Ga naar inhoud

De vergeten berlines


Soul

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, TCT zei:

Als er iemand hier de Senator vergeten is, kom ik persoonlijk zijnen hof omploegen. 😁

Interessant, dus ge bedoeld heel den hof he?
In dat geval, ja ik was die vergeten 😁 😛

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Niko80 zei:

E60 525i? emoji6.png

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 

 :lol: :lol::lol:

 

 

 

 

Neen, ik bedoelde wagens uit dit topic !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet "vergeten", maar dat was wel een zeldzaamheid op de weg. Als kind, hoewel geen Audi-fan, toch altijd een belevenis om dat tegen te komen op de baan.

2560px-1982_Audi_200_(C2)_front_3q_modif

Audi_200_c2_h_sst.jpg

Audi 200. Altijd met 5-cilinder :inlove:  BMW en Mercedes hadden toen wel zescilinders (krachtiger, sneller, ...) maar deze 5-pitter moest zich niet schromen om daar naast te gaan staan. Zeker vanuit liefhebbersstandpunt. Was eigenlijk 'gewoon' een luxe Audi 100 met dikke motor als basismotor en heel wat uitrusting standaard, zowat?

Lelijk als de nacht, als je dat nu bekijkt. :lol: 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De opvolger daarvan (de "smalle" basisversie voor wat later de Audi V8 zou worden) zag je al wat vaker, voornamelijk in de Alpenlanden omdat je die met quattro kon krijgen. Zag je in de wintersportgebieden zeer vaak.

fc9b0f2s-960.jpg.9bed6cb327434bf5d20cb1bdb049b3fa.jpg

Eigenlijk opnieuw de Audi 100 maar dan in "dikke" uitvoering.

En deze keer verkrijgbaar als Avant zelfs! De ultieme wintersport-kar, toen...

audi-200-avant.jpg

Check die dakrails :lolz: 

 

 

Ik lees dat de Audi 200 quattro 20v met std 220pk de snelste serielimousine van de tijd toen was. Gek, gezien de BMW E34 M5 met z'n 315pk toch (gevoelig) sneller was.

Maar 't ding viel misschien toen al goed te tunen? :D 

maxresdefault.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En de Audi V8, dan. Waauw. Dat kwam binnen als een bom, dat ding, toen.

Dat was eigenlijk die Audi 200, maar met V8 en verbreed koetswerk. Absuuuurd dikke auto. Bakken Überholprestige, je zag dat bijna nooit (wel in de skigebieden, was ook de enige auto van dat segment dat je met 4WD kon krijgen). Ik herinner me ook dat die Audi ook een volverzinkt koetswerk had, wat toen nog extra bijdroeg aan de "wintersportvakantie-compatibiliteit".

Audi_V8_(6785835554).jpg

Stock een dikke 250-tal pk (met de initiële 3.6) waarmee hij een stuk krachtriger was dan de 'gewone' BMW '7 en Mercedes S. (Enkel de erg uitzonderlijke en nog zoveel duurdere BMW 750i met V12 had nog eens duidelijk meer vermogen. De Benz W126 had je ook met V8 en enkel de 560 ging erboven qua vermogen).

 

Ik lees dat de 1st gen Audi V8 eigenlijk een groot deel van z'n succes misliep omdat hij zich nog op de oude (C3) generatie 200 baseerde, wat hem duidelijk aan te zien was, terwijl Audi al in 1990 met de nieuwe generatie Audi 100 kwam.

 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, gTa zei:

Niet "vergeten", maar dat was wel een zeldzaamheid op de weg. Als kind, hoewel geen Audi-fan, toch altijd een belevenis om dat tegen te komen op de baan.

2560px-1982_Audi_200_(C2)_front_3q_modif

Audi_200_c2_h_sst.jpg

Audi 200. Altijd met 5-cilinder :inlove:  BMW en Mercedes hadden toen wel zescilinders (krachtiger, sneller, ...) maar deze 5-pitter moest zich niet schromen om daar naast te gaan staan. Zeker vanuit liefhebbersstandpunt. Was eigenlijk 'gewoon' een luxe Audi 100 met dikke motor als basismotor en heel wat uitrusting standaard, zowat?

Lelijk als de nacht, als je dat nu bekijkt. :lol: 

Als kind altijd gedacht dat dit een grotere 100 was :D

De 200 en V8 zien rijden in Ninove, mijn klasmaatje was zoon van VW-garage Baeyens, die zijn moeder kwam altijd met zulke vette ketels af. Zalige dingen. De Santana was hier ook al gepasseerd, daar heeft ze ook mee gereden. Maar deze 200's en V8 waren toch wel uberjammie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 [emoji38] [emoji38][emoji38]
 
Neen, ik bedoelde wagens uit dit topic !

Die Lagonda Vignale en Bulldog vanuit de openingspost mogen ook gerust in het vergeethoekje blijven. Er zijn wel veel hondslelijke auto's gemaakt zo te zien.



Lelijk als de nacht, als je dat nu bekijkt. [emoji38] 

Lelijk als de nacht is zwaar overdreven. Maar naast Benz en BMW in standaardtrim uit die tijd mss idd de minst mooiste van de 3 (een ander setje velgen helpt wel veel).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 27/12/2018 om 13:22, gTa zei:

En de Audi V8, dan. Waauw. Dat kwam binnen als een bom, dat ding, toen.

Dat was eigenlijk die Audi 200, maar met V8 en verbreed koetswerk. Absuuuurd dikke auto. Bakken Überholprestige, je zag dat bijna nooit (wel in de skigebieden, was ook de enige auto van dat segment dat je met 4WD kon krijgen). Ik herinner me ook dat die Audi ook een volverzinkt koetswerk had, wat toen nog extra bijdroeg aan de "wintersportvakantie-compatibiliteit".

Klopt.
De enige keer dat ik er eentje gezien heb, was in Zwitserland in de winter.
Een sleeper van de oude stijl. Heerlijke auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid