Ga naar inhoud

Mercedes A - klasse


kefkie

Aanbevolen berichten

Eén van de belangrijkste auto’s van 2012 is zonder meer de nieuwe Mercedes-Benz A-klasse. En alsof we nog niet genoeg naar die auto uitkijken wordt er ook nog een AMG-versie van uitgebracht. Deze kersverse beelden bevestigen dit vooraf aan de officiële aankondiging.

De honger naar de nieuwe A-klasse groeit met de dag. Dit begon natuurlijk met de bloedstollende A concept. En al weten we vrijwel zeker dat het productiemodel lang niet zo fantasierijk zal zijn, er bestaat altijd nog AMG dat wel in staat is het droombeeld van de studie te evenaren. Of in ieder geval te benaderen. Dat daar wel een stevig prijskaartje tegenover staat staat natuurlijk buiten kijf, maar de (voor)pret mag dit niet drukken.

Viercilinder

Mercedes-Benz gooit het roer bij de A-klasse compleet om. Daardoor moet, om er een AMG-versie van te maken, ook diens huistuner het over een andere boeg gooien. De 6.2 V8 voor de nieuwe A is wellicht wat te veel van het goede (volgens Mercedes dan). En, nog apart van de vraag of een achtcilinder wel in het krappere motorcompartiment past, bovendien een tamelijk ouderwets blok. De modernere 5.5 liter V8 (zonder turbo’s) zou moeten kunnen passen. In de SLK 55 AMG krijgen ze hem namelijk ook gepropt. Maar we kunnen beter ophouden met dromen. Mercedes zal geen big block in de A-klasse AMG lepelen. Zelfs niet eens een zespitter. Het wordt een viercilinder. Met turbo’s.

Golf R

Nog opmerkelijker is dat het prototype werd geflankeerd door een Volkswagen Golf R. Dat is bijzonder aangezien de Audi RS3 een voor de handliggende graadmeter zou zijn. Kunnen we hieruit zodoende opmaken dat de bruutste A3 te hoog gegrepen is voor AMG? Het kan ons haast niet voorstellen, ook omdat personen dichtbij het A25 AMG project beweren dat de auto tussen de 320 en 350 pk, vierwielaandrijving en een transmissie met dubbele koppeling meekrijgt. Ach, het houdt ons en de concurrentie voorlopig even zoet.

182415344239_.jpg

182415344465_.jpg

182415344510_.jpg

1824153439128_.jpg

1824153440122_.jpg

Bron: www.autowereld.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat een plezant autotje worden denkik. En zoals dat model er uit ziet een echte concurrent voor de 1 serie en de A3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
-21% ;)

Uiteraard.

Misschien dat ik er op de een of andere manier nog meer af kan krijgen via overname-premies etc, maar het blijft een klap geld.

Nuja, als dat ding nieuw 45 gaat kosten, en ik kan hem halen voor iets van een 30-32, is het verlies na 3 a 4 jaar een pak kleiner.

Maar ik ga zowieso niet direct eentje kopen, eerst eens kijken wat dat geeft qua betrouwbaarheid en kinderziektes :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat wel zitten ALS het ding fantastisch blijkt te rijden, maar daar hou ik voorlopig mijn hart voor vast.

en na 1 of 2 jaar verkopen, dan ben je bijna niks kwijt hé.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik ga zowieso niet direct eentje kopen, eerst eens kijken wat dat geeft qua betrouwbaarheid en kinderziektes :lol:

Hoe, een Benz is toch 'mega-de-maks'? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat wel zitten ALS het ding fantastisch blijkt te rijden, maar daar hou ik voorlopig mijn hart voor vast.

en na 1 of 2 jaar verkopen, dan ben je bijna niks kwijt hé.

Ik heb al gehoord dat diegene van MB Belux die er al mee mogen rijden hebben het een geweldige auto vonden.

Maar ik heb ook al positieve comments gehoord over de betrouwbaarheid van Opel, dusja.... :)

Hoe, een Benz is toch 'mega-de-maks'? :D

Vergeleken met andere merken wel ja :D

Maar dat wil niet zeggen dat er geen kinderziektes in kunnen zitten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al gehoord dat diegene van MB Belux die er al mee mogen rijden hebben het een geweldige auto vonden.

Die durven niet anders, natuurlijk :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Die komt er niet in. Tenzij in combinatie met voorwielaandrijving.

90% van de klanten interesseert dat juist geen kloot

9% vindt achterwielaandrijving een nadeel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer. Maar het is waar, hoeveel % van de (al dan niet vrouwelijke) BMW 1-rijders zou niet weten op welke as ze hun sneeuwkettingen moeten leggen? Het zal niet weinig zijn denk ik.

Maar nu is het voor de RWD-adept geen concurrent voor de BMW 1 :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 3 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid