Jantes 135 Geplaatst: 25 februari Geplaatst: 25 februari (aangepast) 33 minuten geleden, Monterey Jack zei: Op mijn MX5 lagen ook Landsail banden toen ik die kocht, en dat rijdt echt wel oké, heb ze gebruikt op het circuit. Maar waar ik mij vooral de bedenking bij maak: in normaal gebruik kom je zelden bij de limiet, als je wat sportief rijdt kom je al dichter, maar gemiddeld gezien totaal niet. Maar wat als je de banden plots echt nodig gaat hebben? Een noodstop in het droog/nat? Plots moeten uitwijken? Dat zijn situaties die je nooit tegen gaat komen, tot het moment dat het te laat is. Om maar te zwijgen van de momenten dat er ergens aquaplaning is of het gaat sneeuwen. Als je zo redeneert (wat ik enigszins wel begrijp), dan zou je eigenlijk enkel de overall beste band op de markt mogen brengen en die dan ook nog eens elke twee/drie jaar vervangen, ook al heeft die nog een 7 mm profiel ofzo . Ah ja, want een band die veroudert verliest ook z'n oorspronkelijke kwaliteiten. 25 februari aangepast door Jantes 2 Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 25 februari Geplaatst: 25 februari 1 hour ago, Monterey Jack said: Op mijn MX5 lagen ook Landsail banden toen ik die kocht, en dat rijdt echt wel oké, heb ze gebruikt op het circuit. Maar waar ik mij vooral de bedenking bij maak: in normaal gebruik kom je zelden bij de limiet, als je wat sportief rijdt kom je al dichter, maar gemiddeld gezien totaal niet. Maar wat als je de banden plots echt nodig gaat hebben? Een noodstop in het droog/nat? Plots moeten uitwijken? Dat zijn situaties die je nooit tegen gaat komen, tot het moment dat het te laat is. Om maar te zwijgen van de momenten dat er ergens aquaplaning is of het gaat sneeuwen. Zoek de testen op Quote
Monterey Jack 6.499 Geplaatst: 25 februari Geplaatst: 25 februari 32 minuten geleden, ir_fuel zei: Zoek de testen op Heb je gelijk hoor, wat ik enkel wil aankaarten is dat ik dat bijna niemand zie doen voor ze naar een bandencentrale gaan, en ook niet of dat van belang is als men banden gaat aanprijzen. Rijeigenschappen bij normaal gebruik zijn niet noodzakelijk relevant op momenten waar de band wel het verschil maakt. Quote
SB-01 4.347 Geplaatst: 1 maart Geplaatst: 1 maart Op 25/2/2026 om 09:34, Jantes zei: De tijd dat de gemiddelde Chinese band op geen hol trekt is voorbij. Ik heb vier jaar terug voor de Suzuki Swift van m'n dochter een setje 17' wielen met 205/40 17 Landsail Qirin 990xl banden gekocht. Dat ding schoof op de Conti ecodingen alle kanten uit. Geloof het of niet, die Landsails zijn een wereld van verschil, zowel op het droge als op het natte wegdek. Zeg ik nu dat zo'n Landsail beter is dan een Michelin of Conti ofzo? Nee. Maar qua prijs/kwaliteit zijn de meeste van die Chinese dingen echt wel heer en meester. Je moet je ook altijd de vraag stellen, hoe en waar gebruik ik m'n auto, wat voor auto rijd ik,...? Zo denk ik er ook over in alle eerlijkheid. Uiteindelijk hoef je, op een Dacia Sandero die 5000km per jaar rijdt, geen Michelin PS4S te gaan leggen. Daar volstaat een gewone, degelijke band (Hankook, Nexen, Uniroyal, Dunlop, Vredestein, Kumho, ...) echt wel ruimschoots. Maar goed, iedereen moet zijn goesting doen. Quote
msxx 7.823 Geplaatst: 1 maart Geplaatst: 1 maart 6 uren geleden, SB-01 zei: Zo denk ik er ook over in alle eerlijkheid. Uiteindelijk hoef je, op een Dacia Sandero die 5000km per jaar rijdt, geen Michelin PS4S te gaan leggen. Daar volstaat een gewone, degelijke band (Hankook, Nexen, Uniroyal, Dunlop, Vredestein, Kumho, ...) echt wel ruimschoots. Maar goed, iedereen moet zijn goesting doen. Hankook is toch een A-merk inmiddels? Wordt ook als 1e montage gebruikt door BMW, Mercedes, .. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 1 maart Geplaatst: 1 maart 31 minutes ago, msxx said: Hankook is toch een A-merk inmiddels? Wordt ook als 1e montage gebruikt door BMW, Mercedes, .. Dunlop toch ook? Quote
SB-01 4.347 Geplaatst: 1 maart Geplaatst: 1 maart 42 minuten geleden, msxx zei: Hankook is toch een A-merk inmiddels? Wordt ook als 1e montage gebruikt door BMW, Mercedes, .. Goh ja, voor mij is dat een kwaliteitsband maar toch niet wat een Michelin of Continental is. Is zeker een opkomend merk de laatste jaren en ik ben er zelf ook erg tevreden van. Die 1ste montage wil niet alles zeggen, dan is Nexen ook een A-merk want BMW legt ze in 1ste montage. Quote
tato 1.906 Geplaatst: 1 maart Geplaatst: 1 maart 20 minuten geleden, ir_fuel zei: Dunlop toch ook? Wij als producent (voorlopig toch nog) van Dunlop positioneren het alleszins in de markt als ons B-merk onder Goodyear. 2 Quote
SB-01 4.347 Geplaatst: 1 maart Geplaatst: 1 maart Ligt dat nu aan mij of zie je dat zelden nog? Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 1 maart Geplaatst: 1 maart 18 minutes ago, tato said: Wij als producent (voorlopig toch nog) van Dunlop positioneren het alleszins in de markt als ons B-merk onder Goodyear. Bij de motobanden was dat toch het geval niet. Quote
msxx 7.823 Geplaatst: 1 maart Geplaatst: 1 maart 1 uur geleden, ir_fuel zei: Bij de motobanden was dat toch het geval niet. Zeker niet zelfs, maar wellicht omdat Goodyear geen banden maakt voor motoren? 1 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 2 maart Geplaatst: 2 maart Ik heb nu de Pilot Sport 4S banden rondom maar omdat ik een aparte maat heb, helaas, achteraan, namelijk 245/30/19, zijn er niet zoveel bandenkeuzes. die PS4S is echt wel een goede band maar je wil eens iets anders natuurlijk. De auto wordt ook enkel gebruikt voor rondritten ondertussen dus banden die dan langer meegaan, met die 5000 km dat je per jaar slechts doet, is geen vereiste. Voor op circuit heb ik Nankang semi-slicks dus het is puur voor op de straat. Ik was aan het denken aan die Hankook Ventus S1 evo 4 K137 daarom eens te nemen. Iemand daar ervaring mee voor spirited driving? Want je schrijft je in voor een rondrit en dan kan het nat of droog zijn tegen dat de dag er aankomt, dus moeten op beide gebied toch goed zijn. Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 2 maart Geplaatst: 2 maart Net de Ventus S1 Evo 3 gelegd op onze familieboot (640i GT). Liggen er nog maar een paar 100 km op dus ik kan er weinig over zeggen. Plus: die auto wordt gebruikt om kids & groceries te haulen, niet om spirited mee te gaan rijden. Lijkt me zeker geen slechte keuze, vooral omdat er voor die maat quasi niks anders bestaat, zo lijkt het wel. De Ventus S1 Evo 3 gaat nu toch al wat jaren mee en heeft in al die tijd redelijke scores laten optekenen, vooral dan inzake grip op nat. Samenvatting vanop tyrereviews.com: https://www.tyrereviews.com/Tyre/Hankook/Ventus-S1-evo-3.htm/Test-Results Dus als droge "dynamische" band misschien niet dé beste keuze. Daarmee vergeleken lijkt de Michelin toch de betere keuze: Quote
SB-01 4.347 Geplaatst: 3 maart Geplaatst: 3 maart Mooi resultaat voor Hankook, al is hier wel hun sportband getest tegenover de toerbanden bij Michelin, Conti en Bridgestone. Een Ventus Prime 4 past beter bij een Primacy, PremiumContact en Turanza dan een Ventus Evo. Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 3 maart Geplaatst: 3 maart ja, ik zag het ook dat die Evo 3 niet de beste is wanneer je vergelijkt met Michelin of Continental. Daarom wou ik eigenlijk weten hoe die Evo 4, de K137 ipv K127 dus, het deed. Want als je de prijs vergelijkt van de PS4S en de K137...wat een immens verschil. Quote
mrbbs 2.790 Geplaatst: 3 maart Geplaatst: 3 maart 39 minuten geleden, Liquid Li0n zei: ja, ik zag het ook dat die Evo 3 niet de beste is wanneer je vergelijkt met Michelin of Continental. Daarom wou ik eigenlijk weten hoe die Evo 4, de K137 ipv K127 dus, het deed. Want als je de prijs vergelijkt van de PS4S en de K137...wat een immens verschil. K120 en K127 heb ik beide gehad en zou ik nooit opnieuw kopen. K137 heb ik geen ervaring mee. 1 Quote
tato 1.906 Geplaatst: 3 maart Geplaatst: 3 maart Op 1/3/2026 om 12:51, SB-01 zei: Ligt dat nu aan mij of zie je dat zelden nog? Dat bestaat zeker nog maar de marketing staat op een lager pitje omdat vorig jaar het merk Dunlop verkocht is aan SRI. Enkel de licenties voor vrachtwagenbanden en motobanden blijven bij Goodyear. Cooper gaat de plaats van Dunlop bij de autobanden innemen voor Goodyear. Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 3 maart Geplaatst: 3 maart 20 minuten geleden, mrbbs zei: K120 en K127 heb ik beide gehad en zou ik nooit opnieuw kopen. K137 heb ik geen ervaring mee. ok dat zegt genoeg. En waarom specifiek? Welke heb je nu dan? Quote
mrbbs 2.790 Geplaatst: 3 maart Geplaatst: 3 maart 15 minuten geleden, Liquid Li0n zei: ok dat zegt genoeg. En waarom specifiek? Welke heb je nu dan? Had deze gehad op de vooras van mijn S2000's, turn-in was niet bestaand (droog/nat), grip op nat was ook rampzalig. Was toen wel fan van de Maxxis Vectra Sport 5. Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 3 maart Geplaatst: 3 maart Het is heel afwisselend vind ik. In sommige tests staat de Hankook vóór de Michelin en in andere tests dan weer erachter. Tyre test: results by category | Auto Express Quote
Alexis 5.938 Geplaatst: 3 maart Geplaatst: 3 maart 20 uren geleden, Liquid Li0n zei: Voor op circuit heb ik Nankang semi-slicks NS-2R of AR1? Indien NS-2R, in welke samenstelling? 180, 120, 80? Overweeg de NS-2R als voorste band in 180 voor op de S2000. Enkel jammer dat ze die niet maken in 225 50 16. Bijna geen enkele semi slick bestaat in die maat, enkel de Yoko A048, maar die is zeer duur, en zeer sletig (ongetwijfeld ook belachelijk veel grip, maar dat is niet nodig, zeker niet achteraan). Alternatief zou zijn om achteraan een lagere band te nemen, in maat 225 45 16. Maar scheelt 'm toch een goeie 2 centimeter in diameter, naast kortere eindoverbrenging, geen correcte snelheid op dash meer, gaat het er misschien ook wat 'laag' of 'plat' uitzien, en ook voor extra wheel gap zorgen.. Ik vind er bitter weinig over online. Iedereen rijdt met 17 inch, zo lijkt het wel Ik overweeg ook om vooraan Nankang NS-2R te nemen, en achteraan Yokohama Advan Fulva V701. Die zouden ook een stijve flank hebben en veel grip, zonder in semi slick territorium te zitten. Die zijn wel in 225 50 16 beschikbaar, in tegenstelling tot de 19 minuten geleden, mrbbs zei: Maxxis Vectra Sport 5 De Michelin PS4's hebben echt te zachte flanken om te genieten van het scherpe karakter van de S2000. Een 'goede', veilige en niet al te sletige band, maar wat ben ik ermee als ik toch enkel plezierritjes doe met die auto. Quote
SB-01 4.347 Geplaatst: 3 maart Geplaatst: 3 maart 6 minuten geleden, Liquid Li0n zei: Het is heel afwisselend vind ik. In sommige tests staat de Hankook vóór de Michelin en in andere tests dan weer erachter. Tyre test: results by category | Auto Express Sowieso zijn die testen ook niet heel sluitend natuurlijk, je zit altijd met kleine / minieme verschillen. Quote
Alexis 5.938 Geplaatst: 3 maart Geplaatst: 3 maart 6 minuten geleden, Alexis zei: Ik overweeg ook om vooraan Nankang NS-2R te nemen, en achteraan Yokohama Advan Fulva V701. Die zouden ook een stijve flank hebben en veel grip, zonder in semi slick territorium te zitten. Nuja, dan lees je zo'n zaken, en is mijn goesting al weer voorbij.. Maar achteraan een iets minder stijve flank lijkt me minder een issue dan vooraan? Mijn eerste banden toen ik de S2000 had, waren Hankook Ventus Prime. Vooraan vervangen door Hankook R-S2 (semi slick), was de max qua weggedrag. Zeer scherp insturen, en een achterkant die je wel nog los kreeg als je wou. Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 3 maart Geplaatst: 3 maart 41 minuten geleden, Alexis zei: NS-2R of AR1? Indien NS-2R, in welke samenstelling? 180, 120, 80? Overweeg de NS-2R als voorste band in 180 voor op de S2000. Enkel jammer dat ze die niet maken in 225 50 16. Bijna geen enkele semi slick bestaat in die maat, enkel de Yoko A048, maar die is zeer duur, en zeer sletig (ongetwijfeld ook belachelijk veel grip, maar dat is niet nodig, zeker niet achteraan). Alternatief zou zijn om achteraan een lagere band te nemen, in maat 225 45 16. Maar scheelt 'm toch een goeie 2 centimeter in diameter, naast kortere eindoverbrenging, geen correcte snelheid op dash meer, gaat het er misschien ook wat 'laag' of 'plat' uitzien, en ook voor extra wheel gap zorgen.. Ik vind er bitter weinig over online. Iedereen rijdt met 17 inch, zo lijkt het wel Ik overweeg ook om vooraan Nankang NS-2R te nemen, en achteraan Yokohama Advan Fulva V701. Die zouden ook een stijve flank hebben en veel grip, zonder in semi slick territorium te zitten. Die zijn wel in 225 50 16 beschikbaar, in tegenstelling tot de De Michelin PS4's hebben echt te zachte flanken om te genieten van het scherpe karakter van de S2000. Een 'goede', veilige en niet al te sletige band, maar wat ben ik ermee als ik toch enkel plezierritjes doe met die auto. Ik heb beide gehad. NS-2R op een 17" velg en die waren goed maar de AR1, op 18" velg, pakken beter. Gaan ook veel langer mee, toch enkele trackdays mee kunnen doen en ik zou deze opnieuw kopen ipv NS-2R Ik vind het zelf ook jammer dat ik maar 1 maat op mijn gelijkvormigheidsattest heb staan voor de 19" velg. Als ik bv 235/35/R19 ook had gemogen had ik bv wel de Continental kunnen nemen, of de Pirelli PZ5. Maar ja, 245/30/R19 is natuurlijk breder. Maar ja, 160 a 170 euro voor een K137 of 240 euro voor een PS4S is een groot verschil voor een gelijkaardige band Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.