Ga naar inhoud

Elektrische motoren


tuscani

Aanbevolen berichten

Op 16/10/2018 om 08:31, Framfy zei:

 

Dat hoeft op zich natuurlijk geen probleem te zijn, indien (minstens een deel van) die scooters een auto of ander voertuig vervangen.

Indien ze echt een succes worden zal de stad wat scooter-parkeerplaatsen moeten creëren (zoals in Italië).

in mijn geval of dat van collega's alvast niet. Als ik met de auto naar het werk kom parkeer ik in de straat en betaal ik voor een dag. Moest je dan wegrijden ben je je plaats kwijt en moet je weer aan een andere parkeermeter smsen. Als we dan tijdens de lunch even wat verder een broodje willen gaan halen pakken we zo een scootertje.

aangepast door Liquid Li0n
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, ir_fuel zei:

Net zoals deelauto's.

Wie huurt een deelauto? Iemand die nu geen auto heeft. Netto winst in het straatbeeld? Eh ... negatief.

 

Met dat verschil dat een deelauto wordt ... gedeeld. Meer mensen gebruiken dezelfde auto, zodat er minder auto's in de stad aanwezig (moeten) zijn.

Trouwens, veel mensen die nu aan autodelen doen hadden vroeger wel een eigen wagen.  'Netto winst in het straatbeeld' lijkt me dan toch positief? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minutes ago, Framfy said:

 

Met dat verschil dat een deelauto wordt ... gedeeld. Meer mensen gebruiken dezelfde auto, zodat er minder auto's in de stad aanwezig (moeten) zijn.

Je snapt het niet he?

Uit cijfers blijkt dat deelauto's hoofdzakelijk worden gebruikt door mensen die GEEN auto hebben. Vroeger waren er geen deelauto's en waren die mensen per definitie zonder auto op stap. Nu delen ze een auto en zijn er dus MEER auto's op de baan. Of dat nu 1 auto per 10 of per 50 man is doet er niet toe, die auto reed vroeger NIET want hij was er niet.

Quote

Trouwens, veel mensen die nu aan autodelen doen hadden vroeger wel een eigen wagen.  'Netto winst in het straatbeeld' lijkt me dan toch positief? 

En dat blijkt dus niet het geval te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, ir_fuel zei:

Je snapt het niet he?

Uit cijfers blijkt dat deelauto's hoofdzakelijk worden gebruikt door mensen die GEEN auto hebben. Vroeger waren er geen deelauto's en waren die mensen per definitie zonder auto op stap. Nu delen ze een auto en zijn er dus MEER auto's op de baan. Of dat nu 1 auto per 10 of per 50 man is doet er niet toe, die auto reed vroeger NIET want hij was er niet.

't Zal zijn dat je het niet goed hebt uitgelegd. :D
 

Ik woon in de stad en ken verschillende mensen (o.a. mijn buren langs twee kanten) die vroeger een eigen auto hadden en nu zijn overgeschakeld op autodelen.  Volgens mijn (zeer beperkte) ervaring is er dus wel een - wat jij noemt - positief effect in het straatbeeld. 

De cijfers die dat tegenspreken, mag je gerust delen. 😉

image.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, ir_fuel zei:

Alsook:

 

https://www.tijd.be/ondernemen/auto/autodelen-met-bmw-s-en-mini-s-slaat-niet-aan/10038030.html

 

Wel grappig dat BMW dan met de vinger wijst naar de bedrijfswagen als oorzaak.

Ik stel voor dat men het concept van de firmawagen afschaft in België, en dan nog eens vraagt wat BMW ervan denkt :lol: 

300 auto's, 60.000 klanten, 4 ritjes per maand.

240.000 ritten over 300 auto's geeft iets van 26 ritjes par dag voor elke auto.

Dat kan toch nooit rendabel zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minutes ago, Martini Racing said:

240.000 ritten over 300 auto's geeft iets van 26 ritjes par dag voor elke auto.

Dat kan toch nooit rendabel zijn?

Dat hangt van de prijs per rit af :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Framfy said:

De cijfers die dat tegenspreken, mag je gerust delen. 😉image.gif

Ik weet niet of ik ze 1-2-3 terugvind, maar ik zal eens zoeken. Heb dat een tijd geleden eens gelezen, en dan niet door eoa random aap op Facebook/Linkedin gepost, zoals je wel eens durft tegenkomen over "DE WAARHEID OVER DE DIESEL"/"WAAROM EEN ELEKTRISCHE AUTO SLECHT IS", die dan klakkeloos gedeeld worden :fp: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...
Op 14/10/2018 om 22:19, Ice_Ken zei:

Image result for sarolea manx7

Belgisch...Sarolea

net een artikel over gelezen.

 kostprijs 300.000€ en ze hebben er al 14 van verkocht.

ze zouden er wel rond de 200 moeten verkopen om uit de kosten te geraken?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
1 minuut geleden, Gixxer zei:

De post doet hier alles met de auto.
Onbegrijpelijk maar dat is een andere discussie. :)

Onze straat ook, maar de rest van het dorp niet, niemand die dat hier begrijpt.

Wat ik ook veel zie tijdens mijn werk, wijken waar ze zowel met de fiets (al dan niet electrisch) EN met de brommer (al dan niet electrisch) EN met de auto komen. Alle drie doen dqn dezelfde ronde, onbegrijpelijk.

Maar dat is idd een andere discussie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Matt Leblanc staat wel bekend een aardig stukje te kunnen rijden op twee wielen, maar in dit geval denk ik dat er toch af en toe een stunt dubbel in zit. Heeft ook meer weg van een promofilmpje dan een echte test. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast wooter

Geen officieel specs, maar 50kW zou heel welkom zijn.

Enkel https://www.energicamotor.com doet ook DC snelladen, en zij zouden beginnen leveren vanaf februari.

eva.jpg

ego.jpg

Een range van 200km beloven ze.

Maar batterij is maar 11,7kWh. Op de meeste normale laders is dat een uur laden als de AC omvormer het vermogen niet knijpt. Op 50kW DC lader is dat dus pakweg 15 minuten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 13-10-2018 om 17:29, Speedhunter zei:

Ik ben fan, lijkt me echt een leuk speeltje.
 

 

Spijtig dat ik er nooit mee gereden heb. Ziet er leuk rijden uit

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Speedhunter zei:

Spijtig dat ik er nooit mee gereden heb. Ziet er leuk rijden uit

Wel opletten met het "koppelingshendel" bij die KTM 🤔.

Is toch wat aanpassen de eerste rit.

Toch liever de oplossing van ALTA

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid