Ga naar inhoud

Porsche 981 cayman gts of gt4


nTx

Aanbevolen berichten

Hallo, 

Ik ben volledig nieuw hier, en ik kom er maar niet uit als ik een gt4 zou kopen of een gts? Ik heb een 718 cayman s test gereden en die sprak me niet aan qua sound, klinkt als een Subaru en op hogere toeren is het nog acceptabel maar niet echt 'porsche' maar voor de rest was ik volledig overtuigd!

Daarom zou ik kiezen voor het vorige model, namelijk de 981 die de laatste 6 cilinder is, de gts en de gt4 zijn beide 6 cilinders, 3.4 met 340 pk voor de gts en de gt4 met de 3.8 en 385 pk. 

Ik heb een daily dus zou dit zou m'n weekend/trackday speeltje worden, ik denk 80 % rondritjes, en 20 % trackdays. De gt4 is natuurlijk meer gericht voor trackdays mee te doen, terwijl ik denk dat de gts meer comfortabel is om bv eens mee te gaan knallen op de baantjes in de Ardennen 😍

Moeilijke keuze, maar financieel is de gts ook 'iets' interessanter, ik heb hier de ongeveer te betalen cijfers: biv en taks voor de gts: 4500, jaarlijks 1550 euro taks, voor de gt4: biv en taks 7700 en jaarlijks 2400 euro taks. De gts is natuurlijk veel voordeliger, maar de gt4 is qua looks alleen al iets meer m'n keuze, natuurlijk denk ik dan ook aan het confort, daarom m'n twijfel 🤷‍♂️

Wat is jullie mening? 

Oja, ik kom van een 2015 rs3 met 445 pk en 600 nm ( snel in een rechte lijn) en 5 cilinder met turbo, stage 1 tuning 

 

220px-Porsche_Cayman_GTS__15573438652_.jpg

FA-545052_3.jpg

aangepast door nTx
  • Boos 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een GT4 is qua looks en track focus en sensaties echt wel de max maar qua kosten en qua bruikbaarheid in het gewone verkeer wat minder (drempels verteert ie minder goed vanwege z’n lage voorspoiler/lip). Qua hart zeg ik GT4; de ratio zou eerder de GTS kiezen. Een GTS voldoet ook best wel hoor [emoji4][emoji108]. Power zat en veel comfort ook. Voor pure sensatie is de GT4 beter. Maar dan moet je de financiële meerprijs erbij nemen. Is ie dat echt waard? Ik denk het niet echt maar als je een puur track toy wil kies de GT4. Anders de GTS. Beiden super!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De leukste is de 3.8spyder

tussen 981 gts en GT4 zou ik de financiën over 4jaar tellen 

en dan kijken of je het er voor over hebt want de GT4 is een echte GT, niet alleen marketing zoals de GTS wel is

 

je gaat bij een 981 wel absoluut de turbo-push missen @dragonfly 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het veercomfort van een GT4 valt echt niet tegen hoor, integendeel, dat valt echt zeer goed mee. Daar moet je 'm echt niet voor laten staan. En zoals @flupke73 zegt is de GT4 een echte GT, terwijl de GTS een 'gewone' S is met wat estethische toeters en bellen, en niks meer. Ook vind ik de GT4 zoveel knapper dan de gewone GTS... Als je het financieel aankan, zou ik zonder enige twijfel voor de GT4 gaan. 

Ik ben benieuwd wat de uiteindelijke keuze gaat worden.

Wil je een witte?

De foto die je hierboven hebt gepost van een GT4 is wel een aangepaste, met andere achterspoiler en wielen. Ik vind 'm origineel knapper...

spacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is origineel idd knapper, zoals diegene op u foto!! 😍 Mn hart zegt, ga voor de gt4 maar m'n verstand zegt, ga voor de gts 🤦‍♂️ en ik besef idd dat ik het turbo gevoel ga missen, maar ik heb met een 997.1 Carrera S gereden en toen miste ik het niet, ik kwam toen ook van een rs3

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, BMWMB zei:

Dat denk ik dat weinig verschil maakt. De GTS is ook zeer waardevast.

Zijn er ook niet zoveel van verkocht zeker, of heb ik dit verkeerd voor? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook dat de gts waardevast gaat zijn, tis tenslotte de laatste flat 6, de nieuwe spyder en de gt4 zijn allebei 4.0 l, de 718 cayman, cayman s en cayman gts zijn allemaal 4 cilinder turbo geworden.

De 997.1 c2s was ook een cabrio dus een spyder zie ik natuurlijk ook wel zitten :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan zou'k niet twijfelen, iedereen die beide wagens kent gaat voor de Spyder (3.8)

de 987spyder is samen met de Driewieler zowat 't enigste dat ik opnieuw zou kopen

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan zou'k niet twijfelen, iedereen die beide wagens kent gaat voor de Spyder (3.8)
de 987spyder is samen met de Driewieler zowat 't enigste dat ik opnieuw zou kopen


Zou jij de nieuwe 4.0 overwegen en indien niet, waarom?
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, Krikkie said:

En waardebehoud? Zal ook wel een gt4 de betere keuze zijn, niet? 

Dat is allemaal koffiedik kijken, en eer je daar echt iets op verdient ga je 20 jaar mogen wachten. Vergeet niet het verschil in BIV en je jaarlijkse wegentaks tov een GTS van je waardebehoud af te trekken. Netto zou je wel eens lelijk kunnen verschieten.

37 minutes ago, nTx said:

Ik denk ook dat de gts waardevast gaat zijn, tis tenslotte de laatste flat 6, de nieuwe spyder en de gt4 zijn allebei 4.0 l, de 718 cayman, cayman s en cayman gts zijn allemaal 4 cilinder turbo geworden.

Dat zeiden ze van de 981 GT4 en Spyder ook. En kijk nu ... t is zelfs nog een atmo geworden in het nieuwe model.

37 minutes ago, nTx said:

De 997.1 c2s was ook een cabrio dus een spyder zie ik natuurlijk ook wel zitten :D

Voor op straat is dat sowieso de betere keuze. En naar waardebehoud: zeldzamer dan een GT4 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites



Zou jij de nieuwe 4.0 overwegen en indien niet, waarom?

Ik vind de 3.8 echt veel beter klinken!! Echt veel beter [emoji4][emoji108]
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Krikkie zei:

En waardebehoud? Zal ook wel een gt4 de betere keuze zijn, niet? 

Als je veel gaat tracken moet je naar mijn mening rekening houden met een restwaarde van 0 euro. 

Hou je hem heel, prima, dan krijg je er nog geld voor terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid