaard pre-FL E87 vs FL E81 met M-ophanging), chance dat ik het gezien had. Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 11 februari Geplaatst: 11 februari Op 9/2/2026 om 22:24, ir_fuel zei: Ook bizar: "We vervangen geen banden op 1 as zonder dat te koppelen aan een uitlijning". Eh ja, ok dan maar zeker? Bizar. En verdienen ze daar iets aan? Ik herinner me dat dat bij mij toch geen winstpost zal geweest zijn. Alleen meten misschien. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 11 februari Geplaatst: 11 februari 1 hour ago, janvkn said: The fuck? Tenzij er bepaalde symptomen zijn zoals ongelijke slijtage of scheeftrekken blijven ze met hun fikken van mijn uitlijning. Met al de putten in de baan hier vind ik het niet erg van nog eens uit te lijnen eerlijk gezegd. Die hebben trouwens destijds ook de uitlijning herdaan die ze bij BMW om zeep hadden gekregen, dus ik heb er wel vertrouwen in Quote
msxx 7.823 Geplaatst: 15 februari Geplaatst: 15 februari Binnenkort toe aan nieuwe achterbanden, runflat sterbanden 275 35 19 Is er een reden om niet voor de (veel) goedkopere Hankooks te gaan? Quote
msxx 7.823 Geplaatst: 15 februari Geplaatst: 15 februari De vraag is nog actueel maar de voorbeelden in de afbeelding kloppen niet, geen sterbanden.. Quote
mrbbs 2.790 Geplaatst: 15 februari Geplaatst: 15 februari K120 en K127 zijn oude generatie banden. Ik zou ze laten liggen. Quote
Jenkins 2.089 Geplaatst: 15 februari Geplaatst: 15 februari Intussen zijn er van de PZ en de Cinturato ook al nieuwere varianten, maar wellicht niet beschikbaar in de maat die je nodig hebt of als sterband? Quote
msxx 7.823 Geplaatst: 15 februari Geplaatst: 15 februari Banden zijn duur, ik heb liever een premium volgens iets oudere specificaties dan een nieuwe voor €100 per band extra.. het is geen high performance auto, maar een snelwegcruiser Quote
mrbbs 2.790 Geplaatst: 15 februari Geplaatst: 15 februari Nu 2 keer dat mijn bandencentrale waar ik naartoe ging stopt met zijn activiteiten. Iemand suggesties regio Roeselare voor een goede bandencentrale? Liefst een kleinere bandencentrale met liefhebbers.. Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 15 februari Geplaatst: 15 februari Ik ging vroeger altijd naar Jo Ameye in Zwevegem. Maar eigenlijk geen klagen van Q-team in Wevelgem - deze was praktischer met de lease. Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 16 februari Geplaatst: 16 februari Op 15/2/2026 om 10:07, msxx zei: Binnenkort toe aan nieuwe achterbanden, runflat sterbanden 275 35 19 Is er een reden om niet voor de (veel) goedkopere Hankooks te gaan? Ik ben voor de Hankooks gegaan voor op de '6 GT. Geen runflat, wel *. Quote
DDke 8.688 Geplaatst: 16 februari Geplaatst: 16 februari Ik heb vorige week op mijn X5 Goodyear Eagle F1 Asym 3 SUV laten leggen. Die staan enorm breed . Echt veel breder dan die die erop zaten. 2 Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 17 februari Geplaatst: 17 februari Op 16/2/2026 om 19:34, DDke zei: Ik heb vorige week op mijn X5 Goodyear Eagle F1 Asym 3 SUV laten leggen. Die staan enorm breed . Echt veel breder dan die die erop zaten. Als mijn Dunlops (zomerbanden '1) vervangen mogen worden ga ik ook weer voor Goodyear Eagle F1 Asyms. Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 24 februari Geplaatst: 24 februari https://www.autoblog.nl/nieuws/grote-bandentest-wijst-uit-koop-dure-banden-en-bespaar-geld-7218621 Dit herhaalt zich keer na keer na keer. Sure, af en toe is er eens een B-merk met een modelletje dat verdienstelijk is, maar C-merken zijn ALTIJD te vermijden. En A-merken zijn bijna altijd de beste keuze, al shop je daar ook best de recentere modellen van. Quote
SB-01 4.347 Geplaatst: 24 februari Geplaatst: 24 februari Dit herhaalt zich keer na keer, en TOCH wordt er niets mee gedaan. Er zijn zoveel campagnes in verband met de verkeersveiligheid dat het aan een mens zijn oren uitkomt, bij elke her-aanleg van verkeersinfrastructuur zijn er steevast "verkeersremmende" ingrepen, veiligheidssystemen (ISA, enz..) zijn verplicht voor constructeurs, enz... En TOCH koop je gewoon alle merken banden (met goed label en zelfs goedkope all-seasons MET winterbanderkening??) zonder enig probleem en bijkomend "toont" de keuring ook nog eens dat het allemaal zo belangrijk niet is, want zelfs op 1 as smijt je tegenwoordig maar wat types van band samen. Hoe kan dit? Is het dan allemaal zo "erg"? Uiteraard gaan banden van topmerken langer mee, bieden ze meer grip, ligt het verbruik wat lager, enz... Maar ben je effectief gedoemd met goedkopere banden? Afgaande op de punten die ik opsom en die toch niet gelogen zijjn (dus niet wat ik ervan denk), zou je toch bijna denken van niet? Ik heb het eerder al eens gezegd: ik zou de statistieken eens willen zien van ongevallen. Bij hoeveel procent ervan gaat het niet om de klassiekers zoals overdreven of onaangepaste snelheid of alcohol / drugsgebruik, maar over het merk van de gemonteerde banden? Bij hoeveel procent van de ongevallen hadden deze voorkomen kunnen worden wanneer er Michelin banden gemonteerd hadden geweest in plaats van Minerva banden? Nogmaals, dit is geen pleidooi voor een eigen mening maar gewoon een kritische gedachte. Quote
msxx 7.823 Geplaatst: 24 februari Geplaatst: 24 februari 19 minuten geleden, SB-01 zei: Dit herhaalt zich keer na keer, en TOCH wordt er niets mee gedaan. Er zijn zoveel campagnes in verband met de verkeersveiligheid dat het aan een mens zijn oren uitkomt, bij elke her-aanleg van verkeersinfrastructuur zijn er steevast "verkeersremmende" ingrepen, veiligheidssystemen (ISA, enz..) zijn verplicht voor constructeurs, enz... En TOCH koop je gewoon alle merken banden (met goed label en zelfs goedkope all-seasons MET winterbanderkening??) zonder enig probleem en bijkomend "toont" de keuring ook nog eens dat het allemaal zo belangrijk niet is, want zelfs op 1 as smijt je tegenwoordig maar wat types van band samen. Hoe kan dit? Is het dan allemaal zo "erg"? Uiteraard gaan banden van topmerken langer mee, bieden ze meer grip, ligt het verbruik wat lager, enz... Maar ben je effectief gedoemd met goedkopere banden? Afgaande op de punten die ik opsom en die toch niet gelogen zijjn (dus niet wat ik ervan denk), zou je toch bijna denken van niet? Ik heb het eerder al eens gezegd: ik zou de statistieken eens willen zien van ongevallen. Bij hoeveel procent ervan gaat het niet om de klassiekers zoals overdreven of onaangepaste snelheid of alcohol / drugsgebruik, maar over het merk van de gemonteerde banden? Bij hoeveel procent van de ongevallen hadden deze voorkomen kunnen worden wanneer er Michelin banden gemonteerd hadden geweest in plaats van Minerva banden? Nogmaals, dit is geen pleidooi voor een eigen mening maar gewoon een kritische gedachte. Tjah, hoe vaak was je blij met die vijf meter of tien meter kortere remweg? Misschien eens turven het komende jaar, dan je jouw mening baseren op eigen ervaringen vanuit het verleden. Nog geen garantie voor de toekomst natuurlijk… Maar ik betaal liever onnodig omnium en A-merk banden dan dat ik mijn omnium nodig heb vanwege B of C-merk banden.. Ps: net weer Goodyear Eagle F1 Aymetric 3 runflats besteld… 4 Quote
SB-01 4.347 Geplaatst: 24 februari Geplaatst: 24 februari Nog eens, het gaat totaal niet over mijn mening. Hierboven staat dan ook niet mijn mening, Ik som de dingen op zoals ze in werkelijkheid zijn: -ook goedkope banden krijgen (goede) EU-bandenlabels. -ook goedkope all-season banden krijgen de erkenning als winterband met bijhorend symbool. -de keuringsinstanties (en niet enkel de Belgische) leggen geen enkele norm op, je monteert perfect legaal ook die goedkoopste kruiwagenbanden. -VIAS, anders continue aan het zagen over alles en nog wat, hoor je (zo goed als) niet bezig over goedkope banden. -Verzekeringsmaatschappijen zijn er ook niet mee bezig, boeit hun precies ook niet want men stelt er geen vragen over of koppelt geen voordelen / nadelen aan de bandenkeuze. 1 Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 24 februari Geplaatst: 24 februari Een schel hesp uit de knaldi voldoet ook aan alle eisen om verkocht te mogen worden maar een vers afgesneden schel hesp van de beenhouwer is zoveel lekkerder. Een topband in de verkeerde maat, op een foute velg, met verkeerde bandendruk, met weinig profiel, over zijn houdbaarheidsdatum, .... Er zijn teveel variabelen. Iedereen wordt geacht zijn gezond verstand te gebruiken, da's met alles zo. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 24 februari Geplaatst: 24 februari 50 minutes ago, msxx said: Tjah, hoe vaak was je blij met die vijf meter of tien meter kortere remweg? Misschien eens turven het komende jaar, dan je jouw mening baseren op eigen ervaringen vanuit het verleden. Nog geen garantie voor de toekomst natuurlijk… Maar ik betaal liever onnodig omnium en A-merk banden dan dat ik mijn omnium nodig heb vanwege B of C-merk banden.. Ps: net weer Goodyear Eagle F1 Aymetric 3 runflats besteld… Ik heb die discussie hier ook al gevoerd een tijd geleden. In bepaalde tests komen Wanli (letterlijk ja, Wanli) banden er beter uit dan bepaalde A merken. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.