Milton1 166 Geplaatst: 8 december 2018 Delen Geplaatst: 8 december 2018 Hey, is er hier op het forum iemand met een Ultima? Lijkt me nog wel eens een interessant projectje om zo'n Ultima zelf in elkaar te steken; vraag me alleen af hoe dit dan werkt mbt inschrijving etc. Ondertussen is de Evolution (en Evo Convertible) er ook; long shot maar ik vermoed dat niemand deze reeds heeft? http://www.ultimasports.co.uk/Models/EvoConvertible Dit zou nog wel 'ns een opvolger kunnen worden van m'n huidige Engelse plastic car Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.507 Geplaatst: 8 december 2018 Delen Geplaatst: 8 december 2018 Engels plastic Ik vermoed niet dat er hier iemand zal zitten met zo'n ding, geheel onterecht! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lotuzzz 15.225 Geplaatst: 8 december 2018 Delen Geplaatst: 8 december 2018 @ir_fuel Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.111 Geplaatst: 8 december 2018 Delen Geplaatst: 8 december 2018 Een vriend van mij heeft er eentje volledig opgebouwd. 3 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Milton1 166 Geplaatst: 8 december 2018 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2018 Schitterend! Sabbatjaartje nemen en zo'n ding opbouwen... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.507 Geplaatst: 8 december 2018 Delen Geplaatst: 8 december 2018 Holy shit Ik wil een ritje @ir_fuel Regel dat eens ^^ Krijg je dat op platen als je dat zelf maakt? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.111 Geplaatst: 8 december 2018 Delen Geplaatst: 8 december 2018 Staat niet op platen. Je wil dat ook niet op platen zetten. Dit exemplaar heeft een getuned Corvette blok met meer dan 700pk 1 1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lotuzzz 15.225 Geplaatst: 8 december 2018 Delen Geplaatst: 8 december 2018 En onder het ton waarschijnlijk? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.111 Geplaatst: 8 december 2018 Delen Geplaatst: 8 december 2018 Just now, Lotuzzz said: En onder het ton waarschijnlijk? idd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.507 Geplaatst: 8 december 2018 Delen Geplaatst: 8 december 2018 2 minuten geleden, ir_fuel zei: Staat niet op platen. Je wil dat ook niet op platen zetten. Dit exemplaar heeft een getuned Corvette blok met meer dan 700pk Da's wel kut. Giga taxen in dit land natuurlijk... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mrbbs 2.154 Geplaatst: 8 december 2018 Delen Geplaatst: 8 december 2018 Ik heb ook een vriend die er één heeft. Met een Nascar motor van 800pk. Is wel een beleving zoiets. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Timo 15.245 Geplaatst: 8 december 2018 Delen Geplaatst: 8 december 2018 1 hour ago, ir_fuel said: Staat niet op platen. Je wil dat ook niet op platen zetten. Dit exemplaar heeft een getuned Corvette blok met meer dan 700pk Wat de motor betreft, hoe bepaal je wat het juiste aantal PK en NM moet zijn? Dus rekening houdende met het gewicht, dan is 900pk misschien overkill (ook al zou dat haalbaar zijn met die motor) en zou hij beter bv. 650pk hebben waardoor je de perfecte balans hebt. Is dat gewoon testen of wat wordt er allemaal gedaan? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ceke 2.241 Geplaatst: 8 december 2018 Delen Geplaatst: 8 december 2018 7 minutes ago, Timo said: Wat de motor betreft, hoe bepaal je wat het juiste aantal PK en NM moet zijn? Dus rekening houdende met het gewicht, dan is 900pk misschien overkill (ook al zou dat haalbaar zijn met die motor) en zou hij beter bv. 650pk hebben waardoor je de perfecte balans hebt. Is dat gewoon testen of wat wordt er allemaal gedaan? Je kan altijd minder dan volgas geven, maar nooit meer.. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Milton1 166 Geplaatst: 8 december 2018 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2018 Ultima zelf levert de motors in verschillende uitvoering, van (uit het hoofd) 400 pk tot +1000. 't is nen LS3 Corvette motor he, dus ge heb genoeg speeltjes om er zelf op te vijzen aan lage prijzen (da's wat me ook wel aantrekt aan dit ding) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.111 Geplaatst: 8 december 2018 Delen Geplaatst: 8 december 2018 1 hour ago, Timo said: Wat de motor betreft, hoe bepaal je wat het juiste aantal PK en NM moet zijn? Dus rekening houdende met het gewicht, dan is 900pk misschien overkill (ook al zou dat haalbaar zijn met die motor) en zou hij beter bv. 650pk hebben waardoor je de perfecte balans hebt. Is dat gewoon testen of wat wordt er allemaal gedaan? Je kiest gewoon zelf. De laatste versie heeft nu de mogelijkheid tot een motor van meer dan 1000pk. De motor kwam trouwens niet van bij Ultima zelf. Je geeft gewoon aan bij je bestelling welk blok je wilt inbouwen en ze voorzien dan de stukken specifiek voor dat blok. Het blok kan je dan apart kopen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.111 Geplaatst: 8 december 2018 Delen Geplaatst: 8 december 2018 Maar een gewaarschuwd man is er twee waard ... een Ultima opbouwen is een grote training van je zenuwen. Dat is een en al frustratie. Je begint al met 3000 revetten te moeten vastmaken, allemaal zelf te boren in het chassis en de alu platen die erop moeten (en zelf uit te meten waar ze moeten komen natuurlijk), om ze vervolgens vast te schieten. Eer je daar mee klaar bent ... En dan begint het spelletje pas. Fouten in de handleiding, foute stukken die geleverd worden, stukken waar men aan "V3" zit bij die auto, maar de handleiding die het nog over het "V2" stuk heeft (zonder dat er expliciet een versie bij staat. Stom voorbeeld: eerst waren er ventilatoren voor de radiator die lucht eruit trokken, en nu bij de levering zaten erbij die lucht erin duwden. Die moeten dus aan de andere kant zitten en op een andere manier. Handig als je het ene stuk krijgt en het andere staat uitgelegd in de handleiding). Foto's en uitleg voor de bouw van een RHD, terwijl je aan een LHD bezig bent. Je verliest minstens evenveel tijd aan prutsen, uitzoeken en communiceren met de fabriek als met het bouwen op zich. En voor de prijs moet je het ook niet doen Zo een Ultima + een dikke Corvette motor en je zit aan 100K. En dan mag je hem nog zelf ineen vijzen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jan 923 Geplaatst: 8 december 2018 Delen Geplaatst: 8 december 2018 2 uren geleden, lancer-evo zei: Ik heb ook een vriend die er één heeft. Met een Nascar motor van 800pk. Is wel een beleving zoiets. D.L Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ice_Ken 4.973 Geplaatst: 8 december 2018 Delen Geplaatst: 8 december 2018 2 hours ago, ir_fuel said: Maar een gewaarschuwd man is er twee waard ... een Ultima opbouwen is een grote training van je zenuwen. Dat is een en al frustratie. Je begint al met 3000 revetten te moeten vastmaken, allemaal zelf te boren in het chassis en de alu platen die erop moeten (en zelf uit te meten waar ze moeten komen natuurlijk), om ze vervolgens vast te schieten. Eer je daar mee klaar bent ... En dan begint het spelletje pas. Fouten in de handleiding, foute stukken die geleverd worden, stukken waar men aan "V3" zit bij die auto, maar de handleiding die het nog over het "V2" stuk heeft (zonder dat er expliciet een versie bij staat. Stom voorbeeld: eerst waren er ventilatoren voor de radiator die lucht eruit trokken, en nu bij de levering zaten erbij die lucht erin duwden. Die moeten dus aan de andere kant zitten en op een andere manier. Handig als je het ene stuk krijgt en het andere staat uitgelegd in de handleiding). Foto's en uitleg voor de bouw van een RHD, terwijl je aan een LHD bezig bent. Je verliest minstens evenveel tijd aan prutsen, uitzoeken en communiceren met de fabriek als met het bouwen op zich. En voor de prijs moet je het ook niet doen Zo een Ultima + een dikke Corvette motor en je zit aan 100K. En dan mag je hem nog zelf ineen vijzen. welkom in de wereld van auto's opbouwen. Zelf een auto bouwen is prijs kwaliteit altijd slecht. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.737 Geplaatst: 8 december 2018 Delen Geplaatst: 8 december 2018 6 uren geleden, ir_fuel zei: Maar een gewaarschuwd man is er twee waard ... een Ultima opbouwen is een grote training van je zenuwen. Dat is een en al frustratie. Je begint al met 3000 revetten te moeten vastmaken, allemaal zelf te boren in het chassis en de alu platen die erop moeten (en zelf uit te meten waar ze moeten komen natuurlijk), om ze vervolgens vast te schieten. Eer je daar mee klaar bent ... En dan begint het spelletje pas. Fouten in de handleiding, foute stukken die geleverd worden, stukken waar men aan "V3" zit bij die auto, maar de handleiding die het nog over het "V2" stuk heeft (zonder dat er expliciet een versie bij staat. Stom voorbeeld: eerst waren er ventilatoren voor de radiator die lucht eruit trokken, en nu bij de levering zaten erbij die lucht erin duwden. Die moeten dus aan de andere kant zitten en op een andere manier. Handig als je het ene stuk krijgt en het andere staat uitgelegd in de handleiding). Foto's en uitleg voor de bouw van een RHD, terwijl je aan een LHD bezig bent. Je verliest minstens evenveel tijd aan prutsen, uitzoeken en communiceren met de fabriek als met het bouwen op zich. En voor de prijs moet je het ook niet doen Zo een Ultima + een dikke Corvette motor en je zit aan 100K. En dan mag je hem nog zelf ineen vijzen. Ik zit in de bootwereld. Je krijgt een handleiding zeg je. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
toere 14.647 Geplaatst: 9 december 2018 Delen Geplaatst: 9 december 2018 Van een vriend van mij[emoji4] 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 9 december 2018 Delen Geplaatst: 9 december 2018 11 uren geleden, Ice_Ken zei: welkom in de wereld van auto's opbouwen. Zelf een auto bouwen is prijs kwaliteit altijd slecht. Dan doe je het verkeerd Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.