Jump to content
Sign in to follow this  
Guest wooter

BMW Vision iNEXT

Recommended Posts

ir_fuel    29,648
ir_fuel

Concepts en teasers ... de specialiteit van BMW de laatste tijd :fp: 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
William Blake    1,282
William Blake
1 uur terug, wooter zei:

Het is precies of BMW nerveus wordt van de opstart van de productie van de Audi etron en de presentatie van de Mercedes EQC. Vandaag een teaser van hun Vision iNEXT:

tuurlijk, beetje de aandacht afleiden

logisch

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wooter   
Guest wooter
6 minutes ago, Maxime S said:

Een Tesla de ruimte in schieten is natuurlijk veel milieuvriendelijker! 

De raket moest sowieso gelanceerd worden.

Misschien wil je in een weg ook lezen hoe SpaceX geen solid rocket boosters gebruikt, maar enkel rocket grade kerosene met lage sulfur.

https://en.wikipedia.org/wiki/RP-1

Of wil je ook lezen hoe SpaceX onderzoekt of hun toekomstige Raptor raketmotor kan draaien op vloeibare methaan?

https://en.wikipedia.org/wiki/Raptor_(rocket_engine_family)

Of wil je tellen hoeveel raketlanceringen er maand gebeuren, versus het aantal lijnvluchten per dag?

De kans is dus groot dat, inderdaad, een Tesla de ruimte inschieten veel milieuvriendelijker is dan een conceptauto de wereld rond vliegen in een Boeing 777F.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maxime S    1,080
Maxime S
1 uur terug, wooter zei:

De raket moest sowieso gelanceerd worden.

Misschien wil je in een weg ook lezen hoe SpaceX geen solid rocket boosters gebruikt, maar enkel rocket grade kerosene met lage sulfur.

https://en.wikipedia.org/wiki/RP-1

Of wil je ook lezen hoe SpaceX onderzoekt of hun toekomstige Raptor raketmotor kan draaien op vloeibare methaan?

https://en.wikipedia.org/wiki/Raptor_(rocket_engine_family)

Of wil je tellen hoeveel raketlanceringen er maand gebeuren, versus het aantal lijnvluchten per dag?

De kans is dus groot dat, inderdaad, een Tesla de ruimte inschieten veel milieuvriendelijker is dan een conceptauto de wereld rond vliegen in een Boeing 777F.

Gij wordt in uw kont gepakt door Elon Musk himself zeker? :lolz: 

En toch twijfel ik aan je stelling.

En dan nog... elk merk toont toch conceptauto's op events en salons overal ter wereld. Of dat nu milieuvriendelijke auto's zijn of niet, ze moeten er toch geraken? Zie daar nu echt het probleem niet van in. Misschien moeten ze met een roeiboot de wereld rondgebracht worden ofzo...? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wooter   
Guest wooter

Misschien moeten ze zoals gewoonlijk bij de rest van cargo meegevlogen worden? Dat wordt vaker gedaan hoor. Nu zit je daarentegen met een quasi lege 777F te vliegen met maar 1 auto in. Een elektrische auto dan nog, met als voorname differentiator een uitstoot van 0,0g CO2 en andere uitlaatgassen...

En het is ook geen concept die op een autosalon gaat staan, maar wordt uitdrukkelijk rondgevlogen als mediacampagne, nog geen week na de voorstelling van de Mercedes-Benz EQC, en een week sinds de productie van de Audi e-tron Quattro gestart is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maxime S    1,080
Maxime S
Zojuist, wooter zei:

Misschien moeten ze zoals gewoonlijk bij de rest van cargo meegevlogen worden? Dat wordt vaker gedaan hoor. Nu zit je daarentegen met een quasi lege 777F te vliegen met maar 1 auto in. Een elektrische auto dan nog, met als voorname differentiator een uitstoot van 0,0g CO2 en andere uitlaatgassen...

Djeezes man, get a life. 

Vraag dan ook aan alle eigenaars van een privéjet om aub voortaan lijnvluchten te gebruiken.

  • Like 2
  • Thanks Friendly 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quill    115
Quill
51 minuten geleden, Maxime S zei:

Djeezes man, get a life. 

Vraag dan ook aan alle eigenaars van een privéjet om aub voortaan lijnvluchten te gebruiken.

Dit is zijn leven.

Beetje respect graag.

 

  • Like 1
  • Funny 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    29,648
ir_fuel
53 minutes ago, Maxime S said:

Djeezes man, get a life. 

Vraag dan ook aan alle eigenaars van een privéjet om aub voortaan lijnvluchten te gebruiken.

Dat is dan ook totaal het punt niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maxime S    1,080
Maxime S
1 uur terug, ir_fuel zei:

Dat is dan ook totaal het punt niet.

Dat weet ik wel... maar als je dan toch over CO² gaat neuten, kan je de lijn evengoed op een belachelijke manier doortrekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    29,648
ir_fuel
30 minutes ago, Maxime S said:

Dat weet ik wel... maar als je dan toch over CO² gaat neuten, kan je de lijn evengoed op een belachelijke manier doortrekken.

Ja want dat is hetzelfde als je groene imago proberen uit te dragen door een Boeing 777F in te schakelen ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maxime S    1,080
Maxime S
15 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ja want dat is hetzelfde als je groene imago proberen uit te dragen door een Boeing 777F in te schakelen ...

Neen, dat is hetzelfde als pakweg de ruimtevaart commercialiseren en raketten de ruimte in te schieten voor het plezier van de happy few met je ene bedrijf en ondertussen elektrische 'groene' auto's bouwen met je ander bedrijf. Hoe groen is je imago dan?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    29,648
ir_fuel
Just now, Maxime S said:

Neen, dat is hetzelfde als pakweg de ruimtevaart commercialiseren en raketten de ruimte in te schieten voor het plezier van de happy few met je ene bedrijf en ondertussen elektrische 'groene' auto's bouwen met je ander bedrijf. Hoe groen is je imago dan?

Wow, dat is zo scheefgetrokken dat er zelfs geen argumenten voor zijn :lol: :lolz: 

Die "happy few", dat is dan iedereen die gebruik maakt van internet, televisie en een GPS ofzo?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maxime S    1,080
Maxime S
Zojuist, ir_fuel zei:

Wow, dat is zo scheefgetrokken dat er zelfs geen argumenten voor zijn :lol: :lolz: 

Die "happy few", dat is dan iedereen die gebruik maakt van internet, televisie en een GPS ofzo?

 

Neen, hij wil er toch een 'toerisme' van maken? 

Wie betaalt, kan eens een raketje naar de ruimte nemen. 

Of heb ik dat nu zo verkeerd begrepen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
PJH    11,071
PJH

WTF die nieren :') wat een fenomenaal lelijk ding is dat zeg :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
PJH    11,071
PJH

Oei, dat was niet offtopic. Sorry.

Stoute tesla!

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    29,648
ir_fuel
29 minutes ago, PJH said:

WTF die nieren :') wat een fenomenaal lelijk ding is dat zeg :D

Dat is de launch spec.

Achteraf kan je nog de M Power limited edition kopen waarbij de 3 M kleuren alternerend aan en uit gaan erin ūüėõ¬†

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Dirk75   
Guest Dirk75
6 uren geleden, wooter zei:

De raket moest sowieso gelanceerd worden.

Misschien wil je in een weg ook lezen hoe SpaceX geen solid rocket boosters gebruikt, maar enkel rocket grade kerosene met lage sulfur.

https://en.wikipedia.org/wiki/RP-1

Of wil je ook lezen hoe SpaceX onderzoekt of hun toekomstige Raptor raketmotor kan draaien op vloeibare methaan?

https://en.wikipedia.org/wiki/Raptor_(rocket_engine_family)

Of wil je tellen hoeveel raketlanceringen er maand gebeuren, versus het aantal lijnvluchten per dag?

De kans is dus groot dat, inderdaad, een Tesla de ruimte inschieten veel milieuvriendelijker is dan een conceptauto de wereld rond vliegen in een Boeing 777F.

Ga jij maar je tesla opzoeken in de ruimte... heeft niemand wat aan. Een auto presenteren, daar hebben heel wat mensen wat aan.

Nu, het is alletwee gewoon een commerci√ęle stunt. En ieder roeit met¬†de middelen, die¬†hij¬†heeft.

En ja, tesla heeft de grootste.

Edited by Dirk75

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Similar Content

    • tuscani
      By tuscani
      proto of afgewerkt?
      Alleszins zeker geen lelijke wagen
      https://www.polestar.com/polestar-1



       
       
      Het is eindelijk zover: het Zweedse Volvo-dochtermerk Polestar onthulde in Shanghai zijn allereerste productiemodel. In tegenstelling tot wat eerst gedacht werd, is de Polestar 1 niet volledig elektrisch, maar een plug-inhybride die 600 pk en 1.000 Nm belooft.
      Wim Bervoets 18/10/2017 0:18:25   De band met moederbedrijf Volvo is meteen duidelijk: de Polestar 1 bevat heel wat visuele elementen van de Volvo S90, maar is toch een stuk korter én er valt geen enkel Volvo-logo te bespeuren. Toch kan de Polestar 1 zijn roots traceren tot een Volvo-conceptcar: de Volvo Concept Coupe uit 2013.
      Zelfde platform, andere uitwerking
      De Polestar 1 gebruikt trouwens hetzelfde SPA-platform (scalable product architecture) als de Volvo S90. Toch is de Polestar een stuk compacter: de wielbasis is bijvoorbeeld 320 millimeter korter, en de totale lengte bedraagt 4,50 meter, tegenover 4,96 meter voor de S90. Voor het koetswerk maakten de Zweedse ingenieurs overvloedig gebruik van met koolstofvezel versterkt plastic
      CFPR), waardoor ze het gewicht drastisch konden verlagen, de stijfheid verhogen en het zwaartepunt lager konden leggen.
      Toekomst volledig elektrisch Geen volledig elektrische aandrijflijn onder de kap dus: de scherpe deadline tegen wanneer deze eerste creatie voorgesteld moest worden, liet dat nog niet toe. Toch drukte Polestar ons op het hart dat deze Polestar 1 de enige hybride zal blijven. Lees: de toekomst van het nieuwe merk wordt volledig elektrisch.
      Twee elektromotoren
      Deze Polestar 1 combineert dus een klassieke verbrandingsmotor met een elektromotor. Correctie: twee elektromotoren, want elk achterwiel krijgt een 80 kW sterk exemplaar. Samen zijn ze goed voor 218 pk en 480 Nm. In combinatie met Volvo’s bestaande T6-viercilinder turbobenzine, die hier 343 pk en 520 Nm produceert, levert dat een gecombineerd vermogen op van 600 pk en 1.000 Nm. De benzinemotor drijft via de Aisin-Warner-achttrapsautomaat (uit onder meer de XC90 T8) de voorwielen aan, de elektromotoren de achterwielen. Daardoor is deze Polestar 1 dus vierwielaangedreven.
      Drie batterijpacks
      De Polestar-ingenieurs combineerden maar liefst drie batterijpacks om de elektromotoren te voeden: een in de transmissietunnel, twee boven de achteras. Samen zijn ze goed voor 34 kWh, en een rijbereik in volledig elektrische modus van 150 kilometer. De batterijen kunnen al rijdend worden geladen tot 50%, of volledig via de kabel aan een stopcontact. Polestar denkt eveneens aan snellaadmogelijkheden, waardoor je in een 40-tal minuten de batterijen terug volledig van stroom kunt voorzien.
      Meer cijfers?
      Tijdens de presentatie goochelden de Zweden met nog meer cijfers: een bijna ideale 48/52-gewichtsverdeling bijvoorbeeld, die de balans en het rijplezier van de Polestar 1 ten goede moet komen. Ondanks een totaalgewicht van zowat 2,2 ton, want het gewicht dat Polestar wint door het gebruik van koolstofvezel in het koetswerk komt er natuurlijk met drie batterijpacks opnieuw bij. Desondanks zou deze Polestar 1 een topsnelheid in volledig elektrische modus halen van 160 km/u, en van 250 km/u in hybridemodus.
      Chassis
      Voor het chassis sloeg Polestar de handen in elkaar met een ander Zweeds bedrijf: de ophangingsspecialisten van √Ėhlins. Die ontwikkelden specifieke dempers voor de Polestar 1. Remmenspecialist Akebono, een grote naam uit de racewereld, moet met 400 millimeter grote remschijven omgeven door 20-duimsvelgen voor de nodige stopkracht zorgen om de 2,2 ton tot stilstand te brengen.
      Vertrouwd
      De Polestar 1 wordt geen echte vierzitscoupé, maar een 2+2-zitter. Het interieur komt vertrouwd voor: dat hevelt Polestar integraal over van Volvo. De geventileerde lederen zetels, het Bowers & Wilkins-audiosysteem en het grote tabletvormige infotainmentscherm zorgen dus voor een bekende omgeving voor wie al eens in de V90 en S90 heeft gezeten.
      Diensten
      De prijs van deze Polestar 1? Die is er nog niet. Een echte catalogusprijs zal er ook niet komen: net als bij de nieuwe XC40 zal je deze Polestar gewoon kunnen huren. Maar in tegenstelling tot de kleine Volvo-SUV is dat bij Polestar de enige mogelijkheid: je betaalt geen voorschot, daarna betaal je gedurende twee of drie jaar een maandelijkse huurprijs, die alle kosten bevat. Bestellen gebeurt online, maar je zou terecht moeten kunnen in ‚ÄúPolestar Spaces‚ÄĚ voor advies en testritten.
      On demand-diensten zijn er eveneens voorzien, zoals dakkoffers wanneer je op vakantie gaat, huurauto’s enzovoort, die gewoon op je maandelijkse factuur worden aangerekend. Onderhoud wil Polestar zoveel mogelijk zorgenvrij laten gebeuren voor de klant: het merk geeft zelf aan wanneer dat moet gebeuren, pikt de auto zelf op (door een smartphone-app die als digitale sleutel kan worden gebruikt), voert het onderhoud uit en zet hem netjes gewassen terug op je parking.
      Productie
      De Polestar 1 wordt in de loop van 2018 volledig productieklaar gemaakt. Begin 2019 wordt de productie van dit eerste model opgestart. De Zweden laten voor Polestar een gloednieuwe ecologische fabriek optrekken in het Chinese Chengdu.
      bron  http://www.vroom.be/nl/nieuws/officieel-polestar-1-de-zweedse-hybridecoup
       
       
       
       
       
    • Soul
      By Soul
      BMW X8 G09 likely to be unveiled by 2021

      The new X8 won’t be an ordinary model. Firstly, it will be offered as an M Performance model, similar to the X7. Secondly, the M division has put some extra work into the X8 so we will see an X8 M model as well. The new range-topping BMW X8 M model would be conceived as a competitor to the likes of the Audi RS8, the Mercedes-AMG GLE 63 and the Porsche Cayenne Turbo.
      Under the hood, the X8 M would get the 4.4 liter V8 TwinTurbo unit known from the newly unveiled M8, which implies a power output of over 600 horsepower.
      https://www.bmwblog.com/2019/11/01/bmw-x8-g09-likely-to-be-unveiled-by-2021/
    • The Swede
      By The Swede
      Er spraken er hier over de nieuwe M3 en over het feit dat de huidige eigenaars misschien wat langer hun huidig model zouden houden.
      Daarop ging ik uit curieusiteit efkes kijken naar de waarde van de M3's tegenwoordig, en dan vooral de twee laatste modellen.
      Dit bracht me op het idee van deze poll:
      - Stel, je bent familievader en je droomt van een sportieve wagen waar ook het gezin (plus rommel) mee kan. Je voorkeur gaat naar een M3 of RS4. Je budget zit rond de 20-25k. 
      Ik keek zelf naar wagens vanaf 2008-2009. Een mooie RS4 komt rond de 20k. Een M3 berline is makkelijk een 5000 duurder.
      Ik geef bij deze de twee onderstaande voorbeelden.
      http://www.virtando.de/ad3708683-Audi-RS4-Avant-42FSI-Quattro1HandBOSENaviXenon-2008
      https://www.bytbil.com/skane-lan/personbil-m3-sedan-420hk-7783-13733872
      Wat kies je wanneer je ook het budget in aanmerking neemt ? (ik zoek dus geen louter theoretisch antwoord over de persoonlijke voorkeur, maar voeg er de afweging van budget bij)
      De RS4 aan 20k of de M3 aan 25k ? 
       
    • Soul
      By Soul
      Upcoming BMW M5 CS shows off its badge

      The BMW M5 CS will be a new addition to the already exciting M5 family. Currently, the super sporty business sedan comes in standard form as well as with a Competition package. But next year, the BMW M5 CS will become the top model of the range.
      https://www.bmwblog.com/2019/10/23/upcoming-bmw-m5-cs-shows-off-its-badge/
    • Audi S8
      By Audi S8
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

√ó
√ó
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions