Ga naar inhoud

ALPINE Lovers


Phil

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...

Ik heb er woensdag op Spa eentje gezien en gehoord. Ziet er wel goed uit zowel buiten als binnen.
Maar hoe slecht klinkt dat bij het opschakelen .... echt zo een kunstmatige plof, zo een flauw geluid[emoji85]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er 4 dagen mee kunnen rijden en ik was er wel helemaal aan verkocht. Echt een snelle wagen, niet zo "giftig" zoals je van een middenmotor sportwagen zou verwachten. Looks zijn misschien wat (te) braaf, maar ik heb er wel veel positieve reacties op gekregen. Ik had niet verwacht dat ik het zou zeggen, maar ik heb eigenlijk geen handbak gemist. Ding doet gewoon goed zijn werk. 

Ik heb vlak daarna een Megane 280 RS EDC gereden, wat voor 90% dezelfde motor heeft. Daar zou ik dan wel weer meteen de handbak kiezen. 

Verbruik viel ook super mee, los van de aanschafprijs echt wel een goedkope auto om mee te rijden. Grootste nadeel vond ik dat er weinig opbergruimtes zijn in het interieur, amper plaats voor je portefeuille en gsm weg te leggen. De papieren van de auto liggen bijvoorbeeld in de koffer in een mapje dat vasthangt met velcro :D

Opmerking van het geluid kan ik snappen, maar dat is tegenwoordig wel voor elke auto met automatische bak. Binnen in het interieur vind ik hem echter wel top klinken. Valt veel harder tegen in de Megane RS.

qDXBbid.jpg

  • Vind ik leuk 6
  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wel heel verschillend. Ik heb zelf een Megane 265 gehad en mijn eerste indrukken van de nieuwe RS waren wel teleurstellend. Zeer lineair, vrij stil van binnen, weinig beleving, gevoelsmatig niet echt snel. De Alpine heeft een andere versnellingsbak die ook "ruwer" is afgesteld in de sport/track, de motor ligt vlak achter je, luider, lager, achtertractie. Heel andere wereld eigenlijk. Mijn Megane was veel 'rauwer' tegenover de nieuwe. Om het simplistisch te zeggen deed de Alpine me soms wat denken aan mijn Megane, maar dan sneller en met achtertractie.

Dit gezegd zijnde is de nieuwe Megane wel meer gegroeid en met die vierwielsturing moet je wel wat leren rijden (geen vierwielsturing in de Alpine). Maar eenmaal je het wat gewoon bent gaat 'ie wel hard de hoek om, ik zou zelfs denken sneller dan mijn vorige Megane met sper of de Alpine omdat die ook op fijnere banden staat. Anderzijds voel je de kilo's wel meer duwen en voelt het minder naturel dan in de Alpine. De Megane moet je ook echt 'vuil' rijden eigenlijk, veel meer gooien en smijten. Net zoals de vorige echt een hooligan auto, met de Alpine moet je wel zuiverder rijden om snel te gaan. De automatische versnellingsbak doet imo wel afbreuk aan de Megane, dat hebben ze bij de Alpine echt veel beter aangepakt. 

Ik kan niet echt zeggen van "deze is beter dan de andere" want hun concept is zo verschillend. Voor beiden valt wat te zeggen...

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
  • 2 jaren later...

speciaal voor de alpine lovers en eigenaars hier. :D

Screenshot_20210511-114949_Instagram.thumb.jpg.fb990e38bf4ce4142422ac6486e67958.jpg

Alpine Eyewear. Titanium en met toffe verwijzingen. ( Alpine blauw, zetelinsert,...)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei, da's een beetje minder op 't eerste zicht. De A kan ik natuurlijk wel linken aan mijne familienaam. :D 

'k Zou dat wel ne keer willen komen passen! Zie WhatsApp :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gTa zei:

Ondertussen op mijn neus :D

:party:

en wat vonden de eega en het nageslacht, van de nieuwe look. :D

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat eerste heb ik niet (ik leef in zonde samen) en het tweede heeft nog niks gezien :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid