Ga naar inhoud

Openroads - Zeeland Classic - 19/04/2020

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

binnen een maand is het zover, hopelijk gaat het door want nu met die goedkope naft mogen we ni buitenkomen...die vrouwelijke premier...ze pakt echt alles af!

Geplaatst:
14 minutes ago, Liquid Li0n said:

binnen een maand is het zover, hopelijk gaat het door want nu met die goedkope naft mogen we ni buitenkomen...die vrouwelijke premier...ze pakt echt alles af!

Geld erop dat tegen dat we weer buiten mogen de oliecrisis plots is opgelost en den Euro 95 na een week weer op 1.4 Euro staat.  D'r zijn er die teveel geld zouden verliezen moesten we hier nu met z'n allen volle petrol gaan rondrijden. 

Geplaatst:
2 minutes ago, The Swede said:

Geld erop dat tegen dat we weer buiten mogen de oliecrisis plots is opgelost en den Euro 95 na een week weer op 1.4 Euro staat.  D'r zijn er die teveel geld zouden verliezen moesten we hier nu met z'n allen volle petrol gaan rondrijden. 

Daar zegt ge zoiets. Dat hele stilleggen van de economie, hoeveel minderinkomst van accijnzen op brandstof zou dat betekenen?

Geplaatst:
7 minutes ago, ir_fuel said:

Daar zegt ge zoiets. Dat hele stilleggen van de economie, hoeveel minderinkomst van accijnzen op brandstof zou dat betekenen?

Reken dat Belgie in accijnzen en BTW op diesel en benzine rond de 9 miljard per jaar int. Als je dus 3 weken deze lockdown aanhoudt en je veronderstelt dat slechts 1/3 van de kilometers worden gereden tijdens die periode, dan zijn ze een 350 miljoen Euro kwijt. Dus net geen 0.1% van het GDP.

(Of in de andere richting bekeken, dat is 75 Euro extra belastingen die ze per werkende persoon gaan moeten gaan halen gemiddeld).

• Thanks Friendly 2
Geplaatst:
1 hour ago, Liquid Li0n said:

Toch goed. Dan hebben ze volgend jaar het excuus een extra belasting te kunnen heffen "omdat we ons allemaal solidair moeten tonen in deze crisis" en daarna wordt die tax permanent.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
4 uren geleden, The Swede zei:

Toch goed. Dan hebben ze volgend jaar het excuus een extra belasting te kunnen heffen "omdat we ons allemaal solidair moeten tonen in deze crisis" en daarna wordt die tax permanent.

Dat zit er zeker aan te komen ? 

Geplaatst: (aangepast)

Misschien dat er hierna meer mensen van thuis uit gaan blijven werken, dus dat zou nog een nadelig zijn voor de inning van taksen op de brandstoffen, maar misschien wel weer minder files.
Maar hogere belastingen zullen we niet onderuit kunnen vrees ik.

aangepast door knight-rider
Geplaatst:
14 hours ago, The Swede said:

Heb je het over iets als de crisisbelasting bovenop de belastingsvoet voor vennootschappen van Dehaene sinds 1992? :silly:

Geplaatst:
Op 21/3/2020 om 04:00, knight-rider zei:

Misschien dat er hierna meer mensen van thuis uit gaan blijven werken, dus dat zou nog een nadelig zijn voor de inning van taksen op de brandstoffen, maar misschien wel weer minder files.
Maar hogere belastingen zullen we niet onderuit kunnen vrees ik.

ik denk eerder het volgende: De economie gaat na corona nooit meer hetzelfde worden. Bedrijven ontdekken nu dat vanop afstand werken prima gaat. Dus gaan ze meer naar lage loon landen trekken want naar kantoren komen hoeft toch niet meer.

Geplaatst:
1 minute ago, Liquid Li0n said:

ik denk eerder het volgende: De economie gaat na corona nooit meer hetzelfde worden. Bedrijven ontdekken nu dat vanop afstand werken prima gaat. Dus gaan ze meer naar lage loon landen trekken want naar kantoren komen hoeft toch niet meer.

Inderdaad. Het is een perfect excuus nu voor bedrijven om veranderingen door te voeren die ze er anders niet doorkregen zonder stakingen of krantenkoppen. 

En waar ik ook voor vrees, is dat ze dit nu gaan gebruiken als excuus om rekeningrijden erdoor te duwen. Dat staat nl al lang op het programma. De regering die het zou doorvoeren, zou er echter nadien gelegen zijn want het zou de normale werkmens (nog maar eens) afgestraft hebben.
Nu kunnen ze het excuus inroepen dat "we tijdens de corona crisis bewezen hebben dat van thuis werken best kan" en we hebben een "voorlopige" regering ... die men makkelijk kan opofferen. Wie gaat er nl. Wilmes en die andere nobele onbekenden missen nadien? 

Geplaatst:

Wat dat rekeningrijden betreft, ik hoop dat dat er niet gaat komen, maar vrees er ook voor.
Er zijn immers genoeg mensen die nog effectief moeten gaan werken omdat ze een job hebben die je niet van thuis uit kunt doen.

Geplaatst:
9 hours ago, knight-rider said:

Wat dat rekeningrijden betreft, ik hoop dat dat er niet gaat komen, maar vrees er ook voor.
Er zijn immers genoeg mensen die nog effectief moeten gaan werken omdat ze een job hebben die je niet van thuis uit kunt doen.

Klopt. Het is echter iets dat men er al jaren probeert te krijgen en de grootste tegenkanting was dat er veel te veel mensen “moeten” naar 1 plaats gaan werken en allemaal tegelijkertijd.

Dus kunnen ze bewijzen dat dat niet noodzakelijk het geval is in de grootte orde die men beweert. 

En jawel, je zou het op een intelligente manier kunnen invoeren door enkel wegen naar centra met administratieve jobs in te voeren (bvb Brussel centrum) en wegen naar fabrieksterreinen ongemoeid te laten. 

Het is echter België en wanneer het er komt, wordt het een belasting die geld moet binnenbrengen. Geen hulpmiddel dat een nul operatie moet worden.

Geplaatst:

met dit mooie weer hoop ik echt dat het door kan gaan. mis wel eens een goed ritje. Zeker nu...lege banen, goedkope naft, mooi weer, ...

Geplaatst:
Op 24/3/2020 om 15:04, Liquid Li0n zei:

met dit mooie weer hoop ik echt dat het door kan gaan. mis wel eens een goed ritje. Zeker nu...lege banen, goedkope naft, mooi weer, ...

Zal njet zijn :(

Geplaatst:

denk het ook, 19 april maar eigenlijk zegden ze tussen de regels door 5 mei...spijtig...zo een verloren semester vermoedelijk

Geplaatst:

Betreft Zeeland zijn er twee redenen dat het niet op die dag kan doorgaan. Te vroeg in Belgie zelf, maar Nederland zal zeker achterop lopen en de grenzen zullen langer toe blijven.

Geplaatst:

Deze zal idd niet doorgaan. De grens zal nog niet open zijn en samenscholing zal nog niet mogen.

Het ziet er naar uit dat heel mijn voorjaar (12 ritten) in het water gaat vallen. Dit is ramp² voor mij.

De komende dagen eens goed nadenken hoe ik dit ga aanpakken, wat ik nog kan redden enz. De moeilijkheid nu is dat je niet weet wanneer het voorbij zal zijn...

Zucht :(

• Verdrietig 2
Geplaatst:

Dit is er eentje onder vrienden/kennissen, over deze zou ik al niet stressen. Niemand zal je iets kwalijk nemen. Iedereen weet dat de kosten in de voorbereiding zitten.

Wat je zou kunnen doen, is deze naar een later tijdstip verplaatsen, en wie niet kan, dan is dat jammer.

Geplaatst:

Of roadbook alsnog leveren? Als de grens terug geopend is kan je alsnog zelf even gaan rijden ? 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik denk dat ik een mail ga sturen naar alle deelnemers waarin ze de keuze krijgen:
- Deelnemen op een nieuwe datum die nog te bepalen is (vermoedelijk september ofzo)
- Indien dat niet past een digitaal roadbook zodat ze toch het belangrijkste deel van het product ontvangen hebben en hun geld dus niet gewoon kwijt zijn zoals zovelen met de geboekte reizen van de paasvakantie nu.

Op die manier kunnen de mensen die dat willen alleen gaan rijden, wat leuk is als de grenzen weer open gaan en alles wat versoepelt zal worden. We gaan het immers allemaal nodig hebben om weer eens iets te gaan doen. De vrijgekomen plaatsen kan ik dan opvullen met nieuwe deelnemers. Dan verkoop ik de rondrit eigenlijk aan meer mensen, en kan ik zo mijn verliezen kleiner maken met het doel om in 2021 nog te bestaan.

• Vind ik leuk 6
Geplaatst:

Omboeken naar de Ardennenrit misschien ook een optie voor diegene die zich hier wel, maar nog niet voor de Ardennenrit hebben ingeschreven?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Ik denk dat ik een mail ga sturen naar alle deelnemers waarin ze de keuze krijgen:

- Deelnemen op een nieuwe datum die nog te bepalen is (vermoedelijk september ofzo)

- Indien dat niet past een digitaal roadbook zodat ze toch het belangrijkste deel van het product ontvangen hebben en hun geld dus niet gewoon kwijt zijn zoals zovelen met de geboekte reizen van de paasvakantie nu.

Op die manier kunnen de mensen die dat willen alleen gaan rijden, wat leuk is als de grenzen weer open gaan en alles wat versoepelt zal worden. We gaan het immers allemaal nodig hebben om weer eens iets te gaan doen. De vrijgekomen plaatsen kan ik dan opvullen met nieuwe deelnemers. Dan verkoop ik de rondrit eigenlijk aan meer mensen, en kan ik zo mijn verliezen kleiner maken met het doel om in 2021 nog te bestaan.

Goed idee om de roadbooken te verkopen, want een andere datum prikken zal lastig worden, en zeker september zal veel te druk worden.

Geplaatst: (aangepast)

klopt, ik heb de indruk dat iedereen verschuift naar september.

Ik zou idd het verzetten naar een gelijke datum volgend jaar. doe gewoon exact dezelfde route met dezelfde mensen die nu betaald hebben. zijn er bij die niet kunnen, die kunnen dan de roadbook krijgen. En je hebt slots vrij voor andere mensen te laten bijvoegen.

aangepast door Liquid Li0n
Geplaatst:

Mijn geld mag je sowieso houden. Als het kan, gewoon het roadbook idd digitaal doorsturen?

En dan in het najaar samen gaan knallen :inlove:

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid