Ga naar inhoud

erkende VW concessiehouder beroept zich op retentierecht na verknoeien auto


cindy

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, hoop dat iemand hier me raad kan geven. Eind januari ging mijn vw eos binnen in garage (werkfiche getekend) voor reparatie dakrubbers hard top (infiltratie water via dak), na offerte eind 2017.  Regelmatig gebeld om info, niet veel tijd om aan auto te werken. Met kennis langsgereden en mijn auto stond op zijparking buiten zonder bescherming tegen regen. 2 maand later zei garagist dat er probleem was met hydraulische pomp voor dakbediening enz. Hij stelde voor een occassie te zoeken om prijs te drukken. Was akkoord. Geen nieuws weer gebeld, hij had nog geen tijd gehad. Hij gaf me ref nr om zelf te zoeken. Vond hydr pomp bij ander garage. Verkoper nam pomp terug binnen de week als niet compatibel was met mijn auto. Garagist was op hoogte via mail. Tijdens die week gebeld, weer geen tijd, later zei hij de ramen werken dus rest ook.  Kreeg een oude vervangwagen met mijn platen een tijdje en hij liet me werkfiche tekenen voor pomp. Hij wist dat k mijn auto nodig dringend nodig had. Doch vanaf affaire pomp onmogelijk info over mijn auto te krijgen, hij ontweek me, als ik langs garage ging had hij geen tijd. Zijn personeel kon me op mijn vraag over werken auto niks zeggen, niemand. Hijzelf was er zgz nooit. Uiteindelijk mail gestuurd om uitleg, voor auto naar garage ging werkten mijn dak, ramen en koffer naar behoren en was enkel dakrubbers probleem.  Kreeg uiteindelijk: dat niet de dakrubbers doch de hydr pomp moesten vervangen worden. Toen k auto wilde ophalen, kreeg k hem niet mee. Heb 101 gebeld, konden niets doen was commercieel. Klantendienst vw gemaild en gebeld, ze gingen hem bellen.  Uiteindelijk niets: paraplutechniek.  Later kreeg k mail van klantendienst en garage dat k auto kon ophalen mits betaling factuur cash. 

Bij aankomst garage was garagist weer niet daar, weer geen uitleg over auto. Secretaresse had opdracht auto te houden en platen als k niet direct betaalde. Mijn vraag of dakrubbers gemaakt waren zei ze dat r geen opdracht voor was. Ik weigerde factuur te betalen. Verzekering gebeld, werd uiteindelijk expert aangesteld. Bij expertise gaf garagist datum plaatsing pomp: 2 maanden te laat dan afgesproken was voor terugname. Hij begon zijn technische uitleg waar zelfs expert niets van begreep. Expert had tevens mijn hele dossier. In rapport expertise stond helemaal anders dan expert ons gezegd had, hij had tevens geen rekening gehouden met alle bewijzen, nog met onredelijke herstellingstermijn van 5 maanden, noch feit dat ondanks hydr pomp dak, ramen noch koffer functioneel waren, enz. Hij vond factuur normaal gezien de werken pomp en schreef als garage ook  dakrubbers moest maken, factuur nog 5000 euro meer was. Dus garage heeft retentierecht. Doch factuur bedraagt 660 euro, niks werkt en dakrubbers niet gemaakt. Mijn makelaar reageerde direct dat rapport expert foutief was en vroeg neutrale expert. Verzekering reageert niet, vakantie. Intussen zit k volledig geblokkeerd, woon afgelegen en ben alleenstaande. Dokter al regelmatig gekomen; ziek door stresstoestand. Politie wil geen klacht opnemen. Heb getuige feit dat auto buiten stond en dat dak enz nog werkte voorheen. Heb verklaring mijn garage dat enkel dakrubbers vervangen moeten worden door carrosserie. Heb offerte garage voor vervanging dakrubbers, heb mails, aangetekende brieven om factuur en retentie te betwisten. Wat kan ik doen???   Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat de auto achter een poort of op afgesloten terrein? Zoniet snachts ophalen met reservesleutel of takeldienst.
Kan hij niets aan doen. ( of hij moet bezig zijn met werken)

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan jouw makelaar vragen dat hij rechtsbijstand inschakelt zodat een advocaat de garage in gebreke kan stellen. En jouw makelaar moet serieus druk zetten bij de verzekeraar, want vakantie of niet, dit kan niet. Hieraan moeten ze voorrang geven.

Retentierecht lijkt mij ook totaal niet geldig te zijn maar vraag dit na via uw rechtsbijstandverzekeraar. Zij komen dit soort situaties vaker tegen.

Erg dat een erkende concessiehouder op deze manier werkt. Ik vraag me af hoe D'Ieteren op deze praktijken zou reageren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, GTX said:

Ik vraag me af hoe D'Ieteren op deze praktijken zou reageren.

 

18 hours ago, cindy said:

 Klantendienst vw gemaild en gebeld, ze gingen hem bellen.  Uiteindelijk niets: paraplutechniek.  Later kreeg k mail van klantendienst en garage dat k auto kon ophalen mits betaling factuur cash. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid