Ga naar inhoud

groot vraagteken


jan.van.gent

Aanbevolen berichten

Ik rij nu al een 4 tal jaar rond met een E30 316i. Heerlijk bakske. Altijd met zeer veel plezier mee gereden. Heeft me nooit in de steek gelaten.

Door deze wagen ben ik verliefd geworden op het pure rijden. Geen ecoflex, bluemotion shit voor mij. Geef mij maar een auto met zo weinig mogelijk elektronica. Ik wil weten waar ik mee bezig ben. Ik hoef niet comfortabel te zitten, maar ik will voeling met de weg. Daarom dat ik het ook totaal niet erg vind dat de E30 geen servo stuur heeft. Eens je sneller dan 10 km/u rijdt heb je er toch geen last meer van en heb je meer gevoel in het sturen dan met een oud servo stuur. Laat staan met elektrische stuurberkrachtiging die precies rechtstreeks uit de playstation komt...

Maar het wordt tijd voor iets nieuws. (of de E30 weg gaat weet ik nog niet, maar het kriebelt te veel, ik wil eens iets nieuws)

Ik wil iets van redelijke leeftijd (10->30 jaar) , RWD uiteraard, betrouwbaar.

Comfort is geen must, het is geen daily. Maar moet wel kunnen buitenkomen in de winter als ik hem toch eens zou nodig hebben.

Mijn huidige voorkeur blijft bij de BMW Z3 1.9 140 pk, blijft een leuk sturend karretje. Cabrio rijden is tof. Niet TE veel cc dus nog betaalbaar kwa verzekering/taks/..., ook in aakoop niet te duur.

Daarnaast dacht ik aan caterham toestanden (caterham, dax, robin hood, ...), leuk, snel, cabrio, maar wel bruikbaar in de winter?

Ook een Porsche 924/944 heeft een tijd door mijn hoofd gespookt. Maar ik vrees voor zeer duur onderhoud, en serieus achterhaalde techniek. Hoe rijdt zoiets?

Nog suggesties?

Budget: alles tussen €2000 en €10.000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van de Mazda MX5 zitten hier toch ook een paar tevreden gebruikers... Zelf vind ik de Z3 wel mooier, maar die zou ik dan wel graag met een 6 cilinder hebben.

Een MX-5 is inderdaad ook een leuke kar. Maar het design vind ik toch wat minder dan een Z3.

Een 6cil is voorlopig nog niet binnen mijn budget kwa verzekering/taks/...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van de Mazda MX5 zitten hier toch ook een paar tevreden gebruikers...

Ja:inlove:

Zelf vind ik de Z3 wel mooier, maar die zou ik dan wel graag met een 6 cilinder hebben.

Mooier niet echt (interieur vind ik bijvoorbeeld minstens triestig als in mijn MX5:lol:) maar een 6 cilinder zou ook voor mij een absolute vereiste zijn . Anders lijkt me dat de extra prijs tov een MX5 niet waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer inderdaad een mx5. Een Z3 1.9 is nog niet half de FUN van een mx5 zelfs die met maar 90pk. Je zou er eens mee moeten rijden, das pas puur. Mijn Boxster kan qua speelplezier ook niet tippen aan the good old mx5.

Zeker de moeite om dat eens te overwegen. Bovendien zeer betrouwbaar EN cabrio.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer inderdaad een mx5. Een Z3 1.9 is nog niet half de FUN van een mx5 zelfs die met maar 90pk. Je zou er eens mee moeten rijden, das pas puur. Mijn Boxster kan qua speelplezier ook niet tippen aan the good old mx5.

Zeker de moeite om dat eens te overwegen. Bovendien zeer betrouwbaar EN cabrio.

Rijdt zo'n MX5 dan zoveel leuker dan een Z3? Waarom? Spreek je uit ervaring?

Een mx5 zou ik enkel voor gaan moest het rijplezier echt een GROOT verschil zijn. Want een mx5 vind ik ivg met een Z3/Z4/... maar een lelijk hok :P

Een mx5 blijkt precies wel een stukje lichter te zijn:

http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=51810

http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=31251

Zal dan inderdaad wel fijner sturen...

aangepast door jan.van.gent
Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Geen cabrio

2. niet binnen genoemde budget

3. #cc niet te verzekeren/betalen op mijn leeftijd

4. rete coole bak, maar nog niet voor mij weggelegd :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een ketel hè. :inlove: Ik zou mij in jouw geval ook een relatief dikke MX-5 kopen dan. Ik vond die eerst ook niet zo mooi maar achteraf gezien zijn die retevet met een paar dikke wielen eronder en de koplampjes eruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid