Ga naar inhoud

Het auto-(reclame)affiches & -brochures topic


Soul

Aanbevolen berichten

4 uren geleden, Soul zei:

656dc156e4a94818e37713fae824c963.jpg

Mijn vader had ooit de Opel Rekord 2-deurs 1700N van dit model, de slechtste auto die hij ooit had. M'n bompa had in zijn garage bovenstaande op zijnen hof gezet, en even kwam het idee om motorswapke te doen en interieurupgrade mee te nemen. Maar omwille van de slechte ervaringen toch niet gedurfd. Had toen wel nog gekund zonder al te veel problemen op de keuring. Ik spreek anno 1982 ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Bompa zei:

Mijn vader had ooit de Opel Rekord 2-deurs 1700N van dit model, de slechtste auto die hij ooit had. M'n bompa had in zijn garage bovenstaande op zijnen hof gezet, en even kwam het idee om motorswapke te doen en interieurupgrade mee te nemen. Maar omwille van de slechte ervaringen toch niet gedurfd. Had toen wel nog gekund zonder al te veel problemen op de keuring. Ik spreek anno 1982 ofzo.

Rond die tijd reed mijn grootvader op een bepaald moment een Commodore (de 2e gen met die lange rechthoekige lichten achteraan). Ik herinner 't mij nauwelijks, zo jong was ik. Ding had een V6-motor en pa vertelt dat hij er ene in 't dorp kon kopen (bij de lokale Opel slijyer) die (slightly used) maar de helft kostte van een een nieuwe BMW '5 met zescilinder, dus dan dacht die eens dat te nemen. Heeft er een jaar mee gereden en daarna van miserie weg gedaan. Reed (luidens mijn pa) als een dweil, motor presteerde ondermaats, bouwkwaliteit nul (ondanks velours zetels en echt/fake hout in 't interieur om te proberen concurreren met de premium merken).

En toch: ik vond dat zo'n wijze auto ❤️ 

 

Edit: zo-ene dus. Als je dat nu ziet, vanuit die hoek: hoe hard wil dat BMW '5 (of '7 ?) naäpen zeg :D 

1920px-Opel_Commodore_B_IMG_5496.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op 24/9/2022 om 19:05, gTa zei:

Rond die tijd reed mijn grootvader op een bepaald moment een Commodore (de 2e gen met die lange rechthoekige lichten achteraan). Ik herinner 't mij nauwelijks, zo jong was ik. Ding had een V6-motor en pa vertelt dat hij er ene in 't dorp kon kopen (bij de lokale Opel slijyer) die (slightly used) maar de helft kostte van een een nieuwe BMW '5 met zescilinder, dus dan dacht die eens dat te nemen. Heeft er een jaar mee gereden en daarna van miserie weg gedaan. Reed (luidens mijn pa) als een dweil, motor presteerde ondermaats, bouwkwaliteit nul (ondanks velours zetels en echt/fake hout in 't interieur om te proberen concurreren met de premium merken).

En toch: ik vond dat zo'n wijze auto ❤️ 

 

Edit: zo-ene dus. Als je dat nu ziet, vanuit die hoek: hoe hard wil dat BMW '5 (of '7 ?) naäpen zeg :D 

1920px-Opel_Commodore_B_IMG_5496.jpg

 

Jahaa, dat model was het. Dienen elektriek leed zijn eigen leven, wat was dat jong.

Waterpompen vreten, inderdaad rijden als een dweil en in 1700-versie nog eens moordend traag. Ik heb geen foto gevonden, alleen een modelletje, maar deze kleur, deze vorm, en basisuitvoering. Daar wilden we dan van een Commodore Coupé de zescilinder en het inderdaad leukere interieur met fluweel en hout inproppen.

Gc1659-Minichamps-400044021-Opel-Record-D-Coupe.jpg.bc0ac6f42761fb94eb3106ced4577706.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 20/10/2022 om 13:28, Soul zei:

Dit model van Lada was eigenlijk een Fiat. Maar die bleek zo zwak op sommige punten dat ze hem verbeterd hebben. En dat terwijl bij ons Fiat hoger aangeschreven stond dan Lada.

Op 28/10/2022 om 13:33, Soul zei:

 

c76a6652eaa2d0d7a776d1ef8f2bbe1e.jpg

M'n nonkel had eind jaren '70 zo eentje in donkerblauw. Fascinerende kar was dat. Sper, rolkooi, en gaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
  • 2 weken later...
  • 4 weken later...
  • 3 weken later...
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
  • 3 weken later...
  • 1 maand later...
  • 2 weken later...
  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid