jvc 543 Geplaatst: 29 maart 2020 Geplaatst: 29 maart 2020 Mij maakt het ook niet uit, graag in de toekomst nog rondritten van Openroads! 1 Quote
Stephane 1.695 Geplaatst: 29 maart 2020 Geplaatst: 29 maart 2020 22 minuten geleden, jvc zei: Mij maakt het ook niet uit, graag in de toekomst nog rondritten van Openroads! 3 Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 29 maart 2020 Geplaatst: 29 maart 2020 Ik zit er op zich ook niet mee in om er enkel een roadbook aan over te houden, maar ik had 2 kameraden als passagiers die ook al betaald hebben. Dat is minder leuk om hen te zeggen dat ze een roadbook krijgen en er zelf nooit ietd mee gaan doen. Nu was het meer van "eens een dag mee op stap met de 335i". Als ik ze daarentegen kan zeggen om onze uitstap te verplaatsen naar de Ardennenrit, of inderdaad, eventueel Zeeland volgend jaar. Maakt het wat aangenamer. Quote
PJH 21.017 Geplaatst: 30 maart 2020 Auteur Geplaatst: 30 maart 2020 17 uren geleden, Liquid Li0n zei: Ik zou idd het verzetten naar een gelijke datum volgend jaar. Ik denk dat ik mezelf daarmee hard in de voet schiet, gezien ik een kleine eenmanszaak ben en jaarlijks langs de kassa van de overheid moet passeren. Stel in normaal geval: - 1000 euro inkomsten - 400 euro verkenning - 400 euro drankjes en tussenstops -> 200 euro over. Die 200 euro gaan op aan andere lopende kosten genre Exige. 0 euro winst -> 0 euro belastingen Stel in ander geval: - 1000 euro inkomsten - 250 euro verkenning reeds gedaan - 200 euro lopende kosten -> 550 euro in mijn personenbelastingen, dus de helft afgeven -> 275 euro over -> Dan volgend jaar de zeeland classic doen met het reeds betaalde geld: - 150 euro verkenning nog te doen (die er dan mss meer zijn, want wegenwerken en andere miserie na een jaar niet naar de route kijken) - 400 euro drankjes en tussenstops -> 275 euro verlies Idealiter dus dit jaar de rondrit doen, en als mensen op die dag niet kunnen het roadbook opsturen zodat ze toch iets hebben + andere mensen zoeken om de put mee te vullen. Quote
msxx 7.823 Geplaatst: 30 maart 2020 Geplaatst: 30 maart 2020 11 minuten geleden, PJH zei: Ik denk dat ik mezelf daarmee hard in de voet schiet, gezien ik een kleine eenmanszaak ben en jaarlijks langs de kassa van de overheid moet passeren. Stel in normaal geval: - 1000 euro inkomsten - 400 euro verkenning - 400 euro drankjes en tussenstops -> 200 euro over. Die 200 euro gaan op aan andere lopende kosten genre Exige. 0 euro winst -> 0 euro belastingen Stel in ander geval: - 1000 euro inkomsten - 250 euro verkenning reeds gedaan - 200 euro lopende kosten -> 550 euro in mijn personenbelastingen, dus de helft afgeven -> 275 euro over -> Dan volgend jaar de zeeland classic doen met het reeds betaalde geld: - 150 euro verkenning nog te doen (die er dan mss meer zijn, want wegenwerken en andere miserie na een jaar niet naar de route kijken) - 400 euro drankjes en tussenstops -> 275 euro verlies Idealiter dus dit jaar de rondrit doen, en als mensen op die dag niet kunnen het roadbook opsturen zodat ze toch iets hebben + andere mensen zoeken om de put mee te vullen. Jij bent geen boekhouder he Omzet zoals gebruikelijk kan je overhevelen naar je volgende boekjaar. Overboeken van winst & verlies naar een balansrekening 'vooruitgefactureerde omzet', volgend jaar daar een inverse van maken. De BTW moet je uiteraard dit jaar al voldoen, dat spreekt voor zich. Quote
PJH 21.017 Geplaatst: 30 maart 2020 Auteur Geplaatst: 30 maart 2020 Ik ken er inderdaad geen zak van. Ook dat is beangstigend Quote
Spillies 1.595 Geplaatst: 30 maart 2020 Geplaatst: 30 maart 2020 Schoenmaker blijf bij uw leest en pakt u een goede boekhouder van in 't gebuurte Quote
ICM 24.869 Geplaatst: 30 maart 2020 Geplaatst: 30 maart 2020 33 minutes ago, PJH said: -> 200 euro over. Die 200 euro gaan op aan andere lopende kosten genre Exige. 0 euro winst -> 0 euro belastingen -> 275 euro over -> 275 euro verlies Los van hoe je die inkomsten boekt over de verschillende jaren, hoe zie jij in bovenstaande dan een operationeel verschil? 1 Quote
ir_fuel 58.278 Geplaatst: 30 maart 2020 Geplaatst: 30 maart 2020 21 minutes ago, ICM said: Los van hoe je die inkomsten boekt over de verschillende jaren, hoe zie jij in bovenstaande dan een operationeel verschil? Zeker bij een eenmanszaak in bijberoep. Die winst komt bij je hoofdinkomen, en het verlies gaat van je hoofdinkomen. In principe is dat broekzak-vestzak. Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 30 maart 2020 Geplaatst: 30 maart 2020 dus jij ziet hier niet veel heil in dat dit een financiele ramp wordt voor PJH? Het zou leuk zijn om de zeelandrit dit jaar nog te rijden, indien dit niet lukt en als ik het hier zo van de boekhoudkundige onder ons hoor zou het dan toch meevallen om voor degene die niet kunnen het naar volgend jaar te zetten? Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 30 maart 2020 Geplaatst: 30 maart 2020 Wat is het probleem met een jaarke verschuiven? Quote
BMWMB 12.348 Geplaatst: 30 maart 2020 Geplaatst: 30 maart 2020 Al die boekhoudkundige truukjes zijn leuk om te optimaliseren, en daarvoor neem je een boekhouder. Voor mij is er in de firma maar 1 echt belangrijke barometer, en dat is de portemonnee. Er moet geld overblijven, of het blijft niet duren. Cash is king!Als ik de cijfers van PJH zie, dan ben ik van mening dat deze rondritten veel te goedkoop zijn. Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 30 maart 2020 Geplaatst: 30 maart 2020 (aangepast) De 2 Autominded only ritten (Zeeland- en ardennenrit) zijn dat, maar dat laat net toe iedereen die op het forum zit te laten meedoen. Dat heeft altijd zijn charme gehad dat je iemand met een Seat Ibiza zag, naast een Audi RS6 en Porsche. Iedereen die graag rijdt kan hierdoor mee doen. Ik heb het vorig jaar, of ondertussen al 2 jaar geleden gemerkt, dat voor een co die er gewoon bij zit (zeker als je in een treintje rijdt) ze het te prijzig vonden. Dus het is nu al beter dat de chauffeur meer betaald maar het zal altijd een moeilijke taak blijven het juiste bedrag te vragen/zoeken. Het zal voor de ene altijd te duur zijn en voor de andere altijd te goedkoop. Wij als jarenlange klandizie kennen de kwaliteit van de roadbooks en weten dat het hier nog écht om het rijden draait ipv het culinaire, Daarom ook dat wij vaste klanten blijven. En maken mondelinge reclame voor de duurdere rondritten die niet forum-only zijn. Maar we wijken natuurlijk wel wat af van het boekhoudkundige onderwerp. Een boekhouder kost jaarlijks veel geld maar zijn/haar taak is om nét geld op te brengen waardoor zijn/haar kost verbleekt (of dat zou toch moeten). Dus ik zou zeggen om eens te gaan horen (of in deze tijden te skypen) met enkele boekhouders om eens te horen wat er kan worden gefinetuned. 30 maart 2020 aangepast door Liquid Li0n Quote
msxx 7.823 Geplaatst: 31 maart 2020 Geplaatst: 31 maart 2020 14 uren geleden, Liquid Li0n zei: dus jij ziet hier niet veel heil in dat dit een financiele ramp wordt voor PJH? Het zou leuk zijn om de zeelandrit dit jaar nog te rijden, indien dit niet lukt en als ik het hier zo van de boekhoudkundige onder ons hoor zou het dan toch meevallen om voor degene die niet kunnen het naar volgend jaar te zetten? Ik ben met elk van de voorgestelde opties akkoord, pjh mag dat zelf bepalen. De financiele ramp voor een rit als deze zie ik overigens niet? Het geld staat zelfs al op zijn rekenening. 11 uren geleden, BMWMB zei: Al die boekhoudkundige truukjes zijn leuk om te optimaliseren, en daarvoor neem je een boekhouder. Voor mij is er in de firma maar 1 echt belangrijke barometer, en dat is de portemonnee. Er moet geld overblijven, of het blijft niet duren. Cash is king! Als ik de cijfers van PJH zie, dan ben ik van mening dat deze rondritten veel te goedkoop zijn. Gaat niet over optimaliseren maar het rechtzetten van een denkfout dat je over de geboekte omzet belasting zou moeten betalen en volgend jaar op die rit dan verlies zou draaien. Dat klopt (gelukkig) niet. Quote
Naish 9.563 Geplaatst: 31 maart 2020 Geplaatst: 31 maart 2020 Verschuiven naar volgend jaar is voor PJH ook geen oplossing want dan schiet hij in zijn voet volgend jaar gezien hij dan geen zeeland classic kan organiseren... Ik zou de keuze idd geven naar roadbook of verschuiven naar latere datum... Ik snap wel van velen dat de bijrijders misschien de optie roadbook niet zo interessant vinden... Zij betalen eigenljik vooral voor hun consumpties niet? Quote
ir_fuel 58.278 Geplaatst: 31 maart 2020 Geplaatst: 31 maart 2020 4 hours ago, Naish said: Ik snap wel van velen dat de bijrijders misschien de optie roadbook niet zo interessant vinden... Zij betalen eigenljik vooral voor hun consumpties niet? Dat hangt van zijn business-model af. Misschien rekent hij op het feit dat er weinigen dat alleen gaan rijden om een prijs te bepalen over de 2 personen. Indien dat niet zo is geef dan iets aan de ingeschreven chauffeurs (zoals bv roadbook) en laat de passagiers gratis inschrijven op een volgend evenement, ofzo. Het probleem is dat je geen dagen kan bij toveren. De dagen die voorbij zijn dit jaar zijn voorbij en kan je niet ergens anders tussen proppen. In dat opzicht is er altijd verlies. Quote
Frekkel 9.309 Geplaatst: 1 april 2020 Geplaatst: 1 april 2020 Als hij nu iedereen een roadbook verkoopt en passagiers vergoed is er toch niet zo'n gigantisch verlies rekening houdend met de kosten voor verkenning die niet meer moeten gemaakt worden. Voor de niet AM rondritten laat je gewoon iedereen om boeken naar een andere rit naar keuze (mits bijbetaling als het een duurdere moest zijn) die mogelijks wel door gaat. Zo blijft het reeds betaalde geld in uw kas. Ritten die al zeker niet door gaan laat je liggen en gebruik je volgend jaar, dat is geen verloren werk. Indien mogelijk kun je er in het najaar nog ééntje tussen proppen. Of ergens een Ardennenrit winter edition. In tijden als deze inzetten op reclame en wat nog niet. Youtube instagram,... Filmpjes over rijden, rijtechniek uitleggen, driftfilmpjes, foto's van locaties of filmpjes van voorgaande edities,... Valt op termijn misschien ook nog iets uit te halen. En indien zijn sociale bijdragen van zijn bijberoep hoog genoeg zijn tot het niveau van de minimumhoogte van de bijdrage van het hoofdberoep kan hij ook nog aanspraak maken op het overbruggingsrecht als pleister tegen het bloeden. En ook kijken voor deze: Quote Ondernemingen die 60 procent van hun omzet zien dalen tussen halfweg maart en eind april krijgen een eenmalige “compensatiepremie” van 3.000 euro. Het gaat dan bijvoorbeeld om bedrijven in de evenementensector, of bijvoorbeeld kinesitherapeuten, tandartsen, psychologen en logopedisten die enkel nog dringende interventies mogen doen. Zij leggen dan een verklaring op eer af, die achteraf wel kan worden gecontroleerd. Ook zelfstandigen in bijberoep kunnen gebruik maken van een (verlaagde) compensatiepremie. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 1 april 2020 Geplaatst: 1 april 2020 On 3/30/2020 at 11:13 AM, PJH said: Ik denk dat ik mezelf daarmee hard in de voet schiet, gezien ik een kleine eenmanszaak ben en jaarlijks langs de kassa van de overheid moet passeren. Stel in normaal geval: - 1000 euro inkomsten - 400 euro verkenning - 400 euro drankjes en tussenstops -> 200 euro over. Die 200 euro gaan op aan andere lopende kosten genre Exige. 0 euro winst -> 0 euro belastingen Stel in ander geval: - 1000 euro inkomsten - 250 euro verkenning reeds gedaan - 200 euro lopende kosten -> 550 euro in mijn personenbelastingen, dus de helft afgeven -> 275 euro over -> Dan volgend jaar de zeeland classic doen met het reeds betaalde geld: - 150 euro verkenning nog te doen (die er dan mss meer zijn, want wegenwerken en andere miserie na een jaar niet naar de route kijken) - 400 euro drankjes en tussenstops -> 275 euro verlies Idealiter dus dit jaar de rondrit doen, en als mensen op die dag niet kunnen het roadbook opsturen zodat ze toch iets hebben + andere mensen zoeken om de put mee te vullen. @PJH: in optie 1 maak je geen winst. In optie 2 maak je 200 Euro verlies. Je lopende kosten zijn nl 2 x 200 euro (200 euro dit jaar en 200 euro volgend jaar). Dat je in Optie 2 in het eerste jaar officieel 550 euro winst maakt, kan je boekhoudkundig oplossen. Dat je twee jaar lopende kosten moet absorberen met inkomsten van 1 event ipv 2 events is het probleem. Quote
Jonass 1.683 Geplaatst: 9 april 2020 Geplaatst: 9 april 2020 Op 1/4/2020 om 14:40, Frekkel zei: Als hij nu iedereen een roadbook verkoopt en passagiers vergoed is er toch niet zo'n gigantisch verlies rekening houdend met de kosten voor verkenning die niet meer moeten gemaakt worden. Voor de niet AM rondritten laat je gewoon iedereen om boeken naar een andere rit naar keuze (mits bijbetaling als het een duurdere moest zijn) die mogelijks wel door gaat. Zo blijft het reeds betaalde geld in uw kas. Ritten die al zeker niet door gaan laat je liggen en gebruik je volgend jaar, dat is geen verloren werk. Indien mogelijk kun je er in het najaar nog ééntje tussen proppen. Of ergens een Ardennenrit winter edition. In tijden als deze inzetten op reclame en wat nog niet. Youtube instagram,... Filmpjes over rijden, rijtechniek uitleggen, driftfilmpjes, foto's van locaties of filmpjes van voorgaande edities,... Valt op termijn misschien ook nog iets uit te halen. En indien zijn sociale bijdragen van zijn bijberoep hoog genoeg zijn tot het niveau van de minimumhoogte van de bijdrage van het hoofdberoep kan hij ook nog aanspraak maken op het overbruggingsrecht als pleister tegen het bloeden. En ook kijken voor deze: De compensatie maatregel is enkel voor mensen die minder dan 80% werken op hun vast werk las ik. Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 13 april 2020 Geplaatst: 13 april 2020 net de mail ontvangen @PJH en ja spijtige zaak maar hopelijk snel een nieuwe datum. Quote
PJH 21.017 Geplaatst: 13 april 2020 Auteur Geplaatst: 13 april 2020 Dag beste deelnemers, Zoals jullie reeds in jullie mailbox hebben gezien zal het event inderdaad niet plaatsvinden komende zondag. Ik vermoed dat dat geen verrassing is. We zullen kijken om een nieuwe datum te voorzien indien mogelijk, en hopen jullie dan opnieuw talrijk aan de start te zien. Ik ben er zeker van dat het goed zal doen voor velen om eindelijk weer een ritje te kunnen gaan maken. Groeten, PJH 9 Quote
Monterey Jack 6.499 Geplaatst: 13 april 2020 Geplaatst: 13 april 2020 Kop op PJ! Blijf niet bij de pakken zitten, en probeer naar de toekomst te kijken! Ik denk dat ik voor velen hier mag spreken: uw ritten zijn voor mij steevast hoogtepunten van mijn jaar, rijden, praten en genieten van de omgeving. Heel wat mensen hier dragen jou en OpenRoads een warm hart toe, en ik ben er van overtuigd dat wij allen al uitkijken naar de nieuwe datum. Daarnaast zijn er ongetwijfeld ook een heel aantal onder ons die graag hun steentje bijdragen om deze moeilijke periode te overbruggen. PJH rondritten mogen nooit verdwijnen 1 Quote
PJH 21.017 Geplaatst: 13 april 2020 Auteur Geplaatst: 13 april 2020 Komt wel goed. Al 8k aan voorschotten terug gekregen, dus de stress is aan het minderen. Van de totale 26k aan 'invested' money, is er een 10k te recuppen door verkenningswerk enz. Dat wil zeggen dat er dus nog een 8k open staat die normaal terug zou moeten komen. Als ik niet te veel mensen moet refunden zal ik er dus wel door geraken. Hopen dus dat we er in augustus vanaf zijn, en dan een heel jaar aan rally's plannen op 2 maand tijd En wie weet is het eens een winter-ARD, ik wou dat toch al lang eens doen Als ik er toch niet geraak pas ik zelf wel bij, geen zin om te stoppen en nog meer miserie te hebben (appelsien enz). 't is wel een wakeup call voor mezelf. 't is tijd om wat voorzichtiger te zijn en mss anders te werk te gaan, want dit zijn geen "hobby" bedragen meer voor mij. 4 Quote
BMWMB 12.348 Geplaatst: 13 april 2020 Geplaatst: 13 april 2020 Dit is dan ook een onvoorziene en onwezenlijke situatie. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.