Ga naar inhoud

Welke sportieve wagen?


Dimitri

Welke auto?   

31 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke auto?

    • Civic Type R EP3
      3
    • Civic Type R FN2
      1
    • Oude Fiesta ST
      3
    • Nieuwe Fiesta ST
      1
    • Megane RS265 CUP
      23


Aanbevolen berichten

RS zal wel de "beste" zijn maar die eerste Civic heeft toch ook wel iets. Het zal alleen lastig worden om hem in zo'n knappe samenstelling als op die foto te vinden vermoed ik. :D

En ja, als je daar niet echt zot van bent zou ik dat toch nooit kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Denniske zei:

Mocht je eens met een Fiesta ST (het vorige model) willen rijden, altijd welkom in het verre Limburgië! 

Euhm ja ik zie dat eigenlijk wel zitten, bedankt voor het voorstel! Want hier in de buurt zijn geen ST's te koop, slechts eentje in Genk maar die antwoord niet op zijn mail 😑 Ben zelf dus ook van Limburg, ik stuur U een PB!

Testrit krijgen met de nieuwe ST is trouwens ook een ramp, de meeste stockwagens zijn al verkocht en dus niet beschikbaar. Ik heb nu uiteindelijk met een nieuwe Fiesta ST kunnen testrijden, ondanks veel geblaat en gezucht van de verkoper. Ik mocht dan eens een blokje rond doen met de verkoper langs mij, inclusief druk verkeer 🙄 kortom weet ik nu nog altijd weinig van die auto, behalve dat hem hard geveerd is.

12 uren geleden, DuDe zei:

Ik ben vandaag naar die gaan kijken, ook om te zien of de Megane mij wel ligt. Koffer is groot genoeg, hoge tildrempel is wel een nadeel voor de hond. Qua binnenruimte is die wel meer dan ruim genoeg, deftig interieur ook. Deze heeft de kuipzetels, die wel goed zaten, maar ik denk dat de gewone zetels comfortabeler en dus beter geschikt zijn om alledaags mee te rijden. Want de RS CUP heeft echt wel een knetterharde ophanging, de Swift Sport van mijn vriendin is daarmee vergeleken een comfortabele limo 😁

12 uren geleden, Niko80 zei:

Als het dan een Mégane moet zijn, dan een Sirius gele.

Afbeeldingsresultaat voor megane rs 275 sirius

Inderdaad, draagt ook mijn voorkeur, ondanks dat het eigenlijk iets te opvallend is...

6 uren geleden, Krikkie zei:

Ep3 zou mijn eerste keuze zijn, maar vind er maar één met lage kilometerstand, ik heb zelf een Fn2 gehad en dat rijdt leuk, ep3 is sowieso beter door zijn onafhankelijke ophanging maar de Fn2 is minder spartaans, zeeën van ruimte op de achterbank (beenruimte), automatische airco, grotere koffer,... 

Blijft een leuk blok eens hij in vtec zit. 

Ik vind amper of geen goede EP3. Ik heb een goed exemplaar (geen top!) gevonden voor 9500 euro. Als je dan 3000 euro oplegt rij je rond met een veel jongere Fiesta ST, en dan is de keuze eigenlijk rap gemaakt.

De FN2 staat me eigenlijk echt wel aan, ondanks dat het zo'n beetje het zwarte schaap is van de R lijn. Looks zijn echt mijn ding, interieur is fraai, is lekker ruim en een zeer leuke motor. En eigenlijk staan die lager geprijsd dan een goede EP3. Maar het is ook alweer een oudere auto die meestal al wat km's hebben, dus weer een risico dan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minutes ago, #166 said:

als comfort zo belangrijk is, moet ge misschien uitkijken naar een ander soort auto.

+1

 

Als het is om een RS te kopen zonder kuipen, koop dan iets anders.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 1/31/2019 at 12:39 AM, Dimitri said:

Ik mocht dan eens een blokje rond doen met de verkoper langs mij, inclusief druk verkeer 🙄 

Ze verkopen daar niet graag autos zeker? 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 1/31/2019 at 12:39 AM, Dimitri said:

Ik vind amper of geen goede EP3. Ik heb een goed exemplaar (geen top!) gevonden voor 9500 euro. Als je dan 3000 euro oplegt rij je rond met een veel jongere Fiesta ST, en dan is de keuze eigenlijk rap gemaakt.

De FN2 staat me eigenlijk echt wel aan, ondanks dat het zo'n beetje het zwarte schaap is van de R lijn. Looks zijn echt mijn ding, interieur is fraai, is lekker ruim en een zeer leuke motor. En eigenlijk staan die lager geprijsd dan een goede EP3. Maar het is ook alweer een oudere auto die meestal al wat km's hebben, dus weer een risico dan...

De EP3's vallen echt al in de categorie 'liefhebberwagens'. Zijn al oud genoeg, veelal wrakken te koop, meestal getuned op 1 of andere manier (niet per definitie iets tegen, maar koop ook liever OEM om dan zélf eventuele aanpassingen te doen :D ), toch nog iet of wat roestgevoelig, ... 

FN2 zal misschien wat minder goed rijden, maar als ik het zo lees ben je niet op zoek naar een weekendwagen. Hoofdzakelijk 'daily' capabiliteiten met een sportieve inborst. Dan vermoed ik dat je zeker niet teleurgesteld zal zijn door de FN2, temeer je zelf aangeeft dat de looks je bevallen. Blok is nog steeds heerlijk, bak nog altijd beter dan eender wat BMW of Ford in hun karren pleurt, VTEC even verslavend als in een EP3.. 

Goed punt wat betreft die Fiesta's. Wel pak minder karakter dan een iets oudere Honda IMO. 
Ivm je punt over km's en risico: blijft een Honda natuurlijk, buiten wat slepende remklauwen komt daar weinig aan. 

Dacht trouwens dat @Denniske aan het kijken was om binnen afzienbare tijd zijn Fiesta ST2 te vervangen door iets nieuwers? Misschien wordt dat testritje bij hem wel eentje met je nieuwe toekomstige :) 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid