Ga naar inhoud

Ardennenrit 2019  

46 leden hebben gestemd

1. 1. Ardennenrit 2019

• Ik deed de korte route
      10
    • Ik deed de lange route
      11
    • Ik was niet aanwezig maar wou toch ook graag eens stemmen
      25

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
15 uren geleden, dragonfly zei:

Ik zie het probleem eigenlijk niet. Iedereen kiest toch zelf welke route hij rijdt?

Er is geen probleem, iedereen kiest idd gewoon. Maar 't is wel extra werk en helemaal niet eenvoudig om dat te maken dat dat zomaar werkt :) Vandaar ook de poll -> is het de moeite waard, al die extra tijd, of heeft iedereen gewoon hetzelfde gereden?

Vanwaar de moeilijkheid:
- Deelnemers mogen elkaar niet continue tegenkomen wegens veiligheid + verwarring.
- De lus moet dicht bij de BBQ liggen zodat iedereen op het laatste kan beslissen wat te doen, maar belgie is kut dus wil je eigenlijk nog in het buitenland zitten -> vereist planning
- Een extra lus heeft invloed op de korte lus, je moet immers naar het gebied rijden waar de lus zal liggen, maar het mag voor de mensen die de lus niet rijden niet aanvoelen als "we rijden gewoon naar een gebied". Het moet allemaal leuk zijn :)

Voor deze rit heb ik eerst de extra lus gemaakt, en dan pas de rondrit. Leek me het eenvoudigste, maar daardoor was de extra lus imo het beste stuk :D Eigenlijk zou dat niet mogen, alles zou gelijk moeten zijn.

Of ik denk er te veel over na, dat kan ook.

Geplaatst:
7 minuten geleden, PJH zei:

Er is geen probleem, iedereen kiest idd gewoon. Maar 't is wel extra werk en helemaal niet eenvoudig om dat te maken dat dat zomaar werkt :) Vandaar ook de poll -> is het de moeite waard, al die extra tijd, of heeft iedereen gewoon hetzelfde gereden?

Vanwaar de moeilijkheid:
- Deelnemers mogen elkaar niet continue tegenkomen wegens veiligheid + verwarring.
- De lus moet dicht bij de BBQ liggen zodat iedereen op het laatste kan beslissen wat te doen, maar belgie is kut dus wil je eigenlijk nog in het buitenland zitten -> vereist planning
- Een extra lus heeft invloed op de korte lus, je moet immers naar het gebied rijden waar de lus zal liggen, maar het mag voor de mensen die de lus niet rijden niet aanvoelen als "we rijden gewoon naar een gebied". Het moet allemaal leuk zijn :)

Voor deze rit heb ik eerst de extra lus gemaakt, en dan pas de rondrit. Leek me het eenvoudigste, maar daardoor was de extra lus imo het beste stuk :D Eigenlijk zou dat niet mogen, alles zou gelijk moeten zijn.

Of ik denk er te veel over na, dat kan ook.

Op het motorforum waar ik geregeld ritten rij is het onderscheid in lengte van ritten een ingeburgerd begrip, werkt ideaal :) 

IMG_0097.PNG

Geplaatst:

en daar is de korste route langer als de niet-lus route hier

Geplaatst:
1 minuut geleden, Liquid Li0n zei:

en daar is de korste route langer als de niet-lus route hier

Hier staat de BBQ ook behoorlijk centraal, dus harde eindtijd met late starttijd

Geplaatst:
1 minuut geleden, msxx zei:

Hier staat de BBQ ook behoorlijk centraal, dus harde eindtijd met late starttijd

ja klopt ook, die zwarte route die jullie daar doen lukt ons hier niet in de namiddag. Maar ik vind het wel prettig dat het niet zo vroeg opstaan is in vergelijking met andere ritten die ik doe.

Geplaatst:
1 uur terug, Liquid Li0n zei:

die lus geeft extra werk voor @PJH. De vorige enquête liet uitschijnen dat de meeste de korte route wilden, maar nu dat er een lus is, wijt deze enquête uit dat de meerderheid de lange lus gereden heeft.

Misschien de kerk in het midden houden en ipv 200 en 270 bv een route van 250km nemen.

De roadbook en de idee van PJH, is met de gedachte om zoveel mogelijk te rijden. Dus dit zit dan ook in mijn achterhoofd. Als ik 3x wil eten en amper rijden doe ik wel een ander roadbook :Pdus zelfs als het 300km zou zijn zou ik nog niet klagen. 

Maar natuurlijk moeten we de kerk in het midden houden (of vinden) en dat is compromissen maken, maar wij belgen zijn daar nu eenmaal de beste in ;)

't Moet wel nog een beetje leuk blijven hé. Ik heb al een drukke job dus die rit is ontspanning. Als ik daar om 9-10u moet zijn en dan 270km moet rijden haak ik gewoon af.

Met de moto is dat totaal anders, daarmee verlies je geen tijd achter hollanders die 50 rijden waar ze 90 mogen.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Wij deden de korte route, maar moesten het normale temperaturen geweest zijn hadden we mogelijks wel de lange genomen :) 

Geplaatst:
20 uren geleden, dragonfly zei:

't Moet wel nog een beetje leuk blijven hé. Ik heb al een drukke job dus die rit is ontspanning. Als ik daar om 9-10u moet zijn en dan 270km moet rijden haak ik gewoon af.

Met de moto is dat totaal anders, daarmee verlies je geen tijd achter hollanders die 50 rijden waar ze 90 mogen.

ja, het is idd dubbel he. ik vind het ook leuk dat je pas om 10u30 a 11u kan vertrekken naar de start. Heb al rondritten gedaan waarvan de start was met een ontbijt en je daardoor er om 8u30 moet zijn, wil dus zeggen om 6u vertrekken. Als je dan de "avond" ervoor pas om 2 a 4 uur thuis bent heb je niets kunnen slapen. En dat ontbijt is ook niet nodig omdat je/ik thuis sowieso toch iets eet.

Geplaatst:

Er zit nog veel tussen de voormiddag en - in de praktijk - rond 14u vertrekken, lijkt me.

Geplaatst:

@PJH je denkt er te hard over na.

Je wil graag voor iedereen goed doen, of de grootste gemene deler vinden, maar dat is gewoon niet mogelijk want we zijn allemaal maar mensen en ook onze voorkeuren veranderen aan de hand van de omstandigheden. Dat merk je nu ook, omwille van de hitte zijn er mensen die toch de korte route genomen hebben terwijl ze anders voor de lange gekozen zouden hebben. Een ARD waarvoor je in het verleden moest klaarzitten om in te schrijven, alsof het de ticketsale voor tomorrowland was, bleef nu veel te lang open voor inschrijving. 

Als jij tevreden bent van het resultaat, zijn wij dat zeker.... 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
3 minuten geleden, Stephane zei:

't was de max :inlove: wat een heerlijk traject.

Geplaatst:
2 minuten geleden, PJH zei:

't was de max :inlove: wat een heerlijk traject.

' nuff said. Op naar de volgende! :supercool:

Geplaatst:
42 minuten geleden, Stephane zei:

@PJH je denkt er te hard over na.

Je wil graag voor iedereen goed doen, of de grootste gemene deler vinden, maar dat is gewoon niet mogelijk want we zijn allemaal maar mensen en ook onze voorkeuren veranderen aan de hand van de omstandigheden. Dat merk je nu ook, omwille van de hitte zijn er mensen die toch de korte route genomen hebben terwijl ze anders voor de lange gekozen zouden hebben. Een ARD waarvoor je in het verleden moest klaarzitten om in te schrijven, alsof het de ticketsale voor tomorrowland was, bleef nu veel te lang open voor inschrijving. 

amen to that!

Geplaatst:
51 minuten geleden, Stephane zei:

Een ARD waarvoor je in het verleden moest klaarzitten om in te schrijven, alsof het de ticketsale voor tomorrowland was, bleef nu veel te lang open voor inschrijving. 

En wat heeft dat te maken met een korte & lange route? ? 

Geplaatst:
1 uur geleden, dragonfly zei:

En wat heeft dat te maken met een korte & lange route? ? 

een voorbeeld om aan te halen dat PJ de kloten onder zijn lijf kan rennen om het voor ons allemaal een topervaring te laten zijn, hij toch niet alles onder controle heeft... en dat hoeft in mijn ogen voor de ARD niet

rijden, terraske, eten, babbelen.... dat belichaamt een AM ARD toch gewoon? It's not the road, it's the roadtrip

Geplaatst:
8 minuten geleden, Stephane zei:

een voorbeeld om aan te halen dat PJ de kloten onder zijn lijf kan rennen om het voor ons allemaal een topervaring te laten zijn, hij toch niet alles onder controle heeft... en dat hoeft in mijn ogen voor de ARD niet

rijden, terraske, eten, babbelen.... dat belichaamt een AM ARD toch gewoon? It's not the road, it's the roadtrip

Dat is geen antwoord op mijn vraag. Jij koppelde het lage aantal inschrijvingen aan de optie voor korte & lange route.

En je laatste zinj bevestigd waarom mensen de korte kiezen, idd de beleving.

Geplaatst:

Ik vind toch dat de poll aangeeft dat er wel een markt is voor een korte route, 50/50. Heb zelf ook de lange gereden, vooral omdat mijn chauffeur het wou. Voor mij had de korte ook genoeg geweest, al moet ik wel toegeven dat de lus echt wel een van de leukste stukken van de route was.

Merci @PJH

Geplaatst:
6 minuten geleden, dragonfly zei:

Dat is geen antwoord op mijn vraag. Jij koppelde het lage aantal inschrijvingen aan de optie voor korte & lange route.

En je laatste zinj bevestigd waarom mensen de korte kiezen, idd de beleving.

ik koppel helemaal niks dragonfly, ik geef 2 voorbeelden waarbij je kan stellen "normaal gezien zou het zo gebeuren, nu liep het zo..."

ik spreek me ook niet voor of tegen een lange/korte route uit, ik zeg alleen aan Pieter-Jan dat hij niet zo moet stressen, als hij tevreden is, zullen wij dat zeker zijn

Geplaatst:
14 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Ik vind toch dat de poll aangeeft dat er wel een markt is voor een korte route, 50/50. Heb zelf ook de lange gereden, vooral omdat mijn chauffeur het wou. Voor mij had de korte ook genoeg geweest, al moet ik wel toegeven dat de lus echt wel een van de leukste stukken van de route was.

Merci @PJH

ik zie toch de grote lus aan de winnende hand. Al is het met een kleine voorsprong. En idd, de lus was het mooiste van de route! Volgend jaar hopelijk zoals het vroeger was. een lange route met de zaken die elk jaar goed zijn, namelijk de lekkere bbq voor een scherpe prijs!

never change a winning concept.  

Geplaatst:

Ik zie vooral dat er 19 man niet aanwezig was volgens de poll, dat is pas een schande! :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Het is ook gewoon moeilijk om hier conclusies uit te trekken. Zou de uitslag anders zijn moest de rit vroeger starten? Ik heb de indruk dat op tijd thuis zijn, belangrijker is het startuur? En blijkbaar heeft het warme weer voor sommige ook invloed op de keuze.

Los hiervan is het inderdaad opmerkelijk dat de rit niet uitverkocht was.

Geplaatst:
Ik zie vooral dat er 19 man niet aanwezig was volgens de poll, dat is pas een schande! [emoji3]

Ik zie de poll niet via Tapatalk....
Geplaatst:
15 uren geleden, Capitol zei:

Ik zie de poll niet via Tapatalk....

idd, ben gestopt met die app te gebruiken ze...

Geplaatst:

Toch raar dat het dit jaar niet vol zat.

Geplaatst:

Ook veel andere activiteiten in dat weekend, begin van de zomer, eerste festivals, mensen die al op reis vertrekken. 
Toch niet te onderschatten. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid