Ga naar inhoud

Audi RS5


Spillies

Aanbevolen berichten

Op de IAA in Frankfurt viert dit ultrasportieve Audi-model zijn wereldpremière: de RS5 met een nieuwe 450pk sterke V8-motor.

De nieuwe Audi RS5 beschikt over een atmosferische 4,2-liter V8-motor die nauw verwant is aan de V10 uit de Audi R8. De direct ingespoten V8-motor heeft een vermogen van 331 kW/450 pk bij 8.250 tpm. Het maximale koppel van 430 Nm is continu beschikbaar tussen 4.000 en 6.000tpm.

Die V8 is goed voor indrukwekkende prestaties; de topsnelheid is afgeregeld op 250 km/h (280 km/h op verzoek) en de sprint van 0 tot 100km/h duurt 4,6 seconden. In de praktijk valt de V8 op door zijn gretige karakter en indringende sound. De Audi RS 5 is standaard uitgevoerd met een zeventraps S tronic-transmissie met dubbele koppeling en handschakelmogelijkheid, de hoogste versnelling heeft ten behoeve van een zo gunstig mogelijk verbruik een lange overbrenging.

Audi_RS5_facelift-01.jpg

Audi_RS5_facelift-02.jpg

Audi_RS5_facelift-03.jpg

Meer info en foto's kan je uiteraard zien op AudiSport.be/.nl zelf (KLIK HIER)

aangepast door Spillies
Link naar reactie
Delen op andere sites

Had het niet verwacht... dacht dat ze deze facelift zouden skippen (zoals BMW deed met de E46 M3).

Beetje zuur voor diegene die er nog maar pas één gekocht hebben, dat met name voor de interieur upgrades.

Bij het exterieur begin ik meer en meer te twijfelen.

Eerst dacht ik dat het er een pak moderner uitzag en dus een vooruitgang was.

Maar de oude snuit lijkt beter bij het geheel te passen en vandaar de twijfels (kan zijn dat ik biased ben. :))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een beetje mijn twijfels over de nieuwe dagledstrips van Audi...

Deze morgen een tijdje rond een A6 gereden en die dingen zijn niet zo goed zichtbaar en ten tweede zien ze er een beetje rommelachtig uit door de vele verschillende lijnen.

Ik vrees dat het bij deze A5 nog erger is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 10 maanden later...

En de Cabriolet is daarjuist ook voorgesteld!

De vierzitter met elegante softtop brengt twee unieke sensaties samen: die van open rijden en de pure power van de 450 pk sterke Audi V8.

Audi_RS5_Cabriolet-02.jpg

Op de autotentoonstelling van Parijs (29 september - 14 oktober) beleeft de Audi RS5 Cabriolet zijn wereldpremière. De vierzitter met elegante softtop brengt twee unieke sensaties samen: die van open rijden en de pure power van de Audi V8. Deze atmosferische krachtbron is met 450pk (331kW) goed voor sensationele prestaties zoals een spint van 0-100km/h in 4,9 seconden. De Audi RS5 Cabriolet heeft een elegante softtop. Deze is licht en perfect geïsoleerd. Na een druk op de knop duurt het openen slechts 15 seconden en het sluiten 17 seconden.

De atmosferische, direct ingespoten 4,2-liter V8 van de Audi RS5 Cabriolet levert een vermogen van 450pk (331kW) (bij 8.250 tpm) en een koppel van 430Nm (tussen 4000-6000tpm). Het specifieke vermogen bedraagt 4,27kg/pk. De motor is met de hand geassembleerd. De RS5 Cabriolet is standaard uitgevoerd met een zeventraps S tronic-transmissie met dubbele koppeling. Hij sprint in slechts 4,9s van 0-100km/h. De topsnelheid bedraagt 250km/h (optioneel: 280km/h). Het uitlaatgeluid is ook dankzij speciale ‘sound-kleppen’ diep en indrukwekkend.

Audi_RS5_Cabriolet-04.jpg

Audi_RS5_Cabriolet-08.jpg

Meer lezen & foto's -> http://www.audisport.be/nieuws/64/Audi-RS5-Cabriolet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid