Ga naar inhoud

Fool proof werkpaard.


Frekkel

Aanbevolen berichten

Inderdaad. Thanks voor het taggen.

Toyota landcruiser 3.0d4d lichte vracht
€ 13.900,00
https://www.2dehands.be/link/503040086.html?

Deze is van mijn broer. Lijkt me ideaal.

Prima betrouwbare landcruiser.
Hij heeft hem zelf in 2007 of 2008 gekocht, en zou hem niet weg doen moest hij niet meer zitplaatsen nodig hebben (kindje).

Prijs is nog beetje bespreekbaar.

Moest je meer info nodig hebben, vraag maar

Mvg
Deze is gezakt in prijs.
11900€ zo meenemen
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, kurbelwelle zei:

Voor boer A een Subaru Forester.

Dat is indd een goeie optie. Ga ik eens voorstellen.

6 minuten geleden, HIM-250 zei:

Deze is gezakt in prijs.
11900€ zo meenemen

Probleem bij deze is dat hij niet bij de deur staat al zou hij wel geschikt zijn voor B, maar die mens komt zijn dorp niet uit of het is om naar de beestenmarkt te rijden.

2 minuten geleden, RRD zei:

Mercedes ML of GL van rond 2008/2009. Buiten een verdeelbak komt daar niet gek veel aan. 

Daar is mijn ervaring toch anders mee, vandaar vind ik het zeer riskant om mensen die richting uit te duwen. Idem voor een Range oid uit die stal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar is mijn ervaring toch anders mee, vandaar vind ik het zeer riskant om mensen die richting uit te duwen. Idem voor een Range oid uit die stal.
:-). Misschien is er een beestenmarkt in de buurt bij mijn broer :-D
Maar ik snap het, sommige mensen vinden 50km al ver rijden… zo ken ik er toch een aantal
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor boer B dacht ik aan een GC 5.7 naft LPG lichte vracht. Simpele solide techniek.  Je ziet dat type auto's ook vaak te koop staan bij boeren in de walen.

 

Bijv: https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/jeep-grand-cherokee-6-1i-v8-hemi-srt-8-benzine-zilver-946bbc82-1c16-4902-e053-e250040a6945?utm_source=web-share&utm_medium=copy&utm_campaign=share

 

Wie doet beter?

aangepast door kurbelwelle
alles kan beter
Link naar reactie
Delen op andere sites

On ‎3‎/‎8‎/‎2019 at 10:09 PM, Frekkel said:

Maar welke zijn de interessante bouwjaren? Welke de te mijden? 

Uit ervaring weet ik dat je met een Pajero weinig fout kan doen. Als we ergens heen moesten, en een 4x4 nodig hadden bleef de Range thuis en namen we de Pajero.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, Frekkel said:

Mijn andere gebuur heeft een defender. Is toch ook regelmatig kapot.

De enige keren dat die geen olie lekken is als er geen olie meer inzit.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, Niko80 zei:

Landcruiser 100 is ook altijd the way to go imho.

Heeft de status van liefhebber voertuig bereikt. Deze betaal je dus duur als je geen moer om het aura rond de 100 geeft. Maar los van de prijs is het zeker een goeie tip. Maar de pajero zal boer B in 80 % van de gevallen even goed dienen zonder er eerst 200% meer te moeten voor betalen.

aangepast door kurbelwelle
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, kurbelwelle zei:

Voor boer B dacht ik aan een GC 5.7 naft LPG lichte vracht. Simpele solide techniek.  Je ziet dat type auto's ook vaak te koop staan bij boeren in de walen.

 

Bijv: https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/jeep-grand-cherokee-6-1i-v8-hemi-srt-8-benzine-zilver-946bbc82-1c16-4902-e053-e250040a6945?utm_source=web-share&utm_medium=copy&utm_campaign=share

 

Wie doet beter?

Staat hier nu toevallig een cherokee. Wel een 2.8 crd, maar het voelt toch ook allemaal aan alsof het ieder moment uit elkaar kan vallen.

3 uren geleden, Niko80 zei:

Uit ervaring weet ik dat je met een Pajero weinig fout kan doen. Als we ergens heen moesten, en een 4x4 nodig hadden bleef de Range thuis en namen we de Pajero.

Ik heb enkel ervaring met een Pajero, welbekend van het forum, en dat was nu ook niet direct een hoogvlieger vond ik.

 

Heb even doorgezocht voor boer A en dit leek me wel iets op het eerste zicht.

https://www.2dehands.be/autos/subaru/forester/subaru-forester-euro-5-xénon-494952059.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-3-2019 om 13:30, Frekkel zei:

Dat is. Maar die dingen blijven toch behoorlijk duur.

Verschiet er ook van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Frekkel zei:

Staat hier nu toevallig een cherokee. Wel een 2.8 crd, maar het voelt toch ook allemaal aan alsof het ieder moment uit elkaar kan vallen.

Ik heb enkel ervaring met een Pajero, welbekend van het forum, en dat was nu ook niet direct een hoogvlieger vond ik.

 

Heb even doorgezocht voor boer A en dit leek me wel iets op het eerste zicht.

https://www.2dehands.be/autos/subaru/forester/subaru-forester-euro-5-xénon-494952059.html

GC: Het interieur is plastikerig , maar assen, tussenbak e.d. zijn solide (mits onderhoud).

Pajero: voor wat rond kerktoren te rijden en milde offroad is dat zeker voldoende. Het is wel geen overlander à la defender, LC, Patrol e.d. Het is meer een SUV dan dat je zou durven denken.

Forester: zou die eerder in benzine nemen. Het was hun eerste en laatste dieselmotor die subaru heeft gemaakt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou voor de Forester inderdaad de benzine nemen. Ik rij met dezelfde (wel nog de euro 4), en ondanks dat ik redelijk wat autostradekilometers doe toch regelmatig al problemen gehad met de dpf. Al aantal keer moeten laten geforceerd regenereren. Nu al een paar maanden storingsvrij sinds ik een reinigingsadditief heb gebruikt en niet meer tank bij de goedkopere pompen genre Dats, Gabriëls.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10/3/2019 om 15:43, Jules_W zei:

Beiden een defender 

Blijft wel VET maar inderdaad niet het meest geschikte voor de vraag hier (al wil ik deze toch gewoon even posten alleen maar al vanwege de looks 👍)

7d485ab1-bcdb-4151-b186-0159b35cb572_120

https://www.2dehands.be/autos/land-rover/defender/land-rover-defender-2-4-turbo-495912064.html

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat maar zitten. Heb al twee van die ketels in onderhoud. 

Maar er is een nieuwe wending bij boer b. Had daarnet zijn vrouw aan de lijn. Als hij van de markt komt passeert hij altijd een Mercedes garage. En hij was eens gestopt... Ze hebben hem een gle proberen aansmeren. Net wat die mens nodig heeft...

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On ‎3‎/‎11‎/‎2019 at 7:28 PM, Frekkel said:

Staat hier nu toevallig een cherokee. Wel een 2.8 crd, maar het voelt toch ook allemaal aan alsof het ieder moment uit elkaar kan vallen.

Ik heb enkel ervaring met een Pajero, welbekend van het forum, en dat was nu ook niet direct een hoogvlieger vond ik.

 

Heb even doorgezocht voor boer A en dit leek me wel iets op het eerste zicht.

https://www.2dehands.be/autos/subaru/forester/subaru-forester-euro-5-xénon-494952059.html

Idd die 3.5 GDI was het niet. Ik spreek over de DI-D motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pajero of Patrol 3.0D. Toyota LC ook ok maar imo te duur. Pajero benzine is zelfs aan te raden (als je er 1 vind). Kameraad heeft er zo 1 en daar komt (bijna) niets aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid