Ga naar inhoud

Ultima cars (Evolution) / Can Am - iemand ervaringen


Milton1

Aanbevolen berichten

Hey,

is er hier op het forum iemand met een Ultima?  Lijkt me nog wel eens een interessant projectje om zo'n Ultima zelf in elkaar te steken; vraag me alleen af hoe dit dan werkt mbt inschrijving etc.  Ondertussen is de Evolution (en Evo Convertible) er ook; long shot maar ik vermoed dat niemand deze reeds heeft?

http://www.ultimasports.co.uk/Models/EvoConvertible

 

Dit zou nog wel 'ns een opvolger kunnen worden van m'n huidige Engelse plastic car 😀

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Staat niet op platen. Je wil dat ook niet op platen zetten. Dit exemplaar heeft een getuned Corvette blok met meer dan 700pk :lolz: 

Da's wel kut. Giga taxen in dit land natuurlijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, ir_fuel said:

Staat niet op platen. Je wil dat ook niet op platen zetten. Dit exemplaar heeft een getuned Corvette blok met meer dan 700pk :lolz: 

Wat de motor betreft, hoe bepaal je wat het juiste aantal PK en NM moet zijn? Dus rekening houdende met het gewicht, dan is 900pk misschien overkill (ook al zou dat haalbaar zijn met die motor) en zou hij beter bv. 650pk hebben waardoor je de perfecte balans hebt. Is dat gewoon testen of wat wordt er allemaal gedaan? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, Timo said:

Wat de motor betreft, hoe bepaal je wat het juiste aantal PK en NM moet zijn? Dus rekening houdende met het gewicht, dan is 900pk misschien overkill (ook al zou dat haalbaar zijn met die motor) en zou hij beter bv. 650pk hebben waardoor je de perfecte balans hebt. Is dat gewoon testen of wat wordt er allemaal gedaan? 

Je kan altijd minder dan volgas geven, maar nooit meer..

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ultima zelf levert de motors in verschillende uitvoering, van (uit het hoofd) 400 pk tot +1000.  't is nen LS3 Corvette motor he, dus ge heb genoeg speeltjes om er zelf op te vijzen aan lage prijzen (da's wat me ook wel aantrekt aan dit ding)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Timo said:

Wat de motor betreft, hoe bepaal je wat het juiste aantal PK en NM moet zijn? Dus rekening houdende met het gewicht, dan is 900pk misschien overkill (ook al zou dat haalbaar zijn met die motor) en zou hij beter bv. 650pk hebben waardoor je de perfecte balans hebt. Is dat gewoon testen of wat wordt er allemaal gedaan? 

Je kiest gewoon zelf. De laatste versie heeft nu de mogelijkheid tot een motor van meer dan 1000pk.

De motor kwam trouwens niet van bij Ultima zelf. Je geeft gewoon aan bij je bestelling welk blok je wilt inbouwen en ze voorzien dan de stukken specifiek voor dat blok. Het blok kan je dan apart kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar een gewaarschuwd man is er twee waard ... een Ultima opbouwen is een grote training van je zenuwen. Dat is een en al frustratie. Je begint al met 3000 revetten te moeten vastmaken, allemaal zelf te boren in het chassis en de alu platen die erop moeten (en zelf uit te meten waar ze moeten komen natuurlijk), om ze vervolgens vast te schieten. Eer je daar mee klaar bent ...

En dan begint het spelletje pas. Fouten in de handleiding, foute stukken die geleverd worden, stukken waar men aan "V3" zit bij die auto, maar de handleiding die het nog over het "V2" stuk heeft (zonder dat er expliciet een versie bij staat. Stom voorbeeld: eerst waren er ventilatoren voor de radiator die lucht eruit trokken, en nu bij de levering zaten erbij die lucht erin duwden. Die moeten dus aan de andere kant zitten en op een andere manier. Handig als je het ene stuk krijgt en het andere staat uitgelegd in de handleiding). Foto's en uitleg voor de bouw van een RHD, terwijl je aan een LHD bezig bent.

Je verliest minstens evenveel tijd aan prutsen, uitzoeken en communiceren met de fabriek als met het bouwen op zich.

En voor de prijs moet je het ook niet doen :tct:  Zo een Ultima + een dikke Corvette motor en je zit aan 100K. En dan mag je hem nog zelf ineen vijzen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, ir_fuel said:

Maar een gewaarschuwd man is er twee waard ... een Ultima opbouwen is een grote training van je zenuwen. Dat is een en al frustratie. Je begint al met 3000 revetten te moeten vastmaken, allemaal zelf te boren in het chassis en de alu platen die erop moeten (en zelf uit te meten waar ze moeten komen natuurlijk), om ze vervolgens vast te schieten. Eer je daar mee klaar bent ...

En dan begint het spelletje pas. Fouten in de handleiding, foute stukken die geleverd worden, stukken waar men aan "V3" zit bij die auto, maar de handleiding die het nog over het "V2" stuk heeft (zonder dat er expliciet een versie bij staat. Stom voorbeeld: eerst waren er ventilatoren voor de radiator die lucht eruit trokken, en nu bij de levering zaten erbij die lucht erin duwden. Die moeten dus aan de andere kant zitten en op een andere manier. Handig als je het ene stuk krijgt en het andere staat uitgelegd in de handleiding). Foto's en uitleg voor de bouw van een RHD, terwijl je aan een LHD bezig bent.

Je verliest minstens evenveel tijd aan prutsen, uitzoeken en communiceren met de fabriek als met het bouwen op zich.

En voor de prijs moet je het ook niet doen :tct:  Zo een Ultima + een dikke Corvette motor en je zit aan 100K. En dan mag je hem nog zelf ineen vijzen.

welkom in de wereld van auto's opbouwen. Zelf een auto bouwen is prijs kwaliteit altijd slecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, ir_fuel zei:

Maar een gewaarschuwd man is er twee waard ... een Ultima opbouwen is een grote training van je zenuwen. Dat is een en al frustratie. Je begint al met 3000 revetten te moeten vastmaken, allemaal zelf te boren in het chassis en de alu platen die erop moeten (en zelf uit te meten waar ze moeten komen natuurlijk), om ze vervolgens vast te schieten. Eer je daar mee klaar bent ...

En dan begint het spelletje pas. Fouten in de handleiding, foute stukken die geleverd worden, stukken waar men aan "V3" zit bij die auto, maar de handleiding die het nog over het "V2" stuk heeft (zonder dat er expliciet een versie bij staat. Stom voorbeeld: eerst waren er ventilatoren voor de radiator die lucht eruit trokken, en nu bij de levering zaten erbij die lucht erin duwden. Die moeten dus aan de andere kant zitten en op een andere manier. Handig als je het ene stuk krijgt en het andere staat uitgelegd in de handleiding). Foto's en uitleg voor de bouw van een RHD, terwijl je aan een LHD bezig bent.

Je verliest minstens evenveel tijd aan prutsen, uitzoeken en communiceren met de fabriek als met het bouwen op zich.

En voor de prijs moet je het ook niet doen :tct:  Zo een Ultima + een dikke Corvette motor en je zit aan 100K. En dan mag je hem nog zelf ineen vijzen.

Ik zit in de bootwereld. Je krijgt een handleiding zeg je. 

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Ice_Ken zei:

welkom in de wereld van auto's opbouwen. Zelf een auto bouwen is prijs kwaliteit altijd slecht.

Dan doe je het verkeerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid