Ga naar inhoud

Lotus Exige


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

Running cost heb je zelf in de hand nietwaar?

Klopt volledig. Maar is het niet zonde van een auto te kopen en hem dan maar 5 keer per jaar uit te halen? Kan je dan niet beter het "even dure" alternatief kopen waar je de lopende kosten wel kan dragen en er 4 keer zo veel mee kan rijden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Running cost heb je zelf in de hand nietwaar?

Jama Gino eerst ga je vergelijken dan zeg je dat je de running cost zelf in de hand hebt? Zo een wagen koop je niet om in uw garage te zetten hè ! En neem van mij aan dat het verschil meer dan aanzienlijk is een fout die ik zelf ook al maakte.

Enfin in jouw geval zou je dus bv de helft van het aantal km rijden met de Porsche ipv de Lotus ? Of hoe moet ik dat zien? Als je wil vgl ga ik er van uit dat je de auto ook voor hetzelfde doel en hetzelfde aantal km gebruikt. Bovendien zal uw Lotus na 2 jaar gebruik een pak meer centen gaan dan uw GT3. Velen weten dit niet maar een Lotus is naar mijn mening een stuk waardevaster zeker in jouw vergelijking waar je dan bv in 2015 een auto van 8 jaar oud moet verkopen tov eentje van 3 jaar oud. Stel dat je 10 000 km per jaar zou doen, tel maar uit ? Lees hier trouwens goed tussen de lijnen dat de GT3 rijders je tegenspreken....

Persoonlijke noot: ik kwam van een Lotus en dacht met al die prullen dat ik voorhad, dat de running cost van een GT3 niet veel meer ging zijn: WRONG ( ok deze Lotus heeft wat dikkere banden, maar dan nog het verschil is echt groot zenne)

Ik begrijp dus je beeldvorming, net als ik dezelfde had als jou, maar de praktijk spreekt ze tegen, spijtig genoeg.

aangepast door Jokke_vlo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jama Gino eerst ga je vergelijken dan zeg je dat je de running cost zelf in de hand hebt? Zo een wagen koop je niet om in uw garage te zetten hè ! En neem van mij aan dat het verschil meer dan aanzienlijk is een fout die ik zelf ook al maakte.

Enfin in jouw geval zou je dus bv de helft van het aantal km rijden met de Porsche ipv de Lotus ? Of hoe moet ik dat zien? Als je wil vgl ga ik er van uit dat je de auto ook voor hetzelfde doel en hetzelfde aantal km gebruikt. Bovendien zal uw Lotus na 2 jaar gebruik een pak meer centen gaan dan uw GT3. Velen weten dit niet maar een Lotus is naar mijn mening een stuk waardevaster zeker in jouw vergelijking waar je dan bv in 2015 een auto van 8 jaar oud moet verkopen tov eentje van 3 jaar oud. Stel dat je 10 000 km per jaar zou doen, tel maar uit ? Lees hier trouwens goed tussen de lijnen dat de GT3 rijders je tegenspreken....

Persoonlijke noot: ik kwam van een Lotus en dacht met al die prullen dat ik voorhad, dat de running cost van een GT3 niet veel meer ging zijn: WRONG ( ok deze Lotus heeft wat dikkere banden, maar dan nog het verschil is echt groot zenne)

Ik begrijp dus je beeldvorming, net als ik dezelfde had als jou, maar de praktijk spreekt ze tegen, spijtig genoeg.

Voor mij is de running cost vooral benzine, banden.. Dit heb je toch zeker zelf in de hand, als je elke 5 dagen een trackday zal rijden dan zal de slijtage van alle onderdelen toenemen. Als je occasioneel eens je wagen zal uitlaten dan zal dit al veel minder zijn zowel lotus als GT3. De GT3 zijn verbruik is hoger, banden zijn groter, maar dit zijn toch allemaal factoren die je weet ook voor de aankoop.

Met de waarde van de voertuigen na X aantal jaar zal je altijd meer overhouden aan een nieuw gekochte wagen(Lotus). De GT3 zal zeer zeker in waarde dalen (Km's) maar dit weet je ook voor je deze koopt.

Oke misschien was de 2de hands "GT3" een slecht voorbeeld om te gebruiken. Al verandert dit mijn mening niet dat ik ooit 70 of 80K aan een lotus zou geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even korte prijslijst:

€ 67880 basisprijs

€ 2545 Premium pack leder

€ 1935 Premium pack SuedeTex

€ 2545 Race pack

€ 1935 Carbon pack (enkel icm een premium pack)

€ 410 Convenience pack (usb, bekerhouder, divider)

€ 1530 Airco

€ 410 Sensoren

€ 410 Verwarmde zetels

€ 300 Contrast stiksels

€ 865 Dwarslat en harnas

€ 560 Diamond cut wheels 18/19"

80k dus zoals ik voorspelde ...

Je hebt dan wel een sportwagen die meekan met andere sportkleppers !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je voor de prijs van bijna 80K een lotus.

Met dat budget kan je uitzien naar een 2de hands GT3.

0-100 in 3,8 sec en veel exclusiever dan een GT3 ... ik kies direkt voor de Exige ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

0-100 in 3,8 sec en veel exclusiever dan een GT3 ... ik kies direkt voor de Exige ;)

Wel met een nuance:

- Als Porsche cijfers opgeeft van 0-100, bv 4.1 seconden dan haalt elke productie auto dit als MINIMUM, meestal merkt men op dat de prestaties beter zijn.

- Als Lotus een cijfers opgeeft van 0-100, in bv 3.8 seconden is dat in de BEST mogelijke omstandigheden.

Maw het zou perfect kunnen dat die 4.1 seconden sneller blijken dan de 3.8.

Straf staaltje rekenwerk hé :closed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel met een nuance:

- Als Porsche cijfers opgeeft van 0-100, bv 4.1 seconden dan haalt elke productie auto dit als MINIMUM, meestal merkt men op dat de prestaties beter zijn.

- Als Lotus een cijfers opgeeft van 0-100, in bv 3.8 seconden is dat in de BEST mogelijke omstandigheden.

Maw het zou perfect kunnen dat die 4.1 seconden sneller blijken dan de 3.8.

Straf staaltje rekenwerk hé :closed:

Morgen lees ik deze post opnieuw ...

de zondag te ingewikkeld voor mij !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En 0 - 100 zegt eigenlijk bitter weinig bij auto's van dat kaliber. Lotus is daar altijd al "straf" in geweest in die 0 - 100 door hun lage gewicht. Helaas doe je dat op circuit maar 1 keer en dat is bij de start van een wedstrijd :) Wat veel belangrijker is is 50-200, en dan wordt het vaak een ander verhaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke misschien was de 2de hands "GT3" een slecht voorbeeld om te gebruiken. Al verandert dit mijn mening niet dat ik ooit 70 of 80K aan een lotus zou geven.

Wat je hier zegt is imo de nagel aan de doodskist van Lotus. Ze willen zich meer upmarket positioneren (vooral met hun toekomstige modellen), maar ze gaan serieus hun best moeten doen om dat imago van "speelgoedautoke" kwijt te geraken. En in mijn ogen heb je gelijk dat een GT3 nog altijd meer "auto" is dan die nieuwe Exige, qua polyvalentie, afwerking en gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En 0 - 100 zegt eigenlijk bitter weinig bij auto's van dat kaliber. Lotus is daar altijd al "straf" in geweest in die 0 - 100 door hun lage gewicht. Helaas doe je dat op circuit maar 1 keer en dat is bij de start van een wedstrijd :) Wat veel belangrijker is is 50-200, en dan wordt het vaak een ander verhaal.

Tuurlijk , heb het eigenlijk wat verkeerd uitgelegd ... ik bedoelde eigenlijk dat deze Exige wel 350PK heeft en een leeggewicht van iets meer dan 1000 kg waardoor dit wel een deftige circuit auto is in handen van een degelijke circuit coureur

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk , heb het eigenlijk wat verkeerd uitgelegd ... ik bedoelde eigenlijk dat deze Exige wel 350PK heeft en een leeggewicht van iets meer dan 1000 kg waardoor dit wel een deftige circuit auto is in handen van een degelijke circuit coureur

Ge moogt gerust zijn. (In theorie, eerst de testen afwachten natuurlijk).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ge moogt gerust zijn. (In theorie, eerst de testen afwachten natuurlijk).

²²²

Kun je deze Exige eigenlijk al bestellen?

Zoja wanneer eerste leveringen /testen ?

(aangezien er toch al prijzen zijn )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Wat ik hier lees is inderdaad juist. Ofwel koop je een tweedehands 997 GT3 MK1, ofwel koop je zo'n nieuwe Lotus.

Ik heb alvast geïnformeerd bij de verdeler in Luik wanneer dit ding in de showroom staat. Ik wil er ook eens een testrit mee maken. Ik heb wel ook nog nooit met een GT3 gereden, dus vergelijken kan ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me wel een goeie opvolger van de Megane, nu je daar toch redelijk wat trackday-ervaring mee opgedaan hebt.

:lolz:

Sorry BMWMW!

Ik vind het zo vreemd: een dikke V6 in een Exige :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nog niet met de Renault on track geweest, maar heb er toch al heel wat plezier mee beleeft. Ik geniet er enkel al van te weten dat dat ding in mijn garage staat. :D

En geduld, ik zal heel zeker wel eens op een trackday verschijnen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geniet er enkel al van te weten dat dat ding in mijn garage staat. :D

:?

Ik heb het altijd moeilijk dat ik mijn Lotus zoveel in de garage moet laten staan:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me wel een goeie opvolger van de Megane, nu je daar toch redelijk wat trackday-ervaring mee opgedaan hebt.

:lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid