Ga naar inhoud

MERCEDES-BENZ SLK55 AMG


TCT

Aanbevolen berichten

mercedes-benz-slk55_amg_2012_1024x768_wallpaper_0e.jpg

mercedes-benz-slk55_amg_2012_1024x768_wallpaper_0a.jpg

mercedes-benz-slk55_amg_2012_1024x768_wallpaper_1d.jpg

Bij AMG zijn ze (terecht) trots op de nieuwe SLK in Affalterbachse huistrim. Die huisvest - tegen de stroom in - geen geblazen achtcilinder, maar een atmosferisch exemplaar dat inzet op het snijden in verbruik en emissies. Met een CO2-uitstoot van 199 gr/km en een gemiddeld verbruik van 8,5 l/100km doet de V8 beter dan pakweg een Clio RS. De motor bulkt dan ook van de technologie; AMG Cylinder Management schakelt cilinders twee, drie, vijf en acht uit wanneer mogelijk. Er is directe injectie, start/stop, een elektronische brandstofdrukregelaar en Mercedes’ Speedshift 7G-Tronic met dubbele koppeling en heuse ECO-modus. Andere actieve en passieve rijhulpsystemen zijn er in de vorm van een AMG-sportophanging, Torque Vectoring Brakes en AMG Direct-Steer dat de stuurservo wanneer mogelijk uitschakelt om extra efficiëntie alsook stuurprecisie te genereren. In de veiligheidssectie vinden we dan weer Distronic Plus, Speed Limit Assist en Pre-Safe - onder de motorkap 422pk en 539Nm die voor 4,6 naar de 100 zorgen. Het beste van twee werelden? [Pieter Ameye]

www.drivr.be

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat interieur :inlove: En een V8 in een auto zo groot als een schoendoos is uiteraard gigavet. Al stel ik me wel vragen bij het verbruik als we dat van Jokke in het achterhoofd houden :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat interieur is echt idd reteknap. Verder vind ik het qua exterieur niet de knapste die er is (ook niet lelijk) maar 't is weer een over-engineered belachelijk snelle AMG dus geef toch maar :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerste keer dat ik een slk knap vind, maar zonder het AMG addenda zal het wel minder zijn. :$

Die rijden toch al enkele maanden rond?

Niet veel, maar soms zie je ze.

Meestal wel met AMG-pack

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat interieur :inlove: En een V8 in een auto zo groot als een schoendoos is uiteraard gigavet. Al stel ik me wel vragen bij het verbruik als we dat van Jokke in het achterhoofd houden :lol:

Ligt aan de rijstijl he...

Daarstraks nog 50km met een S 63 AMG gereden, en zat op 10l/100km.

Eurocyclus is nu eenmaal een makkelijke manier om het verbruik te doen dalen. Deze SLK heeft daar zelfs een speciale Eco-modus voor (draaien op 4 cilinders, altijd laag in toeren, start-stop,...)

Ben wel hartstikke benieuwd naar het geluid als dat ding op 4 pitten draait :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die rijden toch al enkele maanden rond?

Niet veel, maar soms zie je ze.

Meestal wel met AMG-pack

Toch nog niet tegengekomen, misschien moet ik gewoon eens bij de Mercedes dealer stoppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zalige wagen. hier rijden er al een paar rond (geen amg's natuurlijk) maar ze zijn best knap. vooral het interieur is mooi. de achterkant laat ik nog even in het midden en steek ik op gewoonte. want de poep van de voorganger is momenteel homogener, maar dat kan door gewenning zijn natuurlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid