Ga naar inhoud

Break met poeier


The Swede

Aanbevolen berichten

Stel: je moet een gezin vervoeren (met een baby), woont in een land waar wel es een vlok sneeuw valt en je wil een beetje poeier.

E63 AMG break (in 4WD), Audi RS6 Avant of Alpina B5 touring (in xDrive) ?

(bonus als er een trekhaak opmag)

aangepast door The Swede
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Alpina is de stijlvollere van de hoop.
AMG kan volgens mij niet met trekhaak, en ik ben niet zo weg van het interieur.

Mocht je prof-voetballer of -renner zijn, dan zou ik je de Audi aanraden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minutes ago, William Blake said:

E63S Break, in een überklassieke spec.

Trekhaak kan.

Wat is über klassiek?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De E63 is de meest praktische, maar ik heb z'n kont nooit echt mooi gevonden als Estate.
De '5 vond ik waanzinnig knap als F11, maar deze generatie laat een beetje te wensen over, wat mij betreft.
Het spijtige bij de RS6 is dat de ingetogenheid volledig verdwenen is, maar dat neemt niet weg dat ik 'm van dit trio nog altijd de knapste vind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 1/17/2020 at 7:41 PM, Frekkel said:

Panamera GTS sport turismo

Ik zei “gezinswagen”, geen smurfmobiel waar ge met een schoenlepel 4 man moet inkrijgen en een premie betaalt voor de illusie dat je met een 911 rijdt ;) . (Als ik een 911 wil, koop ik er wel één)

23 hours ago, tuscani said:

spacer.png

:D

Again, als ik een Lambo wil... dit is een rebadged Audi met veel te hoog prijskaartje.

19 minutes ago, JanC said:

De E63 is de meest praktische, maar ik heb z'n kont nooit echt mooi gevonden als Estate.
De '5 vond ik waanzinnig knap als F11, maar deze generatie laat een beetje te wensen over, wat mij betreft.
Het spijtige bij de RS6 is dat de ingetogenheid volledig verdwenen is, maar dat neemt niet weg dat ik 'm van dit trio nog altijd de knapste vind.

Dus geen van de drie? 🤔

(PS: looks zijn niet zo belangrijk).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onmogelijk om dat zo zonder ervaring met één van die karren, te beslissen. Ik zou ze alledrie willen rijden en dan de kar kiezen die me 't meest bevalt.

Ze hebben alledrie hun troeven en issues. De RS6 vind ik véél te posh/extravert, daar scoort de Alpina dan zeer goed met z'n (in vergelijking) ingetogen, subtiele uiterlijk. De E heeft een fantastisch front maar z'n kont is een tik minder, ook de '5 heeft dat wat mij betreft. Qua interieur vind ik de nieuwe A6 een enorme teleurstelling (qua design een rommeltje en ook helemaal niet zo gezellig), de E is dan een pak beter maar de BMW/Alpina ligt me dan weer 't meest. Qua tax/verzekering zijn ze alledrie (ongeveer) identiek, qua prestaties ook. Ook inzake grootte, binnenruimte, kofferruimte, (globaal) comfort, (mogelijke) uitrusting e.d. zitten ze allemaal op een kluitje.

Blijft over: "de klik". En dat moet live getest worden. --> No vote.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Onmogelijk om dat zo zonder ervaring met één van die karren, te beslissen. Ik zou ze alledrie willen rijden en dan de kar kiezen die me 't meest bevalt.
Ze hebben alledrie hun troeven en issues. De RS6 vind ik véél te posh/extravert, daar scoort de Alpina dan zeer goed met z'n (in vergelijking) ingetogen, subtiele uiterlijk. De E heeft een fantastisch front maar z'n kont is een tik minder, ook de '5 heeft dat wat mij betreft. Qua interieur vind ik de nieuwe A6 een enorme teleurstelling (qua design een rommeltje en ook helemaal niet zo gezellig), de E is dan een pak beter maar de BMW/Alpina ligt me dan weer 't meest. Qua tax/verzekering zijn ze alledrie (ongeveer) identiek, qua prestaties ook. Ook inzake grootte, binnenruimte, kofferruimte, (globaal) comfort, (mogelijke) uitrusting e.d. zitten ze allemaal op een kluitje.
Blijft over: "de klik". En dat moet live getest worden. --> No vote.

Regel het
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 hours ago, gTa said:

Onmogelijk om dat zo zonder ervaring met één van die karren, te beslissen. Ik zou ze alledrie willen rijden en dan de kar kiezen die me 't meest bevalt.

Ze hebben alledrie hun troeven en issues. De RS6 vind ik véél te posh/extravert, daar scoort de Alpina dan zeer goed met z'n (in vergelijking) ingetogen, subtiele uiterlijk. De E heeft een fantastisch front maar z'n kont is een tik minder, ook de '5 heeft dat wat mij betreft. Qua interieur vind ik de nieuwe A6 een enorme teleurstelling (qua design een rommeltje en ook helemaal niet zo gezellig), de E is dan een pak beter maar de BMW/Alpina ligt me dan weer 't meest. Qua tax/verzekering zijn ze alledrie (ongeveer) identiek, qua prestaties ook. Ook inzake grootte, binnenruimte, kofferruimte, (globaal) comfort, (mogelijke) uitrusting e.d. zitten ze allemaal op een kluitje.

Blijft over: "de klik". En dat moet live getest worden. --> No vote.

De RS6 is inderdaad nogal “in your face”. Nu rijden er in Zürich wel redelijk wat rond en valt dat iets minder op.

De Alpina lijkt me ergens wel de meest exclusieve en verfijnde van de 3. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kies voor de ALPINA.  Nieuwe RS6 is voor mij teveel in your face, achterbumper is er voor mij los over. Doet me qua looks zelfs wat denken aan een tuner als Hamann...

De 4.0 V8 van AMG lijkt me een machtig blok te zijn, met misschien wel het indrukwekkendste van de 3, maar de E klasse van Mercedes zegt mij qua uiterlijk gewoon niet veel... Dan veel liever C63S.

Rest nog de ALPINA... Is mijn voorkeur. Enige minpunt aan de B5 lijkt me het gebrek aan sound te zijn. Is wel heeel erg stil en ingetogen, ondanks de Akrapovic uitlaatlijn als ik het zo hoor en lees. Als je dergelijk apparaat koopt mag je het ook wel enigszins horen dat het een V8 is... De 3.0 R6 van de B3/B4 klink veel mooier denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid