Ga naar inhoud

Alfa Romeo Stelvio versus Mercedes GLC Coupe


zeramed

Aanbevolen berichten

Dewelke zouden jullie kiezen:

Een nieuwe Stelvio volledig naar onze goesting of een jonge Mercedes GLC Coupé van max 1 jaar oud en max 20000km

Zou benzine zijn.

Thanks..

stelvio-2-2.jpg

51_header___GLC-Coupe_visual_1422x800px.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

GLC zal kwalitatief wel beter zijn, en is ook heel knap, maar de Stelvio is nog net iets knapper. Moest ik voor deze keuze staan, ik zou het rijplezier laten beslissen. Over welke benzinemotor spreken we hier?

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, BMWMB zei:

GLC zal kwalitatief wel beter zijn, en is ook heel knap, maar de Stelvio is nog net iets knapper. Moest ik voor deze keuze staan, ik zou het rijplezier laten beslissen. Over welke benzinemotor spreken we hier?

Weet nog niet..

Komen weken eens testrijden met de Stelvio in 200 en 280pk,alhoewel mijn voorkeur gaat naar 280pk en van m'n vrouw naar 200 pk.

GLC denk ik in 250 alhoewel m'n voorkeur gaat naar de 300.. :)

aangepast door zeramed
Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, zeramed zei:

Weet nog niet..

Komen weken eens testrijden met de Stelvio in 200 en 280pk,alhoewel mijn voorkeur gaat naar 280pk en van m'n vrouw naar 200 pk.

GLC denk ik in 250 alhoewel m'n voorkeur gaat naar de 300.. :)

Alhoewel ik een beetje vrees dat zulke suv's  in benzine een heel groot verbruik zullen hebben.

Is voor de vrouw die gemiddeld een 10000 km zou doen per jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In autogids van 9 mei staat een tweekamp met GLC AMG en Stelvio Quadrifoglio.

Stelvio komt er het beste uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet nog niet..
Komen weken eens testrijden met de Stelvio in 200 en 280pk,alhoewel mijn voorkeur gaat naar 280pk en van m'n vrouw naar 200 pk.
GLC denk ik in 250 alhoewel m'n voorkeur gaat naar de 300.. [emoji4]

Power is niet het enige belangrijke wat rijplezier bepaalt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, zeramed zei:

GLC denk ik in 250 alhoewel m'n voorkeur gaat naar de 300.. :)

De moeite niet imho

250 met sportuitlaat is best tof

wat is budget?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, William Blake zei:

De moeite niet imho

250 met sportuitlaat is best tof

wat is budget?

 

Rond de 50000 euros

Daarmee heb ik ruim voldoende voor een nieuwe Stelvio volledig naar ons gedacht..wel 200pk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Stevlio heeft een belachelijk infotainment, maar voor 10.000km/jaar zal dat weinig storen. Qua "sfeer", uiterlijk, charisma en badge overtreft de Stelvio voor mij de GLC Coupe. Met een gewone GLC zou het een zwaardere dobber zijn. Denk dat het dan
1) GLC
2) Stelvio
3) GLC Coupe 

zou zijn. 

Die Coupe SUV's zijn veel te veel patserbakken. Persoonlijk vind ik ze ook allemaal belachelijk (en) lelijk. Een Stelvio daarentegen is erg stijlvol. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volledig mee akkoord.
Volgens de verkoper geven ze nu wel mooie kortingen.
Infotainment is nu al gedateerd maar voor de rest ziet alles er goed uit mits het juiste kleur en velgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Stelvio getest met de 280pk benzine en dat viel mij echt tegen. Vaag stuurgevoel, bouwkwaliteit van het interieur was ondermaats, viel heel moeilijk naar mijn zin samen te stellen,...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ZOVEEL knapper de Stelvio...
Ben daar van afgestapt. Voor ik hem in real-life had gezien vond ik hem zeer mooi, maar hoe meer ik hem tegenkom hoe meer hij mij ontgoocheld.
Waarom geen BMW X3? Die is zo knap he[emoji8]

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, zeramed zei:

Rond de 50000 euros

Daarmee heb ik ruim voldoende voor een nieuwe Stelvio volledig naar ons gedacht..wel 200pk.

Je mag me altijd eens uw configuratie doorsturen via pm, dan kijk ik wat ik kan doen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, William Blake zei:

Je mag me altijd eens uw configuratie doorsturen via pm, dan kijk ik wat ik kan doen ;)

Hey,voor GLC of voor Stelvio?

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, brjefs zei:

Ik heb de Stelvio getest met de 280pk benzine en dat viel mij echt tegen. Vaag stuurgevoel, bouwkwaliteit van het interieur was ondermaats, viel heel moeilijk naar mijn zin samen te stellen,...

 

 

Idem hier. Was de eerste auto mijn lijstje om mee te gaan rijden. 

Ik had de 210pk diesel mee, het leken er eerder 120 te zijn. Bouwkwaliteit was idd niet wauw.

 

Hetgeen mij het meeste stoorde was het infotainment systeem. De GPS viel weg wanneer de lichten van de auto aansprongen, de GPS kende ook Berendrecht niet en reageerde enorm traag op alles.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ge zou dus verwachten dat zo'n GPS dan toch elke straat in Antwerpen kent, nietwaar? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5/12/2018 om 17:16, zeramed zei:

Alhoewel ik een beetje vrees dat zulke suv's  in benzine een heel groot verbruik zullen hebben.

Is voor de vrouw die gemiddeld een 10000 km zou doen per jaar.

Als je belang hecht gaan verbruik, dan moet je zeker geen 43AMG nemen...

Op 11K km zit mijn miss op een gemiddelde van 15.6...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid