Ga naar inhoud

Verkeerslichtherkenning


Soul

Aanbevolen berichten

BMW’s Urban Traffic Light Recognition autonomously stops at traffic lights

BMW-M340i-Touring-NextGen-3-1024x683.jpg

During the #NEXTGen19 event in Munich, BMW showed off several new cars and technologies. It’s been an exciting event that’s been a nonstop barrage of technology and talks of the future. One of the more interesting bits of tech we had the chance to see, and Horatiu had the chance to experience in person, is the brand’s new Adaptive Cruise Control system with traffic light capability. It’s called Urban Traffic Light Recognition and it gives the brand’s adaptive cruise control the ability to recognize traffic lights, stop at them when necessary and continue after

https://www.bmwblog.com/2019/06/26/bmws-urban-traffic-light-recognition-autonomously-stops-at-traffic-lights/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom slagen ze er in België trouwens nog altijd niet in om de verkeerslichten wanneer het groen zal worden eerst naar oranje te laten verspringen? Zou volgens mij een efficiëntie slag zijn om mensen sneller te laten vertrekken aan de lichten. In de buurlanden kunnen ze dat wel..

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, ir_fuel said:

Effe langs de kant van de weg gaan staan met een rode zaklamp :lol: 

Toptip voor boze gepensioneerde buurtbewoners.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, lancer-evo said:

Waarom slagen ze er in België trouwens nog altijd niet in om de verkeerslichten wanneer het groen zal worden eerst naar oranje te laten verspringen? Zou volgens mij een efficiëntie slag zijn om mensen sneller te laten vertrekken aan de lichten. In de buurlanden kunnen ze dat wel..

Ik heb dat eens gevraagd aan Wegen en Verkeer. 

Dit was het antwoord over aftellichten (bijvoorbeeld aan wegenwerken):

Quote

uit proefprojecten met dit soort aftellichten blijkt dat bestuurders te vaak te vroeg optrekken. Dit kan tot levensgevaarlijke situaties leiden, omdat het verkeer uit de andere rijrichting zich nog op het kruispunt kan bevinden. We zetten hier dan ook niet meer op in

En daarop heb ik gevraagd of dat is waarom de lichten niet eerst op oranje springen.

Quote

inderdaad dat is ook een van de redenen. Maar bij gebruik oranje licht voor het groen is merkten we bij proefprojecten ook dat weggebruikers zo langer voor het rood staan. Gezien anders licht onmiddellijk van rood naar groen kan gaan.

Dus niet klagen. Met een oranje licht ertussen zou het langer duren vooraleer je kan vertrekken.

aangepast door Marvin
  • Thanks Friendly 3
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Marvin zei:

Dus niet klagen. Met een oranje licht ertussen zou het langer duren vooraleer je kan vertrekken.

Ik vind dat bullshit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

uit proefprojecten met dit soort aftellichten blijkt dat bestuurders te vaak te vroeg optrekken. Dit kan tot levensgevaarlijke situaties leiden, omdat het verkeer uit de andere rijrichting zich nog op het kruispunt kan bevinden. We zetten hier dan ook niet meer op in

Image result for idiots everywhere

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, ir_fuel zei:

Effe langs de kant van de weg gaan staan met een rode zaklamp :lol: 

 

Wat versta jij niet aan

 

13 uren geleden, Soul zei:

the ability to recognize traffic lights

😉

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

dat Duits systeem van verkeerslichten is wel goed om je idd in 1e te zetten, bij groen ben je dan weg. Maar er zijn meer landen waar het zoals in Belgie is dan in Duitsland. 

Wat ik niet begrijp is waarom het niet zoals in Nederland kan, je komt aan het lichten het wordt groen, en vele lichten staan op oranje knipperlicht na 23u ofzo...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

dat Duits systeem van verkeerslichten is wel goed om je idd in 1e te zetten, bij groen ben je dan weg. Maar er zijn meer landen waar het zoals in Belgie is dan in Duitsland. 

Wat ik niet begrijp is waarom het niet zoals in Nederland kan, je komt aan het lichten het wordt groen, en vele lichten staan op oranje knipperlicht na 23u ofzo...

dat is hier toch op bepaalde plaatsen ook zo, dat de lichten op groen komen als je nadert (met camera), of dat ze rood blijven op de ondergeschikte weg  als er niemand staat te wachten (met lus in de grond) ?

En vroeger gingen na een bepaald uur de verkeerslichten inderdaad oranje pinken.  Met veel zware ongevallen tot gevolg, blijkbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die lussen op de grond marcheren trouwens niet als uw auto niet genoeg staal bevat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Le Capri Mauve zei:

De mijne heeft remote launch control. Ik zet mij aan de lichten naast een klakske, jaag de motor eens in de toeren en wanneer het groen wordt schiet het klakske vooruit.

Motor in toeren jagen bij stilstand is niet goed voor de motor, drijfstangen rekken dan lichtjes uit omdat de motor geen kracht overzet naar de wielen, klakske wint 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die lussen op de grond marcheren trouwens niet als uw auto niet genoeg staal bevat.

Klopt, sommige moto’s hebben ook dat probleem, en blijven dan ook maar ‘rood’ hebben
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, ex-Mooseman said:


Klopt, sommige moto’s hebben ook dat probleem, en blijven dan ook maar ‘rood’ hebben

Ben zo destijds in Zeeland door het rode licht moeten rijden, of ik stond er nu nog ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meer slimme verkeerslichten zou ook tof zijn. In NL ervaren, zalig als ze constant op groen springen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 6/27/2019 at 10:44 PM, ex-Mooseman said:


Klopt, sommige moto’s hebben ook dat probleem, en blijven dan ook maar ‘rood’ hebben

Of groepen fietsers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms triestig wat die doen om toch maar niet te moeten stoppen en gewoon op de weg rijden, gisteren nog een "coureur" op de ring van Leuven zien rijden terwijl ernaast een fietspad ligt van drie meter breed. 

:D

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid