Ga naar inhoud

Bandenspanningsmeter


Wutputt

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een deftige bandenspanningsmeter.

Enig idee waar ik die kan vinden? Ben terug naar Belgie verhuisd en moet m'n weg hier terug vinden 😀

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wutputt!

 

Ook in België bestel je tegenwoordig alles via tinternet... ;)

Een hele tijd geleden kocht ik me een bandenpistool met en bepaalde manometer op want die zou juist zijn. Laatst kocht ik een cheap digitaal metertje op Amazon als controle en dat week 0.2 bar af van mijn pistool. Aan het tankstation zat ik dat weer net tussen die twee :huh: Ik weet het dus ook niet :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kwaliteit is nog moeilijk te vinden, want mensen willen niet meer betalen. Alles moet goedkoop zijn, en dan krijg je ook een stortvloed aan goedkope rommel.

Ik zou ook graag een draagbaar metertje hebben, maar heb er nog nooit actief naar gezocht. Ik had er vroeger eentje, maar dat was digitaal -> geen consistentie in de meting, batterij altijd plat als je hem nodig hebt... enz.

Nu zou ik graag een mechanisch ding hebben, met bleed knopje en een flexibele tuit om op je ventiel te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon een een oude mechanische kopen zonder al teveel tralala. Exacte nauwkeurigheid is niet belangrijk, wel consistentie. Zo kan je tenminste waarden vergelijken en eens 100gr meer of minder proberen.

Als je circuit werk of track days doet kan je beter ook in een temperatuur meter voor je banden investeren, zo weet je tenminste of er druk bij of af moet.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een reparatiekit in de auto die ik nooit gebruik omdat ik reservewiel heb. Ik wist dus niet hoe dat ding precies werkte en het heeft jaren geduurd voor ik door had dat de pomp die erbij zit ook gewoon kan gebruikt worden om de bandenspanning te controleren en druk toe te voegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een OMP exemplaar, de klok is best groot en dus makkelijk leesbaar...werkt prima.

Verstuurd vanaf mijn RNE-L21 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quasi iedere garage gebruikt deze (inclusief mezelf)

https://www.hbm-machines.com/producten/michelin/michelin-toebehoren/professionele-michelin-bandenpomp?channable=e13762.TVBOMTEyNjAwMDU5NQ&gclid=EAIaIQobChMIuc6o2cns5wIVROR3Ch0ycgtAEAQYASABEgJ_yfD_BwE

Valt misschien wel goedkoper te vinden. Maar kan je ook bij iedere auto onderdelen zaak kopen.

edit: en als je er een koppeling op zet en je hebt een compressor voor handen kun je zowaar ook zelf banden blazen. dus ik zou niet weten waarom je enkel een meter zou kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, Frekkel said:

edit: en als je er een koppeling op zet en je hebt een compressor voor handen kun je zowaar ook zelf banden blazen. dus ik zou niet weten waarom je enkel een meter zou kopen.

Om de bandenspanning te checken. En voor de off roaders om de bandenspanning te verlagen indien nodig ;)

Maar heb ook een compresseurke staan, dus kan ook blazen :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Wutputt zei:

Om de bandenspanning te checken. En voor de off roaders om de bandenspanning te verlagen indien nodig ;)

Maar heb ook een compresseurke staan, dus kan ook blazen :D 

Wel ja, dan lijkt het mij dus eerder niet zo slim om bvb dat spel dat fuel voorstelt te kopen als je voor de helft een meer dan goeie blazer hebt waarmee je evengoed bandendruk kunt controleren en aflaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, Frekkel said:

Wel ja, dan lijkt het mij dus eerder niet zo slim om bvb dat spel dat fuel voorstelt te kopen als je voor de helft een meer dan goeie blazer hebt waarmee je evengoed bandendruk kunt controleren en aflaten.

Die spellen die op een compresseur worden gebruikt zijn vaak niet nauwkeurig.

Op de mijne zit ook zo een spel. Dat gaat dan tot 10 bar ofzo over dezelfde afstand als die van Sparco naar 4 bar gaat, en dan hebben we het nog niet over de afwijking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, ir_fuel said:

Die spellen die op een compresseur worden gebruikt zijn vaak niet nauwkeurig.

Op de mijne zit ook zo een spel. Dat gaat dan tot 10 bar ofzo over dezelfde afstand als die van Sparco naar 4 bar gaat, en dan hebben we het nog niet over de afwijking.

Groter bereik is moeilijk af te lezen, Maar moet niet perse minder nauwkeurig zijn. Lijkt me eerder af te hangen van de kwaliteit van het membraan of tuubke dat erin zit. 

aangepast door Wutputt
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, Wutputt said:

Groter bereik is moeilijk af te lezen, Maar moet niet perse minder nauwkeurig zijn. Lijkt me eerder af te hangen van de kwaliteit van het membraan of tuubke dat erin zit. 

mijn 2 uitspraken staan los van mekaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil maar zeggen. De gemiddelde huis-, tuin- en keukencompresseur daar zit dan zoiets bij, kost 20 euro:

https://www.brico.be/nl/gereedschap-installatie/elektrisch-gereedschap/gereedschapsaccessoires/compressor-accessoires/bandenblazer-personenwagen-c-k/2119216

 

Ik mag hopen dat dat spel van Sparco betere kwaliteit is :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Die spellen die op een compresseur worden gebruikt zijn vaak niet nauwkeurig.

Op de mijne zit ook zo een spel. Dat gaat dan tot 10 bar ofzo over dezelfde afstand als die van Sparco naar 4 bar gaat, en dan hebben we het nog niet over de afwijking.

Ik spreek ook niet over van die rommel die je gratis bij een compresseur krijgt of die je koopt voor 20€ in den Brico. Die eurodainu's zijn gecertificeerd. Kan je later ook laten afstellen. Dat werkt makkelijk tot 0,1 bar nauwkeurig. Geen idee waarom je op een auto of motoband nog nauwkeuriger zou willen gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid