Ga naar inhoud

Volvo S60


fuxhound

Aanbevolen berichten

11 uren geleden, Niko80 zei:

@Bompa, geen spijt dat je het oude model nog hebt als je dit ziet ?

Jij bedoelt vermoedelijk de firmawagen. Aangezien het hier het S60-topic is, dacht ik aan onze privé S60 :)

Igv de firmawagen: het kon niet anders, wegens te lange wachttijd en leasing was ten einde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In profiel nog knap, maar de neus (grille) is net zoals bij de 90 te lomp (bombastisch), en die achterlichten.. Bah. Is bij de V60 wel knapper.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, DDke zei:

Knappe Volvo. Zou eigenlijk eens graag met zo'n T6 of T8 rijden.

Same.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In profiel nog knap, maar de neus (grille) is net zoals bij de 90 te lomp (bombastisch), en die achterlichten.. Bah. Is bij de V60 wel knapper.
 
 


Binnen 30 jaar ga jij die pas mooi vinden. :)
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Binnen 30 jaar ga jij die pas mooi vinden. default_smile.png

Ik betwijfel het. Er is niets aan deze auto (alle auto's van nu) dat een historische waarde heeft, omdat auto's qua design zowat op hun hoogtepunt zitten/al gepasseerd zijn (laat staan dat ze ooit de 30 halen, met al die elektronica, EGR kleppen en andere dingen die kunnen kapot gaan en duur zijn om te herstellen). Wat kunnen ze designsgewijs nu nog doen qua echte vernieuwing? Heb het dan over bvb de sprong van dunne chroom bumpers naar brede plastic bumpers (later gespoten en nu helemaal geïntegreerd), stijlkenmerken waardoor je echt ziet dat die auto van een andere tijd is. Auto's zijn een echt modeartikel geworden. Bij release vindt iedereen het wauw, maar na 4 jaar zijn ze er al op uitgekeken. Dan maar eens wat lijntjes anders zetten, grille wat groter/plater/omgekeerd... Ander motiefje van de led lampen etc.

 

De eerste generatie S80 is ook al 20 jaar. Ziet er verouderd/gedateerd uit, maar zal denk ik geen klassieker worden om te koesteren zoals je een Amazon of 240 kan koesteren (tenzij je misschien een echte Volvo fanaat bent die altijd al fan geweest is van dat model), want blijft er modern uit zien. En over nog eens 20 jaar zal dat volgens mij nog altijd zo zijn. Niet zoals je nu kan hebben met een Volvo 240 of de laatste echte vierkante Volvo's van begin en halfweg de jaren '90.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zeiden ze waarschijnlijk ook in de jaren 50 over de 60 modellen en die dan over de 70 enz.
Altijd te modern en op elkaar gelijkend.

Voor de kindjes waarvan de papa er nu zo ene heeft gaat dat ook nostalgie zijn.
Als het nog gaat mogen natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die reactie had ik al verwacht, maar nu hebben we qua comfort zowat alles waar je maar van kunt dromen, vergeleken met de jaren '50. Behalve volledig zelfrijdende auto's (voor zover we dat willen natuurlijk) en vliegende auto's zoals in Back to the Future.. Ik denk dat de meeste kinderen die nu geboren worden sowieso al weinig tot geen interesse meer hebben in auto's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die reactie had ik al verwacht, maar nu hebben we qua comfort zowat alles waar je maar van kunt dromen, vergeleken met de jaren '50. Behalve volledig zelfrijdende auto's (voor zover we dat willen natuurlijk) en vliegende auto's zoals in Back to the Future.. Ik denk dat de meeste kinderen die nu geboren worden sowieso al weinig tot geen interesse meer hebben in auto's.
Dat zal ik aan mijn neefje van 3 vertellen. Totaal geobsedeerd door auto's, dat kereltje.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wat @Ian zegt is wel waar, en het is perfect verwoord met hoe ik het zie met het voorbeeld van de bumpers. Momenteel met de vormgegoten kunststoffen kunnen we al 20j alles bereiken wat we maar willen (of zo goed als), daarvoor was dat al heel wat duurder. Qua interieur is ook heel veel mogelijk, vroeger eerder beperkt.

Anderzijds, mijn dochter van 17 vroeg 10j geleden: papa, wat kan er nog moderner worden dan nu? En toen zei ik haar dat ik dat op mijn 10j ook zei, en ondertussen verschenen de vaatwassers, microgolfovens, ... maar ook de pc's, de mobilofoons, de gsm's, de smartphones, en elke keer dachten we dat we toch wel ferm onze tijd vooruit waren. En toch kwam er elke keer iets nieuws. Maar net als bij de auto's is het 'anders' nu. En die technologieën kruipen ook in de auto's vaak: bv apple car play en android, de grote touchscreens, ... en deze technologie gaat zo snel dat we op dat vlak wel snel vernieuwing zien, maar anderzijds ook auto's veel sneller "verouderen". Maar niet meer op uiterlijk vlak, eerder op vlak van gadgets.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 3 jaren later...

Eerlijk gezegd, ik gebruik dat vermogen quasi nooit. Mijn afstanden zijn te kort waardoor alles gewoon op batterij kan, en om dan met een koude motor dat spel te beginnen aftrappen .. Neen. Het interessantste is gewoon de grotere batterijcapaciteit, kans is groot dat de XC60 hierdoor terug een “echte” plug-in hybride wordt ipv een “fake”. Al blijft die regelgeving rond “fake” wel dikke zever, het ligt toch vooral aan de bestuurder. Die van ons staat momenteel op 2,2l/100km gemiddeld voor de laatste 7.000km.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Roger zei:

Eerlijk gezegd, ik gebruik dat vermogen quasi nooit. Mijn afstanden zijn te kort waardoor alles gewoon op batterij kan, en om dan met een koude motor dat spel te beginnen aftrappen .. Neen. Het interessantste is gewoon de grotere batterijcapaciteit, kans is groot dat de XC60 hierdoor terug een “echte” plug-in hybride wordt ipv een “fake”. Al blijft die regelgeving rond “fake” wel dikke zever, het ligt toch vooral aan de bestuurder. Die van ons staat momenteel op 2,2l/100km gemiddeld voor de laatste 7.000km.

Alles is terug echte hybride.

Zelfs de XC90 is met zijn 28 gr co2 opnieuw een echte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8/9/2021 om 21:24, Roger zei:

Eerlijk gezegd, ik gebruik dat vermogen quasi nooit. Mijn afstanden zijn te kort waardoor alles gewoon op batterij kan, en om dan met een koude motor dat spel te beginnen aftrappen .. Neen. Het interessantste is gewoon de grotere batterijcapaciteit, kans is groot dat de XC60 hierdoor terug een “echte” plug-in hybride wordt ipv een “fake”. Al blijft die regelgeving rond “fake” wel dikke zever, het ligt toch vooral aan de bestuurder. Die van ons staat momenteel op 2,2l/100km gemiddeld voor de laatste 7.000km.

Vraagje uit nieuwsgierigheid; als je die cijfers hier ziet, waarom hebben jullie dan eigenlijk niet voor een full EV gekozen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tjeu zei:

Vraagje uit nieuwsgierigheid; als je die cijfers hier ziet, waarom hebben jullie dan eigenlijk niet voor een full EV gekozen? 

Voornamelijk omdat mijn vrouw een SUV wou en er toen geen elektrische SUV's op de markt waren die ons aanspraken. Er moet ook een klik zijn met een auto, toch bij ons. En die hadden we beide met de XC60. We hebben ook de Q5 hybrid bekeken, maar die viel snel af wegens te saai interieur. En de X5 vond ze te groot.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid