Ga naar inhoud

Mazda MX-30


dane

Aanbevolen berichten

dqiyeelb1522.jpg.88c26c7c4983ede0aa2177cbe6dc9b73.jpg

ad0yvicbepel.jpg.abd185f1c3e5836acbd924747aed0389.jpg

Mazda-MX-30-2021-1280-0f.jpg.a560c3b6fc3dc4e768085694d9f35efa.jpg

rhhy888bqdhl.jpg.13367ef3d9ac8d83f2c12148a8d9bfce.jpg

https://www.autoblog.nl/nieuws/dit-is-de-mazda-mx-30-inclusief-nederlandse-prijs-131664

De MX-30 is een elektrische crossover. Als het gaat om de actieradius maakt de auto nog geen indruk. Het automerk spreekt over 200 kilometer WLTP. Op een koude winterdag mag je dus blij zijn als je 150 kilometer ver kunt komen op een volle acculading. De MX-30 heeft een 35,5 kWh accupakket en een elektromotor die goed is voor 143 pk en 265 Nm koppel. Je kunt tot 6.6kW AC opladen of 50kW DC snelladen.

De nieuwe elektrische crossover is vanaf de introductie beschikbaar in één uitvoering, de First Edition, standaard in de kleur Ceramic Metallic. Een knipoog naar de RX-8 is dat de achterportieren van de MX-30 openen in tegenovergestelde richting. De standaarduitrusting bestaat uit onder andere 18-inch velgen, LED-koplampen, parkeersensoren voor- en achter, elektrisch bedienbare voorstoelen, een achteruitrijcamera en een 8.8-inch infotainmentscherm.

 

https://nl.mazda.be/modellen/all-new-mazda-mx-30/

 

Alles om die 95 CO² norm wat te temperen ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ervaar als een van de eersten onze elektrische Mazda in de First Edition uitvoering en ontvang daarnaast ook een gratis thuislader.

Wilt u een optie nemen op de First Edition? Stort dan een reservatievoorschot van € 1.000 via uw My Mazda-account. Uw optie is volledig vrijblijvend, want of u hem nu koopt of niet: u krijgt uw € 1.000 sowieso volledig terugbetaald.

 

Hebben ze bij Mazda ook ontdekt dat het sociaal aanvaard is van de dealers te bypassen als het over de verkoop van elektrische auto's gaat @Mazdastruction ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Ervaar als een van de eersten onze elektrische Mazda in de First Edition uitvoering en ontvang daarnaast ook een gratis thuislader.

Wilt u een optie nemen op de First Edition? Stort dan een reservatievoorschot van € 1.000 via uw My Mazda-account. Uw optie is volledig vrijblijvend, want of u hem nu koopt of niet: u krijgt uw € 1.000 sowieso volledig terugbetaald.

 

Hebben ze bij Mazda ook ontdekt dat het sociaal aanvaard is van de dealers te bypassen als het over de verkoop van elektrische auto's gaat @Mazdastruction ?

Neen, je moet een dealer aanduiden waar de wagen zal besteld worden.

Is bij BMW ook zo voor pre-orders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is de reden dat ze de letters MX voor deze gebruiken?

En wat moet dat bij ons kosten, want ik vind geen prijs op Mazda.be, alleen een Nederlandse prijs op autoblog.nl

aangepast door knight-rider
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Dat wordt niks, met die batterijcapaciteit ...

Ik verdedig natuurlijk mijn merk, maar mijn gevoel is het niet eens met je stelling. :) 

Lijkt me een duidelijk product dat dient als 2e auto. Voor mij voldoet die 200km voor 95% van mijn verplaatsingen. 
De batterij weegt slechts 300kg, wat blijkbaar ook een erg gunstig effect heeft op de rijdynamiek. Opladen is ook 'slechts' 13 uur op 1 fase, terwijl dit voor een VW ID.3 met 275 km bereik, 22 uur bedraagt. 

En € 34.590 voor een dergelijke uitgeruste elektrische wagen... Met de € 3500 Vlaamse premie, is dit echt een elektrische wagen die voor de particulier in aanmerking komt. 

Afwerking is dan nog een erg kwalitatief en hoogstaand binnenin. 

Kan wel werken. 

 

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Ervaar als een van de eersten onze elektrische Mazda in de First Edition uitvoering en ontvang daarnaast ook een gratis thuislader.

Wilt u een optie nemen op de First Edition? Stort dan een reservatievoorschot van € 1.000 via uw My Mazda-account. Uw optie is volledig vrijblijvend, want of u hem nu koopt of niet: u krijgt uw € 1.000 sowieso volledig terugbetaald.

 

Hebben ze bij Mazda ook ontdekt dat het sociaal aanvaard is van de dealers te bypassen als het over de verkoop van elektrische auto's gaat @Mazdastruction ?

Nope, zoals Tommie schrijft, enkel ondersteuning. Ze zien ons te graag. :inlove: 

 

4 minuten geleden, knight-rider zei:

Wat is de reden dat ze de letters MX voor deze gebruiken?

Mazda heeft in het verleden verschillende projecten gelanceerd die net wat anders zijn dan de anderen. MX-3, MX-6, MX-5, en dan nog wat concepts zoals de MX-81. 
't Is opnieuw iets speciaal geworden, dus mochten ze de letterbenaming wel opnieuw gebruiken. :) 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, ir_fuel zei:

Dat wordt niks, met die batterijcapaciteit ...

Doet er niet toe, als er maar een EV in het gamma zit voor 2020...

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, 3000 zei:

Doet er niet toe, als er maar een EV in het gamma zit voor 2020...


Een merk is niets met een EV die niet verkoopt hoor. :lolz: 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

is die zo klein? dacht eerder aan golf ofzo? daarmee dat ik de tesla erbij smeet.

als ik de 500 moet vervangen door een elektrische zal het eerder een 500e zijn. :D 'k moet met de grote rekening houden. :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 hours ago, Mazdastruction said:

Opladen is ook 'slechts' 13 uur op 1 fase, terwijl dit voor een VW ID.3 met 275 km bereik, 22 uur bedraagt. 

Je moet maar opladen wat je hebt opgebruikt. Als je 100km hebt gereden, duurt het opladen bij beide auto's even lang (als hun omvormer hetzelfde vermogen kan omzetten naar DC).

Een kleinere batterij kan je inderdaad sneller opladen tot ze vol is, maar dat heeft als enige voordeel dat je 100% ziet staan op het dashboard. Het rijbereik blijft beperkt.
Net hetzelfde als een auto met een zeer kleine tank, je kan hem sneller vol gooien, maar hij is ook sneller leeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zitten de batterijen trouwens vooraan? Is toch een enorm lange 'motorkap' en overhang voor een wagen die geen conventionele motor heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, knight-rider zei:

Wat is de reden dat ze de letters MX voor deze gebruiken?

En wat moet dat bij ons kosten, want ik vind geen prijs op Mazda.be, alleen een Nederlandse prijs op autoblog.nl

'Coupe' (of roadster) zonder rotary engine = MX

 

edit: ah, 'speciaal' dus :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Mazdastruction zei:

Ik verdedig natuurlijk mijn merk, maar mijn gevoel is het niet eens met je stelling. :) 

Lijkt me een duidelijk product dat dient als 2e auto. Voor mij voldoet die 200km voor 95% van mijn verplaatsingen. 
De batterij weegt slechts 300kg, wat blijkbaar ook een erg gunstig effect heeft op de rijdynamiek. Opladen is ook 'slechts' 13 uur op 1 fase, terwijl dit voor een VW ID.3 met 275 km bereik, 22 uur bedraagt. 

En € 34.590 voor een dergelijke uitgeruste elektrische wagen... Met de € 3500 Vlaamse premie, is dit echt een elektrische wagen die voor de particulier in aanmerking komt. 

Afwerking is dan nog een erg kwalitatief en hoogstaand binnenin. 

Kan wel werken. 

 

Typisch Mazda dat het niet meedoet aan gelijk welke wedloop. No-nonsense.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Soundstorm zei:

Je moet maar opladen wat je hebt opgebruikt. Als je 100km hebt gereden, duurt het opladen bij beide auto's even lang (als hun omvormer hetzelfde vermogen kan omzetten naar DC).

Een kleinere batterij kan je inderdaad sneller opladen tot ze vol is, maar dat heeft als enige voordeel dat je 100% ziet staan op het dashboard. Het rijbereik blijft beperkt.
Net hetzelfde als een auto met een zeer kleine tank, je kan hem sneller vol gooien, maar hij is ook sneller leeg.

Vanzelfsprekend. Toch verwacht ik dat die 100% een psychologische rol kan spelen. :) 

25 minuten geleden, Soundstorm zei:

Zitten de batterijen trouwens vooraan? Is toch een enorm lange 'motorkap' en overhang voor een wagen die geen conventionele motor heeft.

Onderaan. Ik vermoed voor twee zaken:

- het mocht er niet uitzien als een typische elektrische auto

- later komt normaal in hetzelfde model een range extender met de wankelmotor. Dan is daar meteen ook plaats voor. 

5 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Typisch Mazda dat het niet meedoet aan gelijk welke wedloop. No-nonsense.

De batterij zo sterk als nodig, zo licht als mogelijk :) 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, Mazdastruction said:

Vanzelfsprekend. Toch verwacht ik dat die 100% een psychologische rol kan spelen. :) 

Dus als het een kleine batterij is, spreekt de verkoper over hoe snel ze vol is. Als het een grote batterij is, spreekt hij over de hoeveelheid rijbereik die er per uur bij komt.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minutes ago, Soundstorm said:

Dus als het een kleine batterij is, spreekt de verkoper over hoe snel ze vol is. Als het een grote batterij is, spreekt hij over de hoeveelheid rijbereik die er per uur bij komt.

Bij de overname geeft men een prijs BTWi, bij de aanschafprijs van de opvolger een prijs ex BTW.

ge kent ze nu toch al lang genoeg 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 hours ago, Mazdastruction said:

Ik verdedig natuurlijk mijn merk, maar mijn gevoel is het niet eens met je stelling. :) 

Lijkt me een duidelijk product dat dient als 2e auto. Voor mij voldoet die 200km voor 95% van mijn verplaatsingen. 
De batterij weegt slechts 300kg, wat blijkbaar ook een erg gunstig effect heeft op de rijdynamiek. Opladen is ook 'slechts' 13 uur op 1 fase, terwijl dit voor een VW ID.3 met 275 km bereik, 22 uur bedraagt. 

En € 34.590 voor een dergelijke uitgeruste elektrische wagen... Met de € 3500 Vlaamse premie, is dit echt een elektrische wagen die voor de particulier in aanmerking komt. 

Afwerking is dan nog een erg kwalitatief en hoogstaand binnenin. 

Kan wel werken. 

Op papier doet deze het dan wel beter:

https://autofans.be/nieuws/officieel/44465-officieel-volkswagen-id3-vw-golf-van-de-toekomst

45kWh voor minder dan 30K

 

En het probleem is niet de dagelijkse verplaatsing, wel de maandelijkse. Als je elke dag 15km bolt en 1 keer per maand 200 dan heb je al een probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...
Op 14/1/2022 om 08:49, Polygoon zei:

@Ceke heb je wat meer info? :) 

Wat wil je weten? 

Ik rij er dagelijks mee en dat bevalt me zeer goed :) Dat rijdt echt als een normale wagen en gaat nog relatief snedig om de bocht. 

Ik doe amper kilometers tijdens de week (10km per dag) en dan heb je geen enkel probleem met de beperktere range. Ik laad 1 a 2 keer per week aan de garage. 
1 keer per week doe ik Leuven - Sint-Niklaas dat is een 70km en ik verbruik ongeveer 55-60% batterij.
Dat is met alle comfort opties aan en gewoon cruise control 120 waar het mag. 

Wanneer ik toekom in Sint-Niklaas steek ik de wagen in een normaal stopcontact en aangezien ik daar een 7-8 tal uur ben, is de wagen weer opgeladen tot 85%, ruimschoots voldoende dus. Vorige week heb ik de Fastned supercharger gebruikt om even 15% bij te 'tanken' aangezien ik niet met een volle lading begonnen ben. 
Volgens mij is deze wagen perfect als 2de auto. Maar is de range te beperkt om als enige gezinswagen te dienen. Mijn vriendin heeft een diesel als lease en die is perfect voor de langere trips / vakantie. 

Binnenkort doe ik Leuven - Nieuwpoort en Nieuwpoort - Leuven op 1 dag. Ik ben eens benieuwd hoe dat gaat meevallen (of tegenvallen). Ik geraak sowieso al niet op 1 lading thuis dus wordt een trip met verplichte stop, zowel heen als terug. 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, Ceke zei:

Binnenkort doe ik Leuven - Nieuwpoort en Nieuwpoort - Leuven op 1 dag. Ik ben eens benieuwd hoe dat gaat meevallen (of tegenvallen). Ik geraak sowieso al niet op 1 lading thuis dus wordt een trip met verplichte stop, zowel heen als terug. 

Zeer benieuwd naar dan.

Ik wil wat kijken wat de praktische ervaringen zijn voor wagens die geen groot bereik hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minutes ago, Polygoon said:

Ik wil wat kijken wat de praktische ervaringen zijn voor wagens die geen groot bereik hebben.

Het probleem met wagens met kleinere batterij is dat je ze ook minder snel kan opladen. 100km range bijladen in een 100kWh batterij kan een stuk sneller dan in een 40kWh exemplaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid