The Swede 6.662 Geplaatst: 23 april 2020 Auteur Geplaatst: 23 april 2020 Jokke gaat binnenkort ook Renaults kunnen bouwen. Quote
Joske 922 Geplaatst: 24 april 2020 Geplaatst: 24 april 2020 18 uren geleden, Jenkins zei: Renault is daar kampioen in. Velgen van 20” en dan banden van 205 breed of zoiets. Edith zegt dat ik nog te goed was: ‘t is maar 195 breed Ik refereerde eerder naar de bandhoogte dan breedte. Al die 19-20-21-22" velgen tegenwoordig met een .../25-30/... hoge band. Trekt in veel gevallen op geen "hol". Gisteren nog een stock 316i (want nl) voorbij gereden met veel te grote wielen en dan zo een smal reepje band, en een gapende wielkast. Quote
Joske 922 Geplaatst: 24 april 2020 Geplaatst: 24 april 2020 18 uren geleden, Jenkins zei: Renault is daar kampioen in. Velgen van 20” en dan banden van 205 breed of zoiets. Edith zegt dat ik nog te goed was: ‘t is maar 195 breed Ik refereerde eerder naar de bandhoogte dan breedte. Al die 19-20-21-22" velgen tegenwoordig met een .../25-30/... hoge band. Trekt in veel gevallen op geen "hol". Gisteren nog een stock 316i (want nl) voorbij gereden met veel te grote wielen en dan zo een smal reepje band, en een gapende wielkast. Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 13 mei 2020 Geplaatst: 13 mei 2020 Op 23/4/2020 om 11:50, The Swede zei: Nu hebben we dat hier nog niet gevonden Ik weet perfect welke band je bedoelt, ik zie 'm voor me ... ik zie ook nog reclames voor die band voor me (Auto Motor und Sport) ... maar het komt niet bij me op welk merk & type het is. Lang gedacht dat het Uniroyal was, maar blijkt niet zo te zijn ... ergens zit 't ook in m'n hoofd dat het een Duits kleiner merk was, gelijk Kléber oid. Zag er uit als de voorganger (serie) van deze (prototype) band uit 2014: (maar met normaal patroon uiteraard en de groef liep mooi in 't midden) 1 Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 21 september 2020 Auteur Geplaatst: 21 september 2020 Was gene kleinen Duitse producent, denk ik. Ik zie die dingen nog zo voor mij. Leken twee motorbanden aan mekaar geplakt. Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 21 september 2020 Geplaatst: 21 september 2020 Door dit nog een keer door te lezen, ga ik toch wel weer aan 't twijfelen of het toch niet de Aquatred was, zoals Frekkel zei. Maar dan toch ook weer niet: er was nog iets anders, nog wat extremer dan dit. Ik denk dat ik binnenkort wel met 't antwoord kom, heb een hulplijn ingeschakeld. Quote
Goesting 431 Geplaatst: 21 september 2020 Geplaatst: 21 september 2020 1 uur terug, gTa zei: Ik denk dat ik binnenkort wel met 't antwoord kom, heb een hulplijn ingeschakeld. Ik ging ook aan het zoeken en kwam net een relevant topic tegen op een Duits forum. Blijk jij het gestart te hebben, LOL. Allez, het juiste antwoord werd al gegeven denk ik? Aan jou de eer. 1 Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 21 september 2020 Geplaatst: 21 september 2020 20 minuten geleden, Goesting zei: Allez, het juiste antwoord werd al gegeven denk ik? Aan jou de eer. Had 't nog niet gezien! Continental AquaContact, wordt gezegd: Dat is inderdaad wat ik voor ogen had... ... en toch heb ik nog geen aha-erlebnis, 'k heb ergens het gevoel dat het nog iets anders was. Maar dit is wel al extreem, ja. Quote
CAS 8.067 Geplaatst: 21 september 2020 Geplaatst: 21 september 2020 7 minuten geleden, gTa zei: E34 en E32 zijn toch dikke ketels. R129 uiteraard ook. Audi is minder mijn ding. Quote
#166 276 Geplaatst: 21 september 2020 Geplaatst: 21 september 2020 lijkt op het principe dat enkele merken (yokohama, federal, hankook, zestino) toepassen op hun UHP-banden. niet zo extreem weliswaar. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 22 september 2020 Auteur Geplaatst: 22 september 2020 14 hours ago, gTa said: Had 't nog niet gezien! Continental AquaContact, wordt gezegd: Dat is inderdaad wat ik voor ogen had... ... en toch heb ik nog geen aha-erlebnis, 'k heb ergens het gevoel dat het nog iets anders was. Maar dit is wel al extreem, ja. Ik herinner me deze ook. Al denk ik dat deze iets later op de markt verscheen nadat de band die ik zoek niet echt een succes werd. Er was er inderdaad nog éne die echt ook werd voorgesteld als “we gebruiken het idee van twee smalle wielen => regen loopt er makkelijk door en minder rol weerstand “. De loopvlakken waren ook meer afgerond. De Conti is redelijk “vierkant” en is duidelijk 1 band met een erg brede gleuf. De band die ik in gedachte heb leek, zoals hoger gezegd, op twee motorbanden naast mekaar... Merci aan @gTa voor het meedenken en deze inbreng Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 13 januari 2025 Geplaatst: 13 januari 2025 Op 22/9/2020 om 08:29, The Swede zei: Ik herinner me deze ook. Al denk ik dat deze iets later op de markt verscheen nadat de band die ik zoek niet echt een succes werd. Er was er inderdaad nog éne die echt ook werd voorgesteld als “we gebruiken het idee van twee smalle wielen => regen loopt er makkelijk door en minder rol weerstand “. De loopvlakken waren ook meer afgerond. De Conti is redelijk “vierkant” en is duidelijk 1 band met een erg brede gleuf. De band die ik in gedachte heb leek, zoals hoger gezegd, op twee motorbanden naast mekaar... Merci aan @gTa voor het meedenken en deze inbreng Dit laat me nog altijd niet los Heel af en toe komt mijn brein weer op deze (voor mijn part nog steeds onvoldoende beantwoorde) vraag terug. Ik WIL en MOET dat terugvinden. @Bompa gaat helpen door in zijn oude magazines te snuisteren. Nu, ik herinner me dat als een Duits product van toen (ik kan me vergissen) en vooral de reclames herinner ik me in 't Duits. Dus in de AG gaat ge dat niet terugvinden, bompa. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 13 januari 2025 Geplaatst: 13 januari 2025 18 minuten geleden, gTa zei: @Bompa Hiero! 17 minuten geleden, gTa zei: Dit laat me nog altijd niet los Heel af en toe komt mijn brein weer op deze (voor mijn part nog steeds onvoldoende beantwoorde) vraag terug. Ik WIL en MOET dat terugvinden. @Bompa gaat helpen door in zijn oude magazines te snuisteren. Nu, ik herinner me dat als een Duits product van toen (ik kan me vergissen) en vooral de reclames herinner ik me in 't Duits. Dus in de AG gaat ge dat niet terugvinden, bompa. Oei, nee. Ik heb dat nooit gekocht of gelezen, Auto Motor und Sport. Dat laatste woordje was er sowieso al te veel aan, en dat Duits ook En het zegt me bijgevolg ook niks. Ik ken m'n collectie redelijk goed, maar er komt niets voor me. 1 Quote
Capitol 630 Geplaatst: 14 januari 2025 Geplaatst: 14 januari 2025 10 uren geleden, gTa zei: Dit laat me nog altijd niet los Heel af en toe komt mijn brein weer op deze (voor mijn part nog steeds onvoldoende beantwoorde) vraag terug. Ik WIL en MOET dat terugvinden. @Bompa gaat helpen door in zijn oude magazines te snuisteren. Nu, ik herinner me dat als een Duits product van toen (ik kan me vergissen) en vooral de reclames herinner ik me in 't Duits. Dus in de AG gaat ge dat niet terugvinden, bompa. Bedoel je iets zoals dit? https://topgear.nl/autonieuws/jjd-twin-tyre-elke-auto-dubbellucht/ Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 14 januari 2025 Geplaatst: 14 januari 2025 1 uur terug, Capitol zei: Bedoel je iets zoals dit? https://topgear.nl/autonieuws/jjd-twin-tyre-elke-auto-dubbellucht/ Awel, neen, maar door op JJD te zoeken kom ik wel op dit uit: Dat is ouder dan ik het mij herinner, het is nog niet dié die ik toen zag ... @The Swede Doet dit een belletje rinkelen? Mijn herinnering gaat naar een Duits merk, of een merk dat vooral in Duitsland z'n afzet vond. Het was ook een B-merk, zo denk ik het mij te herinneren. Een generatie moderner dan de JJD van de reclame hierboven, maar net niet zo modern ogend als de Conti AquaContact... Quote
abtler 4.511 Geplaatst: 14 januari 2025 Geplaatst: 14 januari 2025 Spontaan denk ik aan Fulda maar daar vind ik niks over zo'n band. Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 14 januari 2025 Geplaatst: 14 januari 2025 Idem. Ook Fulda in mijn hoofd. Maar geen commercial te vinden Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 14 januari 2025 Geplaatst: 14 januari 2025 5 minuten geleden, abtler zei: Spontaan denk ik aan Fulda maar daar vind ik niks over zo'n band. 3 minuten geleden, Mich zei: Idem. Ook Fulda in mijn hoofd. Maar geen commercial te vinden Me ook al suf op gezocht. Fulda was het éérste merk waar ik meteen aan dacht maar die hebben zoiets niet gehad. Quote
Framfy 559 Geplaatst: 14 januari 2025 Geplaatst: 14 januari 2025 12 minuten geleden, gTa zei: Awel, neen, maar door op JJD te zoeken kom ik wel op dit uit: Dat is ouder dan ik het mij herinner, het is nog niet dié die ik toen zag ... @The Swede Doet dit een belletje rinkelen? Mijn herinnering gaat naar een Duits merk, of een merk dat vooral in Duitsland z'n afzet vond. Het was ook een B-merk, zo denk ik het mij te herinneren. Een generatie moderner dan de JJD van de reclame hierboven, maar net niet zo modern ogend als de Conti AquaContact... De TwinTyres staan ook al op de eerste pagina van dit topic. 1 Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 14 januari 2025 Geplaatst: 14 januari 2025 Hoe eighties kan een foto zijn?! Een Avon ... 't die de JJD adopteerde. En toch ... ik heb nog altijd geen Aha-Erlebnis... Dit vereist immers een speciale velg, effecief 2 aparte banden op 1 speciaal wiel. 1 Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 14 januari 2025 Geplaatst: 14 januari 2025 2 minuten geleden, Framfy zei: De TwinTyres staan ook al op de eerste pagina van dit topic. Kan zijn, topic is al heel oud. Ik zie dat deze effectief 2 aparte banden op 1 velg zijn (dus speciale velg nodig alsook 2 x luchtdruk checken per wiel), maar dat was het 100% zeker niet. Het was eerder iets als de Conti, waarbij één band een dually mimicte. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.