Ga naar inhoud

BMW G20/G21 3 Reeks

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
58 minuten geleden, Bompa zei:

Los van de verschrikkelijk lelijke ventilatormonden voor zo een auto is de s-klasse dan wel meer geslaagd op vlak van grote display inbouwen:

mbsclass.jpg.eaecdf47f9ecdd6027db6498fb855835.jpg

Nu nog wat meer curved en we zijn er.

Dat scherm staat te ver om touchvriendelijk te zijn

Geplaatst: (aangepast)
2 uren geleden, Joske zei:

Waarom moet er zoveel ingesteld worden? Is dat allemaal nodig?

dat is idd een, of de, goede vraag.

Dat is wat de markt wil zeker? Ook bij een GSM, TV of zelfs een wasmachine willen de mensen veel functies of, dat misschien nog meer, voegen de fabrikanten veel toe, dat je vaak niet eens nodig hebt of amper gebruikt, maar ja, het zit erop. 

En zeker met die hybrides moet je weten wat je batterij doet, wat je brandstoftank doet, wat dit en dat doet. Dus zelfs al kan je niet veel instellen, zijn er veel zaken om te laten tonen.

aangepast door Liquid Li0n
Geplaatst:
6 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

dat is idd een, of de, goede vraag.

Dat is wat de markt wil zeker? Ook bij een GSM, TV of zelfs een wasmachine willen de mensen veel functies of, dat misschien nog meer, voegen de fabrikanten veel toe, dat je vaak niet eens nodig hebt of amper gebruikt, maar ja, het zit erop. 

En zeker met die hybrides moet je weten wat je batterij doet, wat je brandstoftank doet, wat dit en dat doet. Dus zelfs al kan je niet veel instellen, zijn er veel zaken om te laten tonen.

De jonge gasten willen dat, maar ouderen (waar ik mij stilaan begin bij te rekenen ) toch in veel minder mate?

Ik word gek van te veel instelmogelijkheden. Als ik aan het rijden ben moet ik geen 1000en kunnen instellen. Ik wil gewoon knoppen die je op de tast kan bedienen. 
Om dan nog te zwijgen over de generatie van mijn ouders: die gebruiken letterlijk niks van al die functies. Die 8 multifunctionele toetsen (die ik trouwens bijzonder handig vind) in hun X5, zijn na 4 jaar nog altijd niet ingesteld... 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 minutes ago, Maxime S said:

Om dan nog te zwijgen over de generatie van mijn ouders: die gebruiken letterlijk niks van al die functies. Die 8 multifunctionele toetsen (die ik trouwens bijzonder handig vind) in hun X5, zijn na 4 jaar nog altijd niet ingesteld... 

In de laatste generatie zijn die toesten weg en zijn dat shortcuts die je bovenaan in je display vindt. Eigenlijk vind ik dat minder handig. Het enige voordeel is dat er nu bij staat welke shortcut wat doet :D 

Geplaatst:
3 minuten geleden, ir_fuel zei:

In de laatste generatie zijn die toesten weg en zijn dat shortcuts die je bovenaan in je display vindt. Eigenlijk vind ik dat minder handig. Het enige voordeel is dat er nu bij staat welke shortcut wat doet :D 

Vinger er zachtjes op zetten vertelt je ook wat de shortcut doet  

Heb toch het voornemen nog een paar jaar met deze te blijven doen, zolang hij betrouwbaar blijft

Geplaatst:
1 minute ago, msxx said:

Vinger er zachtjes op zetten vertelt je ook wat de shortcut doet  

Ja maar je moet dat 1 voor 1 doen. Hier zie je ze allemaal tegelijk.

Geplaatst:
1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Ja maar je moet dat 1 voor 1 doen. Hier zie je ze allemaal tegelijk.

Geloof direct dat het voordelen biedt op die manier. 

Vraag me eigenlijk af of dat gekoppeld is aan het gebruikersprofiel of de sleutel? Want anders wordt het wel interessant. Ik onthoud die dingen nog wel, maar als je ze 'samen beheert' dan wordt dat al lastiger.

Geplaatst:
Just now, msxx said:

Geloof direct dat het voordelen biedt op die manier. 

Feit is dat je je knoppen blind kan bedienen, en je op de mijne moet beginnen met dat menu open te doen. het zijn dus meer handelingen. Is niet enkel een voordeel IMO.

Just now, msxx said:

Vraag me eigenlijk af of dat gekoppeld is aan het gebruikersprofiel of de sleutel?

Gebruikersprofiel, en dat is gelinkt aan je sleutel.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Die koppeling met de sleutel kan nog rare dingen geven:  als ik samen met mijn vrouw instap in de auto (staat ongesloten op onze oprit), ik met de sleutel in mijn zakken, die van haar in haar handtas, dan herkent die steevast de sleutel van mijn vrouw, met haar instellingen (inclusief spiegels, telefoon, radio, airco... gelukkig hebben we geen memoryseats, of ik werd tussen stuur en zetel geplet).  Die neemt dan ook haar telefoon voor CarPlay.

Gelukkig heeft ze maar weinig weet van alle mogelijke instellingen van de rij-assistenten, en heb ik dat alles op haar profiel identiek aan het mijne gezet.

• Grappig 1
Geplaatst:

Ja ok, maar wie stapt dan ook met 2 sleutels in een auto ....

Geplaatst:

Gebeurt bij ons ook wel regelmatig, omdat haar sleutel altijd in haar tas zit. Gelukkig ben ik meestal wat sneller en dus diegene die de auto opent, waardoor mijn sleutel "wint".

Geplaatst:
49 minuten geleden, ir_fuel zei:

ik ga heel soms nog ergens naartoe, samen met mijn vrouw.  Dat gebeurt.  En zij heeft haar sleutels standaard in haar handtas zitten (van drie auto's ?‍♂️)

• Grappig 2
Geplaatst:
4 uren geleden, JanC zei:

De huidige ziet er jammer genoeg zo uit:

2021 Mercedes-Benz S-Class Interior Features | Mercedes-Benz of Newton

Als ik het centrale scherm in m'n A4 had kunnen inklappen zou ik het perfect vinden (zoals dat lang kon in de vorige A3, hebben ze er volgens mij uit gehaald bij de facelift).
Per slot van rekening kan je alles voor je zien op zo'n virtuele cockpit, alleen laat de uitwerking vaak te wensen over.

Dju ja, die had ik zelfs al verbannen in mijn geheugen. Ook jammer datte.

4 uren geleden, Asserti zei:

Dat scherm staat te ver om touchvriendelijk te zijn

Zelfs in de LCI is het soms net iets te ver. Maar je kan gelukkig nog goed met de opsplitsing van de apps op het scherm jongleren.

Maar als je rijdt vind ik het meest vervelende aan de touch de rijbewegingen. Als er een richel, putje of andere oneffenheid aankomt, is het toch vaak even wachten of herdoen. Net wanneer je wil drukken, pats, ernaast. Net niet. Met een hardware knop heb je dat nooit.

1 uur geleden, Maxime S zei:

De jonge gasten willen dat, maar ouderen (waar ik mij stilaan begin bij te rekenen ) toch in veel minder mate?

Ik word gek van te veel instelmogelijkheden. Als ik aan het rijden ben moet ik geen 1000en kunnen instellen. Ik wil gewoon knoppen die je op de tast kan bedienen. 

Hmm ... ik ben op 1 na de oudste van de G21-LCI-chauffeurs hier op kantoor. Ik ben de enige die alles uitgeplozen heeft en meer dan de helft sowieso al aangepast heeft. Op zich zegt dat weinig want ik zit ook hier op dit forum en de rest niet. Maar het wil wel zeggen dat de jongere gasten daar niet noodzakelijkerwijs mee bezig zijn, of toch tenminste dat je niet kan oordelen op basis van leeftijd.

1 uur terug, ex-Mooseman zei:

Die koppeling met de sleutel kan nog rare dingen geven:  als ik samen met mijn vrouw instap in de auto (staat ongesloten op onze oprit), ik met de sleutel in mijn zakken, die van haar in haar handtas, dan herkent die steevast de sleutel van mijn vrouw, met haar instellingen (inclusief spiegels, telefoon, radio, airco... gelukkig hebben we geen memoryseats, of ik werd tussen stuur en zetel geplet).  Die neemt dan ook haar telefoon voor CarPlay.

Gelukkig heeft ze maar weinig weet van alle mogelijke instellingen van de rij-assistenten, en heb ik dat alles op haar profiel identiek aan het mijne gezet.

Dus eigenlijk is alle nut van een profiel weg, want alle profielen staan gelijk :D

Tijd om de pikorde te herstellen! Niet rijden = vanachter. En als laatste instappen.

Geplaatst:
1 uur geleden, ir_fuel zei:

Iedereen toch!?

Dat zit standaard in de handtas van een vrouw

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
7 uren geleden, ir_fuel zei:

2 jaar geleden stonden ze allemaal op hun achterste poten wegens" scherm dat er van ver in gesmeten is"

Vandaag de dag: "knappe cockpit"

:D 

Dat is altijd zo. Elke keer komt dat weer naar voren met een facelift / vernieuwd model.

-Oh, ik vind mijn "oud model" mooier hoor.
-Wat ben je met een nog groter scherm, precies een TV...overdreven!
-Ik zie eigenlijk maar weinig verschil hoor, ik zie de meerwaarde niet.

En dan x-aantal tijd later upgraden ze zelf, en dan komt het:

-Oh, deze staat toch wel een stuk boven de vorige hoor qua looks. De subtiele verschillen doen het hem echt.
-Breder scherm is mega handig, hier is tegelijk meer info zichtbaar zonder te switchen.

:D 

• Vind ik leuk 1
  • Grappig 3
Geplaatst:
5 uren geleden, Liquid Li0n zei:

tegenwoordig moet er zoveel worden ingesteld en is er zoveel te tonen en mogelijk dat zo alles in een scherm verwerken het goedkoopste is voor de fabrikant.

Ik ben wel benieuwd wat dat gaat geven binnen 20 jaar. Nu lijken die kleine gps schermpjes in oudere auto's écht gedateerd. Terwijl een auto zonder een scherm, en gewoon analoge meters, eigenlijk nog goed meevalt. 

Zeg ik al jaren. Doe mij maar een V8 M3 zonder de bochel in z'n dash aub :inlove: 

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:
37 minuten geleden, Maxime S zei:

Iedereen toch!?

Dat zit standaard in de handtas van een vrouw

Hier alvast niet?

Geplaatst:

‘t Zal iets Westvlaams zijn, zeker?

• Grappig 1
Geplaatst:
9 uren geleden, Maxime S zei:

Gelukkig kunnen we de kleuren van het display en de sfeerverlichting aanpassen naar hoerenkotroze en ronny-paars 

Ik stel dat in op "old fashioned BMW cockpit orange". ❤️

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 uren geleden, PJH zei:

Zeg ik al jaren. Doe mij maar een V8 M3 zonder de bochel in z'n dash aub :inlove: 

Ik doe mee. Wat een interieur is DAT zeg ❤️  Beetje leeg, maar dat is net de charme.

Er zijn er wel bijna gene. Zeker niet als cabrio (wat ik zou verkiezen).

Geplaatst:
15 uren geleden, gTa zei:

Ik doe mee. Wat een interieur is DAT zeg ❤️  Beetje leeg, maar dat is net de charme.

Er zijn er wel bijna gene. Zeker niet als cabrio (wat ik zou verkiezen).

https://www.asphaltclassics.com/m3-e92-manual

Aub En dan nog eens in de juiste kleur + handbak. Pfff

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Die non-navi E9x M3's worden zo gehyped (zeker in de Amerika) dat ze daar achterlijke bedragen voor beginnen vragen. Dat spel draait om zijn aandrijflijn, wat boeit het nu dat er een navi bochel in dat dashboard zit.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

dashextralayoutG21.jpg.725ec1bf86a46d250749cf6d7df2c94a.jpg

Ja gij. Dik fan van. Wie helpt dit mee verspreiden?

• Vind ik leuk 4

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid