cindy 0 Geplaatst: 6 augustus 2018 Delen Geplaatst: 6 augustus 2018 Hallo iedereen, hoop dat iemand hier me raad kan geven. Eind januari ging mijn vw eos binnen in garage (werkfiche getekend) voor reparatie dakrubbers hard top (infiltratie water via dak), na offerte eind 2017. Regelmatig gebeld om info, niet veel tijd om aan auto te werken. Met kennis langsgereden en mijn auto stond op zijparking buiten zonder bescherming tegen regen. 2 maand later zei garagist dat er probleem was met hydraulische pomp voor dakbediening enz. Hij stelde voor een occassie te zoeken om prijs te drukken. Was akkoord. Geen nieuws weer gebeld, hij had nog geen tijd gehad. Hij gaf me ref nr om zelf te zoeken. Vond hydr pomp bij ander garage. Verkoper nam pomp terug binnen de week als niet compatibel was met mijn auto. Garagist was op hoogte via mail. Tijdens die week gebeld, weer geen tijd, later zei hij de ramen werken dus rest ook. Kreeg een oude vervangwagen met mijn platen een tijdje en hij liet me werkfiche tekenen voor pomp. Hij wist dat k mijn auto nodig dringend nodig had. Doch vanaf affaire pomp onmogelijk info over mijn auto te krijgen, hij ontweek me, als ik langs garage ging had hij geen tijd. Zijn personeel kon me op mijn vraag over werken auto niks zeggen, niemand. Hijzelf was er zgz nooit. Uiteindelijk mail gestuurd om uitleg, voor auto naar garage ging werkten mijn dak, ramen en koffer naar behoren en was enkel dakrubbers probleem. Kreeg uiteindelijk: dat niet de dakrubbers doch de hydr pomp moesten vervangen worden. Toen k auto wilde ophalen, kreeg k hem niet mee. Heb 101 gebeld, konden niets doen was commercieel. Klantendienst vw gemaild en gebeld, ze gingen hem bellen. Uiteindelijk niets: paraplutechniek. Later kreeg k mail van klantendienst en garage dat k auto kon ophalen mits betaling factuur cash. Bij aankomst garage was garagist weer niet daar, weer geen uitleg over auto. Secretaresse had opdracht auto te houden en platen als k niet direct betaalde. Mijn vraag of dakrubbers gemaakt waren zei ze dat r geen opdracht voor was. Ik weigerde factuur te betalen. Verzekering gebeld, werd uiteindelijk expert aangesteld. Bij expertise gaf garagist datum plaatsing pomp: 2 maanden te laat dan afgesproken was voor terugname. Hij begon zijn technische uitleg waar zelfs expert niets van begreep. Expert had tevens mijn hele dossier. In rapport expertise stond helemaal anders dan expert ons gezegd had, hij had tevens geen rekening gehouden met alle bewijzen, nog met onredelijke herstellingstermijn van 5 maanden, noch feit dat ondanks hydr pomp dak, ramen noch koffer functioneel waren, enz. Hij vond factuur normaal gezien de werken pomp en schreef als garage ook dakrubbers moest maken, factuur nog 5000 euro meer was. Dus garage heeft retentierecht. Doch factuur bedraagt 660 euro, niks werkt en dakrubbers niet gemaakt. Mijn makelaar reageerde direct dat rapport expert foutief was en vroeg neutrale expert. Verzekering reageert niet, vakantie. Intussen zit k volledig geblokkeerd, woon afgelegen en ben alleenstaande. Dokter al regelmatig gekomen; ziek door stresstoestand. Politie wil geen klacht opnemen. Heb getuige feit dat auto buiten stond en dat dak enz nog werkte voorheen. Heb verklaring mijn garage dat enkel dakrubbers vervangen moeten worden door carrosserie. Heb offerte garage voor vervanging dakrubbers, heb mails, aangetekende brieven om factuur en retentie te betwisten. Wat kan ik doen??? Alvast bedankt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DDke 7.311 Geplaatst: 6 augustus 2018 Delen Geplaatst: 6 augustus 2018 Als je weet dat je in je recht bent, advocaat bellen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
walter 3.854 Geplaatst: 6 augustus 2018 Delen Geplaatst: 6 augustus 2018 Kan de rechtsbijstand van je verzekering hiervoor optreden? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DDke 7.311 Geplaatst: 6 augustus 2018 Delen Geplaatst: 6 augustus 2018 Denk het wel.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maverick 1.996 Geplaatst: 6 augustus 2018 Delen Geplaatst: 6 augustus 2018 Staat de auto achter een poort of op afgesloten terrein? Zoniet snachts ophalen met reservesleutel of takeldienst.Kan hij niets aan doen. ( of hij moet bezig zijn met werken)Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Timo 15.246 Geplaatst: 6 augustus 2018 Delen Geplaatst: 6 augustus 2018 @GTX 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GTX 4.233 Geplaatst: 6 augustus 2018 Delen Geplaatst: 6 augustus 2018 Aan jouw makelaar vragen dat hij rechtsbijstand inschakelt zodat een advocaat de garage in gebreke kan stellen. En jouw makelaar moet serieus druk zetten bij de verzekeraar, want vakantie of niet, dit kan niet. Hieraan moeten ze voorrang geven. Retentierecht lijkt mij ook totaal niet geldig te zijn maar vraag dit na via uw rechtsbijstandverzekeraar. Zij komen dit soort situaties vaker tegen. Erg dat een erkende concessiehouder op deze manier werkt. Ik vraag me af hoe D'Ieteren op deze praktijken zou reageren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
d_s 2.983 Geplaatst: 7 augustus 2018 Delen Geplaatst: 7 augustus 2018 Ik vind het toch maar een vreemd verhaal. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.535 Geplaatst: 7 augustus 2018 Delen Geplaatst: 7 augustus 2018 1 uur terug, d_s zei: Ik vind het toch maar een vreemd verhaal. Dit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
0231 170 Geplaatst: 7 augustus 2018 Delen Geplaatst: 7 augustus 2018 Denk dat Cindy niet alles verteld. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.535 Geplaatst: 7 augustus 2018 Delen Geplaatst: 7 augustus 2018 8 minuten geleden, 0231 zei: Denk dat Cindy niet alles verteld. @brjefs 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.627 Geplaatst: 7 augustus 2018 Delen Geplaatst: 7 augustus 2018 Hmmm... zo topics doen me altijd denken aan de A5 met het roze interieur van Nathalie. 6 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.326 Geplaatst: 7 augustus 2018 Delen Geplaatst: 7 augustus 2018 7 minutes ago, Tjeu said: Hmmm... zo topics doen me altijd denken aan de A5 met het roze interieur van Nathalie. http://dieterensucks.com Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Krikkie 7.180 Geplaatst: 7 augustus 2018 Delen Geplaatst: 7 augustus 2018 Gouden tijden! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DDke 7.311 Geplaatst: 7 augustus 2018 Delen Geplaatst: 7 augustus 2018 13 hours ago, GTX said: Ik vraag me af hoe D'Ieteren op deze praktijken zou reageren. 18 hours ago, cindy said: Klantendienst vw gemaild en gebeld, ze gingen hem bellen. Uiteindelijk niets: paraplutechniek. Later kreeg k mail van klantendienst en garage dat k auto kon ophalen mits betaling factuur cash. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DDke 7.311 Geplaatst: 7 augustus 2018 Delen Geplaatst: 7 augustus 2018 43 minutes ago, ICM said: http://dieterensucks.com Dat domein is er nog altijd he Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.326 Geplaatst: 7 augustus 2018 Delen Geplaatst: 7 augustus 2018 2 minutes ago, DDke said: Dat domein is er nog altijd he Zot hé. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.