Ga naar inhoud

Horch Audi


Soul

Aanbevolen berichten

Horch wordt de Maybach van Audi, misschien

De allerdikste Audi A8 ooit zou een Horch-badge krijgen

Audi A8 Horch

Mercedes plakt graag Maybach-badges, Fiat verkoopt snelle 500’jes als Abarth en Seat geeft zijn snelle auto’s een tribal-tattoo en noemt ze Cupra. Submerken zijn de coolste manier voor merken om een boel geld te verdienen.

En de Volkswagen-groep wil ook een stukje van de taart. Daarom zou Audi het oude merk Horch opnieuw leven in blazen als de Maybach van het merk, zo claimt Automotive News. August Horch is de oprichter van Audi.  Hij begon ooit bij Karl Benz (ja, die Benz) maar wilde al snel zijn eigen merk oprichten na wat onenigheid. Dat werd August Horsch & Cie.

Maar ook binnen zijn eigen merk had hij al snel mot en zo startte hij Audi. Nu Audi de naam Horsch wil afstoffen als luxe-submerk, is het cirkeltje weer rond na meer dan 100 jaar. Volgens de bronnen krijgt de aankomende facelift van de Audi A8 de eerste Horch-uitvoering.

Je zou de Audi A8 Horch herkennen aan speciale badges, een biturbo W12 en uiteraard een flinke bak luxe binnenin. Als de dikke Audi goed verkoopt, volgen er vanzelf meer modellen. Wij zetten ons geld op een Audi Q8.

Bron : https://topgear.nl/autonieuws/horch-wordt-de-maybach-van-audi-misschien/?utm_source=wysija&utm_medium=email&utm_campaign=nieuwsbrief-25-09-2018

 

Super Luxury Audi A8 W12 On the Way

Audi A8 âHorchâ could reboot an old name for a super-luxe sedan

https://www.slashgear.com/audi-a8-horch-could-reboot-an-old-name-for-a-super-luxe-sedan-24547058/

 

DEGENS KRUISEN MET MAYBACH
'AUDI WIL HORCH-NAAM LATEN TERUGKEREN'

dx7ybhqbm0rz.jpg

Audi zou van plan zijn om de naam 'Horch' te laten terugkeren. Het historische naamplaatje zou in de nabije toekomst terugkeren op een topversie van de A8, die daarmee een directe rivaal van Mercedes-Benz S-klasse Maybach zou worden.
 

Volgens Automotive News hebben 'insiders' bevestigd dat Horch op deze manier terugkeert in autoland. De naam zou worden geplakt op een topversie van de A8 na diens eerste facelift. De huidige A8 werd in de zomer van 2017 gepresenteerd, dus het duurt naar verwachting nog zeker twee jaar voordat we lucht krijgen van een faceliftversie. De Horch-variant zou, net als de Maybach-versies van de S-klasse, luxueuzer zijn aangekleed dan z'n reguliere broertjes, maar wordt in tegenstelling tot die opper-Benz niet verlengd. Ook is het nog de vraag of er een twaalfcilinder in de top-Audi komt te liggen, want de toekomst van de W12 in Audi's grootste limousine is erg onzeker.

Horch werd opgericht in 1904 en de merknaam Audi vloeide in de jaren 20 uit het merk voort, omdat oprichter August Horch de rechten op z'n eigen naam verloor en die dan maar in het Latijn vertaalde naar 'Audi'. In 1928 werden Audi en Horch samen met DKW en Wanderer samengevoegd onder de naam Auto Union, een groep merken waarvan de vier ringen nog altijd schitteren in het huidige Audi-logo. Na de overname van Auto Union door Volkswagen kwam de naam Horch in de jaren 60 opvallend genoeg in handen van uitgerekend Daimler-Benz. Sinds de jaren 80 is de naam weer in handen van Audi, dat er sindsdien niets mee gedaan heeft. Een apart model onder de Horch-naam zit naar verluidt niet in het vat.

Bron : https://www.autoweek.nl/nieuws/audi-wil-horch-naam-laten-terugkeren/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm, Duits kan best goed klinken als ge een beetje op de woordkeuze let. De uitdaging aan de nieuwe naam is dat ge het moet uitspreken alsof het echt zo hoort.

Beeld zich interviewer in die op de presentatie van de Audi *Horch* beleefd de maagoprisping negeert en wacht op een nieuwe poging.

Nooit geweten dat Audi van het latijnse audio kwam .

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, kefkie zei:

 

Tja, op een Mercedes-Maybach wel?

Ja, daar is groter/ander cliënteel voor.

Een A8 van 200-250k zie ik nog niet zo snel gebeuren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Tommie zei:

Een A8 verkoopt zo al niet. :D Allee, in verhouding tot de 2 concurrenten bedoel ik dan.

Globaal gezien is er maar één patron en dat is de S.

 

  • Vind ik leuk 2
  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

August Horch

Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
 
250px-Horch.gif
 
August Horch
250px-Gedenktafel_horch_ehrenfeld.jpg
 
Gedenkplaat in Keulen.
250px-Bundesarchiv_Bild_183-T1129-501%2C
 
August Horch (1908)

August Horch (Winningen, 12 oktober 1868Münchberg, 3 februari 1951) was een Duitse ingenieur en de oprichter van Audi.

Horch werd geboren in een wijnbouwers- en smedenfamilie en studeerde van 1888 tot 1891 te Mittweida en werkte van 1891 tot 1899 als werktuigbouwkundige in Rostock, in Leipzig en vanaf 1896 bij Karl Benz te Mannheim, alvorens hij autofabriek A. Horch & Cie oprichtte in november 1899 te Ehrenfeld (Keulen). De eerste Horch-auto werd gebouwd eind 19e eeuw.

In 1902 verhuisde het bedrijf naar Reichenbach en in 1904 naar Zwickau.

Horch verliet het bedrijf in 1909 na een meningsverschil en startte een nieuwe fabriek te Zwickau. Oorspronkelijk heette deze Horch Automobil-Werke GmbH, maar na een rechtszaak waarin de rechter de naam Horch als gedeponeerd merk beschouwde waarop enkel zijn vroegere partners aanspraak konden maken koos hij in 1910 de Latijnse versie: Audi Automobilwerke GmbH. Een tienjarige gymnasiast, Heinrich Fikentscher, had hem op de Latijnse vertaling van Horch! (Audi!) gewezen.

In augustus 1928 verwierf de Deense ingenieur Jørgen Skafte Rasmussen van DKW een meerderheid in de Audi-holding. In juni 1932 versmolten Audi, DKW, Horch en Wanderer in Auto-Union. Het nieuwe logo werd vier ringen, een voor elk van de samengevoegde bedrijven.

Vanaf 1999 wordt een prijs voor wijnen vernoemd naar August Horch, de Edition August Horch, uitgereikt in Winningen, waarvan Horch ereburger is.[1].

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, William Blake zei:

Hier zit niemand op te wachten.

Afbeeldingsresultaat voor bmw 5 gt 3 gt

Op deze 2 zat eigenlijk ook niemand te wachten, en toch...

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Soul zei:

Afbeeldingsresultaat voor bmw 5 gt 3 gt

Op deze 2 zat eigenlijk ook niemand te wachten, en toch...

Da's het punt niet. De 3GT en 5GT verkoop/verkocht echt goed, dus er was een markt voor.

De A8 verkoopt in verhouding al niet goed tov S Klasse en 7 Reeks, en nu willen ze hem nog duurder maken. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, William Blake said:

Globaal gezien is er maar één patron en dat is de S.

Ook wel gekend als "de hoer van Mercedes-Benz" 

  • Vind ik leuk 2
  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Soul zei:

Op deze 2 zat eigenlijk ook niemand te wachten, en toch...

Dat zijn 2 modellen waar MB nog veel kan leren van BMW, gigantisch succes en toffe auto's, praktisch, luxueus, etc..  er is echt een markt voor en MB speelt niet mee in dat segment.

Dus ja onze klanten zitten daar potentieel wel op te wachten :D

1 uur terug, Alexis zei:

Ook wel gekend als "de hoer van Mercedes-Benz" 

:lolz:

letterlijk niemand bij ons begrijpt wat hij daarmee wou zeggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Phil zei:

Zoals het merk Cupra, nog zo'n succes...

is dat dan een merk?

 

dus het is een Cupra Leon en geen Seat Leon Cupra?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Stephane zei:

is dat dan een merk?

 

dus het is een Cupra Leon en geen Seat Leon Cupra?

idd, ik heb daar een tijdje geleden een topic voor aangemaakt.

cupra is losgetrokken van seat (zoals abarth bv)

SEAT_CUPRA_logo-wit.jpg

cupra_ateca_006.jpg

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Stephane zei:

is dat dan een merk?

 

dus het is een Cupra Leon en geen Seat Leon Cupra?

 

Yep Cupra Ateca, Cupra Ibiza en Cupra Arona. De leon blijft Seat Leon Cupra

cupra-ateca-1.jpg

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, tuscani zei:

idd, ik heb daar een tijdje geleden een topic voor aangemaakt.

cupra is losgetrokken van seat (zoals abarth bv)

SEAT_CUPRA_logo-wit.jpg

cupra_ateca_006.jpg

 

 

5 minuten geleden, kefkie zei:

 

Yep Cupra Ateca, Cupra Ibiza en Cupra Arona. De leon blijft Seat Leon Cupra

cupra-ateca-1.jpg

 

 

:facepalm:

ik wist het niet

maar komaan... hoe dom is dat

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Stephane zei:

 

:facepalm:

ik wist het niet

maar komaan... hoe dom is dat

offtopic, maar zo dom is dat toch niet?

kan mij inbeelden dat iemand liever zal zeggen "ik rij met een cupra" ipv "ik heb een seat"

ik zeg ook altijd abarth ipv fiat.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, tuscani zei:

offtopic, maar zo dom is dat toch niet?

kan mij inbeelden dat iemand liever zal zeggen "ik rij met een cupra" ipv "ik heb een seat"

ik zeg ook altijd abarth ipv fiat.

 

 

Akkoord, maar het is nu niet dat Cupra zo'n gekende naam is in de autowereld hé tegenover een abarth.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, tuscani zei:

offtopic, maar zo dom is dat toch niet?

kan mij inbeelden dat iemand liever zal zeggen "ik rij met een cupra" ipv "ik heb een seat"

ik zeg ook altijd abarth ipv fiat.

 

omdat meneer abarth ook ooit een naam had die stond voor sportieve gebakjes

Cupra is altijd maar een bijvoegsel geweest om de 'strafste' aan te duiden.

Wat Seat nu gedaan heeft is hetzelfde als Volkswagen dat een apart merk zou oprichten met de naam "GTI" of "R" . Of Audi dat een apart merk opricht met de naam "RS"

het is complete nonsens

 

maar de marketingjongens kunnen weer een dikke factuur sturen , job well done

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid