Ga naar inhoud

groot vraagteken


jan.van.gent

Aanbevolen berichten

Ik rij nu al een 4 tal jaar rond met een E30 316i. Heerlijk bakske. Altijd met zeer veel plezier mee gereden. Heeft me nooit in de steek gelaten.

Door deze wagen ben ik verliefd geworden op het pure rijden. Geen ecoflex, bluemotion shit voor mij. Geef mij maar een auto met zo weinig mogelijk elektronica. Ik wil weten waar ik mee bezig ben. Ik hoef niet comfortabel te zitten, maar ik will voeling met de weg. Daarom dat ik het ook totaal niet erg vind dat de E30 geen servo stuur heeft. Eens je sneller dan 10 km/u rijdt heb je er toch geen last meer van en heb je meer gevoel in het sturen dan met een oud servo stuur. Laat staan met elektrische stuurberkrachtiging die precies rechtstreeks uit de playstation komt...

Maar het wordt tijd voor iets nieuws. (of de E30 weg gaat weet ik nog niet, maar het kriebelt te veel, ik wil eens iets nieuws)

Ik wil iets van redelijke leeftijd (10->30 jaar) , RWD uiteraard, betrouwbaar.

Comfort is geen must, het is geen daily. Maar moet wel kunnen buitenkomen in de winter als ik hem toch eens zou nodig hebben.

Mijn huidige voorkeur blijft bij de BMW Z3 1.9 140 pk, blijft een leuk sturend karretje. Cabrio rijden is tof. Niet TE veel cc dus nog betaalbaar kwa verzekering/taks/..., ook in aakoop niet te duur.

Daarnaast dacht ik aan caterham toestanden (caterham, dax, robin hood, ...), leuk, snel, cabrio, maar wel bruikbaar in de winter?

Ook een Porsche 924/944 heeft een tijd door mijn hoofd gespookt. Maar ik vrees voor zeer duur onderhoud, en serieus achterhaalde techniek. Hoe rijdt zoiets?

Nog suggesties?

Budget: alles tussen €2000 en €10.000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van de Mazda MX5 zitten hier toch ook een paar tevreden gebruikers... Zelf vind ik de Z3 wel mooier, maar die zou ik dan wel graag met een 6 cilinder hebben.

Een MX-5 is inderdaad ook een leuke kar. Maar het design vind ik toch wat minder dan een Z3.