SB-01 4.347 Geplaatst: 3 maart Geplaatst: 3 maart 2 minuten geleden, Liquid Li0n zei: Ik heb beide gehad. NS-2R op een 17" velg en die waren goed maar de AR1, op 18" velg, pakken beter. Gaan ook veel langer mee, toch enkele trackdays mee kunnen doen en ik zou deze opnieuw kopen ipv NS-2R Ik vind het zelf ook jammer dat ik maar 1 maat op mijn gelijkvormigheidsattest heb staan voor de 19" velg. Als ik bv 235/35/R19 ook had gemogen had ik bv wel de Continental kunnen nemen, of de Pirelli PZ5. Maar ja, 245/30/R19 is natuurlijk breder. Maar ja, 160 a 170 euro voor een K137 of 240 euro voor een PS4S is een groot verschil voor een gelijkaardige band Je kan daar wel licht van afwijken indien binnen geldende tolerantie? Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 3 maart Geplaatst: 3 maart 55 minutes ago, Alexis said: Nuja, dan lees je zo'n zaken, en is mijn goesting al weer voorbij.. Maar achteraan een iets minder stijve flank lijkt me minder een issue dan vooraan? Mijn eerste banden toen ik de S2000 had, waren Hankook Ventus Prime. Vooraan vervangen door Hankook R-S2 (semi slick), was de max qua weggedrag. Zeer scherp insturen, en een achterkant die je wel nog los kreeg als je wou. "shreddedbear" is natuurlijk wel de referentie als het op circuitrijden aankomt Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 3 maart Geplaatst: 3 maart 2 uren geleden, Fr79 zei: Kun je hier berekenen of het mag of niet. is een goeie site daarvoor en had het daarop berekend en kwam op nee helaas Quote
SB-01 4.347 Geplaatst: 6 maart Geplaatst: 6 maart Interessant gegeven op zich, en een vooruitgang die zeker positief te noemen is. Quote
B3noît 4.400 Geplaatst: 9 maart Geplaatst: 9 maart Mijn vrouw rijdt GLC X254. Heeft nu een kleine 80000 kms gereden op haar geleverde zomerset. Nu stel ik voor om allseasons te leggen, doch blijkbaar in haar maten moeilijke keuze: 255/45/20 en 285/40/20. Enige opties op heden lijken de Michelin CC2 en de Yokohama BluEarth 4S, momenteel onbeschikbaar tot 01/05 zelfs. Zelf had ik liever de Nokian Seasonproof 2 gelegd, maar blijkbaar onbeschikbaar in 285/40. Velgenmaat voor: 8.5J ET 34.5 Achteraan: 9.5J ET 35.5 eventueel allround 255/45/20 leggen binnen de tolerantiemarge? Of zou men dat afraden? Mijn vrouw is niet de meest sportieve chauffeur Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 9 maart Geplaatst: 9 maart 3 minuten geleden, B3noît zei: Mijn vrouw rijdt GLC X254. Heeft nu een kleine 80000 kms gereden op haar geleverde zomerset. Mijn vrouw is niet de meest sportieve chauffeur Dat blijkt dus . De bandensets gaan er hier tapper door Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 16 maart Geplaatst: 16 maart Heerlijke test. Eigenlijk "ons" type band petrolheads zijnde, toch? Bonkers hoe goed die P Zero R is. Damn! En opnieuw: stay the fuck away from the cheap ass C-brand shit. Period. Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 17 maart Geplaatst: 17 maart 9 uren geleden, gTa zei: Heerlijke test. Eigenlijk "ons" type band petrolheads zijnde, toch? Bonkers hoe goed die P Zero R is. Damn! En opnieuw: stay the fuck away from the cheap ass C-brand shit. Period. het is enkel spijtig dat bijna geen enkele band van deze test in 245/30/19 bestaat. Quote
Dimitri 733 Geplaatst: 17 maart Geplaatst: 17 maart Ben aangenaam verrast dat de Bridgestone bestaat in 17", dat zal waarschijnlijk mijn volgende band worden. Prijs valt ook goed mee, €108 per band. Quote
Bjorno 2.273 Geplaatst: 18 maart Geplaatst: 18 maart Klant van me wil 4 nieuwe banden voor zijn Porsche SC. Hij wilde graag de Michelin Pilot Exalto PE2 NO . Voorste nog leverbaar maar achterste nergens meer of te oude DOT nummer. Ik stelde hem dan voor Pirelli assymetro NO Of Michelin PS4 maar deze vind ik niet met NO label. Klant opeert de Michelins. Denk niet dat de Michelin PS4 verkeerd zijn zeker voor de oldtimer Porsche's? Quote
Dimitri 733 Geplaatst: 18 maart Geplaatst: 18 maart PS4 of PS4S? Want deze worden vaak door mekaar gehaald. Indien PS4 zou ik kijken voor de PS5 of een ander alternatief. PS4 heb ik gehad en is de meerprijs tegenover de concurrentie niet waard imo. Quote
Bjorno 2.273 Geplaatst: 18 maart Geplaatst: 18 maart 20 minuten geleden, Dimitri zei: PS4 of PS4S? Want deze worden vaak door mekaar gehaald. Indien PS4 zou ik kijken voor de PS5 of een ander alternatief. PS4 heb ik gehad en is de meerprijs tegenover de concurrentie niet waard imo. Enkel PS4 of Pirmacy 4 en 5 leverbaar in die maat. Quote
mrbbs 2.790 Geplaatst: 19 maart Geplaatst: 19 maart Je kan dus niet zeggen of dat een goede of plezante band is voor die auto. Dezelfde band kan zich anders gedragen op een andere auto. Altijd lastig bandenkeuzes, eigenlijk moet je gewoon proberen en ervaren als het is wat je wil. Quote
Bjorno 2.273 Geplaatst: 19 maart Geplaatst: 19 maart 1 minuut geleden, mrbbs zei: Je kan dus niet zeggen of dat een goede of plezante band is voor die auto. Dezelfde band kan zich anders gedragen op een andere auto. Altijd lastig bandenkeuzes, eigenlijk moet je gewoon proberen en ervaren als het is wat je wil. Ja ze zeggen dat de PS4 meer is ontwikkeld voor de nieuwere wagens. Maar zowiezo moeilijker om banden te vinden voor oldtimers. Quote
Jenkins 2.089 Geplaatst: 19 maart Geplaatst: 19 maart Sinds gisteren terug op Continental PremiumContact 7 na enkele maanden Pirelli Sottozero 3. Toch altijd een opvallend verschil in rolgeluid en comfort. Quote
B3noît 4.400 Geplaatst: 19 maart Geplaatst: 19 maart 39 minuten geleden, Jenkins zei: Sinds gisteren terug op Continental PremiumContact 7 na enkele maanden Pirelli Sottozero 3. Toch altijd een opvallend verschil in rolgeluid en comfort. Hier idem en viel me ook direct op, na wintermaanden op Michelin CC2... Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 19 maart Geplaatst: 19 maart Mijn winterbanden zijn bijna ‘op’, en ik verlang ook tot er weer zomerrubber ondersteekt. De eerste, affabriek, zomers was ook versleten. Dat wordt dus vers rubber om de zomer in te gaan. Vooral in EV-mode valt het rolgeluid van de winterbanden op. Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 19 maart Geplaatst: 19 maart ik zag vandaag plots dat de Continental SportContact 7 beschikbaar is geworden in de bandenmaat die ik nog heb. 245/30/19 dus good things come for the ones who wait zeggen ze en dat is maar weer eens bewezen. Direct aangekocht se 1 Quote
Ugeken 11.748 Geplaatst: 19 maart Geplaatst: 19 maart 11 uren geleden, ex-Mooseman zei: Mijn winterbanden zijn bijna ‘op’, en ik verlang ook tot er weer zomerrubber ondersteekt. De eerste, affabriek, zomers was ook versleten. Dat wordt dus vers rubber om de zomer in te gaan. Vooral in EV-mode valt het rolgeluid van de winterbanden op. Ik heb nu bij de wissel een nieuwe set Michelins gekregen, duidelijk minder rolgeluid. 1 Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 19 maart Geplaatst: 19 maart 45 minuten geleden, Ugeken zei: Ik heb nu bij de wissel een nieuwe set Michelins gekregen, duidelijk minder rolgeluid. Toen mijn destijds nieuwe winterbanden (Michelin Alpin) er voor het eerst onder gelegd werden, vond ik dat die stiller waren dan de OEM Bridgestones (die toen ook nog quasi nieuw waren). Nu ze versleten zijn, zijn ze merkelijk luider geworden. Quote
Geertt 4.017 Geplaatst: 19 maart Geplaatst: 19 maart Op m'n winterset heb ik voor het voorbije seizoen Continental All Season contact 2 laten leggen. Eerste keer vierseizoensbanden voor me. Ik moet zeggen dat het een degelijke band is, na een paar maanden ervaring. Ook voor sportief gebruik dik in orde. Wel teveel grip in het nat. Ze blijven nog enkele weken liggen, net zo handig om daar niet echt naar te moeten kijken. 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.