Ga naar inhoud

Dat Dient om te Gebruiken!


Le Capri Mauve

Aanbevolen berichten

Zouden ze bij autos ook baat hebben bij zoiets?

https://www.standaard.be/cnt/dmf20190826_04575379?_section=68332675&utm_source=standaard&utm_medium=newsletter&utm_campaign=middagupdate&adh_i=fae2ac71fabc3d967a5ee947dce691f5&imai=&M_BT=2681924528921

- als het is om te speculeren is moet ge bij ons niet afkomen

of nog beter

- als ge er geen minimum 5000km per jaar mee doet moet ge bij ons niet meer komen.

Bij wijn is het in elk geval een goed idee.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, ir_fuel said:

Het probleem is dat ze er niks mee doen.

 

So?

Dus als je iets koopt ben je verplicht dat te gebruiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minutes ago, Jupke said:

Als je er voor betaalt mag je er toch mee doen wat je wil? 

Vind ik maar een rare regel.

Idd. Da's gewoon basic eigendomsrecht. Jij geeft je geld aan Petrus en Petrus geeft jou een fles wijn. Na deze transactie kan Petrus geen eigendomsrechten meer claimen over die wijn net zo min als jij nog iets te zeggen hebt over hoe zij dat geld gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, janvkn zei:

Idd. Da's gewoon basic eigendomsrecht. Jij geeft je geld aan Petrus en Petrus geeft jou een fles wijn. Na deze transactie kan Petrus geen eigendomsrechten meer claimen over die wijn net zo min als jij nog iets te zeggen hebt over hoe zij dat geld gebruiken.

Maar Petrus is natuurlijk wel vrij om enkel haar wijn te willen verkopen aan iemand die akkoord gaat met een vervreemdingsverbod.

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, CHARLE5 zei:

Maar Petrus is natuurlijk wel vrij om enkel haar wijn te willen verkopen aan iemand die akkoord gaat met een vervreemdingsverbod.

't Is da.

Ik denk wel dat de automarkt anders is omdat de exclusieve autos niet gemaakt zijn om te gebruiken. Dat is alleen nog maar investering en/of status. De fabrikanten vinden dat misschien spijtig maar dat is hun markt.

Als het status is rijdt dat wel eens, soms doet dat zelfs meer dan 100 per uur, en dat moet regelmatig vervangen worden want een Bugatti van 5 jaar oud daar kunt ge zowiezo niet meer mee buitenkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, Jupke said:

Als je er voor betaalt mag je er toch mee doen wat je wil? 

Vind ik maar een rare regel.

Dat snap ik maar dan mag je het niet kopen, toch simpel? Er zijn toch ook bieren die jij geweldig vindt om te drinken, stel je voor dat daar ook mee gespeculeerd wordt en je daardoor nooit meer je favoriete bier kunt drinken. Leuk is anders. Dit is iets om te gebruiken en om van te genieten, niet om jarenlang weg te stopen en dat je na 10 jaar wat kunt verdienen. Daar ga ik ook niet mee akkoord. 

Er is teveel geld aan het rond gaan de laatste jaren en veel van die mensen stoppen hun geld niet meer in de beurs of huizenmarkt. Dan kijken ze naar (vintage) horloges, kunst (is al lang bezig natuurlijk maar dat neemt ook heel hard toe, niet de meest voor de hand liggende werken en artiesten gaan gruwelijk veel geld), gitaren, auto's, .... en dan zijn veel zaken niet meer betaalbaar voor de gewone man en vrouw terwijl het vroeger wel doenbaar was. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Timo zei:

Ben ik ook wel in geïnteresseerd.
Gaat het dan over ontevreden klanten die in eerste instantie geen allocatie konden krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, CHARLE5 said:

Ben ik ook wel in geïnteresseerd.
Gaat het dan over ontevreden klanten die in eerste instantie geen allocatie konden krijgen?

Iemand die eentje krijgt, zegt niet te flippen en toch flipt en dan niet meer in aanmerking komt wanneer hij de volgende wilt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, flupke73 said:

Ford heeft toch ook zo'n contact met de kopers van de nieuwe GT

Niet alleen Ford, Ferrari heeft dat volgens mij ook, bij Porsche zullen ze ook wel opletten aan wie ze speciale modellen verkopen,... 

Ergens vind ik het wel een logische zaak, zo hebben de echte liefhebbers die het kopen voor zichzelf een eerlijke kans, anders worden die toch maar gekocht om snel met winst te verkopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan wel begrijpen dat als je iets met passie maakt, en de koper dat gewoon weg steekt in een kelder, je daar niet echt voldoening van krijgt. Ze zouden bij wijze van spreken hun flessen gewoon kunnen vullen met azijn, en niemand zal het ooit weten.

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze werken het wel zelf in de hand natuurlijk met zo'n beperkte oplage. Als de wijn zo goddelijk lekker zou zijn als de prijs doet vermoeden zouden ze hem wel opzuipen. Maar in het artikel lees je dat dat wat tegen valt dus speculeren ze er liever mee.

#firstworldproblems

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Jochen zei:

Ze werken het wel zelf in de hand natuurlijk met zo'n beperkte oplage. Als de wijn zo goddelijk lekker zou zijn als de prijs doet vermoeden zouden ze hem wel opzuipen. Maar in het artikel lees je dat dat wat tegen valt dus speculeren ze er liever mee.

#firstworldproblems

Speculatie heeft niets te maken met hoe lekker de wijn is, alleen met hoeveel ge verwacht dat de waarde gaat stijgen. Bekijk het eens zo: Rijke mensen vinden het wel leuk om Petrus in huis te hebben en ze willen daar best voor betalen.  Dat is bewaarwijn dus hebben ze graag een voorraadje. Maar dan komen de rijke Russen en Chinezen en die kopen al een deel weg. Tot daar aan toe , maar dan begint de middenklasse ook al die wijn te kopen met hun spaarcentjes. Op den duur kunnen rijke mensen met moeite nog een deftige Petrus in huis hebben. Dat is erover en wanneer gaan ze daar eens iets aan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 hours ago, Timo said:

Er is teveel geld aan het rond gaan de laatste jaren en veel van die mensen stoppen hun geld niet meer in de beurs of huizenmarkt. Dan kijken ze naar (vintage) horloges, kunst (is al lang bezig natuurlijk maar dat neemt ook heel hard toe, niet de meest voor de hand liggende werken en artiesten gaan gruwelijk veel geld), gitaren, auto's, .... en dan zijn veel zaken niet meer betaalbaar voor de gewone man en vrouw terwijl het vroeger wel doenbaar was. 

Vind je dit niet ongelofelijk debiel?

Een auto kopen om mee te speculeren (een puur luxeproduct, zeker die klasse) dat is "not done". Met huizen gaan speculeren (hetgeen elk mens nodig heeft, namelijk een dak boven zijn hoofd) en daardoor de prijzen voor iedereen op te drijven dat is dan wel ok.

Ik heb liever dat mensen hun geld in auto's en wijn steken dan dat ze ervoor zorgen dat de huizenmarkt met 30% omhoog gaat, als ik mag kiezen.

 

Een huis kopen als investering is erger dan een auto kopen. Dat laatste heeft op niemand een impact.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, ir_fuel said:

Een huis kopen als investering is erger dan een auto kopen. Dat laatste heeft op niemand een impact.

Greta vindt nochtans ...

Ah, er wordt niet mee gereden, ok.

  • Vind ik leuk 3
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, ir_fuel said:

Vind je dit niet ongelofelijk debiel?

Een auto kopen om mee te speculeren (een puur luxeproduct, zeker die klasse) dat is "not done". Met huizen gaan speculeren (hetgeen elk mens nodig heeft, namelijk een dak boven zijn hoofd) en daardoor de prijzen voor iedereen op te drijven dat is dan wel ok.

Ik heb liever dat mensen hun geld in auto's en wijn steken dan dat ze ervoor zorgen dat de huizenmarkt met 30% omhoog gaat, als ik mag kiezen.

 

Een huis kopen als investering is erger dan een auto kopen. Dat laatste heeft op niemand een impact.

Hoe bedoel je, dat ik dat not done vind bij die auto's of? Ik vind bepaalde zaken jammer maar begrijp beide kanten wel. 

Het speculeren van de huizen vind ik inderdaad erg jammer. Wat je in Amerika ziet met de rijke Aziaten, Toronto, Londen, Australië, Amsterdam, ... dat is zonde inderdaad. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid